Yleinen angstinpurku GW:lle, pelistä riippumatta. Vain tänne.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: Yleinen angstinpurku GW:lle, pelistä riippumatta. Vain tänne.

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Tiivistelmä: Mää vihaan kokoamista.

Pitkä versio: Nää uudet muovikitit on oikeasti syvältä. Viimeksi taisin puhua River Trollien useammasta palasesta koostuvasta päästä, mutta nyt voisin vain ihmetellä, miksi ihmeessä nämä nappulat eivät oikeasti ole monoposeja? Jos suunnittelija on taituroinniltaan poistanut minulta mahdollisuuden laittaa ukko luonnottomiin asentoihin, niin miksi ylipäätään pilkkoa ukko yhtään mihinkään osiin?

Ögre Pyllyt ja Eternal Guard/Wildwood Rangers mm. ovat erinomaisia esimerkkejä yksiköistä, jotka voisivat olla lahja korkeammalta taholta, joka säästäisi minun kaltaisia erikoistapauksia siltä suurelta kärsimykseltä, joka sisältyy näiden ukkojen kokoamiseen. Jos minulla ei ole valtaa asettaa ukkelia siihen asentoon kuin haluan, niin miksi ylipäätään minun pitää koota se kummoisemmin kuin asettamalla alustaansa kiinni?

En yhtään myöskään diggaa siitä, että Wild Riderien keihäs on kahdessa osassa. Silloin joskus männä vuosina Delffien executionerienkin miekat olivat kahdessa osassa, mutta se oli silkkaa tyhmyyttä silloin. Nyt kahdenkymmenen vuoden jälkeen siitä fiaskosta edelleen ollaan samassa sudenkuopassa.

En ymmärrä. En hyväksy. En tykkää. Gw on tyhmä. Olen puhunut.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

El Capitan kirjoitti: La 02.02.2019 19:41 Tiivistelmä: Mää vihaan kokoamista.

Pitkä versio: Nää uudet muovikitit on oikeasti syvältä. Viimeksi taisin puhua River Trollien useammasta palasesta koostuvasta päästä, mutta nyt voisin vain ihmetellä, miksi ihmeessä nämä nappulat eivät oikeasti ole monoposeja? Jos suunnittelija on taituroinniltaan poistanut minulta mahdollisuuden laittaa ukko luonnottomiin asentoihin, niin miksi ylipäätään pilkkoa ukko yhtään mihinkään osiin?
Tuntematta figuja tarkemmin undercutteja? Muovin rajoitteet tuli vastaan?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Samasta syystä itsekin hyvin laiskasti saan tuoreita figuja eteenpäin. Jos ~30 mm figu vaatii samanlaiset kokoamisohjeet kuin pienoismallilentskari, niin jotain on mennyt pieleen. Khinerait tähän mennessä aiheuttaneet eniten suuttumista.
"Born to RUNE"
Ninjapiraatti

Viesti Kirjoittaja Ninjapiraatti »

Samaa inhoan itsekkin, etenki perusrivisotilaitten kohdalla. Jonkun komentajan tai erikoisyksikön kanssa ehkä löytyy motivaatio kasailuun mutta ei kyl muuten.

Tän takia ostan suurimman osan käytettyinä, jotka on jo valmiiksi kasassa.

Ja olen samalla linjoilla nykyfigujen monoposemaisesta ukkojen kasaamisesta *kröhBlack Stone Fortresskröh*. Jos ei kasailu vaihtoehtoja ole ollenkaan niin miks ne pitää olla palasina?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ninjapiraatti kirjoitti: Su 03.02.2019 17:18 Ja olen samalla linjoilla nykyfigujen monoposemaisesta ukkojen kasaamisesta *kröhBlack Stone Fortresskröh*. Jos ei kasailu vaihtoehtoja ole ollenkaan niin miks ne pitää olla palasina?
Valumuottien takia. Kova muovi ei jousta itseään ulos muotista samoin kuin esim. PVC (eikä muottikaan jousta kuten metallifigujen valamiseen käytettävissä silikonimuoteissa), joten GW:n suosimissa dynaamisissa asennoissa hyppelehtivät akrobaatit eivät ole yksiosaisina valettavissa. Nykyisilläkään valumuottitekniikoilla ei saa ihmeitä aikaiseksi, ja mitä useampaan palaseen muotin pilkkoo, sitä useampi valusauma puolestaan osiin jää. Pieniä yksityiskohtia sisältävien figujen putsaaminen valusaumoista on työläämpää kuin kokoaminen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Palataanpa tähän taas...Juu nää uudet kitit on kyl tosiaan välillä helvetistä! Juuri kasailemassa LOTR:in muovista kolme metsästäjää ja varsinkin Aragorn oli tuskaa löytää oikeat kiinnityspinnat. Pose kivan dynaaminen juu mutta sitten kiitos muovin rajoitusten kasauksesta tuli lievästi sanottuna haastava. Alkoi itseasiassa selviämään paremmin kun heitin ohjeet hiiteen ja kasasin eri järjestyksessä! (go figure)

