Mikä sai aloittamaan?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
perkele2

Mikä sai aloittamaan?

Viesti Kirjoittaja perkele2 »

Mietin vain, että mikä on saanut ihmiset keräilemään pikku-ukkoja, ja oliko harrastus sitten lopulta sitä mitä kuvittelitte?

Itselläni meni shakin kautta. Pelattiin kaverin kanssa koulussa, kun opetus oli mitä oli, ja siitä sitten lähdettiin laajentamaan pelilautaa ja lisäämään yksiköitä, kuten jousiampujia. Helposti siihen sitten sai roolipelielementit, ja netistä sitten katselemaan millaisia shakkeja sitä onkaan kehitetty. Sitä kautta sitten jollain ilveellä päädyin games workshopin sivuille, ja mielenkiintoiseltahan tuo kuulosti, ja myöskin näytti.
Loppujen lopuksi peli ei ole yhtään niin taktinen kuin olin odottanut ja toivonut, mutta veihän se silti mukanaan. Shakki vain olisi harrastuksena paljon mukavampi hintansa puolesta...

Mitenkä teillä? Miten olette ylipäätään kuulleet harrastuksesta, ja miksi siihen sitten päätitte ryhtyä? Kovasti myös kiinnostaa kuinka erilaista peliä olitte odottaneet.

Hands_of_blue

Re: Mikä sai aloittamaan?

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Itse aloitin ihan perinteisesti kaverien painostuksesta. Olin myös juuri kyrpiintynyt lopullisesti Magic the gathering korttipeliin joten elämässäni oli yhden nörttiharrastuksen vajaus. Lisäksi korttikokoelmasta sai hyvät rahat figuilun aloittamiseen.
Aluksi minulla ei juurikaan ollut edes pahemmin tietoa harrastuksesta ja hyppäsin vaan silmät kiinni mukaan. Kyllä siihen sitten aika pian jäi koukkuun. Nykyään kiinnostus pelaamiseen on vielä vahva, mutta maalaus, sculptaus ja maastonteko ovat alkaneet myös innostaa yhä enemmän ja enemmän. Kovaa vauhtia myös Gw:n pelit ovat jäämässä muiden tieltä taka-alalle.

Kannattaa muuten oikeasti tutustua muihinkin kuin Gw:n peleihin jos taktikointi kiinnostaa. Joskus ruoho on oikeasti vihreämpää siellä aidan toisella puolella.

Sipuli2

Viesti Kirjoittaja Sipuli2 »

Minulle nousi kiinnostus kun aidin vanhan kaverin poika pelasi 40k:ta. Kuitenkin meni sitten 3-4 vuotta, kunnes tormasin naihin uudestaan ja sain vihdoinkin isan suostumaan. Hassua miten paljon peli oli muuttunut kun aloitin, ja hassua miten paljon peli on muuttunut tassa 4 vuoden pelejen aikana.
Nyt sitten olen aloittamassa Necromundaa, Warmachinea ja mahdollisesti FaBaa.
Aeronautica Imperialis on parasta lääkettä figueläkkeellä ;)

kiintins

Viesti Kirjoittaja kiintins »

Aikana jolloin AD&D oli vielä uusi ja Markat kilisi Fantsun kassakoneeseen...

Itse asiassa alunperin oli valtava muutos pelimaailmassa päästä pelaamaan pahiksia kuten örkkejä, Delffejä etc. Rahaa paloi ja voi sitä tuskaa kun yritti sen aikaisilla säännöillä pelata yli 10.000 pts pelejä. Mutta hauskaa oli ja on vieläkin.
Sytytä miehelle nuotio ja pidät hänet lämpimänä yön yli. Sytytä mies nuotiossa ja lämmität hänet loppuelämäksi.

Stormtrooper

Viesti Kirjoittaja Stormtrooper »

Itse oli tyhmä ja ostin kaverilta kasan käytettyjä figuja asiaa sen enempää miettimättä.
Seuraavana päivänä maailkauppan ja maalataan regimentti illassa.
Kolmantena päivänä kokoonnutaan jonnekkin yläkertaan pelaamaan. Tällöin kellään ei ollut mitään tietoja säännöistä (kuinka hvin 10-vuotiaan voi oletta osaavan englantia?). Pelit olivat sellaisia että pelattiin niillä yksiköillä joita oli. Eli käytännössä ehdoton wysiwyg. Ei ollut mitenkään harvinaista että 700pts pelissä oli yhdellä hemmolla 3 heroa/lordia ja yksi ryhmä lihamuurina (napit olivat niin hienoja että ne ostettiin ensimmäiseksi).
Why the hell my auspex looks like it's playing tetris?

