Sotakone - Vaihtoehtofigujen ehdoton verkkokauppa

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
saunapeikko
Viesti:

Sotakone - Vaihtoehtofigujen ehdoton verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja saunapeikko » Ke 02.10.2013 19:31

Sotakone - Miniatyyrien Erikoisliike

Interwebbiin on avattu uusi kotimainen figu-putiikki. http://www.Sotakone.fi tarjoaa pienten ja mahdollisesti ei niin tunnettujen miniatyyrejä valmistavien yritysten tuotteita. Kaupasta löytyy figuureja, jotka sopivat pääsääntöisesti 28mm heroic -skaalan peleihin, kuten Warhammer Fantasy Battleen. Johtotähtenä liikkeessä on lisätä vaihtoehtoisilla miniatyyreillä pelaamista pelissä kuin pelissä. Tällä hetkellä scifi-peleihin ei ole tarjolla miniatyyrejä, mutta asia korjaantuu tuota pikaa. Kauppaan putkahtelee uusia tuotteita harva se päivä, joita sopii käydä useamminkin pällistelemässä.

Suurin osa tavaroista on erikoistuotteita ja siksi myydään varaston ulkopuolelta. Tämän takia osassa tuotteista on teksi “Tuote on tilapäisesti loppunut”, silti tuotteen voi tilata ja toimitus on mahdollisimman nopeasti. Lisää tavaraa tilataan aina kun saamme sopivan kokoisen tilauksen, yleensä noin kuukauden välein. Ilmoitamme aina koska seuraava tilaus on oletusarvoisesti saapumassa. Jotta asiakas ei hermostuisi, pyrimme mahdollisimman hyvään tiedottamiseen tuotteiden toimitusajoista.

Kauppa mainostaa itseään Facebookissa http://www.facebook.com/sotakoneminiatures
Lisäksi Sotakone bloggaa aiheesta ja aiheen vierestä osoitteessa http://www.sotakone.blogspot.fi

Saunapeikko
Viimeksi muokannut saunapeikko, Ma 01.12.2014 11:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.sotakone.fi - Miniatyyrien Erikoisliike
http://www.fb.com/sotakoneminiatures - Sotakone Facebookissa
Yhteydenotot osoitteesta [email protected].

Merimetsä

Re: Sotakone - Uusi kotimainen verkkokauppa

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ke 02.10.2013 21:46

Hienoa, hienoa. Onnea matkaan. Alue on kovin kilpailtu kivijalkaliikkeiden puolelta.

Löytyykö Warmachine/Hordes:ia tulevaisuudessa?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

saunapeikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saunapeikko » To 03.10.2013 09:43

Merimetsä kirjoitti:Hienoa, hienoa. Onnea matkaan. Alue on kovin kilpailtu kivijalkaliikkeiden puolelta.

Löytyykö Warmachine/Hordes:ia tulevaisuudessa?
Tavoitteena on tarjoilla tuotteita joita asiakkaat toivovat. Uusia nappeja eri valmistajilta lisäillään, kunhan jakelukanavista päästään sopuun. Kauppaa laajennetaan ja rakennellaan jatkuvasti, joten näitäkin tuotteita on odotetavissa tulevaisuudessa.

Hienoa, että asiakkaat lähestyvät toiveiden kera. On helpompaa rakennella asiakaslähtöistä figukauppaa, kun asiakkaat ovat mukana prosessissa.

Saunapeikko

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » To 17.10.2013 16:09

Onnea ja menestystä kaupalle. Itse jäisin kaipaamaan enemmän valmistajalähtöistä kuin rotulähtöistä lähestymistapaa, kauppa on nyt turhan vahvasti profiloitu faban pelaajille, mutta jostainhan se on aloitettava. Lopputulos jää hivenen sekavaksi. Vrt. esim Waylandiin (joskin sielläkään en pidä tuosta etusivun täyteen tuppaamisesta eri tuotteita), jonka yläpalkki on kohtuullisen hyvin navigoitavissa. Makukysymyksiä nämä toki ovat.

