Mistä on GW:n nimet tehty (by Andromedus ja The Captain)?

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Attila

Re: Mistä on GW:n nimet tehty (by Andromedus ja The Captain)

Viesti Kirjoittaja Attila » Su 27.02.2005 16:51

<hämmentynyt hiljaisuus>

11 sivua, eikä tätä ole kukaan korjannut?
The Captain kirjoitti:Green Knight: Vihreä ritari oli ritaritarustossa Graalin maljan etsijä. Pyöreän pöydän tarinoissa vihreä ritari löi kaikki, jotka yrittivät ylittää hänen siltansa - kunnes Arthur tappoi hänet.
Tässähän nimittäin sekoitetaan Vihreä ritari Mustaan ritariin, jonka Arthur tappoi. (Tietääkö kukaan muuten Monty Pythonin sketsiä kyseisestä aiheesta?)

Vihreä ritarihan oli tämä tyyppi, joka saapui Arthurin hoviin kirveen kanssa antamaan haasteen:
Kuka tahansa saisi ottaa kirveen ja iskeä yhden iskun Vihreää ritaria vastaan. Jos tämä selviäisi hengissä, hän antaisi vastaavan iskun vuotta ja yhtä päivää myöhemmin.
Sir Gawain ottaakin kirveen, ja lyö ritarin pään tämän hartioilta. Ritari ei kuitenkaan vähästä hätkähdä, vaan ottaa päänsä kainaloonsa, kehottaa Gawainia saapumaan Vihreään Kappeliin edellämainitun ajan kuluttua ja ratsastaa pois.

Tarinan loppu täällä: http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Knight
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.

Fae

Viesti Kirjoittaja Fae » Ma 28.02.2005 11:50

Glabro kirjoitti: Thunderhawk Gunship: Muinainen TV-sarja, jossa esiintyi jonkinlaisia erikoisempia lentohärveleitä oli Thunderhawks ("Thunderhawks are go!")
Meinaatkos ehkä kuitenkin Thunderbirdsejä...

Thuderbirds are Go! oli eka thuderbirds leffa...
Järjenkäyttö sallittu!

Zelekendel

Viesti Kirjoittaja Zelekendel » Ti 01.03.2005 14:51

Näinhän se oli. Sattuuhan sitä.

The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain » Ti 01.03.2005 21:37

Attila kirjoitti:<hämmentynyt hiljaisuus>

The Captain kirjoitti:Green Knight: Vihreä ritari oli ritaritarustossa Graalin maljan etsijä. Pyöreän pöydän tarinoissa vihreä ritari löi kaikki, jotka yrittivät ylittää hänen siltansa - kunnes Arthur tappoi hänet.
Tässähän nimittäin sekoitetaan Vihreä ritari Mustaan ritariin, jonka Arthur tappoi. (Tietääkö kukaan muuten Monty Pythonin sketsiä kyseisestä aiheesta?)

Vihreä ritarihan oli tämä tyyppi, joka saapui Arthurin hoviin kirveen kanssa antamaan haasteen:
Kuka tahansa saisi ottaa kirveen ja iskeä yhden iskun Vihreää ritaria vastaan. Jos tämä selviäisi hengissä, hän antaisi vastaavan iskun vuotta ja yhtä päivää myöhemmin.
Sir Gawain ottaakin kirveen, ja lyö ritarin pään tämän hartioilta. Ritari ei kuitenkaan vähästä hätkähdä, vaan ottaa päänsä kainaloonsa, kehottaa Gawainia saapumaan Vihreään Kappeliin edellämainitun ajan kuluttua ja ratsastaa pois.

Humalauta, olet täysin oikeassa. 11 sivua, enkä MINÄ ole huomannut? *Osoittaa syyttävällä sormella Andromedusta* Tuo se oli, enkä minä. Olioli.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Lorindel

Viesti Kirjoittaja Lorindel » Ti 01.03.2005 23:43

En tiedä onko tässä jossain vaiheessa tullut jo ilmi. Tuskin - en ainakaan ensimmäisestä viestistä tätä bongannut.

Eli eli. Kääpiöiden kuningas Alrik. Saattaa olla väännös muinaisten itägoottien päälliköstä Alarikista, joka hallitsi Länsi-Roomaa germaanipäällikkö Odovakarin jälkeen.

Korjailkaa jos olen väärässä..

Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator » Ke 02.03.2005 19:50

Hittolainen kun en tiedä että olenko (tai joku muu) sanonut tämän jo mutta Abaddon mainitaan ilmestyskirjassa syvyyden enkelin nimeksi. Ei siis itse vihtahousu mutta äärimmäisen paha kuitenkin. Jos muistan oikein niin jonkinsortin petturi myös raamatussa.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö

Attila

Viesti Kirjoittaja Attila » Ke 02.03.2005 20:29

Olen lukenut, mutta ei sieltä minusta moista nimeä silmille hypännyt. Eikä Wikipediakaan tuosta tiedä: http://en.wikipedia.org/wiki/Abaddon

The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain » To 03.03.2005 11:41

Rectunator kirjoitti:Hittolainen kun en tiedä että olenko (tai joku muu) sanonut tämän jo mutta Abaddon mainitaan ilmestyskirjassa syvyyden enkelin nimeksi. Ei siis itse vihtahousu mutta äärimmäisen paha kuitenkin. Jos muistan oikein niin jonkinsortin petturi myös raamatussa.
Kapteeni jo ketjun ensimmäisessä viestissä kirjoitti: Abaddon the Despoiler: Abaddon (hepr. tuho, hävitys) on syvyyksien demoni Johanneksen ilmestyksessä (Ilm. 9:11).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus » Su 06.03.2005 20:19

The Captain kirjoitti:
Attila kirjoitti:<hämmentynyt hiljaisuus>

Humalauta, olet täysin oikeassa. 11 sivua, enkä MINÄ ole huomannut? *Osoittaa syyttävällä sormella Andromedusta* Tuo se oli, enkä minä. Olioli.
Otan syyt nsikoilleni, faba osio oli minun heiniäni. En ole valitettavasti perehtynyt tuohon Green Knight juttuun, enkä ole koskaan päässyyt katsomaan yhtään mahtavaa Monty Python leffaa...sääli minua.
EDIT \\
Tämä onkin ilmeisesti Tarinat ja Novellit alueen luetuin topic, eläköön! Toisaalta täällä on ollut aika hiljaista nyt vähän aikaa.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.

Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn » Ma 07.03.2005 13:37

Selasin kaikki 12 sivua läpi enkä tätä vielä löytänyt, jos se on jo mainittu niin älkää syyttäkö minua :P

Eli siis FB-maailman Pohjois-Ulthuanissa on maakunta Chrace, joka on väännös englanninkielisestä nimestä Thrace (=Traakia, Pohjois-Kreikassa). Chracen asukkaat, ovat vähän villimpää metsäläisporukkaa kuin muut Suurhaltiat (FB-maailman kreikkalaiset/bysanttilaiset), mikä näkyy esimerkiksi White Lionien figuissa ja sopii kuvaan hyvin (Kreikasta katsoen samalla suunnalla asuneilla makedonialaisilla oli muuten jossain välissä käytössä miehuuskoe, jossa pojan tuli tappaa leijona... kuulostaako tutulta?). Traakiassa asui ymmärtääkseni kaiken maailman barbaareja ja muita, mutta myös kreikkalaisia (esimerkiksi Byzantionin siirtokuntakaupungissa) ja makedonialaiset kuninkaat hallitsivat sitä jossain välissä ennen Rooman tuloa. Rome: Total War-pelissä Traakia on tosiaan jonkinlainen hellenistis-barbaarinen hybridi, mutta en tiedä miten pitkälle se vastaa totuutta.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.

Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus » Ma 07.03.2005 15:26

Grand Admiral Thrawn kirjoitti:Selasin kaikki 12 sivua läpi enkä tätä vielä löytänyt, jos se on jo mainittu niin älkää syyttäkö minua :P

Eli siis FB-maailman Pohjois-Ulthuanissa on maakunta Chrace, joka on väännös englanninkielisestä nimestä Thrace (=Traakia, Pohjois-Kreikassa). Chracen asukkaat, ovat vähän villimpää metsäläisporukkaa kuin muut Suurhaltiat (FB-maailman kreikkalaiset/bysanttilaiset), mikä näkyy esimerkiksi White Lionien figuissa ja sopii kuvaan hyvin (Kreikasta katsoen samalla suunnalla asuneilla makedonialaisilla oli muuten jossain välissä käytössä miehuuskoe, jossa pojan tuli tappaa leijona... kuulostaako tutulta?). Traakiassa asui ymmärtääkseni kaiken maailman barbaareja ja muita, mutta myös kreikkalaisia (esimerkiksi Byzantionin siirtokuntakaupungissa) ja makedonialaiset kuninkaat hallitsivat sitä jossain välissä ennen Rooman tuloa. Rome: Total War-pelissä Traakia on tosiaan jonkinlainen hellenistis-barbaarinen hybridi, mutta en tiedä miten pitkälle se vastaa totuutta.
Joo, tuota ei ole tosissaan mainittu. Hyvä oivallus...GW on ovela(tosin ei aina ihan niin ovela).
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.

