Unelmiesi miniatyyripeli?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Crowmire
Viesti:

Re: Unelmiesi miniatyyripeli?

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

juu, kuten tuossa ekassa viestissä sanoin, tarkoitus oli kirjoittaa minkälaisen kehittäisi, jos pääsisi kehittämään/tai jopa todellisuudessa kehittelee.

ihan mielenkintosia juttuja tullut, keep it coming.
Jos muuten jollakulla on sääntöjä JO ja niitä jossain netissä on, niin laittakaa linkkiä ihmeessä.

Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

Loistava topicci, on ollut hauskaa lukea, ja päätin pitkästä aikaa kirjoittakin jotain foorumeille.

Mun "unelmien miniatyyripelini" olisi ainakin selkeä. Säännöissä olisi joku perusajatus, joka kantaa läpi säännöstön. Säännöt saisivat olla loogiset, luovan taktista haastetta sekä melko nopeatempoiset. Oikeastaan yli kahden tunnin miniatyyripelit alkaa vähän puuduttaa (ellei ole oikein hyvä peli!). Figupelin sopiva kesto olisi musta sillei tunnista kahteen tuntiin. Myös turha sääntöjen kanssa nysvääminen saisi jäädä pois.

Miekin olen paljon miettinyt omia pelejä, vaan mikään ei ole valmistunut. Joskus kävi mielessä, että ihan pelinkehitykseen tarkoitettu foorumi/foorumiosio olisi hieno. Käyttäjät voisivat esitellä omia projekteja, kehittää yhdessä projekteja sekä tottakai kommentoida ja ideoida toisten projekteja. Uskon, että sillä tavalla voisi valmistua paljonkin harrastajapohjaisia figupelejä, jos vaan aktiivisia käyttäjiä löytyisi.

Hihhuli

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

sotulaiset vois pistää oman firman pystyyn ja kehittää oman pelin jossa käyttettäs kaikki hyvät ideat :D

Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Täällä jo sivumainintana mainittu Confrontation (Ja sen 3,5 versio varauksella.) on kyllä mielestäni lähinpänä sitä täydellistä figupeliä minulle. Itseasiassa minusta confrossa ei ollut tällöin paljoa muutettavaa, kuin se truelossi, joka ei peliin ollenkaan sopinut ja se magiasysteemi, mutta tästäkin vain dispellointi. Dispellointi oli confrossa niin typerää koska siinä piti aina olla niin lähellä vihollista ettei sitä haurailla maageilla koskaan tehnyt. Täten se vihun Gandalf sai rauhassa taikoa örkkejä katuun kun Saruman katseli liian kaukana Mervs magic empyrean mainoslehtistä. Muutoin minusta confrossa ei ollut vikaa. Kaikki käyttivät yhteistä erikoissääntölistaa, joten vihun temput sai helposti omasta kirjasta tarkistaa, vuorot oli yhtäaikaisia ja taistelukin oli yksityiskohtaista. Pelin mittakaavakin oli juuri sopiva ja pelit nopeita. Tietysti isoihin peleihin confron systeemi oli liian yksityiskohtainen, mutta pienten ryhmien taistelun kuvaamisessa confro oli ykkönen. Helvetti Rackhamia confron typerryttämisessä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Vaikka Confron mekaniikka periaatteessa hyvä olikin, niin power-creep -ongelma oli todellinen, eikä siihen ollut oikein hyvää ratkaisua olemassa. Magia ei toiminut kunnolla kuten jo kuvasitkin ja true-LoS:ista olen samoilla linjoilla.