MaahisKuningas

Viesti Kirjoittaja MaahisKuningas »

Stormtrooper kirjoitti:Itse oli tyhmä ja ostin kaverilta kasan käytettyjä figuja asiaa sen enempää miettimättä.
Seuraavana päivänä maailkauppan ja maalataan regimentti illassa.
Kolmantena päivänä kokoonnutaan jonnekkin yläkertaan pelaamaan. Tällöin kellään ei ollut mitään tietoja säännöistä (kuinka hvin 10-vuotiaan voi oletta osaavan englantia?). Pelit olivat sellaisia että pelattiin niillä yksiköillä joita oli. Eli käytännössä ehdoton wysiwyg. Ei ollut mitenkään harvinaista että 700pts pelissä oli yhdellä hemmolla 3 heroa/lordia ja yksi ryhmä lihamuurina (napit olivat niin hienoja että ne ostettiin ensimmäiseksi).
Kuten kaikki muutkin junnut, mm. Minä ;)

Itse aloitin mariineilla, pitkään iti kiinnostus harrastukseen, serkkuni miesystävällä olin joskus 2.edikan aikaisia squatteja ja renegademariineja nähnyt, ja siittähän se fetissi jäi karvaisiin harrikoijiin ja vanhoihin lantikoihin.

Ensimmäinen armeijani oli yllättäen mariinit, ja kelpo emopunkkigoottiteinipaskan alkuna päädyin mustiin temppeliritareihin. Ensimmäinen koskaan maalaamani warhammer taisi olla vielä hetki sitten myynnissä olleessa FaBA:n maalilaatikossa tullut kloonijousimies, se jolla on lierillinen metallikypärä, tämä oli muistaakseni...jostakin :D

Ensimmäinen laatikko jonka ostin oli Iron Handeiksi tarkoitettuja mariineja, raiskasin ne parhaan taitoni mukaan, ja yksikön kersantti lahjoitti myöhemmin jalat keisarillisen kaartini komentajalle. Armeija kasvoi miten kasvoi, samalla kerralla ostin blisterin joka sisälsi plasmacannonin, seuraava hankinta oli laatikollinen bikereita, mielestäni aivan tajuttoman komea space marine commander terminaattoripanssarissa ja samalla kertaa tarttui mukaan myös kierretuuli, aka.Whirlwind joka myöhemmin möi sielunsa örkeille battlewagoniksi.
Sitten tuli codexkin ostettua, sääntökirja tarttui matkaan vasta macraggen ilmestyessä :P Yllättäen se pieni läpyskä, joka on kunnoltaan verrattavissa 200 vuotiaaseen raamattuun, sivuja ei sentään ole irti...vielä.

Maalaukset meni miten meni, ja ihan tyytyväinen olin, mutta mainittakoon yksi kohokohta hankinnoissani; Dreadnought.
Ihastuin siihen ensisilmäyksellä, ja voin sanoa että sen kokoaminen ja konvertointi on hauskinta puuhaa mitä pöydän ääressä voi tehdä housut jalassa.
Ensimmäinen rakkaus <3

Sittemmin yhä radikaalimpiin konversio ja skräts projekteihin olen sekaantunut, ja nyt työn alla oleva projekti on kaikista läheisin, noin henkisesti. Mukavasti konversiotyötä ja ainakin on omistajansa näköinen. Eikä kävele joka turnauksessa (..tai aja rhinolla).

Veikkaan että motivaatio harrastukselle on tehdä sitä mitä osaa. En ole maalari tai piirtämisihme, mutta osaan rakentaa, jotenkuten kohtuullisesti ja vaikka itsekehu tuoksahtaa, väittäisin että minulla on aina näkemys asiasta millainen sen pitäisi olla, kauan ennen rakentamista...joka yleensä johtaa siihen että tartun sahaan ja muovilevyyn.

