Tarinapelaaminen ja kampanjat kartalla

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
S.L.

Tarinapelaaminen ja kampanjat kartalla

Viesti Kirjoittaja S.L. »

Miten porukka on ottanut tarinapelaamiseen tai kampanjoihin kartan messiin?
Minikampanjat eli käytännössä peräkkäiset erilaiset pelit on ihan hauskoja, mutta nämä käy kovin äkkiä tylsiksi. Itse olen suunnitellut pidempään jo mutants and death ray gunssilla pelattavaa karttakampanjaa, mutta järkevää toteutustapaa ei tunnu löytyvän.
Vader
Viesti:

Re: Tarinapelaaminen ja kampanjat kartalla

Viesti Kirjoittaja Vader »

S.L. kirjoitti:Miten porukka on ottanut tarinapelaamiseen tai kampanjoihin kartan messiin?
Minikampanjat eli käytännössä peräkkäiset erilaiset pelit on ihan hauskoja, mutta nämä käy kovin äkkiä tylsiksi. Itse olen suunnitellut pidempään jo mutants and death ray gunssilla pelattavaa karttakampanjaa, mutta järkevää toteutustapaa ei tunnu löytyvän.
Vähän riippuu mitä haluaa, mutta joskus ollaan tehty niin, että kartan eri ruuduilla on erilaisia maastoja, tärkeitä paikkoja ja muuta sellaista. Nämä sitten vaikuttavat pelikentän maastoon ja kenties skenaarioonkin. Lisäksi hyökkääjä ja puolustaja skenaariossa voidaan määritellä kartan liikkeiden mukaan, eli paikallaan oleva puolustaa ruutuun liikkuvaa hyökkääjää vastaan. Vähän tietty riippuu siitä, että mitä kartalta odotetaan. Kannattaa kuitenkin pitää se puoli melko yksinkertaisena ja keskittyä sitten niihin varsinaisiin peleihin.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
King Éomer

Re: Tarinapelaaminen ja kampanjat kartalla

Viesti Kirjoittaja King Éomer »

No joskus joku linkitti tänne tämän http://personal.inet.fi/surf/tl/Battlegrounds.pdf
Toi on joku karttakampanja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”