Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Warchef

Re: Pienet kysymykset jotka eivät tarvitse omaa topiccia

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Eikös siitä joskus ollut puhetta jotta modet ei jaksa siivota niin automaattisesti laitettiin poistoon?
plox
Corian

Viesti Kirjoittaja Corian »

Kysymys koskien bits boxeja. Mulla on suht. laadukasta tavaraa pääosin fantasybattlea sisältävä bits box (kuten varmaan monella muullakin).

Arvosta osviittaa että aikoinaan tullut ostettua mm. dark elf cold one ridereita ja käytetty vain ratsut miehet löytyy laatikosta, toisin päin lizardmeneillä heh, metallisia heroja / vaunujen raatoja, monstereiden osia griffon, siipiä, torstoja jne. millä ei kauheasti itse tahdo jaksaa tehdä mitään. Boksi vaan paisuu :) Armeijoiden bitsejä ainakin vc, chaos, daemons, wood elves, dark elves, high elves, lizardmen, O&G, Dwarves, Empire. Mitä nyt kaikkia armeijoita on tullut vuosien varrella kerättyä.

Mulla tulee aina välistä mieleen et nyt kasaan tuolta parit mordheim jne. porukat, mutta ei ole koskaan tullut aikaiseksi ja tuo boksi vie jo jonkun verran tilaa. Onko teillä heittää jotain osviittaa jos tuota lähtisi myymään, että mihin hintaan olette ostaneet tai itse myyneet?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
daimonos

Viesti Kirjoittaja daimonos »

Olen ensi kuussa menossa Barcelonaan ja tuli mieleeni, että varmasti joku täältä foorumilta tietää paikallisista figukaupoista jotain. Eli onko niitä, missä ne ovat ja mitkä ovat niitä hyviä?
King Éomer

Viesti Kirjoittaja King Éomer »

daimonos kirjoitti:Olen ensi kuussa menossa Barcelonaan ja tuli mieleeni, että varmasti joku täältä foorumilta tietää paikallisista figukaupoista jotain. Eli onko niitä, missä ne ovat ja mitkä ovat niitä hyviä?
Ja tän kun ois tajunnu kysyä kun pekingiin muutti. Itse en tiedä mutta voisi. kysyä samaa kiinasta. Muita en tunne kuin Shanghain liikkeen ja jonkun epävirallisen.
St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Ostin vanhan kuivuneen Snakebite Leatherin tilalle Balor Brownin. Tää on kuitenkin loppujen lopuksi vaaleampaa mitä Snakebite oli. Onko jonkun muun valmistajan väri lähempänä/vastaa Snakebite Leatheria. Häiritsee aika pahasti kun vanhat baset on ruskeita, muttä uudet tuleekin olemaan melkein oransseja...
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Jollakin olisi hyviä (mieluusti muovisia) figulinjoja joista saisi vähän enemmän siviili-40k henkeen sopivia nappeja 28mm skaalassa? Inquisitor peliin tarkoitus väsätä nappeja.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

St. Jimmy kirjoitti:Ostin vanhan kuivuneen Snakebite Leatherin tilalle Balor Brownin. Tää on kuitenkin loppujen lopuksi vaaleampaa mitä Snakebite oli. Onko jonkun muun valmistajan väri lähempänä/vastaa Snakebite Leatheria. Häiritsee aika pahasti kun vanhat baset on ruskeita, muttä uudet tuleekin olemaan melkein oransseja...
Mun silmääni GW:n Citadel Base: XV-88 vastaa aika hyvin vanhaa Snakebite Leatheria. Samaa väriä olen käyttänyt itsekin alustojen maalaamiseen, eikä mitään silmiinpistävää eroa ainakaan ole havaittu.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/
St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Vader kirjoitti:
St. Jimmy kirjoitti:Ostin vanhan kuivuneen Snakebite Leatherin tilalle Balor Brownin. Tää on kuitenkin loppujen lopuksi vaaleampaa mitä Snakebite oli. Onko jonkun muun valmistajan väri lähempänä/vastaa Snakebite Leatheria. Häiritsee aika pahasti kun vanhat baset on ruskeita, muttä uudet tuleekin olemaan melkein oransseja...
Mun silmääni GW:n Citadel Base: XV-88 vastaa aika hyvin vanhaa Snakebite Leatheria. Samaa väriä olen käyttänyt itsekin alustojen maalaamiseen, eikä mitään silmiinpistävää eroa ainakaan ole havaittu.
OK kiitoksia. Pitänee pistää muistiin ja testailla. Vähän yllätti toi Baylor Brownin kirkkaus, kun sen piti kyseistä väriä vastata. Toimii kuitenkin vielä kullan pohjana, joka on tällä hetkellä tärkeintä, mutta kyllä noi basetkin joskus pitää saada maalattua.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

tneva82 kirjoitti:Jollakin olisi hyviä (mieluusti muovisia) figulinjoja joista saisi vähän enemmän siviili-40k henkeen sopivia nappeja 28mm skaalassa? Inquisitor peliin tarkoitus väsätä nappeja.
Muovista ei noin epävarmoille markkinoille taideta juuri tehdä tavaraa, tai sitten se on modernia/väärän kokoista. Wargames factorylla taisi olla zombi apocalypse survivor -paketteja (molempia sukupuolia), jotka ovat ainakin melko halpoja ja kohtuu helppoja saada.