Itse toki toivoisin Carnevalea tilaustuotteeksi (Vesper-On gamesiin voi tästä olla yhteydessä: [email protected]), mutta isommat markkinat sille taitaa olla pääsääntöisesti Tampereen suunnalla. Realistisempana tuotteena pitäisin kohtuullisen edullista valmismaastoa, kuten Amera Plasticsia, jolle voisi olla ihan oikeastikin menekkiä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » To 17.10.2013 18:44

Jotenki en innostunut suomennetuista yksiköiden nimistä. Tykkään etsiä infoa muualtakin uusista figuista joita nään, on kovasti vaikiaa jos tuote on nimetty "idän ylänköjen villi liskomies yliherra". Jos ei muuta, niin linkit valmistajan sivuille vois olla pop?
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Pe 18.10.2013 18:51

GW tosin saattaa olla rekisteröinyt osan englanninkielisistä nimikkeistä tavaramerkeiksi, joten siinä mielessä suomentamisessa voi olla puolensa, mutta kun mennään avaruustonttujen puolelle (tai avaruuskääpiöiden - avaruusrotista nyt puhumattakaan), niin ollaan jo heikoilla vesillä.

Relic

Viesti Kirjoittaja Relic » Pe 18.10.2013 21:25

Paljon tsemppiä rohkeille yrittäjille !! :)

Bartholen

Viesti Kirjoittaja Bartholen » La 19.10.2013 14:12

Hmm, ensivaikutelma ainakin on lupaava. Itse kun olen patalaiskana ihmisenä kovin innoton etsimään vaihtoehtoisia figuja, mutta täällähän on hyvin jaoteltu ja laaja(nnäköinen) valikoima.

En kyllä ihan tiedä noista suomennetuista nimistä. Ehkä noita on ollut suomentamassa useampi jamppa, mutta tuntuu oudolta kun jotkut yksiköt on nimetty ihan suoraviivaisesti tyyliin "keihäshaltiat", kun taas "kaaoksen kätyreiden komentoryhmä" kuulostaa turhan runolliselta. Tuotteiden otsikoissa voisi ainakin mainita valmistajien nimet. Jaottelu on hyvä, joskin ehkä turhan suoraan fabaan suunnattu, mutta noin on mielestäni parempi ettei tarvitse kolmen eri valmistajan välillä pomppia, että näkee kaikkien eri kaaoslordifigut.

Tsemppiä tulevaisuuteen!
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.

Yögobbo

Viesti Kirjoittaja Yögobbo » Su 20.10.2013 10:19

Silveri kirjoitti:GW tosin saattaa olla rekisteröinyt osan englanninkielisistä nimikkeistä tavaramerkeiksi, joten siinä mielessä suomentamisessa voi olla puolensa, mutta kun mennään avaruustonttujen puolelle (tai avaruuskääpiöiden - avaruusrotista nyt puhumattakaan), niin ollaan jo heikoilla vesillä.
Mutta jos firma myy muiden valmistajien tuotteita (siis ei itse tekemiään), niin eikö olisi nimenomaan syytä käyttää valmistajan omaa tuotenimeä? Tuolla nyt ei nähdäkseni myydä GW:n tuotteita, mutta periaate toimii silti. Tietysti kun firma näyttäisi pyrkivän myymään muiden valmistajien figuja Warhammer-pelaajille, niin tuo on yksi tapa kertoa, mikä figu sopii millekin yksikölle. Mutta onko sitten väärin noita muita valmistajia kohtaan olla käyttämättä heidän omia tuotenimiään?

saunapeikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saunapeikko » Su 20.10.2013 20:12