Pisti miettimään et muovin sijasta resiini ois ollu kivempi. Resiinillä näitä osia olisi voinut yhdistää varmaan vähän enemmän tehden vähemmän monimutkaisemman kasausprosessin.

Ainakin Gimli oli helppo...Mutta Legolaksestakin taas ekat 2 palaa vaati jo vähän sumplimista mihin menee ja taas yhdistämällä hiukan ohjeista eroavalla järjestyksellä onnistuin paremmin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

GW voisi siirtyä kokonaan näihin "easy to build" kitteihin. Ne on minusta aivan hyviä, ja ihmiset näyttää kuitenkin työntelevan epämääräisissä ja puoliksi kaatuneissa läjissä maalaamattomia figujaan, ni mitä niillä pose-optioilla edes tekee?
Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Oikeastaan olis parempi, jos myisivät vaan beissejä johon on printattu ukon kuva.
Maalausblogi taas pystyssä.
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Mysterous kirjoitti: Ti 19.02.2019 19:15 Oikeastaan olis parempi, jos myisivät vaan beissejä johon on printattu ukon kuva.
Tulee kalliiksi tollaset spesifit beissit. Tarralapulla vaan ostaja kirjoittaa figun nimen beissiin. Voi helposti vaihtaa pelistä toiseen. LOS-sääntöjen kanssa voi tulla säätämistä, mutta muuten helppoa ja nopeaa. Ei tosin figupelaamista enää, mutta se on sitten toinen juttu.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ennen kuin viisastelu jatkuu, niin rikon streakin jatkamalla siitä mihin jäin.

Tyyntä ennen myrskyä: Ostin paketin muovisia ukkeleita. Sigmariittejä jostain kumman syystä. Minulla on katala juoni niiden käyttämiseksi ihmiskunnan tulevaisuuden hyväksi. Ne oli helppo koota. Monesta kohtaa spruessa kiinni, siitä myöhemmin lisää, mutta pääpiirteittäin hyviä wannabe monoposeja.

Mutta on se ihme ja kumma: Kyllä minä niin mieleni pahoitin kuitenkin. Joskus jostain luin, että pään kun vaihtaa, niin pääsee jo todella pitkälle. Testasin ja piti paikkansa. Emmää tii mikä näissä Cybermenien päissä on, mutta näissä nappuloissa ei näytä niin siistiltä kuin Ajan Herraa deletoidessa. Minulla on bitsiboksissa söpöjen poikien päitä korvikkeiksi.

Mutta panee kyllä ihmettelemään, miksi nämä ovat niin kummallisesti taas laitettu omiksi palasiksiin. Wild Ridereissa hämmensi keskeltä kahtia laitetut istuvat... seisovat jalat. Miksi jalat piti liimata toisiinsa kiinni, ihmettelen ääneen. Mikä vika kokonaisessa alaruumiissa oli? Toimi kaikilla muilla ratsutyypeillä kautta fikujen valamisen historian. Mutta mutta, palatakseni itse aiheeseen, Sigmariitteihin.

Miksi joissain, niissä lentävissä heeboissa esimerkiksi (en tiedä niiden nimiä, ei kiinnosta), osaset ovat niin omituisesti irrallaan toisissaan? Yhden kohdalla ajattelin ääneen, että mistä ihmeestä tämäkin on kropassa kiinni kun ei tunnu olevan mitään möhkälettä pitämässä osia toisiinsa liittyneinä. Ai, se tarraa kiinni tuohon tuulessa lepattavaan vyöhön.

Ennen kaikkea, plääh. Siis ihan oikeasti plääh. Onko vika taas tässä kokoamisessa vaiko tässä suunnittelussa, mutta kun minä katson palasta, joka sopii tohon noin, niin kyllä se saisi mennä siihen ilman suurempia ongelmia. En minä tykkää sellaisesta touhusta, että tässä on 10 eri vaihtoehtoa, jotka eroavat vain muutamalla yksityiskohdalla liitoksien näkökulmasta toisistaan ja vain yksi soveltuu juuri tälle yhdelle tyypille tässä näin.