P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Sama juttu kuin Anaheimilläkin. 'Nää goblinit on niin ovelia, että liikkuu triplasti enemmän!' ja 'Tää wartrakki on siis Fast Attack ja mä luin niinku että se tappaa kaikki 24'' tuuman matkalla(reps)'. Sitten parin vuoden päästä innoistuin taas, vaikken ole pelannut paria hupipeliä enempää.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)

Chaos legion

Viesti Kirjoittaja Chaos legion »

Itselläni on pitkä tarina, joten istutaan alas, otetaan kuuma kuppi kahvia ja ruvetaan lukemaan =D. Eli ensiksi olin vain 11. Oli ostanut ensimmäisen pienoismalli tankin. Silloin sitä tuli kiroiltua ja tiuskittua kun osat liimautuivat sormiin. Eli silloin uhosin etten IKINÄ enään ostaisi pienoismallia... Siitä se sitten lähti... Täytin 12 ja katsoin joskus ne Lord of the ring leffat. Itseäni ei kiinnostanut pienoismallit yhtään silloinkaan, mutta ihme kyllä pikkuveljeni oli jonkun sukulaisen tykönä nähnyt lord of the ring pienois malleja ja kysyi mistä noita sai? Hän vastasi: FANTASIAPELEISTÄ. Pikkuveli meni ja osti rohanin ridereitä ja kaikkea muuta hyviksiä (minä pidin ja pidän edelleenkin pahiksista). Silloin minäkin näin ne ja kaikki se uhoaminen etten enään koskaan ostasi pienoismalleja loppui. Ostin maalaus setin Moria goblineita ja ne on minulla vieläkin tallessa muuttumattomina (eli en ole koskenut niihin sen jälkeen). Sitten pikku veli meni ja osti sen aloituspaketin. Hän huomasi että siinä tuli sääntö kirja. Me ihmettelimme, että mitä Vi***a tää oikeen on? Osasin englantia, mutta en hyvin ja ymmärsin kyseessä olevan joku peli. Isä sitten luki sen (häntä ei kiinnosta, eikä edelleenkään kiinnosta warhammer. Mutta se ei haittaa) ja selitti säännöt niin hyvin kun osasi. Ei ne pelit siltikään ole kovin peli kuntoisia =D. Muutama moria goblin otti ja ampui legolasin ja uruk hait mätki haltioita palasiksi (urukit tuli yhessä paketissa jonka ostin). Myöhemmin huomasin, että oli tälläinen kun Warhammer 40k. Se oli upeaa kun ostin sen alotus lootan ja maalasin genet, gauntit ja space marinet. (Muuten itse alusta asti pidin tyrkyistä). Minä maalasin ne niin hyvin kun osasin ja tuli niistä hienoja (mariinet on nykyään maalattu chaos space marineiksi mutta genet ja gauntit edelleen samoissa maaleissa =D). Pelasin isää vastaan koko kirjan missionit ja pidin kauheasti tästä pelitä =P- Oli jännittävää kuinka mariinit ampuivat gauntejani, mutta sitten genet, jos pääsi niin raatelivat ne lähiksessä. Pikku veli tuli pian perässä. Opetin hänellä säännöt ja hän rupesi keräämään chaosta. (minulla oli silloin vain tyrkkyjä). No eka pelit olivat taas sellaista no sääntöjä peliä, mutta paremmin. Ainakaan gauntit ei tappanu ketään (mutta esim: maastoista jos gene juoksi se meni 3d6 eteen päin =D). Ostin space marineille predatorin (nykyisin chaos ryhno). Ja pikku veli kaiken laista jännää ( Khorne berzerkejä ja deflerin), mutta koska vanha chaos codexi oli niin vaikea, niin en minäkään sitä ymmärtänyt (Mutta chaos rupesi kiinnostamaan) Tyrkky armeija sen kun laajeni ja laajeni. Mutta pelit vaan väheni... Koska pikkuveli ei JAKSANUT enään pelata... Seurasi pimeä aika. Meidän tuppukylässä ei ollut ketään muuta pelajaa kun tuo laiska pikkuveli... Armeija sen kun kasvo, mutta en päässyt pelaamaan... Surullinen aika jakso =(... Mutta kaikki muuttui = tunnelin päässä oli valoa =D. Kun pääsin käymään yhen kerran fantsussa, näin ilmoituksen turnauksesta ja menin sinne. Siellä huomasin että kaikki, toistan KAIKKI olivat todella mukavia. Mutta armaijani ole sen verran alkeellinen että tulin toiseksi viimeinen (mutta säännöt oli hallussa). Armaijani kasvo, ostin monstereita. Sitten ostin pikkuveljen chaokset. Rupesin keräämään Nurgle armeijaa. Päätin jo alusta saakka että sen pitää näyttää hyvältä, ei se teho vaan se hienous! Samalla ostin myös Tomb kingejen alun (pää sääntö kirja puuttuu edelleen, mutta army book on). Sen jälkeen onnistuin silloin tällöin kikkailemaan aikataulut niin että pääsin fantsuun pelaamaan. Edellinen turnaus, rikkauden lähde oli Torniossa. Se oli menestys! Olin kymmenes! Ja viimeisin pelit oli viimeviikon lopulla orlyn tapahtumassa. Chaos armaija on lähes apocalypce valmis =D. Se on edelleen tyyli armeija jossa on Typhus henkivartioineen ja palatseineen (land rider). Joten siinä se. Nyt tiedätte minun tarinani =D. Tulipa loppujen lopuksi pppiiiiittttkkäääää =D. (oliko siitä kahvista hyötyä?). Eli muuten Vaihdoin nimeni tyranid fleetistä, chaos legioniksi, koska minun pää armeija on nykyään death guard =D
 /l、
(゚、 。 7  
 l、 ~ヽ
 じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o

