Onko Figuilu koskaan hävettänyt?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
aatami

Re: Onko Figuilu koskaan hävettänyt?

Viesti Kirjoittaja aatami »

Myyra kirjoitti:
aatami kirjoitti:
aatami kirjoitti:
halko kirjoitti:Äääh, miksi kaikki vertaa figuilua tupakointiin, ryyppäämiiseen, ryöstelyyn tai muuten vaan pahantekoon?
Koska monesti figuilusta valittavat harrastavat juuri noita juttuja.
Lisäksi uudemmat sukupolvet yleensä monesti ryhmittyvät poikkeuksia lukuunottamatta täysin vastuuttomiin ryyppääjiin eli enemmistöön ja nörtteihin (ynnä muut vastaavat), jolloin ei ole paljonkaan muuta mihin verrata.
Nörtteys ja vastuuton ryyppääminen ei kyllä ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Ajatelkaas nyt vaikka teekkareita.
Niin ei, mutta kaikki nörtit eivät kuitenkaan ole lähellä toista mainitsemaani ryhmää, kun taas se toinen ryhmä koostuu melkein täysin vastuuttomista ihmisistä.

Tietysti tämä mainitsemani juttu johtuu myös siitä, että uudempien sukupolvien aivot eivät ole vielä täysin kehittyneet.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

aatami kirjoitti:
Myyra kirjoitti: Nörtteys ja vastuuton ryyppääminen ei kyllä ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Ajatelkaas nyt vaikka teekkareita.
Niin ei, mutta kaikki nörtit eivät kuitenkaan ole lähellä toista mainitsemaani ryhmää, kun taas se toinen ryhmä koostuu melkein täysin vastuuttomista ihmisistä.

Tietysti tämä mainitsemani juttu johtuu myös siitä, että uudempien sukupolvien aivot eivät ole vielä täysin kehittyneet.
Valitettavasti asia taitaa olla ihan oikeasti niin, että meidän sukupolvi on juuri tuollainen, ja jos tuo, mitä aatami sanoi pitää paikkansa, ei suurella osalla ihmisistä kehity edes aivot, koska aivosoluja kuolee kännätessä aika paljon. Mielestäni kännäämisessä ei ole mitään ideaa, samoin kuin tupakoinnissa, mutta älkää tuomitko minua, olen absolutisti, ja siksi hieman kielteinen päihteitä kohtaan...
Zyklon-B

Viesti Kirjoittaja Zyklon-B »

Kyllä täällä nyt pientä ylimielisyyttä on havaittavissa. Eise figuttaminen tee kenestäkään mitään ruudinkeksijää. Eikä ryyppäminen tarkoita sitä että ihminen olisi heti täysi tollo. Niin ja eihän alaikäisen tietenkään tulisi juoda. Tulee vaan lastensuojelu ilmotukset perään kun poliisi setä kaataa juomat mäkeen. Eikä alkoholi ja nikotiini ole hyväksi kehitykselle. Sen minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa...

kerrotaampa sellainen hauska tilanne taas.
Kaverini tuli käymään luonani ja alkoi sitten maalata siinä jotain figua. Kattelin että mitäs se oikeen maalaa, siellä se suttasi mun figua kuin viimistä päivää. En kehdannut sanoa mitään kun kaveri oli niin innoissaan. Kattelin vain tuskissani että ei. Olin justiinsa pohjamaalannut figun. Ja kun kaveri lähti ja ovi kävi hyökkäsin samantien putsaaman figua hammasharja kourassa kiroillen :D