Onko kukaan koonnut Daemonetteja? Niillähän oli juuri sellainen specifi jalkapari, joiden kanssa sai olla tarkkana. Mun piti koota näistä Sigmariiteistä vain nämä tyypit ja jättää noi vielä sprueihin kiinni, mutta kun menin leikkaamaan irti ton tyypin rintakehän, niin tottahan toki sitä nyt pitää varjella kuin esikoistaan. Entä, jos se menee hukkaan kaikkien näiden vuosien aikana kun en tahdo ukkoa koota? Tai sit mää kokoon sen kasaan. Entä, jos mää halusin myydä sen eteenpäin itselleni ylimääräisenä? Ei oo enää "Sprue"-kamaa.

Elämä on hankalaa. Angst.

Eniten minua harmittaa se, että päät ovat kiinni satunnaisesti todella mielikuvituksellisesti ruummiissa kiinni, jolloin osien vaihtaminen on... mitenkä sen nyt sanoisi. Jollekin minua etevämmälle veitsen käsittelijälle suunnattua touhua.

Mää haluun takaisin siihen hyvään aikaan. Ainoo asia minkä toisin nykypäivästä takaisin vanhaan hyvään aikaan on esimerkiksi Privateer Pressin suosimat spruet. Ne on siistejä. Sellaiset spruet saisi olla kaikilla käytössä. Kaikille tietämättömille tietäjille tiedoksi, että PP ei käytä sprujeja. Niillä on osat valmiiksi irrallaan pussissa. Tätä minä kutsun toiminnan kehittämiseksi!

Paketista kuuluu tulla pari jalkoja navasta katkenneina. Sitten siihen päälle tuli pyöreä pullataikinan palanen, johon iskettiin kädet kiinni toivon mukaan oikeaan paikkaansa ja lopuksi laitettiin sellainen pää kuin tahtoi. Nuorempana muistan joskus kaikessa viisaudessani laittaneeni pään paikalle pääkallon, josta puuttui alaleuka. Näytti hassulta, mutta go figure. Vasta maalattuna pelikentällä joku tokaisi nauraessaan, että mitä olin mennyt tekemään.

Ne oli hyviä aikoja. Ei mahdollista herran vuonna 2019. Tai satunnaisesti. Liian harvoin. Mutta kuitenkin, pidättäydyn alkuperäisessä viisaudessani ja tokaisen, että huh huh. Tai noh, kiitosta kun kiitokselle on paikkansa. Niinhän se sanonta kääntyy? Sigmariittien kohdalla tämä elämäni inho on pelkästään huh. Katotaan sitä toista huhhia vähän myöhemmin.

Valtakunta marken ja Mysterouksen kokoamisen ilosta! Mäkin haluun.
- Sinitähti
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

marke kirjoitti: Ma 18.02.2019 10:58 GW voisi siirtyä kokonaan näihin "easy to build" kitteihin. Ne on minusta aivan hyviä, ja ihmiset näyttää kuitenkin työntelevan epämääräisissä ja puoliksi kaatuneissa läjissä maalaamattomia figujaan, ni mitä niillä pose-optioilla edes tekee?
Ei muuten huono idea, kun ottaa huomioon että näiden Easy Build laatu on kuitenkin ihan OK. Eivätkä ole mitään ihan rumimmasta päästäkään. Siis sen vähän mitä olen epäkuolleitten Nighthaunt:n tutustunut.
rpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rpr »

El Capitan kirjoitti: Ke 20.02.2019 10:50 Onko kukaan koonnut Daemonetteja? Niillähän oli juuri sellainen specifi jalkapari, joiden kanssa sai olla tarkkana.
Hah, tuonkin tajusi vasta kun sai täyden paketin kokoamisohjeineen, sitä ennen sai kirota, ja senkin jälkeen piti aika tarkkaan käydä läpi ne vanhat irto-osat, että mikä kuului mihinkin..

Mutta kyllä ne uudet Fiendit vasta hupaisia on, keskikeho on tehty sellaisista pienistä pintapaloista, eli ne ovat onttoja sisältä. Siinä menee kootessa aika pieni hetki kun ruumis on 12+ osassa.. oletettavasti steedien yksiosainen keho ei vaan toimi, tai sitten muovi on niin kallista, että kannattaa tehdä onttoja.

