Vallejo maalit?Mistä niitä saa ja ovatko ne käytännöllisiä

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot » Ke 22.06.2005 14:33

Itse olen sitä mieltä, että ulkomaan foorumeilla puhutaan potaskaa tai käytetään jotain eri ainetta. Olen maalannut kai pari sataa figua nimenomaan pelikäyttöön Model Colorilla. Kaikki ovat metallia ja käsittely ei ole tapahtunut pelkästään silkkihansikkailla. Kymmenisen turnausta ja vastaavaa tapahtumaa niillä on jo kierretty. Mitään suurempaa irtoamista en ole nähnyt ja reunojen kulumatkin ovat tulleet raskaammista kolhuista. Todistettavaa eroa esimerkiksi Citadeliin en ole huomannut.

Enkä muuten lakkaa figujani lainkaan.

Ainakin käyttökokemuksen valossa luokittelen kulumishuhut turhien nettilegendojen osastolle. Lienevätkö kotoisin siitä, että Vallejo kuivuu toisinaan hitaammin ja saattaa siis irrota kosketuksesta vielä vartin verran maalauksen jälkeen. Kuivuttuaan se on kyllä täysin käytönkestävää siinä missä muutkin maalit.

Onko kenelläkään muulla tarjota omia havaintoja? Nettilegenda tuntuu ainakin minun kokemuksieni mukaan olevan täysin tuulesta temmattu.

Niin ja ihan normaaleja akryyleja ovat ne. Liquid Gold -sarjan metallit ovat alkoholipohjaisia ja vaativat sopivia liuottimia. Niitäkin voin muuten suositella. Metallit ovat todella luonnollisia ja levittyvät paljon vesiohenteisia siistimmin. Ovat korvanneet minulla akryylin kaikilta osin missä värejä vain löytyy.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.

Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman » Ke 22.06.2005 14:42

On tullut käytetty aikoinaan MP:n maaleja, GW:n maaleja, Vallejon Game Color-sarjaa ja Model Coloreja.

Kestävyyden kannalta en voi sanoa mitään eroja näiden vuosien aikana.

Olen sekoittanut GW:n maaleja-Game Color-Model color ristiin rastiin ja tässäkään en ole huomannut mitään merkitystä etteikö maali olisi tarttunut hyvin sekä pysynyt hyvin riippumatta oliko seoksen alkumaali mikä vaan tai riippumatta minkä sarjan maalia seokseen lisättiin.

Vallejoon olen siirtynyt pitkälti pullon takia. Pullosta saa paletille tipoittain maalia ja tämä on minusta se merkittävä tekijä maaleja hakiessa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage

Silens

Viesti Kirjoittaja Silens » Ke 22.06.2005 15:10

Itse olen käyttänyt tätä Game Coloria ja hyvin on toiminut.
Itse olen ainakin löytänyt useista paikoista.
Mutta entä tämä Model Color, ei ainakaan Tampereen Fantsulta löydy. Mutta löytyykö edes Tampereen seudulta tätä?

jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi » Ke 22.06.2005 15:23

Silens kirjoitti:Itse olen käyttänyt tätä Game Coloria ja hyvin on toiminut.
Itse olen ainakin löytänyt useista paikoista.
Mutta entä tämä Model Color, ei ainakaan Tampereen Fantsulta löydy. Mutta löytyykö edes Tampereen seudulta tätä?
Model Colouria löytyy Tampereen Harrasteesta (Tuomiokirkonkatu 21).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."

Silens

Viesti Kirjoittaja Silens » Ke 22.06.2005 15:25

Itse olen tuota sieltä kysynyt ja vain Game Coloria löytyy.
No jos sinne lähiaikoina on tullut? Täytyypä mennä kysäiseen...

Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 » Ke 22.06.2005 15:59

Kiitän oikaisusta, tack så mycket. Voi olla että omakin muisti pettää, en meinaan enää löydä k.o. aihetta mistään.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ke 22.06.2005 16:49

No itse olen nähnyt, että VMC-väri pystyy irrottamaan kuivunutta GW-maalia sekä paletilta että figulta, ja olen kuullut vastaavanlaista kiroamista muualtakin. Tuskin mitään ongelmaa on, jos käyttää pelkästään model coloreita, ja värivalikoiman puolesta en voisi tästä syyttääkkään.

Itse kuitenkin pidän enemmän GC:n koostumuksesta ja käytön helppoudesta (ts. ei tarvitse ravistaa yhtä paljon ja ohentaminenkin on tutumman oloista), vaikka VMC:n pigmenttipitoisuus ja peittävyys onkin ihan omaa luokkaansa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob » Ke 22.06.2005 17:39

Silveri kirjoitti:No itse olen nähnyt, että VMC-väri pystyy irrottamaan kuivunutta GW-maalia sekä paletilta että figulta, ja olen kuullut vastaavanlaista kiroamista muualtakin.
Lisäksi VMC on radioaktiivista ja syö pikkulapsia.
it is apparent the intent has been revealed

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ke 22.06.2005 18:02

Guzlob kirjoitti:Lisäksi VMC on radioaktiivista ja syö pikkulapsia.
No ei se radioaktiivisuus sinänsä haittaa näinä Suomen pimeinä talviöinä - näkee paremmin eteensä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Griefbringer

Viesti Kirjoittaja Griefbringer » To 23.06.2005 12:33

Silveri kirjoitti:No itse olen nähnyt, että VMC-väri pystyy irrottamaan kuivunutta GW-maalia sekä paletilta että figulta.
Kuullostaa erikoiselta, mutta kai sitä uskottava on.

