Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Elf-Dwarf

Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf » La 28.04.2007 12:53

Elikkä tein tähän tällaisen topicin, että kaikki mikä on paras kysymykset yhteen ketjuun.
Muut vastailevat kysymyksiinne täällä.

Rupesi ottamaan päähän kun suunnilleen kaikki LOTR palstan aiheet ovat "kumpi on parempi", "kumpi kanattaa", "mitä aloittaisin keräämään"?
Tietoa armeijoista voi myös katsoa armeijan valinta apua aloittelioille tiedotteessa.

Kysymyksiä vaan tulemaan.
Gamesworkshop.com, sinne ne warhammeristit menneet on... ;D

gandulffi

Viesti Kirjoittaja gandulffi » La 28.04.2007 14:16

Mä aloitin vasta tänään tän sotavasaran ja mistä mä olisin voinut tietää mistä te ette tykkää näin alkuun?

Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir » La 28.04.2007 15:22

gandulffi kirjoitti:Mä aloitin vasta tänään tän sotavasaran ja mistä mä olisin voinut tietää mistä te ette tykkää näin alkuun?
Tuskin tässä sinua yksin tarkoitettiin eli ei hätää, et ole tuhonnut koko foorumia... Vielä ;)
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin

Elf-Dwarf

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf » La 28.04.2007 16:21

Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään.
Eikä syy ole sinun(juurikaan), monet muutkin ovat kyselleet ja täyttäneet foorumia samankaltaisilla kysymyksillä.

pamp-pu
Valvoja

Viesti Kirjoittaja pamp-pu » La 28.04.2007 16:25

Hmm, oma-aloitteisuutta. Tavallaan. Ei sinänsä käyttäjämoderointia, ei ainakaan ensikatsomalta näytä siltä. Olkoon minun puolestani auki, muut modet ilmaiskoot omat mielipiteensä.
Wargamers do it on the table.
Maksan Lotrin High Elffien kilvistä ja Easterlingien keihäsmiehistä. Lähetä YV.

Elf-Dwarf

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf » La 28.04.2007 16:29

Sori jos käyttäjämoderoin. En tiennyt , että tämä on sitä.

pamp-pu
Valvoja

Viesti Kirjoittaja pamp-pu » La 28.04.2007 16:32

Elf-Dwarf kirjoitti:Sori jos käyttäjämoderoin. En tiennyt , että tämä on sitä.
Siis kuten sanottua, minulle tämä on OK. Olisin kuitenkin itse hyvin pian elämään kettuuntuneena tehnyt vastaavan topikin :).

vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti » La 28.04.2007 23:10

No kun tälläinen on tänne tehty ja juuri olen aloittelemassa lotri puolta niin: Ajattelin aloittaa Easterlingit, koska figut mielyttävät silmää. Olen ostanut jo a shadow in the east-kirjan ja yhden laatikon perus mosuja.
Pyytäisinkin nyt neuvoja joukkoni kasvattamiseen.
Kamuli ei oikein iske, mutta en suoraan sano että ei, kun en sen tehoista mitään tiedä. Eniten miellyttävät easterlingien ratsumiehet.

Kiitos jo etukäteen.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire

Ostan Cadian Lasguneja ja niihin kuuluvia käsiä!

Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir » La 28.04.2007 23:51

vompovompatti kirjoitti:No kun tälläinen on tänne tehty ja juuri olen aloittelemassa lotri puolta niin: Ajattelin aloittaa Easterlingit, koska figut mielyttävät silmää. Olen ostanut jo a shadow in the east-kirjan ja yhden laatikon perus mosuja.
Pyytäisinkin nyt neuvoja joukkoni kasvattamiseen.
Kamuli ei oikein iske, mutta en suoraan sano että ei, kun en sen tehoista mitään tiedä. Eniten miellyttävät easterlingien ratsumiehet.

Kiitos jo etukäteen.
Itäläiset ovat oikein mukava armeija, harmittavan yksipuolinen (vielä), mutta ihan hyvä. Suosittelen jotakin toista pahisarmeijaa liittolaiseksi, kuten Mordoria, Haradia tai Khandia, sillä nämä paikkaavat itäläisten yksipuolisuutta.

Noita ratsumiehiä kannattaa, ottaa vain muutama (kuusi on aika maksimi), sillä ne maksavat paljon. Näille sitten johtajaksi kapteeni tai se Khamul. Molemmat ovat erittäin varteenotettavia valintoja, sillä itäläiskapteeni kilvellä ja haarniskoidulla hevosella on erittäin kova vastus ja Khamul on taas vielä kovempi peto, mutta luonnollisesti kalliimpi. Jalkaväen puolelta saakin vain noita normaaleja sotureita, mutta ne ovat erittäin päteviä, sillä ne ovat kuin kopioita Minas Tirithin sotilaista.