(harkitsin toista WaR -boksia, mutta fiendien ja infernalin kasaaminen oli sellaista tuskaa, että taidanpa vaan konvertoida niitä lisää...)
Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Kutosedikassa GW:n figut oli parhaimmillaan, kun oli koripallonyrkkiset goblinit, skavenit ja undeadit. Niitä on nykyääki ilo kasata, koska niit on helppo konverttaa, käsiä voi pinnata hauskoihin asentoihi helposti ja valujäljet oli helppo poistaa koska osat on simppelimpiä ja kaikki turha röpinä puuttuu. Ja tosiaan toi osien vaihtelu, kitbashaamine on paljon miellyttävämpää kun melkein minkä tahansa käden sai mihin vaan ilman turhempia pinnailuja ja greenstuffailuja. Sit seiskassa ja kasissa rupes tulemaan se alamäki ja kaikkii näitä daemonetteja ja bloodlettereitä joiden pakarat pitää liimata toisiinsa, ja vain tietty pakara sopii tiettyyn pakaraan.

Laatikoissa tuli silloin myös runsaasti bitzejä!
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Ongelma simppeleissä perusfiguissa on, että nistä on hankalampi pyytää korkeaa hintaa ilman, että uhr... asiakkaat huomaavat valittaa. CAD/CAM kun tekee tilpehööristä melkein ilmaista valmistuskustannuksissa mitaten.
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

rpr kirjoitti: Ti 28.08.2018 10:53 Ei siinä nyt välttämättä tarvita edes niitä pelitestejä, vaan että joku 5-10 minmaxaajaa lukisi uudet säännöt läpi ja arvioisi. Aika helposti sitä nyt huomattaisiin pahimmat yli/alilyönnit. Sellaiset, jotka ei tuossa jää kiinni ja vaatii enemmän testaamista voidaan sitten korjata perässä. Se olisi jo mukava parannus. Samalla voisi ehkä huomata myös epäselvät/monitulkintaiset säännöt.
Samalla linjalla. Itseäni korpeaa kanssa aivopierut ja porsaanreiät mitkä satunnainen pelailija-peelo kuten minä huomaa jo ensimmäisellä tai viimeistään toisella pelikerralla. En väitä että kattava pelitestaaminen tiukassa julkaisuaikataulussa on helppo homma. Mutta väitän että GW valehtelee silmät päästään kun kertoo että on hyvin pelitestattu ja jopa ulkopuolisin turnausvoimin. Miten muuten noita itsestäänselvyyksiä pääsee läpi vuodesta toiseen? Epäilen että pelistestaaminen on pistokoemaista toimintaa. Tai sitten sen palautetta ei huomioida johtuen julkaisuaikatauluista. No yhtä kaikki, täytynee sitten lueskella FAQ/Errata listoja ja itse paikkailla house ruleilla. Pelit ja figut kehittyy, mut tää asia tuntuu pysyvän vakiona GW tuotoksissa. Oma mielipide on että voisivat heittää pihalle pari graafikkoa,tms ja käyttää resurssit laadun nostamiseen. Esimerkiksi ulkopuolisiin pelikonsultteihin tai avoimeen pelitestausohjelmaan hyvissä ajoin pelien/armybookkien/codexien kehitysvaiheessa. Avainsanat tuossa oli 'ulkopuolisiin', 'avoimeen' ja 'hyvissä ajoin'. Pelimaailma ja fluffi on jo niin hyvässä kunnossa että keskittyisin enemmän pelimekaniikkojen hiomiseen.
Vader
Viesti:

Kyl GWltä löytyy sitä osaamista sääntöihinkin. Uusin Lotr-peli on sääntöjen puolesta aika rautainen paketti. Tuli siihenkin errata, oliko 2 kohtaa. Lisäksi säännöt on jo kirjaan kerrottu, että sääntö a on näin. Sääntö b on näin. Jos sekö sääntö a että b tapahtuu, niin sitten tapahtuu c. Siellä on ollut turnauspelaaja mukana sääntöjä tekemässä. Muut pelit on tehty vähän hiekkalaatikko ja työkalupakettiajatuksella, eli pelaajat saavat itse tehdä pelin. Ja sit sitä koitetaan vääntää sellaisenaan turnauksiin...
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
THelppi

Viesti Kirjoittaja THelppi »