Joskus muistan kun kaverit kiusasi koulussa jatkuvasti ja aukopäätään sitä sai kuunnella jonkun aikaa (2 vuotta) mutta eipähän ne enään sitten jaksanut. Vitsit vanhentuu. Ja joskus ammattikoulussa törmäsin samaan haukkumiseen ja kiusaamiseen joka ei kohdistunut nyt minulle vaan jollekkin toiselle. Ihmetytti kyllä että miten vielä amiksessa jaksetaan olla kuin 10 vuotiaat.
Viimeksi muokannut Zyklon-B, Su 28.11.2010 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veri, tuli ja kuolema
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Zyklon-B kirjoitti:Kyllä täällä nyt alkaa pikkuhiljaa kusi nousta päähän. Eise figuttaminen tee kenestäkään mitään ruudinkeksijää. Eikä ryyppäminen tarkoita sitä että ihminen olisi heti täysi tollo.
"mutta älkää tuomitko minua" auttaisi varmaan jos et tuomitsisi myös muita ihmisiä.
Onko joku sanonut, että figuttaminen tekee kenestäkään ruudinkeksijöitä? Ei.
Onko joku sanonut että ryyppääminen tarkoittaa että ihminen olisi heti täysi tollo? Ei, mutta pyytäisin että perehtyisit alkoholin ja muiden huumeiden haittavaikutuksiin.

Hei, ei tästä ole pakko tapella. Minä vastasin Halolle. Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa aihe, niin huumeille ja niiden käytölle voidaan tehdä oma aihe... :/

(Viesti kirjoitettu ennen Zyklonin muokkausta)
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Ernuuu

Viesti Kirjoittaja Ernuuu »

En oikeen tiedä onko varsinaisesti koskaan hävettänyt, koska sukulaisten ja tuttavien kommentit ovat olleet vain ihastelevia. Ei mua koskaan oo aiheesta kiusattu koska en oo sitä pahemmin levitelly. Ja ainakaan meidän lukiossa ei muutenkaan juuri kiusata ketään. En oo ainakaan nähny tai kuullu moisesta. Eli oon kai tässä suhteessa onnekas. :P
Coveri on kaveri ja kaveri on coveri.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Eipä se kauheasti ole missään vaiheessa hävettänyt. Varsinkaan, kun figutus ei ole ollenkaan siitä epämääräisimmästä päästä omia harrastuksia. Mutta tuli tarve noista "piilotellaan figuja tytöiltä" jutuista mainita, että allekirjoittaneella vallitsee asiassa varsin hyvä kauhun tasapaino, koska tyttöystävä sitten taas on hurahtanut nukkekoteihin. Lelusotilaat ja barbi-nuket, kyllä tytöt ja pojat osaa isonakin yhä lelunsa valita :D

Itseasiassa yhdistelmä on hyvinkin kätevä, koska voi maaleja ja ideoita varastella toisiltaan. Nukkekotikirjoissa on välillä hämmentäviä kikkailuja figumaastoihin lainattavaksi.
Pöllökarhut - Porin Pöytäpeliseura
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Furinji kirjoitti:Itseasiassa yhdistelmä on hyvinkin kätevä, koska voi maaleja ja ideoita varastella toisiltaan. Nukkekotikirjoissa on välillä hämmentäviä kikkailuja figumaastoihin lainattavaksi.
Jatketaan vielä tätä off-topiccia, tässä hyvä esimerkki figusotapelailun ja 'nukkekotirakentamisen' kohtaamisesta :
http://www.nopat.fi/2010/maalaus-ja-rak ... n-kartano/
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Ei ole koskaan oikeastaan ainakaan muistaakseni suuremmin hävettänyt. Jotain leikkimielistä kuittailua olen joskus saanut kavereilta, mutta ei kyllä hävettämään ole koskaan pistänyt. Ei-figuttavat-kaveritkin lähinnä tutkailevat tuota vitriinikaapin sisältöä kummaksuen että olenko oikeasti maalannut nämä itse, ja miten kärsivällisyys voi riittää tällaiseen. :) Enemmän tosikompaa kuittailua olen saanut tuon toisen harrastukseni eli airsoftin parista. Jännää, että metsässä ulkona juokseminen kaverien kanssa muovikuulaa ampuen on vähemmän ok kuin intergalaktisten itiöitä levittävien örkkien maalailu.
Mutta, joo en minä tuputa harrastuksiani jokaiselle vastaantulijalle muutenkaan. Poliittisesti korrektein esittäytymiseni sisältänee varmaankin jotain "Harrastan pienoismalleja ja metsässä ulkoilemista". Häpeänkö näitä sitten jotenkin alitajuisesti, ja itsesuojeluvaistoni pyrkii pitämään nämä harrastukset mahdollisimman neutraaleilta kuulostavina? :D
Follow me on Instagram @kardiwargaming
Samsonite