Yögobbo kirjoitti:
Silveri kirjoitti:GW tosin saattaa olla rekisteröinyt osan englanninkielisistä nimikkeistä tavaramerkeiksi, joten siinä mielessä suomentamisessa voi olla puolensa, mutta kun mennään avaruustonttujen puolelle (tai avaruuskääpiöiden - avaruusrotista nyt puhumattakaan), niin ollaan jo heikoilla vesillä.
Mutta jos firma myy muiden valmistajien tuotteita (siis ei itse tekemiään), niin eikö olisi nimenomaan syytä käyttää valmistajan omaa tuotenimeä? Tuolla nyt ei nähdäkseni myydä GW:n tuotteita, mutta periaate toimii silti. Tietysti kun firma näyttäisi pyrkivän myymään muiden valmistajien figuja Warhammer-pelaajille, niin tuo on yksi tapa kertoa, mikä figu sopii millekin yksikölle. Mutta onko sitten väärin noita muita valmistajia kohtaan olla käyttämättä heidän omia tuotenimiään?
Tämä on oiva ajatus, otetaan käyttöön. Kokeilen hieman yhdistämistä tähän tapaan: Kraan, Tain of Baalor (tuotenimi) - jäätikköratsastaja (jotain omaa)
http://www.sotakone.fi/product/156/kraa ... ratsastaja
Onko tuohon toivottavaa lisätä vielä valmistajan nimi? Tuleeko sekava?
Onko omassa suomennoksessa/keksityssä nimessä mitään ideaa?

Saunapeikko

saunapeikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saunapeikko » Su 20.10.2013 20:17

Silveri kirjoitti:Onnea ja menestystä kaupalle. Itse jäisin kaipaamaan enemmän valmistajalähtöistä kuin rotulähtöistä lähestymistapaa, kauppa on nyt turhan vahvasti profiloitu faban pelaajille, mutta jostainhan se on aloitettava. Lopputulos jää hivenen sekavaksi. Vrt. esim Waylandiin (joskin sielläkään en pidä tuosta etusivun täyteen tuppaamisesta eri tuotteita), jonka yläpalkki on kohtuullisen hyvin navigoitavissa. Makukysymyksiä nämä toki ovat.

Itse toki toivoisin Carnevalea tilaustuotteeksi (Vesper-On gamesiin voi tästä olla yhteydessä: [email protected]), mutta isommat markkinat sille taitaa olla pääsääntöisesti Tampereen suunnalla. Realistisempana tuotteena pitäisin kohtuullisen edullista valmismaastoa, kuten Amera Plasticsia, jolle voisi olla ihan oikeastikin menekkiä.
Siis carnevalea? Saamanne pitää!

Tutkin myös tuota maastoasiaa...

Saunapeikko

Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler » Ma 21.10.2013 14:55

Hienoa nähdä uusi kauppa ja vaihtehtofiguja yleisille peleille. Laadukkaiden figujen löytäminen virallisten tilalle onkin ollut työlästä ja sellaisena palveluna kauppa varmaan toimii hyvin.

Toivon vaan että myös vaihtoehtopelien kysyntä maassamme kasvaa niin että saatte vaikkapa Heavy Gearia virtuaalisiin hyllyihin. :)
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ti 22.10.2013 13:05

saunapeikko kirjoitti: Siis carnevalea? Saamanne pitää!
Däym! Toi kävi nopeasti. Hitto kun tuo Radru-Rashaar ehti saman tien loppua, noi muut mulla jo onkin. ;)
Also: 'faction' EIKÄ 'fraktion'

Eikös Turkkusessa WarmaHordes ollut myös iso juttu? Valikoiman laajuuden takia tosin voi olla vähän riskaabeli investointi.

TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Ti 22.10.2013 13:18

Silveri kirjoitti:Eikös Turkkusessa WarmaHordes ollut myös iso juttu? Valikoiman laajuuden takia tosin voi olla vähän riskaabeli investointi.
WM/H alkaa olla iso juttu paitsi Turussa, niin koko Suomessa. Toki mistään GW-pelien volyymista ei vielä puhuta, mutta kyllä se kai hyvänä kolmosena jo tulee.