Yleisesti ottaen on alkanut kyrsimään - ilman että olen vielä ensimmäistäkään peliä pelannut - 40k:n 8. laitoksen "math-hammerointi". En tiä mistä se johtuu, mutta kun aiheeseen liittyviä ryhmiä selailee, niin porukka haluaa pääasiassa itselleen sen ekalla kiekalla voittavan armeijan. Uusia pelaajia kiinnostaa armeijaa valitessa kuinka hyvä se on, ei estetiikka tai filosofia armeijan takana. Sama ongelma tuli vastaan D&D:n 3. laitokssa ja sen jälkeisissä, kun hahmoa tehdessä piti suunnitella mikä se on kun tasot on täpissä, jotta pelaa "oikein", koska vähemmän optimoitua hahmoa ei ollut hauska pelata kun se ei osannut mitään.

Ja hitosti samaa mieltä, että pelitestauksessa pitäis käyttää niitä kusipäisimpiä ruleslawyereita, minmaxaajia ja WAAC-pelaajia. Rikotaan ne säännöt _ennen_ kuin julkaistaan rikkinäinen peli jota pelataan väärin, jookosta?
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta
Vader
Viesti:

THelppi kirjoitti: Pe 05.04.2019 19:56 Yleisesti ottaen on alkanut kyrsimään - ilman että olen vielä ensimmäistäkään peliä pelannut - 40k:n 8. laitoksen "math-hammerointi". En tiä mistä se johtuu, mutta kun aiheeseen liittyviä ryhmiä selailee, niin porukka haluaa pääasiassa itselleen sen ekalla kiekalla voittavan armeijan. Uusia pelaajia kiinnostaa armeijaa valitessa kuinka hyvä se on, ei estetiikka tai filosofia armeijan takana. Sama ongelma tuli vastaan D&D:n 3. laitokssa ja sen jälkeisissä, kun hahmoa tehdessä piti suunnitella mikä se on kun tasot on täpissä, jotta pelaa "oikein", koska vähemmän optimoitua hahmoa ei ollut hauska pelata kun se ei osannut mitään.
Tossa on varmaan "aikuismaisempi" ja kilpailullisempi ajatus taustalla. Nyt kun on netti, niin se paras löytyy helpommin. Aikoinaan luettiin sääntökirjoista ja joskus lehdistä juttua armeijoista ja figut oli ne mitä oli saanut ostettua. Pelaaminen oli hauskaa ja figut ostettiin ulkonäön ja hinnan mukaan. Taskurahoilla ei silloinkaan saanut Nagashia tai Mortarionia. Ja toki foorumeilla kysellään niistä tehoista, vaikea vääntää keskustelua tai odottaa vastauksia kysymykseen "mikä 40k-armeija miellyttää mua esteettisesti eniten?"...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Heei, täällä puhutaan pelitestaamisesta ja semmoosesta. Kovaan ääneen olen paikallisesti asiasta puhunut pahaa ja omaa ihmettelyäni eteenpäin jakanut, mutta nyt sen voi tehdä kirjallisesti. Huisin hienoa.

Mää kerron vielä lapsenlapsillenikin siitä touhusta, jota olen kokenut GW:n pelejä pelatessa. Mää olen vasta pääsemässä ymmärrykseen siitä, mitä näin ison puljun pyörittäminen on kaikkien suunnitteluprosessien, aikataulujen ja hyväksynnän saamisten suhteen, mutta sitä minä en kuitenkaan edelleenkään ymmärrä, miten ihmeessä kehitys ei mene eteenpäin sellaisella tavalla, jollaisella sen pitäisi mennä, ja ennen kaikkea silloin, kun kaikki muut ympärillä tekee sen?

Ensimmäinen vedos siitä ensimmäisestä edikasta ja sen ensimmäisestä armeijasta jne voi olla juuri sitä itseään, mutta esimerkiksi Fabaa pelattin yhteensä 8:n eri sääntökirjan voimin. Miten ihmeessä kyseisessä ajanjaksolla me emme saaneet peliä siihen parhaimpaan mahdolliseen olomuotoonsa hiottua? Kun katson esimerkiksi örkkien kirjaa, nyt ulkomuistista 6-8 kirjoihin ainoana todellisena uudistuksena tuli Arachnok Spider ja Spider riderit. Kaikkea muuta tarvitsi ainoastaan viilata parempaan suuntaan, jotta maailmassa olisi vähintään yksi asia kerrallaan kaikki paremmin.