Rakath
Maalajakisälli 2007
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Jaa jaa.
Ala-asteikäisenä tuli aloitettua nuo roolipelit Runequestin muodossa. Figuja tuli tietysti ostettua pelihahmoiksi, joten pikku-ukot olivat sikäli tuttuja.
Kaverilla sitten näin White Dwarf -lehtiä ja Space Hulkin. Tottahan sitä piti itsekin alkaa tuohon villitykseen mukaan!
Vaihtoehtoina oli Warhammer 40k Rogue Trader, ja Fantasy Battle. Fabassa sotilaiden keihäät olivat (silloin) puhelinpylvään paksuisia, joten se siitä.

Tulipa siis tilattua kaukaa Oulusta asti postimyynnin kautta sääntökirja ja laatikollinen muovisia Imperial Space Marineita. Tämä taisi olla kesällä -92. Muistan sen siitä kun Rushin Roll the Bones oli ilmestynyt edellisenä vuotena. Vieläkin biisi "Heresy" ja Humbrolin akryylimaalien haju saa aikaan vahvoja tunneyhtymiä figuharrastukseni alkuvuosille.

Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Se mikä sai minut aloittamaan hammerit ylipäätänsä on yksi universumin mysteereistä. Minulla ei ollut koskaan kaveria/sukulaista/puolituttua joka olisi tutustuttanut hammereihin, enkä nähnyt niitä telkkarissa/lehdessä, joten mikä sai minut kiinnostunmaan hammereista? No sen verran voin sanoa, että ennen aloittamista olin rakennellut pienoismalleja pari vuotta ja sitten törmäsin Tampereella käydessä jossakin levy-, tai pelikaupassa hammereihin. Otin esitteen mukaan, joka tutustutti pelin käytäntöön. Seuraavaksi tuli sitten löydettyä Seinäjoelta, jossa asustelin silloin, kauppa joka myy hammereita ja ostinkin surullisenkuuluisan "Johdatus strategiapeleihin" -opuksen. Sitä sitten tavattuani päätin aloittaa faban pelaamisen. 40k tuli sitten mukana joskus myöhemmin, kun WD:stä olin siihen tutustunut tarkemmin.

Sääntöjen kanssa ei minulla koskaan tullut ongelmia, ja ensimmäiset pelitkin olivat paikallisessa turnauksessa kovalla alle kuukauden pelikokemuksella. Viimeiseksihän siinä jäätiin, mutta respektiä tuli vanhemmilta pelaajilta siinä, että osasin säännöt todella hyvin. Sivuhuomautuksena niille jotka ihmettelee miksi olen niin töykeä aloittelijoille on se, että opin itse säännöt, enkä vongannut niitä netistä laiskuuttani/osaamattomuuttani, joten odotan myös muiden pistävän sen tikun ristiin opetellakseen säännöt itse. Tietysti sellaisia pikkuvirheitä on sääntöjen kanssa tuli ensimmäiset 4-5 vuotta (Ensin rallyt sitten charget. Ei paniikkia jos kaverit hävis klosiksen jne.), mutta sitten säännöt ovat tulleet tarkemmin ja nyt pitäisi pelien mennä ihan sääntöjen mukaan (Koputtaa puuta.)