Sama pelimekaniikka kokonaan uudelta pohjalta voisi toimia - eikä tämä "kokonaan uusi pohja" vaatisi välttämättä kuin uudet stattikortit, erikoissäännöt, itemit ja spellit.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Oma 'unelmani miniatyyripelini' olisi (jälleen kerran) muinaisfantasiaan perustuva FaBa- Lookalike. Parit rodut olisivat ennestään vanhoja, mutta mukana olisi pari uutta sekä ihmisten eri liittoutumia. Päässäni ovat pyörineet ihmishyeenat, Dynastianmukainen kommarivaltio, perusihmiset, aavikon barbaarit, haltiat, kääpiöt, jonkinlainen kultti sekä jonkinlainen ulkoavaruuden haamujengi.
Säännöiltään tämä olisi LotRin tapaista, mutta pelissä olisi mukana ''Army's spirit'', eli jonkinlainen armeijakohtainen universaali taistelutahto. Esim. Jos vasemmassa flänkissä purraan koiranputkea, niin siitä kärsisi oikeakin flänkki.
FaBan tapaisit rankit olisi pelissä mukana, mutta lisänä olisi vapaaehtoiset, armeijapohjaiset muodostelmat (Wedge, Loose, Tight...).
Iskuja ei mitattaisi Strenghtillä eikä Toughnessillä, vaan Offense ja Defense- skaalalla, jotka olisivat vastaavia WS+S/T:lle. panssarointi ei antaisi minkäänlaista savea, vaan parantaisi esim. Defenseä.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)

Jipe

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Unelmieni miniatyyripeli olisi ehkä sellainen, että figuja tarvittaisiin alle 10 molemmilla puolilla. "Omaa" hahmoasi voisi kehittää ja varustaa sen oman mielesi mukaan, eli ensiksi valittaisiin rotu ja niin edespäin. Se voisi sijottautua ehkä faba- maailmaan. Haen tässä jotenkin Guild Wars tyylistä peliä. Eli keksittäisiin joku kamppanja ja tehtäviä. Ei tapeltaisi pelkästään toisen pelaajan "armeijaa" vastaan, vaan myös muita hirviöitä vastaan. yms. elikkä peli olisi jotenkin roolipeliminiatyyripeliMIX.

Pelaajat voisivat itse keksiä ja tehdä oman "maailman" pelilleen, ja tarinalleen (eli pelaajat keksivät sen itse, sen tarinan ja missiot).

Säännöt voisivat olla jotenkin FaBan, 40Koon sekoitusta, plus omia sääntöjä.

Mutta mielestäni parasta olisi jos saisi tehdä figun itse, vaikka jonkun valmiin figun pohjalta.

aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Eli kyseessä olisi PvPvE peli jossa olisi suuria RPG elementtejä, ymmärtääkseni.

Ihan hyvältä kuulostaa.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3

Crowmire
Viesti:

hm, pitäisi kaivaa nuo sivut johon olen kirjottanut ylös noita perus käskähmä mekaaniikka muistiinpanoja, mutta muistaakseni se meni niin, että ensin katsotaan järjestys, (johon vaikuttaa ketteryys ja yksikön/hahmon valitsema käsky(kts, ylempää) ja aseen(keihäistä ja kahdenkäden aseista saa plussaa, tikareista, panssaroiduista hanskoista ym miinusta). sitten heitetään osumat vertaamalla melee kykyjä(puolustuksessa jeesaa jos on kilp, saa bonarin) ja sitten katsotaan miten käy, tyyliin, "pintanaarmu, kaato, tainnutus, haava,(eli nirri pois, paitsi isommilla möröillä)." tässä jeesaa panssarit.. ja joo, sankarit heittää lusikat nurkkaan ihan yhtä keposesti kun rivimiehet, ainut että niille kannattaa santsata varustetta... samaten tuo että kun yksiköissä miksataan erivarusteista porukkaa, niin muodostelmalla voi valita että ketkä menee esim rynnäköidessä tappeluun(keihäsmiehet tietty, ja jätetään muutama "leikkuri" tai "blade" tekemään enemmän lämää seuraavalla vuorolla.

muttta pointtina on se, että minusta on outoa että yleensä kilpi antaa panssaria, vaikka käytännössähän siitä on enemmän hyötyä puolustamiseen. panssari taas pitäisi olla avuksi siinä kun osuma jo tulee.