7th aikaan tykkäsin todella paljon lukea Sotusta ja pelitestata maailman tappiin asti, mutta siltikään en koskaan saanut muodostettua niin omaa mielipidettä kuin mitään kaiken kattavaa viisautta muiden puheista siitä, kumpi olikaan loppujen lopuksi parempi: Spider vai Woffiriderit. Mikä ihme ja kumma siinä on, että kolmen kirjan aikana samaa vaikutusta ei saada jalkaisin olevien goblinien välille? Mikä ihmeen homman nimi on siinä, että myöhemmin seuraavissa kirjoissa aikaisemmat tasapainot poistetaan? Kuka oikeasti piti spidereita enää susia parempia 8th kirjassa?

WMH-puolta on kiva lukea aina välissä kun väki on niin hassun kurista kirjoitustavoiltaan. Yksi miun kaikkien aikojen suosikkifraasi on uusien yksiköiden kohdalla: "Pelaamatta paskaa!". Ymmärtääkseni siellä päässä asiat ovat kuitenkin ihan hyvin kunhan vain pääsi kentille pelaamaan tuota uutta ihanuutta. Miksi ihmeessä GW:n pelien puolella tämä sama fraasi on voimassa, mutta käänteisenä? Kuka oikeasti katsoo Pendant of Kalethia ja sanoo siinä kamassa olevan yhtään mitään järkeä? Tai tikaria?

Mää muistan joskus kun olin 5-vuotias aina välissä kysyin kaverilta lupaa tuoda kentille itse suunnittelemiani yksiköitäni, taikaloreja ja esineitä. Meno oli villiä ja touhu juuri sellaista kuin 5-vuotias nyt vain saa aikaiseksi, mutta koskaan villeimmissä ajatuksissakaan ei tuollaisia temppuja keksitty. Kaverini sentään keksi 100p sotakoneen, joka heitti Komeetta boundina, jota ei voinut dispellata. Sen nimi taisi olla Bringer of Cometh.

Musta ainakin 6p Dark Elf warrior on yksi maailman kamalimpia julmuuksia ottaen huomioon, että korkeampi versionsa on 1.5 kertainen hinnaltaan. ASF vs Hatred on vähän kinkkinen keskustelu, mutta sanoisin niiden olevan ihan yhtä vahvat keskenään.

8th edikan erratat olivat myös täysi farssi. Muistaakseni Warchef kirjoitti hyvän kommentin: "Tänään pelataan näillä säännöillä.", kun vuosikausia vanha Deathin LD-snipu loitsu saikin yllättäen 180 asteen käännöksen ja kenraalin inspiring presence olikin käytettävissä suojaamaan toisenkin yksikön peeloja.

Mun teoria on ollut jo pitkään se, että ne heittää nopalla asioita tai vaihtoehtoisesti pyytää perheen pienemmiltä apua.
- Sinitähti
Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Muistan aikaisemmin tästä löpisseeni, mutta löpistään uusiksi.

1) GW ei kehitä hammereita evoluutiona vaan revoluutiona. Vähän kuin microsoft windowssia.
FaBa 1, 2 ja 3 oli (ymmärtääkseni) suoraa kehitystä paremaksi peliksi. Sitten 4 mullisti homman ja kehittyi 5:ksi. Sitten 6 mullistk homman ja kehittyi 7:ksi. Sitten 8 mullisti homman ja ei kehittynyt oikein miksikään. Sitten Age of Sigmar mullisti kaiken totaalisesti ja on nyt kehittynyt 2 laitokseensa.
Ei siinä ehtinyt tapahtumaan mitään hiomista, kun peli itsessään muuttui alati hyvin merkittävästi. Okei, GW tai Ward taisi laittaa kaiken toivon pois 7 edikan daemon kirjan myötä.

2) Käytettävyyttä kehittäessä asiantuntijat laitetaan arvioimaan järjestelmän käytettävyyttä arviointilistan avulla. Silti yksikään testaaja, oli kuinka hyvä vain, ei löydä kaikkia käytettävyyden ongelmia, vain pahimmat (en muista enäö prosentteja).
Voisiko sama päteä figu sääntöjen kehittämisessä? Varsinkin jos lykätään uudistetun pelin uudet säännöt ja yksiköt. Scumbag minmaxaajat saattavat ehkä ollakin siellä lukemassa ja ovat jo karsineet ihan kaikkein kauheimmat juustot mitä meille kuluttajille ei koskaan näkynytkään.
Maalausblogi taas pystyssä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”