Hartsista tehdään sitten vaikka mitä, esim. Miniature of the Northin Anvil Industrille lisensoimat kaapuveikot tai Ramshackle gamesin Nuclear Renaissance-linjasto.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Kun 40k:n hinnat ja pelityyli alkaa olla "not for me" ja faba tapettu ja hinnatkin ylittäneet kipukynnyksen alkaa olla fiilis et voisi vaihtaa peliä. Mielessä pyörii bolt action(alkuun USMC vs Japanit kiinnostaisi. Minut tunteville ei varmaan iso yllätys miksi juuri tuo parivaljakko) tai Kings of war(örkit ja/tai kääpiöt).

Mites pelaajisto kummallekin pelille eteläsuomessa? KOW:ille tuntuu alkavan olevan tapahtumia. Onko BA:lle yhtään tapahtumia suomessa?

BA taitaa vaatia vähemmän figuja peleihin? Maalausaika niin rajoitettu että tuo on ehdoton plussa...Plus se että historiallisille figuille helpompi löytää erillaisia sääntösettejä kuin fantasiafiguissa(GW:n erityisen pahoja tuossa varsinkin viimeaikoina) joten jos BA alkaa kyllästyttää samat figut käy about samalla roolilla muissakin. Plussaa tuokin.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

tneva82 kirjoitti:Mites pelaajisto kummallekin pelille eteläsuomessa? KOW:ille tuntuu alkavan olevan tapahtumia. Onko BA:lle yhtään tapahtumia suomessa?
Kyllähän N&T:llä Bolt Actionin rooli tuntuisi koko ajan olevan nousussa ja joitain eventtejäkin aina välillä tuntuu olevan. Kai se kuitenkin edelleen riippuu pitkälti siitä mitä kaveritkin haluavat pelata.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

tneva82 kirjoitti:Kun 40k:n hinnat ja pelityyli alkaa olla "not for me" ja faba tapettu ja hinnatkin ylittäneet kipukynnyksen alkaa olla fiilis et voisi vaihtaa peliä. Mielessä pyörii bolt action(alkuun USMC vs Japanit kiinnostaisi. Minut tunteville ei varmaan iso yllätys miksi juuri tuo parivaljakko) tai Kings of war(örkit ja/tai kääpiöt).

Mites pelaajisto kummallekin pelille eteläsuomessa? KOW:ille tuntuu alkavan olevan tapahtumia. Onko BA:lle yhtään tapahtumia suomessa?

BA taitaa vaatia vähemmän figuja peleihin? Maalausaika niin rajoitettu että tuo on ehdoton plussa...Plus se että historiallisille figuille helpompi löytää erillaisia sääntösettejä kuin fantasiafiguissa(GW:n erityisen pahoja tuossa varsinkin viimeaikoina) joten jos BA alkaa kyllästyttää samat figut käy about samalla roolilla muissakin. Plussaa tuokin.
Minä suositta Infinity. Figuja ei tarvita paljoa joten saat armeijan maaleihin nopeasti. Säännöt on ilmaiset joten voit testata peliä ennen ostopäätöstä, proxyttämällä nykyisillä figuillasi.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Nopissa pelataan paljon: flames of war, infinity, masiina, bolt action, hail caesar, black powder, faba. Kings of war on vielä niin tuore ettei osaa sanoa. Bolttia pelataan ihan herrasmiespohjalta ja korkkarihengessä. Saga on kanssa suht suosittu.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
smaxx
Valvoja

Jos scifi kiinnostaa niin sivusta katsojana Infinity ja Dropzone Commander näyttää makeimmilta. Boltti on nelkkaripelaajalle helppo oppia, ja KoW vastaus monien fabapelaajien toiveisiin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

smaxx kirjoitti:Bolttia pelataan ihan herrasmiespohjalta ja korkkarihengessä.
Kai teidän saksalaispelaajat päästävät asiaankuuluvia "Mein Gott!" ja "Himmel!" -huudahduksia aina tappioita ottaessaan?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
smaxx
Valvoja

On noi ihan hallussa :)
Nopat ja Taktiikka Ry
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Vähemmän korkkarihengessä:
"Wer hat Ihnen so ein Kommand gegeben?!"
"Kein Rücktritt!"
"Das war ein Befehl!"
(räkä roiskuu naapuripöydän pelaajien naamalle)

Mutta mitä Jenkki huutaa tappion hetkellä? Onko se vain se iänikuinen "Aaargh!"? Vai pelataanko Suomessa vain Neukkuja? "Uraaa!" mennen tullen?

Suomalaisilla sentään on tää "Ovat koukanneet. Aaaarghh!" Tai modernimmin: "Niillä on nyt meininki tulla tästä!" ja "Nyt lähretähän, poijjat, vastaiskuhun."

Meinaan nyt ollaan päästy figupelaamisen keskeisten kysymysten äärelle. :D

-ile
Caius Cosades

Viesti Kirjoittaja Caius Cosades »

Miten uutta ketjua luodessa voidaan tehdä kysely?
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Ovat vissiin vain moderaattorien tehtävissä.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Badrukk

Viesti Kirjoittaja Badrukk »

Onko olemassa missään listausta kaiksta suomessa warhammer-figuja myyvistä kaupoista? GW:n oma store finder näyttää ainoastaan isoimmat jälleenmyyjät. Löytyykö White Dwarffeista (tai mikälie se nykyään onkaan) kunnollista listaa?
Päivä alkaa kahvin jälkeen

Eldar - Orks - Undying Dynasties - Vampire Covenant

Myyn MTG-kortteja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”