Viesti Kirjoittaja Samsonite »

Joskus viimeksi ala-asteella ehkä hävettänyt. Silloin hävetti kyllä kaikki muukin normista poikkeaminen. En mää oikeesti pitänyt räpistä, mutta pakko oli kuunnella, ku muutkin. Ja kyllä se pikku-G oli oikeesti parempi kuin Fintelligens.

Mutta oikeesti, ei oikeestaan ole hävettänyt. Sen verran oon oman tien kulkija etten ole pahemmin välittänyt muitten mielipiteistä. Yleensä niillä dissaajilla ei ole mitään ideaa mitä koko harrastus tarkoittaa. Eniten v*tuttaa jos joku sanoo "leikkiä pikku-ukoilla" siis. Leikkiä. Joo, eiköhän tämä keskustelu ole tässä, puhutaan sitten kun olet opetellut ne muutaman sadan sivun pituiset säännöt. Enemmän mua mm. kaikki muu mitä teen. Äiti ja isä on oikeastaan aina suhtautunut hyvin. Oikeastaan ainoa harrastus, niin olen saanut sillä verukkeella rahaa tähän hommaan. Veljiltäkään ei ole kauheena kuulunut napinaa.
Ilkeapikkuperkele kirjoitti:Nyt onkin paha jos figuttaja harrastaa myös näitä paheita kuten tupakka ja alkoholi.. Onko mitään enään tehtävissä ? :)
On. Pitää lopettaa figuilu.
cadavera vero innumera
Nutclear

Viesti Kirjoittaja Nutclear »

Joo-o, yleensä ei hävetä, paitsi silloin jos mummo (tai herranjestas jos ukki) näkee figuja ja kyselee niistä. Tämän lisäksi kavereiden vanhempien ilmeet pelottaa kun saan niiden lapset mukaan figuiluun. Muuten yleensä kukaan ei ole kysellyt, paitsi kiinnostuksesta. Joskus kaverin kaverin kavereiden kanssa tulee vitsailtua että joo, satasia menee ja sitä rataa. Jos joku pelle koulussa tulisi heilumaan näistä asioista, vastaisin varmaan aika ilkeästi takaisin.
Että ei hävetä.
"Serve the emperor today, for tomorrow you might be dead."
St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Samsonite kirjoitti:Eniten v*tuttaa jos joku sanoo "leikkiä pikku-ukoilla" siis. Leikkiä.
Ehkä tuon takia minua ei ole koskaan hävettänytkään sillä alkujaan kun alotin pelaamaan miniatyyreillä niin puhuttiin kaverien kanssa ihan leikkimisestä. Pelisopimiset olikin muotoa "Leikitäänkö viikonloppuna vähän pikku-ukoilla."
Yläasteellakin tein jonkinmoisen esitelmän ja kavereille vertasin siihen aikaan miniatyyreillä pelaamista muovisotilailla leikkimiseen.

Koskaan ei ole kukaan tullut mitenkään ärsyttämään minua tästä harrastuksesta tai jos yrittänyt on niin en varmaan ole välittänyt, sillä ymmärrän kyllä mikä siinä ärsyttämisessä kiehtoo ;)

Hävetä ei!
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

St. Jimmy kirjoitti:
Samsonite kirjoitti:Eniten v*tuttaa jos joku sanoo "leikkiä pikku-ukoilla" siis. Leikkiä.
Ehkä tuon takia minua ei ole koskaan hävettänytkään sillä alkujaan kun alotin pelaamaan miniatyyreillä niin puhuttiin kaverien kanssa ihan leikkimisestä. Pelisopimiset olikin muotoa "Leikitäänkö viikonloppuna vähän pikku-ukoilla."
Yläasteellakin tein jonkinmoisen esitelmän ja kavereille vertasin siihen aikaan miniatyyreillä pelaamista muovisotilailla leikkimiseen.