Kuitenkin en osaa sanoa mikä oikeastaan sai minut ottamaan siellä kaupassa, silloin kahdeksan vuotta sitten, sen esitteen ja innostumaan hammereista. Kai se oli vain tarkoitettua, tai sitten tulevaisuudessa sotun ylläpito huomaa miten korvaamaton minä olen sotulle ja he lähettävät jonkun menneisyyteen ohjaamaan minut telepaattisesti niiden hammereiden pariin ja ottamaan sen esitteen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.

mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Vuosi '87 tai '88. AD&D ja RuneQuest rokkasi. Oltiin just siirrytty ropeissa hoitamaan taistelut ruudutetulla pöydällä figujen kanssa, kun niitä alkoi hitaasti kertyä pelaajille. Sitten yksi peliporukan vakionaamoista saapui yhteen pelisessioon vaahtoamaan nähneensä Töölön Game Worldissä mielettömän juuri julkaistun paksun kirjan, jossa pelattiin avaruusfiguilla isoja taisteluja. Siis kuulemma yli 20 figua kerralla ja kokonaisella pöydällä johon piti ripotella asioita maastoksi(!). Ei meinattu ymmärtää konseptia. Kuunneltiin pää pyörällä varmaan tunti sitä kouhkaamista. Jotain ihmeellistä siinä piti olla kun oli niin innoissaaan. Ei auttanut muuta kun kerätä peliporukalla kolehti kasaan ja lähteä ratikalla Töölöön etsimään tätä maagista opusta ja vielä siihen kuuluvia ihmeellisiä figuja. Parin rope-session ohessa sitten ihmeteltiin tuoreita RTB01 + Ork Raiders bokseja ja RT-kirjaa sanakirjaa tavaten ja yritettiin saada asiasta selvää. Muistan vaan että kirjan kuvat oli niin vangitsevia että oli pakko oppia pelaamaan ja heti. Kummempia maalaus- tai askartelutaitoja ei omattu. Varastettiin paikallisen Sokoksen vihannestiskiltä parit muovikasvin pätkät kasveiksi, raksalta pari tiiliskiveä rakennuksiksi (piirrettiin niihin tussilla ikkunat ja ovet) ja ripoteltiin pihalta irtokiviä pöydälle. Sinne sekaan parit hätäisesti kasaan liimatut figut ja siitä se sitten lähti. Pian säännöt tulivat tutuiksi ja kaikki oppivat maalaamaan figunsa. Hartikainen, jos luet tämän niin olen ikikiitollinen, että löysit kirjan ja innostit meidät silloin hommaan mukaan. En olisi varmaan ikinä itse bongannut sitä!

Tuossa on parit kuvat meidän alkuaikojen peleistä.

-mv40k2

Hanska

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Oih..RuneQuest. noh se siitä..
Oma figuttelu alkoi joskus silloin kun dinosaurukset vielä elivät maan päällä..eikö?.. No ainakin siitä on kauan ja ensimmäinen kosketus oli Space Crusade, jonka figuja aloimme kaverin kanssa maalaamaan. Jostain tulikin hetken kuluttua kuvioihin Epic: Space Marine jota tahkottiin innolla. Vuosien saatossa mukaan tuli necromunda ja siinä sivussa tuli pällisteltyä muita firman tuotoksia ja sekalaisia figua osteltua. Ja juuri kun innostuin 40k:sta niin lykkäsi GW kolmos edikan ulos ja "säännöt meni ihan oudoiks". Pikkuhiljaa into lakkas, kaveriporukka hajosi ja pelit loppui. Jokusen vuoden päästä vanha kaveri(ei originaalia peliporukkaa) soitti ja kysyi "vieläkö kiinnostais miniatyyripelit? ostettiin tos Teemun kanssa nelkytätonnisen perusboksi." Vastasin että "kattoo nyt ehtiikö/jaksaako" mutta nopea vilkaisu GW:n sivuille ja SIELLÄHÄN ON SISTEREITÄ!! ...Sit taas poikaa vietiin.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