Liittolaisosastoista, varsinkin Mordorista saat massaa armeijallesi, sieltä voisit ottaa yksi tai kaksi keskitason sankaria ja sitten vain örkkejä/urukkeja/morannoneita. Örkit tuovat massaa ja urukit lähitaisteluvoimaa (en kyllä ottaisi urukkeja, koska niillä on heikompi deffa kuin Rautapihan vastaavilla). Suosittelen kumminkin ottamaan Morannonin örkkejä, sillä ne ovat erittäin kovia ja erittäin edullisia.

Tässä oli nyt joitakin vihjeitä, toivottovasti olin hieman avuksi.

Elf-Dwarf

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf » Su 29.04.2007 10:14

vompotivompatille:
Easterlingit ovat hyvä valinta, sillä jo niiden perus defence on 5 ja ne ovat muutenkin taistelu kykyisiä. Niiden ratsu väki on varteenotettava vastus.
Sinuna ostaisin seuraavaksi Ratsumies paketin ja kapteeni blisterin(auttaa hyvin rivimiehiä esim. pysymään kentällä stand fastinsa ansiosta ja tietenkin taistelee hyvin).
Sitten kun olet saanut nämä maalattua niin laajenna Khand liittolaisilla ja ehkä metallisilla Easterling keihäsmiehillä.
Voisit myös lisätä joukkoihisi hieman örkkejä.
Easterlingeille on tulossa lisää ukkovalikoimaa.
Niin kuin tuossa jo sanoinkin, niin kannattaa ottaa khandeja liittolaisiksi.
Oletko ehtinyt maalailla jo ostamiasi figuja? Kannattaa maalata aina edelliset valmiiksi ennen kuin ostaa lisää ukkoja(kokemusta on :( ).

vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti » Su 29.04.2007 10:36

En ole vielä maalannut ja kyllä on tullut huomattua että kannattaa maalata ennen kuin ostaa uusia. Kotona on niin paljon 40k figuja maalaamattomina tai täysin kokoamattomina että oikein harmittaa.

Kannattaako sitä kapteenia ottaa sillä halberdilla vai toimiiko kaveri ihan hyvin hand weapon shield combolla?

Elf-Dwarf

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf » Su 29.04.2007 11:05

Kyllä se kait toimii ihan hyvin hand weapon ja shield combolla. Voit myös ottaa kapteenin bannerilla.

Granak

Viesti Kirjoittaja Granak » Su 29.04.2007 12:55

Elf-Dwarf kirjoitti:Kyllä se kait toimii ihan hyvin hand weapon ja shield combolla. Voit myös ottaa kapteenin bannerilla.
Paitsi, että kapteeni ei saa banneria.
Puhuimpas kivasti!

vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti » Su 29.04.2007 13:00

Banneria mietin ratsumiehelle, jotta sitä voi kiikuttaa nopeasti sinne missä sitä tarvitaan. Toisaalta jalkamies keräisi varmasti vähemmän nuolta itseensa.

Elf-Dwarf

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf » Su 29.04.2007 13:00

Sori, sori, sori. Minä sekoan aina näissä sääntiksen kuvissa. Olen luullut, että kapteeni pitää banneria. Se on siis tavallinen rivimies, joka pitää banneria(muille jotka ei tienny).

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » Su 29.04.2007 13:03

vompovompatti kirjoitti:Banneria mietin ratsumiehelle, jotta sitä voi kiikuttaa nopeasti sinne missä sitä tarvitaan. Toisaalta jalkamies keräisi varmasti vähemmän nuolta itseensa.
Jep, jalan lippu on paremmin turvassa ja helpommin suojattavissa. Lisäksi jalkamies ei ole "liian arvokas lipunkantajaksi", ratsumiehellä lippu on vain hidaste, lähikseenhän ne pitää viedä. Jalkamies taas voi ihan hyvin seisoa siellä takana, oikeastaan niin pitäisi tehdä. Pysyypähän elossa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."

Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir » Su 29.04.2007 14:08

Hyvä puoli hevosessa olisi se, että sillä pääsisi karkuun mahdollisia uhkaajia, mutta se taas näkyy paremmin ja hevoselta tippuminenkaan ei ole hyvä homma. Jos lipunkantaja on linjan takana niin vastustajan sankari kyllä pystyy niittaamaan sen kahdessa vuorossa hyvällä tuurilla parin onnistuneen tapon ja heroic combatin avulla nääs.

pamp-pu
Valvoja

Viesti Kirjoittaja pamp-pu » Ti 01.05.2007 17:14

Ängin tiedotteeksi, pysyypähän ylhäällä ja toivon mukaan myös käytössä, uusien topikkien sikiämisen sijaan.

Elf-Dwarf

Viesti Kirjoittaja Elf-Dwarf » La 05.05.2007 19:21

Eipä oo paljoo kysymyksii tullu... Virtaaminen loppu.

Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir » La 05.05.2007 19:25

Elf-Dwarf kirjoitti:Eipä oo paljoo kysymyksii tullu... Virtaaminen loppu.
Kyllä niitä tulee, tuo hetkittäinen uusien tulokkaiden virtaus päättyi vain hetkeksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”