Attila

Viesti Kirjoittaja Attila » Pe 11.03.2005 17:52

The Captain kirjoitti:Ferrus Manus, Primarch of Iron Hands: ferrus lat. rauta manus lat. käsi
Minulle juuri kerrottiin, että "manus" on femiininen muoto, joten nimen pitäisi olla "Ferra Manus". Ajattelinpa kertoa.

Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall » Pe 11.03.2005 20:18

Land Raider Prometheus=Prometheus oli kreikkalaisen mytologian titaani, ihmisten ja jumalien "välikappale" ja sovittelija, varasti Hefaistoksen pajasta tulen ihmisille.
Viimeksi muokannut Stenvall, Pe 11.03.2005 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar » Pe 11.03.2005 21:28

Niin muuten. Liktorit (eng./lat. Lictors) olivat roomassa tuomareitten apulaisia, jotka kantoivat mukanaan aina piilukirvestä, heillä oli oikeus teloittaa ihmisiä, ja olivat tuomareitten verinen oikea käsi.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.

Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn » Pe 11.03.2005 22:06

Attila kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Ferrus Manus, Primarch of Iron Hands: ferrus lat. rauta manus lat. käsi
Minulle juuri kerrottiin, että "manus" on femiininen muoto, joten nimen pitäisi olla "Ferra Manus". Ajattelinpa kertoa.
Eipä Ferruskaan mitään minun sanakirjani mukaan tarkoita, rauta metallina on Ferrum, neutri. Rautainen olisi Ferreus (-> Ferrea Manus, rautainen käsi). Ferrus Manus nyt vaan kuulostaa hienommalta, ja kyllä kai latinan kielioppi on 40000 vuodessa vähän muuttunut... ;)
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.

Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall » Pe 11.03.2005 22:23

Dalamar kirjoitti:Niin muuten. Liktorit (eng./lat. Lictors) olivat roomassa tuomareitten apulaisia, jotka kantoivat mukanaan aina piilukirvestä, heillä oli oikeus teloittaa ihmisiä, ja olivat tuomareitten verinen oikea käsi.
The Captain ensimmäisellä sivulla kirjoitti:Lictor: Antiikin Roomassa lictorit olivat eräänlaisia järjestyksenvalvojia tai poliiseja.
?

Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar » La 12.03.2005 14:24

Huppista. Suokaa anteeksi, tuo kohta lipesi jotenkin silmistäni, olen puusilmä.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.

Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag » La 12.03.2005 16:23

127. Death Korps of Kriegin rykmentin (myöhemmin tunnettu Baran Siegemasterseinä) kenraali Himmel von Paulus:

Stalingradissa ansaan jääneen 6. Wehrmachtin armeijan komentaja von Paulus(Friedrich Wilhelm Ernst Paulus), jonka Adolf Hitler ylensi kenttämarsalkaksi kun 6. armeijan kohtalo oli sinetöity. Koskaan aiemmin yksikään Saksan kenttämarsalkka ei ollut joutunut viholisen vangiksi, vihjaus oli selvä, mutta von Paulus antautui venäläisille. Noin 90 tuhatta saksalaissotilasta joutui sotavangeiksi. Von-etuliitettä käyttivät tuolloin monet ylimystöperheistä tulevat saksalaiset upseerit ja kenraalit, mutta Friedrich Paulusi tuli normaalsta perheestä

TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator » La 12.03.2005 22:45

Blood Bowlissa (varsinkin vanhemmissa versioissa) on monet joukkueiden ja hahmojen nimistä repäisty melkein suoraan jenkkifutisliiga NFL:sta.

Esim. joukkueet:
Oakland Raiders -> Orcland Raiders
Dallas Cowboys -> Darkside Cowboys

Lisäksi ainakin valmentaja Champions of Deathin valmentaja Tomolandry on saanut nimensä legendaarisesta valmentajasta Tom Landrysta ja pimeähaltiablitzer (alun perin muuten thrower) Jeremiah Koolin esikuvana lienee pelinrakentaja Joe Montana, tunnettu myös lempinimellä Joe Cool.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas

Håkan

Viesti Kirjoittaja Håkan » To 17.03.2005 19:33

VC

Strigoi= Romanian(ko) tarustossa oleva vampyyri Strigoi teki
aviomiehistä impotentteja

voinee tulla myös jonkun kulttuurin (en muista minkä) vampyyristä Strige

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”