11 tai 12 vanhana veli otti ja pisti käteen Condrad-kirjan käteen ja totesi "opettele englantia". Siitä se lähti. Tarinahan oli ihan kelpo ja tuonikäisenä varsin järisttäväkin. Seuraavaksi meni WHrpg:n sääntökirja ja Deathwing-novellikokoelma 40k:n puolelta. Eipä siihen sitten enempiä kannustuksia tarvittu. Armybookkeja ja codexeja lähdettiin hakemaan. Nukkeja lisäksi kun oli säännötkin.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Rune Questin syytä kaikki. Joskus silloin aikoinaan aloittelimme suomessa ihan uutta asiaa, roolipelejä. RQ oli ilmestynyt suomeksi ihan justiinsa ja D&D:stä oli nähty merkillisiä mainoksia Mikrobitissä. Ei mitään hajua, mitä roolipelit olivat, mutta jännältä vaikutti ja jännää se olikin. Sitten näin eräällä Amigistilla (kyllä, ihmiset voi luokitella amigistiläpeiksi ja ataristimiehiksi :) ) MINIATYYRIN. Se oli sitä oikeaa 25mm mittakaavaa, eikä 28mm höpöväärää :) Se oli Julie Guthrie -sarjan hobittivaras. Ensimmäinen figu, minkä näin ja oli se hieno. Säkki selässä ja sulkahattu päässä. Uskomaton pieni metallinen ukkeli, jota pystyi käyttämään roolipelissä, kuvaamaan omaa hahmoa. Melkein heti sitten piti itsekin puhelimella tilata miniatyyrejä pelkän nimen perusteella ja toivoa, että ne on hienoja. Oli ne tietenkin hienoja, kun ne tulivat. Julie Guthriet oli hienoimpia kaikista ja muut grenadierit sitten vähän kökömpiä. Heti kun entiset oli maalattu, niin luuri käteen ja veivaamaan Fantasiapelien puhelinnumeroa (internettiä ei oltu keksitty vielä). Tässä vaiheessa törmäsin onnekkaasti uuteen tuttavuuteen, joka osasi maalata figuja ja neuvoi muutaman perusjutun, joten vältyin pahimmilta aloittelijoiden mokilta.

Edelleenkin minulle miniatyyrit tarkoittavat roolipelin apuvälineitä ja figupelejäkin niillä voi pelata. Nyt kyllä harrastan aika paljon näitä 28mm hapatusvääriä :)
Luumumehu on soturien juomaa

The Warmaster

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

6. luokalla sain LotR aloittelijamaalaussetin synttärilahjaksi (se josta tulee niitä Minas Tirithin sotilaita), ja melko pian aloitin faban parin kaverin kanssa. Tuli kesä, tuli syksy, tuli talvi, tuli kevät, tuli kesä, ja löysimme kaikki oman kutsumuksemme: 40K. Marineilla aloitin, ostelin vähän kaikkea muuta, kunnes löysin todellisen kutsumukseni: Chaos. Siinä lyhyesti.

Azgoth

Viesti Kirjoittaja Azgoth »

D&D:n, Space Hulkin, HeroQuestin ja Commodoren aikoihin isobroidin kaverit altistutti Rogue Traderille. Eipä, että kukaan olisi säännöistä tajuttu mitään. C-kaseteista kasattu maasto toimi ja ukot oli hienoja (aika kultaa muistot tällä erää). Toisen edikan tultua oppi englantia ja pelattiin sääntöjen mukaan. Kivaa oli.

Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Näin 40K alueella kuvittelisi ketjun sisältävän kysymyksen, miten 40K harrastus sai aloituksensa, mutta koska asiaa käsitellään yleisemmin, taidan siirtää alueen yleisiin miniatyyrikeskusteluihin.

Itselläni harrastus alkoi tammikuussa 2002, kun tärväsin veronpalautukseni suurhaltoiden armydealiin. Oikeastaan tarina alkaa jo edeltävästä joulusta, jolloin kaverille hommattiin paketti dark elffejä roolipelipöydän koristukseksi ja minä naureskelin, että jollekulle tuo kosahtaa. Minähän se sitten hassahdin eniten juuri noihin figuureihin.