itse en oikeen diggaa noita fabatylisiä maailmoja, nuo perusrodut on niin tylsiä ja kuluneita. Jossain on yritystä omaperäisyyteen, mutta loppupeleissä jää vaan varianteiksi klisee fantasiasta. Tykkään kyllä oldschool fantasiasta, sarjassa alkuperäiset conanit, mutta tuo jatkuva tolkienin r*nkkaus alkaa jo tympimään, no offence jos joku moista pitää ainoana oikeana tienä tms.

edit: mainitsin tuon kamppanja painetteisuuden juuri roolipeli elementtien takia. kampanjaan saa pelijohtajan ja joka mahdollistaa kaikenmoiset juoneittelut, mutta siihen säänöt olisi sitten asia erikseen, pitäisi periaatteessa tehdä yhteen sopivat lauta- ja miniatyyripeli(kampanjaan lauta peli, ja taisteluihin miniatyyri, molemmat olisi helppo saada toimimaan itsenäisestikkin)

aatami

*Köh* Anteeksi, mutta Warhammer örkit ovat aika erillaisia Tolkien örkkeihin verrattuna.
Ne kaksi ovat oikeastaan kaksi örkkiperustaa, joista muut on plagioitu... Ainakin minusta.
'10-'11-'12 WDL

Jipe

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Niin, ja voisin lisätä tähän vielä sen, että omalle hahmolle voisi valita jonkin "ammatin", jolla on omat taidot, aseet, ja muut sellaiset hienot jutut. Mutta voisihan hahmo olla vain jokin random äijjä joka käyttää mitä nyt maasta löytää tai kaupasta ostaa, mutta se on jotenkin laimeaa.

Eikä pelin tarvitse tosiaankaan olla mikään FaBa "imitaatio" (mikähän olisi oikea sana?), vaan voisihan sitä soveltaa myös tulevaisuuteen.

Mutta olisi tosi hienoa jos pelikaverin/kavereiden kanssa suunnittelisi itse tämmöisen pelin, ja tekisi kampanjan, kartan ja itse maaston joka kuvaa karttaa (no joo, on aika iso homma, myönnän, mutta jos käyttää siirrettäviä maastoja ja isoa pelipöytää niin ei ongelmaa, aina saa erilaisen paikan).

Se on mielestäni hyvä se, että jos ukko ottaa osumaa, sillä ei välttämättä ole niitä Woundeja, vaan nopalla katsotaan onko kyseessä pintanaarmu, "knock-out", tyhjän potkaisu tai jokin muu.

Hihhuli

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

joo, crowmire tuost jo sanoikin, eli boffereita harrastavana voin sanoa että se kilpi ei ole mikään passiivinen suoja joka lilluu siinä eessä, eli panssareista pitäisi sitä defenceä tulla, ja kilvestä sitten joku GW:n armorsavejen tyylinen ratkaisu.

Silveri

Ihan vain tarkistaakseni. Te, jotka haluaisitte alle 10 figun jengipohjaisia pelejä, joissa omaa hahmoa voisi kehittää eteenpäin jne, oletteko kokeilleet Mordheimia? Tai no... Confrontationin Dogs of Wariakin, vaikkei se missään vaiheessa suurta suosiota saavuttanut.

aatami

Silveri kirjoitti:Ihan vain tarkistaakseni. Te, jotka haluaisitte alle 10 figun jengipohjaisia pelejä, joissa omaa hahmoa voisi kehittää eteenpäin jne, oletteko kokeilleet Mordheimia?
Veit sanat suustani.
'10-'11-'12 WDL

Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Silveri kirjoitti:Vaikka Confron mekaniikka periaatteessa hyvä olikin, niin power-creep -ongelma oli todellinen, eikä siihen ollut oikein hyvää ratkaisua olemassa.
Power-creeppihän kaikessa on ongelmana, confrossa oli se hyvää että kaikille tuli käytännössä koko ajan lisää tavaraa, joten mikään jengi ei oikein saanut sitä yliotetta kuten fabassa jossa tulee armeija kerrallaa tipottain kamaa.