Koskaan ei ole kukaan tullut mitenkään ärsyttämään minua tästä harrastuksesta tai jos yrittänyt on niin en varmaan ole välittänyt, sillä ymmärrän kyllä mikä siinä ärsyttämisessä kiehtoo ;)

Hävetä ei!
niin no, englannissa termi on vissiin wargaming, eli siis sotapelaamista.
toki sen voi leikkimiseen rinnastaa jos termit ei oo tuttuja :D toki suurin osa sit rinnastaa juuri pelaamisen leikkimiseen(kuten itse teen, varsinkin jos kyseessä on tietokone ''pelaaminen'')

ja kännääminen ei tosiaan sulje pois figuttamista:D itse asiassa kännääminen ja figuilu siinä ohessa on varsin virkistävää :D
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Seraphi
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Seraphi »

Kesällä itse kun olin seurakunnalla töissä, nii erilaisissa päiväleireillä ja perheleireillä mulla oli figuja sen verran mukana että muksut sai kokeilla pelaamista. Vanhat White Dwarf lehtiäki oli reilusti mukana ja kyllä tenavat viihty niiden parissa. Vanhemmat olivat ihmeissään, tosin myös kiitollisia kun olin keksinyt hyvää ajan vietettä lapsille perheleiriä varten.

Seuraava menee vähän off-topicin, mutta antaapi mennä!
Siitä tuli nii hyvää palautetta että jos saan vakipaikan seurakunnalta tai jostain muusta, nii ajattelin järkätä sellaisen miniatyyripeli-kerhon 10-13 vuotiaille penskoille joiden kanssa harrastetaan kerhoilua pelaamisen, maalaamisen ja maastontekojen parissa. Voisi tulla hauskaa ja toimivaakin. Who knows...
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.

https://www.facebook.com/sheriffanvil
Remos

Viesti Kirjoittaja Remos »

Niinpä. Suomessa käytetään yleensä sanaa pelata, kun pelataan peliä. Loogisesti. EI shakkiakaan leikitä..?
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
7th comp.

Viesti Kirjoittaja 7th comp. »

juu on ennenkin sanottu että "hähäää se leikkii pikku-ukoilla"... eipä ihmeemmin haittaa, vastauksena tulee haistakaa paska.
Kiva harrastus, tykkään. Ei nolota muuten koin yön hiljaisina tunteina joskus. Lisäksi tulee harrastettua airsoftia, ja siitäkin on tullut kommenttia "leikkii sotaa muovipyssyillä". vastauksena haistakaa paska ja laukaus laukaus sarrrja. Ei kyllä ihmellisemmin kolmannelle harrastukselle eli Han Moo Dolle naureta. Eikä mangan lukemiselle/pelaamiselle/painonnostolle.
Eniten kaiketi hävettää ko perhekesteillä leperrellään em figuuriharrastuksen johdosta kuin 8v vanhalle vaikka on jo täysi-ikäinen.
"What i cannot crush with my words i shall crush with tanks of the Imperial Guard!"
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Ei oikeastaan, mutta ei ole tullut juuri mainostettuakaan että tulee figuilua harrastettua. Oma isäni kutsuu figuja nukeiksi ja varmaan pitää touhua hieman lapsellisena, mutta ei kuitenkaan ole koskaan kehottanut vakavissaan lopettamaankaan. Itselleni on näitä nappuloita kerääntynyt sen verran ettei näitä voi enää minnekkään piilottaa, jos alkaisikin hävettää, joten joko harrastuksen joutuu hyväksymään tai sitten on hiemna vaikeaa tulla kanssani toimeen.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire

Ostan Cadian Lasguneja ja niihin kuuluvia käsiä!
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Jos figuilua alkaa hävetä, niin kannattaa katsoa niitä furreja ja cosplay- anime- the- emoiluvaatepukeutujia, ja päättää sitten, missä menee universaali nolouden raja. Ei se kuitenkaan minun mielestäni ole nolompaa, mutta vähintään outoa. Ja muiden mielestä todella kummallista.