Aluksi ihan vain maalailin ja kokoilin figuurejani, kun tuttavani tekivät samaa työtä hitaaseen tahtiinsa. Kerkesin käydä Jyväskylän City Liberation turnauksessa ihmettelemässä peliä ja taisin jopa pelata pienen koepelin nettitutun kanssa. Myöhemmin tutustuin paikallisiin pitkän linjan pelaajiin, joiden kanssa sitä yhä pelaa.

Siinä vierähti muutama vuosi suurhaltioilla pelatessa ennen kuin alkoi mennä maku fabasta ja iskeä kyllästys GW:n touhuun. Vampire Counts projekti ei koskaan nähnyt kuin alkunsa.

Alkuvuodesta 2006 iski Warmachine eloa muuten hiipuvaan figuharrastukseen. Samalla jäivät haltiat hyllylle, jossa ne olivat jo varmaan reilun vuoden pölyyttyneet. Seuraava kova juttu olikin sitten Hordes.

Nyt muutama kuukausi sitten sain aikaiseksi hyllyssä pölyyntyneiden haltioiden myynnin, jolloin iski idea maalata muutamia mariineja. Seurasi kiivasta tutustumista GWn sivuihin, Sotavasaran keskusteluihin ja myös muille foorumeille. Grey Knightit näyttivät mukavan tiiviiltä armeijalta, joten noita on tullut nyt hankittua ja tavoitteena olisi 500 pisteen armeija, johon tulisi lisäksi parit scratch buildatut land raiderit, chimera ja rhino.

Visual

Viesti Kirjoittaja Visual »

nooh, ensin kun olin 10 entisen kaverin isoveli alkoi kaverinsa kanssa pelaamaan 40k:ta ja hänen pikkuveli alkoi myös, ja halusi minut ja veljeni mukaan, mutta äiti ei aluksi antanut.
sitten kun olin 11tuli jälleen kerran halu alkaa kyseinen peli ja tällä kertaa sain luvan ja aloin pelaamaan necroneilla. (nyt on myynnissä)
''pelasin niillä noin vuoden ja halusin alkaa jotain muuta, kun en saannut ikinä maalattua warruja :D
noh silloin en kovin tiennyt mitä alan joten lueskelin sääntökirjaa
sitten seuraavana vuonna aloin keräämään krootteja.
ja nyt alan chaosta :P
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein

Stifler

Viesti Kirjoittaja Stifler »

Itse kuulin osittain kaverilta: Jossai näin jotain ( netissä?) figuja. Taisi olla Helffien tyyppejä ja kun luin tarkemmin siinä oli liimaus ja maalaus vaiheet laitettu ja katselin sitä ja ihmettelin että mitä noi on. Kerroin kaverille joka sitten keräsi näitä( en tiennyt sitä ennen kuin kerroin) ja hän kertoi mitä ne oli ja näytti minulle hänen örkkejänsä. Aloin heti lukemaan hänen sääntökirjaa ja ostin jonkin aloitus pakkauksen ja opettelin pelaamaan ja nyt on pari vuotta tullut kerättyä- Ensimmäinen örkkini on edelleen sellainen minkä maalasin parisen vuotta sitten kun ostin örkki regimentin enkä ole jälkeenpäin muuttanut. Olen muutaman kaverin tähän harrastukseen saanut sen jälkeen mukaan ja yhden innostumaan uudestaan joka oli jo lopettanut kerran näiden keräämisen.
Ja Fabaa kerään en 40.k. En jostain syystä vaan pidä niistä figuista.
Viimeksi muokannut Stifler, Ke 16.04.2008 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kirjoittaja Drakojan » To 03.09.2009 17:48

Se on trolli, ei siitä kannata välittää.

Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Joskus kun keräsin vielä Duel Masters-kertteja, niin paras paikka mistä niitä sai, oli fantsu. Siellä tuli sitten nähtyä kun isot miehet pelasivat pienillä, komeasti maalatuilla figuureilla. Bongasin hyllystä Mines of moria-paketin, kesäloman tullessa Fantasiapelien kassa 50 euroa rikkaammaksi, kaverit yökylään ja ankara sääntöjen pänttäys päälle. Englanti ei ikinä ole ollut ongelma, jostain syystä osaan sitä hyvin. :)

Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”