Silti minusta kaikkine vikoineen Confro on todella hyvä peli. Ensi conissa "Vielä kerran"-turnee?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.

Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Silveri kirjoitti:Ihan vain tarkistaakseni. Te, jotka haluaisitte alle 10 figun jengipohjaisia pelejä, joissa omaa hahmoa voisi kehittää eteenpäin jne, oletteko kokeilleet Mordheimia? Tai no... Confrontationin Dogs of Wariakin, vaikkei se missään vaiheessa suurta suosiota saavuttanut.
Vaikka mortikka toki hyvä onkin, ei sekään tietysti ole täydellinen. DoW kirjakin hyllyssä on, muttei sitä koskaan saatu pelattua. Ranskalaisten tapa kirjoittaa (tai jonkun muun tapa kääntää?) sääntöjä on jotenkin rasittava, en ole koskaan saanut kunnolla opetelluksi yhdenkään Rackhamin pelin sääntöjä, vaikka kirjoja hyllyssä useampi onkin. GW:n säännöt ovat jotensakin mukavammin luettavissa, joskin vasta tusinan erratan jälkeen niistä ei enää ihan steamtankkia saa huomaamatta läpi ujutettua, joten omat huonot puolensa sielläkin.

Tykkään kyllä henk. koht eniten juuri noista muutaman napin peleistä. Mielellään keskittäisin vielä enemmänyhden sankarin ympärille, muiden hahmojen ollessa enemmän henchman osastolla.

Eli oma visioni olisi ehkä roolipelimäistä systeemiä lähempäna niin, että jokainen pelaaja pelaa yhdellä hahmolla, jolla sitten voi olla (pieni)lauma kätyreitä mukana, mutta niin että vain sankarin kuolemalla on enemmälti väliä. Kyseistä keskushahmoa sitten voisi oikeasti kehittää monipuolisilla säännöillä, kun muiden suhteen ei pahemmin vaivaa tarvitsisi nähdä.

Aikakausi ja mittakaava saisi olla sellainen, että ajoneuvot sun muu mukava on mahdollista sijoittaa matkaan ja kunnon romurallisäännöt olisivat ehdottomasti mukana. Mad Max henkinen toiminta siis olisi mieluisin. Merkittävä puute omassa miniatyyripelituntemuksessani on tosiaan se, että yhtään kunnon skirmish/autosota säännöstöä en tunne. Gorkamorka on varmaan lähinnä, mutta tykkäisin realistisemmasta ja raadollisemmasta menosta. Noh, tämmöistäkin säännöstöä on tullut viilailtua, ehkä se joskus näkee jonkin sortin PDF julkaisun, jos koskaan saan sen valmiiksi. Suurin vaikeus tuntuisi olevan sulauttaa jalan liikkuvien miesten puuhat ohikiitävien autojen kanssa samalle pelipöydälle. Varmaan pitäisi jotain 6mm skaalaa käyttää, jos mitään järkeä hommaan tahtoisi. Mutta n. 30mm on kyllä näyttävyytensä vuoksi paljon houkuttelevampi optio kumminkin.

Silveri

Teräratas kirjoitti:Vaikka mortikka toki hyvä onkin, ei sekään tietysti ole täydellinen. DoW kirjakin hyllyssä on, muttei sitä koskaan saatu pelattua. Ranskalaisten tapa kirjoittaa (tai jonkun muun tapa kääntää?) sääntöjä on jotenkin rasittava, en ole koskaan saanut kunnolla opetelluksi yhdenkään Rackhamin pelin sääntöjä, vaikka kirjoja hyllyssä useampi onkin. GW:n säännöt ovat jotensakin mukavammin luettavissa, joskin vasta tusinan erratan jälkeen niistä ei enää ihan steamtankkia saa huomaamatta läpi ujutettua, joten omat huonot puolensa sielläkin.
DoW on ihan kauheata kieltä yrittää tulkita, Cadwallon on vielä pahempaa. Confrosta saa ajan mittaa selvän.