Itse asiassa MP:n maalien kanssa olen joskus havainnut, että lakan vetäminen siveltimellä pintaan voi eräitten tiettyjen maalien tapauksessa irrottaa alla olevista maaleista vähän pigmenttiä, joka sitten joutuu lakan mukana väärille alueille. Tuo ongelma ratkesi sillä että maalin antoi kuivua kunnolla (24+ tuntia) ennen lakkaamista.

Sergeant

Re: Vallejo maalit?Mistä niitä saa ja ovatko ne käytännöllisiä

Viesti Kirjoittaja Sergeant » Ti 05.09.2017 16:19

Nykypäivänä kaikki Vallejon maalit löytyy Suomesta pienoismallimarketista halvimmalla: http://pienoismallimarketti.fi/index.ph ... ommon/home

finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage » Ti 05.09.2017 19:56

Hobbypointista ainakin saa. En tiiä onko kalliita.

LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- » To 07.09.2017 12:07

Eikö tämä ollut jo yli 12 vuotta vanha ketju?! Ja tuota, ihan samaan hintaan nuita Vallejoita saa yhä Fantsuiltakin ympäri suomea kuin tuolta marketista "halvimmalla" =P.

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Pe 08.09.2017 18:29

LAV-Kitsune- kirjoitti:
To 07.09.2017 12:07
Eikö tämä ollut jo yli 12 vuotta vanha ketju?! Ja tuota, ihan samaan hintaan nuita Vallejoita saa yhä Fantsuiltakin ympäri suomea kuin tuolta marketista "halvimmalla" =P.
Ainakin JKL fantsu vaihtoi Army Painteriin saatavuuden vuoksi. Eikö muka muut?
Maalausblogi taas pystyssä.

techman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja techman » La 09.09.2017 09:57

Mysterous kirjoitti:
Pe 08.09.2017 18:29
Joo ei Joensuun fantsussakaan ole Vallejon maaleista jäljellä kuin jämälaatikko, uusia ei tule enää hyllyyn.

Nikodemus

Viesti Kirjoittaja Nikodemus » La 09.09.2017 16:03

Mysterous kirjoitti:
Pe 08.09.2017 18:29
Turunkin fantsussa näin vielä joku aika sitten jämälootan. Lie varmaan jo hävinnyt. On turussa ainakin yksi liike mistä saa game coloria hyllystä ja toinen mistä model colouria.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Turun seudulla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » La 09.09.2017 21:51

Netistä tilaamalla saa kans aika edullisesti jos malttaa venata pari päivää. Esim. Laughingjack Games, Wayland, Firestorm jne.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Su 10.09.2017 07:39

Stadissa Tietonikkari myy Vallejoa kattavasti ja edullisemmin kuin Hobby Point. Siitä saa kanssa kerholaiset viellä alennuksenkin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper » Su 10.09.2017 11:26

smaxx kirjoitti:
Su 10.09.2017 07:39
Stadissa Tietonikkari myy Vallejoa kattavasti ja edullisemmin kuin Hobby Point. Siitä saa kanssa kerholaiset viellä alennuksenkin.
Game Color oli viimeksi Nikkarissa käydessäni kyllä poistomyynnissä, muut linjat eli Model Color yms. olivat kyllä jäämässä valikoimaan.

Kuulemma syynä oli se, ettei Game Coloria mennyt kaupaksi kun mallareista liian moni haluaa vain "virallisia" värisävyjä (ikään kuin nekin eivät olisi tulkinnanvaraisia ja netti puolillaan uskonsotia näistäkin) joita on paremmin niissä muissa linjastoissa, ja figuilijoista taas liian moni ostaa vain Aitoa Oikeaa GW:tä koska White Dwarfissa käskettiin niin (ei-GW figuttajat olivat liian pieni vähemmistö).

Jalni

Viesti Kirjoittaja Jalni » Ma 12.03.2018 16:28

Vähiin tuntuvat maalimyyjät jäävän. Itsekin ihastuin Vallejon Game Color sarjaan ja ostin pitkän sarjan niitä (toivottavasti kestäisivät vielä, koska tippapullo on pitkäikäisempi kuin GWn potat). Washien osalta pääpaino tottakai Citadelin maaleissa, koska parempiakaan en ole löytänyt. MUTTA ruiskumaalaamiseen löysin pääväreiksi uuden maalisarjan Vallejolta. Vallejo Premium Airbrush color. Sävykartta on jokseenkin suppea, mutta sekä ruisku/sivellinsarjaan sopiva maalisarja. Myös hintakin on huokea 60ml 5,90€. Värit peittävät todella hyvin myös ohennettuina (varsinkin sininen ja punainen). Suomesta saa ainakin https://www.taidetarvike.fi/tuotteet.html?id=209/
JMG ry, http://jmgry.yhdistysavain.fi
Oma harrastaminen yhdistystoiminan lisäksi 40K, BMG ja lauta(figu)pelit. Historian puolella FaBa(eri muodoissaan) ja Necromunda

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”