Mielelläni ostaisin WM/H-figuni suomalaisesta nettikaupasta, mutta vähän vaikealta tieltä se nettikaupan kannalta tuntuu. Brittiläiset nettikaupat (firestorm, wayland ainakin) toimittaa halvalla ja nopeasti Suomeen ja joku etu suomalaisen kaupan pitäisi näitä vastaan kammeta. Pelkkä "hitaasti ja kalliilla mutta suosi suomalaista!" tuskin tuo leipää pöytään pidemmän päälle.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ti 22.10.2013 13:35

TheEmu kirjoitti:Brittiläiset nettikaupat (firestorm, wayland ainakin) toimittaa halvalla ja nopeasti Suomeen ja joku etu suomalaisen kaupan pitäisi näitä vastaan kammeta.
Hmm. Ainakin paikallisesti on muristu kovasti siitä kun "ships in 1-5 business days" on ihan mitä sattuu. Jos/kun joku paikallinen (vink, vink) toimittaisi ja kirjoittaisi totta, niin ilo olisi.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

The_Edge

Viesti Kirjoittaja The_Edge » Ti 22.10.2013 13:38

Merimetsä kirjoitti:
TheEmu kirjoitti:Brittiläiset nettikaupat (firestorm, wayland ainakin) toimittaa halvalla ja nopeasti Suomeen ja joku etu suomalaisen kaupan pitäisi näitä vastaan kammeta.
Hmm. Ainakin paikallisesti on muristu kovasti siitä kun "ships in 1-5 business days" on ihan mitä sattuu. Jos/kun joku paikallinen (vink, vink) toimittaisi ja kirjoittaisi totta, niin ilo olisi.
Kyllä mä arvostaisin sitä, et figuja tilatessa ne sais vielä saman viikon sisään käteen. Vaikka miten tilais briteistä ni aina tuntuu menevän yli viikon päähän saapuminen.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."

TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Ti 22.10.2013 13:48

Jotta figu on viikon sisään asiakkaalla kätösessä, figu pitäis löytyä nettikaupalta varastosta, mikä taas kuulostaa aika vaikealta kun ottaa huomioon WM/Hn katalogin laajuuden. Toki oon iloinen jos näin tapahtuisi, mutta enpä pidätä vielä hengitystä odotellessa.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah » Ti 22.10.2013 14:15

The_Edge kirjoitti:
Merimetsä kirjoitti:
Kyllä mä arvostaisin sitä, et figuja tilatessa ne sais vielä saman viikon sisään käteen. Vaikka miten tilais briteistä ni aina tuntuu menevän yli viikon päähän saapuminen.
Johtuu osittain siitäkin kun on viikonloput ym. välissä, luvatut ajathan ovat yleensä sen 1-5 arkipäivää. Mutta Royal Mailin viivästelyt ovat usein mystisiä.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.

maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon » Ti 22.10.2013 14:37

Kävin vilkaisemassa putiikkia ja sehän on ihan jees.

Meinasin napista valmistajakohtaisesta listauksesta, mutta löysihän vanha puusilmä senkin...
//Mx

saunapeikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saunapeikko » Pe 25.10.2013 17:19

Silveri kirjoitti:
saunapeikko kirjoitti: Siis carnevalea? Saamanne pitää!
Däym! Toi kävi nopeasti. Hitto kun tuo Radru-Rashaar ehti saman tien loppua, noi muut mulla jo onkin. ;)
Also: 'faction' EIKÄ 'fraktion'

Eikös Turkkusessa WarmaHordes ollut myös iso juttu? Valikoiman laajuuden takia tosin voi olla vähän riskaabeli investointi.
Toistaiseksi suurin osa tuotteistamme on tilauskamaa, Mutta jos carnevalelle on kysyntää enemmänkin, en näe mitään syytä olla tilaamatta sitä hieman varastoon.
Jos osaat sanoa, onko jokin factioneista suositumpi tahi jokin nappula sellainen, mitä kannattaisi roikottaa varastossa?

-Saunapeikko

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”