Hell Dorado puolestaan on kovinkin selkeä, mutta siihen ei Jean Beyllä liene osaa eikä arpaa (Jean Bey -antipatioitani lienee käsitelty jo ihan tarpeeksi eivätkä kuulu tänne).

En kohdistanut edellistä kommenttia sinulle, koska oletin kaltaisesi Wanhan Parran tietävän mikä on Mordheim. Huomasin vain, että joukossa oli vastaavanlaisia toiveita esittäneitä nuorempiakin harrastajia.
Tykkään kyllä henk. koht eniten juuri noista muutaman napin peleistä. Mielellään keskittäisin vielä enemmänyhden sankarin ympärille, muiden hahmojen ollessa enemmän henchman osastolla.
C3.5 on/oli parhaimmillaan juurikin tätä, mutta (muistaakseni) drune-armeijoinesi lienet tästä jo tietoinen.
Aikakausi ja mittakaava saisi olla sellainen, että ajoneuvot sun muu mukava on mahdollista sijoittaa matkaan ja kunnon romurallisäännöt olisivat ehdottomasti mukana. Mad Max henkinen toiminta siis olisi mieluisin. Merkittävä puute omassa miniatyyripelituntemuksessani on tosiaan se, että yhtään kunnon skirmish/autosota säännöstöä en tunne. Gorkamorka on varmaan lähinnä, mutta tykkäisin realistisemmasta ja raadollisemmasta menosta. Noh, tämmöistäkin säännöstöä on tullut viilailtua, ehkä se joskus näkee jonkin sortin PDF julkaisun, jos koskaan saan sen valmiiksi. Suurin vaikeus tuntuisi olevan sulauttaa jalan liikkuvien miesten puuhat ohikiitävien autojen kanssa samalle pelipöydälle. Varmaan pitäisi jotain 6mm skaalaa käyttää, jos mitään järkeä hommaan tahtoisi. Mutta n. 30mm on kyllä näyttävyytensä vuoksi paljon houkuttelevampi optio kumminkin.
Mikä oikeastaan estää yhdistämästä Gorkamorkan+Digganobin ajoneuvosääntöjä Necromundaan? Örkit vain pois ja ihmisiä tilalle. Tulos lienee enemmän sinnepäin?

Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Half-breed kirjoitti:Silti minusta kaikkine vikoineen Confro on todella hyvä peli. Ensi conissa "Vielä kerran"-turnee?
Ehkä, ei tietoa, mutta kyllä mä ainakin napit matkaan otan...
Ihme ulinaa. - Rune

Fluffipelaaminen on mielentila. - AgeofSignar116

Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Unelmieni miniatyyripeli:
Jättiläisminiatyyrizeppeliiinien välisistä taisteluista kertova peli. Peli koostuisi kahdesta eri vaiheesta. Ensimmäisessä ilmalaivat taistelisivat merisotatyyliin toisiaan kanuunankuulilla ampuen. Taktisia elementtejä syntyisi liikkumisesta, lentokorkeudesta, pilvisyydestä, tuulen suunnasta ja zeppeliinien sekä kapteenien ominaisuuksista. Aloitusvuoron voittaja saisi valita hyökkäyskulman jossa lähestyy puolustautuvaa ilma-alusta. Esimerkiksi sivusta ei välttämättä kannattaisi hyökätä ellei tuuli ole niin suotuisa että uskaltaa riskeerata täyslaidallisen tielle. Taistelun edetessä vastustajan laivaan voi yrittää nousta entraushakojen tai lankkujen avulla. Tosin tähän ei välttämättä tarvitse lähteä mikäli on onnistunut tykkitulella vaurioittamaan vastustajan aluksen tarpeeksi huonoon kuntoon.

Toinen vaihe otettaisiin käyttöön jos valtausjoukot onnistuneesti pääsevät vastustajan kannelle. Miehistöt ottaisivat toisistaan mittaa parin kymmenen taistelijan suuruisessa lähitaistelussa. Pelialueena toimisi ilmalaivan kansi mastoineen ja köysistöineen. Peli päättyisi viholliskapteenin vangitsemiseen tai tappamiseen.