En ole ikinä hävennyt figuilua. En koskaan. Tämä johtuu siitä, etten mene massan mukana ja ajattele, mitä joku tekemisistäni puuhaa. Miksi olla kuin muut, jos voi kerran tehdä sitä mistä itse todella tykkää, ja nauttii siitä? En välitä hevon helvettiä muiden halveksivista mielipiteistä, vaikka muuten empaattinen olenkin.
Kai jokin nörttimäinen stereotypia pilaa harrastuksen mainetta, mutta ei se harrastuksesta yhtään sen huonompaa tee. Muutenkin jos kerran kielitaito, maalaustaito, tietynlainen luovuus ja sorminäppäryys kehittyvät, niin aika hyödyllistähän tämä on.

Pelaaminen on myös kallista puuhaa, mutta sillä hinnalla millä harrastaisin uintia tai jääkiekkoa vuoden seurassa ja/tai ostaisin varusteet, saan hankittua kolme armeijaa figuja, säännöt, maalit ja muun tilpehöörin, eikä samaa summaa tarvitse maksaa joka vuosi. Ei tämä nyt mitään miljonäärihommaa kuitenkaan ole. Aloituslootakin on hyvän hintainen, jos ajattelee mitä lautapeleistä yleensä joutuu maksamaan.

Meni offtopiciksi, mutta jatkakaa.
Peril of Warp
7th comp.

Viesti Kirjoittaja 7th comp. »

Lord Mikke kirjoitti:Jos figuilua alkaa hävetä, niin kannattaa katsoa niitä furreja ja cosplay- anime- the- emoiluvaatepukeutujia, ja päättää sitten, missä menee universaali nolouden raja. Ei se kuitenkaan minun mielestäni ole nolompaa, mutta vähintään outoa. Ja muiden mielestä todella kummallista.
Hyvä pointti. Olisiko periaate sitten "älä tuomitse niin sinua ei tuomita?" jaa enpä kyllä osaa...
"What i cannot crush with my words i shall crush with tanks of the Imperial Guard!"
LAV-Kitsune-

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Lord Mikke kirjoitti:Jos figuilua alkaa hävetä, niin kannattaa katsoa niitä furreja ja cosplay- anime- the- emoiluvaatepukeutujia, ja päättää sitten, missä menee universaali nolouden raja. Ei se kuitenkaan minun mielestäni ole nolompaa, mutta vähintään outoa. Ja muiden mielestä todella kummallista.
Muuhuhuu! Ja figuilun lisäksihän siis olen anime ja manga yhdistyksen puheenjohtaja, piirrän itseni furry ketuksi ja olen organisoinut cosplay kisoja ja maskeeraus luentoja *nauraa*. Keraakaan ei ole hävettänyt mikään noista mitä teen tosin, annan mielummin muiden hävetä minun puolesta ja pidän täysillä itse hauskaa *virne*. Vielä tuosta offtopic alkoholijutusta sellainen fakta, että ei nyt ehkä nörtit vs alkoholistit, mutta nuoret ovat tilastollisesti jakautuneet nykyisin hyvin jyrkästi 50/50, että joko juovat todella paljon tai ei ollenkaan. Välimaastoja ei enää hirveästi ole vaan se on lähes poikkeuksetta kaikki tai ei mitään, mikä on aika mielenkiintoista.
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

LAV-Kitsune- kirjoitti:Vielä tuosta offtopic alkoholijutusta sellainen fakta, että ei nyt ehkä nörtit vs alkoholistit, mutta nuoret ovat tilastollisesti jakautuneet nykyisin hyvin jyrkästi 50/50, että joko juovat todella paljon tai ei ollenkaan. Välimaastoja ei enää hirveästi ole vaan se on lähes poikkeuksetta kaikki tai ei mitään, mikä on aika mielenkiintoista.
Itse ainakin tunnen monta sellaista, jotka juovat vain joskus, mutta kyllä se jakautuminen on noin 40/60 juomattomille ja juoville..
Mutta tosiaan osa juo paljon ja osa ei ollenkaan, joka on minunkin mielestäni outoa...
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”