Oman zeppeliininsä saisi suunnitella vapaasti tiettyjen sääntöjen rajoissa, vähän niinkuin battletechissä. Erilaisia runkoja, moottoriratkaisuja, tykkejä, ammuksia ja miehistön varusteita löytyisi laidasta laitaan. Kokeilumielessä voisi vaikka suunnata valtaosan kanuunoista eteen tai taaksepäin jolloin tyypillinen kylkilähestymisien tekeminen jäisi pois. Aluksien pimppaamisesta saisi hyvän kamppanjaelementin. Mitä enemmän vihollislaivoja on tuhottu sitä parempiin varusteisiin on varaa ja sitä vaarallisempien vihollisten kimppuun uskaltaa hyökätä. Lisäksi todella valtavia aluksia vastaan voisi hyökätä useamman zeppeliinin voimin.

Kapteeni Murphy tiiraili kaukoputkensa läpi tyyrpuuriin. Poutapilvet peittivät näkyvyyden jokaiseen ilmansuuntaan. Tuulenvire puhkaisi repeämän valkoiseen pilviharsoon, jonne kapteeni välittömästi suuntasi kaukoputkensa. Leveä virnistys nousi kapteenin ahavoituneille kasvoille. Pilvien raossa vilahti toinen jättimäinen ilma-alus. "Perämies ruoriin, suuntaa piiru koiliseen!". Kapteeni antoi nopeat ohjeet komentosillalle saapuneelle pitkänhuiskealle perämiehelle. Perämies tarttui suureen puiseen ruoriin ja kapteeni hyppäsi alas aluksen kannelle. "Tykit latinkiin, entraushaat valmiiksi, kohta hyökätään!". Kapteeni heilautti kättään tähystyskorissa istuvalle matruusille joka levitti auki mustan pääkallolipun.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!

Crowmire
Viesti:

haa! zeppeliini peli kuulosti mielenkiintoiselta. :) ehkä mukaan voisi heittää jotain pieniä papareisiipisiä "hävittäjiä".. tulee mieleen arcanumin alkuvideo..

Tuo DakkaDakkan army spirit idea kuulosti hyvältä. Pahastutko jos lainaan? ajattelin tosin, niitä olisi vaan yksi, ja se muuttuu joko sinun puolelle tai vastaan. ehkä jotain jolla korvata pelin vuororaja(?) hmm..

joo, faba örkit ja haltiat ja on erilaisia kuin tolikienin, ja samaten D&Dn ja vaikkapa IKn ja vielä WOWinkin, mutta ovat silti örkkejä ja haltioita, ja mielestäni ajatuksesta ei tee omaperäistä se "Nää ois niiku örkkejä, MUTTA!" vaan harvemiinpa näkee fantasiamaailmoja ilman ainuttakaan örkkiä tai haltiaa ja muuta perinteistä. Pelkiä ihmisiä olisi kova ja rohkea veto, mutta minulla kuitenkin on herkkä paikka kaikenmoisille peikkoloille ja höpönpöpön keijuille ym.
Edit: tämä on tietenkin makuasia, olen vaan henkilökohtaisesti lopen kyllästynyt vääntämään siitä täysin samasta lähtökohdasta jotain varianttia.

EditEdit: itse en ikinä pitänyt confrosta. osittain se mekaniikka junnaava, ja toisaalta siinäkään ei ollut mitään vapautta luoda omaa. characterit oli valmiiksi nimettyjä ja aika pitkälti valmiiksi varustettujakin, niin omasta mielestäni siinä jäi se skirmish pelien paras puoli kokonaan pois. Kaveri joskus muuten yhdisti parhaat puolet mortikasta, necromundasta ja gorkamorkasta yksiin sääntöihin. Oli ihan viihdyttävä, taisi kutsua sitä "warbands"-säännöiksi, voin kysellä jos sillä on ne edelleen tallella.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”