Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
<Randomi>

Re: Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille

Viesti Kirjoittaja <Randomi> » La 01.01.2011 21:56

No jos ihan tavallista harad armeijaa haluat (ei esim mahudeja), niin ensiks kannattaa hankkia boksi perus warrioreita ja lisäks vaikka toi chieftain+lippu boksi tai sitten chieftain jalan ja hepalla (mikä kyl vois olla järkevämpi), ainakin sitä pakollista heroa varten. Sitten Serpet riderit on kanssa aika kovia vissiinkin, näissä vaan huonona puolena hinta, perjaatteessa mahollisena ois myös konvertoida perus ridereita vähän erinäkösiksi ja pelata niitä serpent ridereina, sit tosin pitää tehä jotain figuja esittää niitä ilman heppaa, jos se vaikka vahingossa ammmutaan alta. Suladan näyttää kans ihan kovalta, et jos semmosen vaikka haluaa.

Watcherit ei mitenkään ihmeellisiltä näytä, kuitenkin maksaa melkein tuplasti yhtä paljon kuin perus warriori, mut jos haluut niin ota, ei ne nyt imo niin huonoja ole. Hasharinit vaikuttaa kyl turhan kalliilta siihen mitä ne osaa, et ei millään tavoin pakollisia, hanki ensin ylhäällä olevat ;D

Siinä nyt muutama rivi, toivottavasti autto, jos joku on toista mieltä, niin ihan vapaasti kommentoimaan.

darkwood

Viesti Kirjoittaja darkwood » La 01.01.2011 22:25

Kiitti
Voitto ei ole aina tärkeintä vaan vastustajan hakkaaminen.

khamul

Viesti Kirjoittaja khamul » Ti 08.02.2011 18:16

Minäkin olen aloittamassa haradin (tai ylipäätäänkin itäläisten ja eteläläisten) armeijan keräämistä, mutta en oikein tiedä mistä aloittaa. Minulla on jo perus harad warrut, half trolls, sekä shadow lord. Olen miettinyt että hankkisin haradrim chieftainin ja bannerin, sekä liittolaisiksi easterlingejä ja niille Amdur ja ehkä easterling commanders.
Onko noissa mitään järkeä? Easterlingejä lähinnä siksi, että ne ovat mielestäni hienoja, varsinkin haradrimien kanssa.
Noista serpent raidereista tai mistää heposista en oikeen pidä, varsinkaan maalaus mielessä, mutta tuntuvat näiden edellisten viestien perusteella olevan aika tärkeitä.(?)
Ovatko Watchers of Karna kannattava ostos ja mihin armeijaan ne kuuluvat?

Sen verran tiedän, että liittolaisilla pitää olla väh. 1 hero, mutta toimiiko se toisin päin, kun minulla on se shadow lord, mutta ei yhtään mordorin armeijaa? Eli voiko vain pelkkä mordorin hero taistella haradin seassa?
Mordorin örkkejä olen myös miettinyt, mutta ne eivät mielestäni oikein sovi ihmisten sekaan. Mutta ensin kuitenkin massaa etelälle/idälle. Esim. toista pakettia haradin warrioreija en haluaisi vaihtelun takia.

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » Ti 08.02.2011 19:58

Juu, liittolaissankari ei tartte perussotilaita kaverikseen, mutta perussotilaat tarvii sankarin omasta listastaan johtamaan niitä. Chieftain&banner-blisterit on IMO vähän turhia jos jaksat yhtään leikellä ja säätää niitä ukkoja, teet ite lipun ja muokkailet jostain napista vähän komiamman sitten kapteeniksi. Sama easterlingien kanssa. Amdur+easterlings-boksi ei siis ole huono idea. Hommaisin silti kai ensin toisen boksin haradeja (on sit tarpeeks massaa, riittää niihin pomoihinkin sit figuja, ja mahdollisiin heppaukkoihin jatkossa). Hevoset on pelissä aika vahvoja jos vaan saat chargata eikä niitä ammuta pois ennen aikojaan, varsinkin jos jalkaväki seuraa heti perässä. Jos ei haradit kelpaa massasta, niin easterlingit sitten, oispahan jotain vähän kestävämpääkin sitten laittaa riviin sotimaan. Jokatapauksessa varoisin tunkemasta kaikkia pisteitä sankareihin, shadow lord on jo aika tyyris ukko. Toisaalta se on kyllä niin hyvä että hinnan maksaa mielellään.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."

khamul

Viesti Kirjoittaja khamul » Ti 08.02.2011 22:02

Juu, tuota tavallisten ukkojen muokkaamista oon vähän miettinykki. Olisikohan jossain hyviä ohjeita tälläiseen esim. bannerin valmistamiseen?

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » Ti 08.02.2011 22:32

SBG-sääntis ainakin moiseen ohjeet antaa. Siis, laitat sille ukolle aseen sijaan pitemmän kepin (rautalankaa), liimaat siihen lipun (maalarinteipistä saa ihan hyvän, kaksinkerroin kun teippaat kepin ympärille), maalaat sen. Kapteeneille hienompi base (kivelle seisomaan), viitta (green stuff) ja erilainen ase (vaikeeta lotrin bitsittömillä figuilla) tai asento (leikkelet ja kokoat figun uudestaan) toimii kivasti erottelemaan sitä muista, maalausta unohtamatta!
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Blu'Skin

Viesti Kirjoittaja Blu'Skin » Ti 23.08.2011 20:01

Eli onko WOTRissa armeijalla aivan pakko olla Epic Hero? Ettei joku commanderi kelpaa?
Vihdoinkin olen saanut alun.

92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

Cmd. Shadowsun

Viesti Kirjoittaja Cmd. Shadowsun » Ti 23.08.2011 20:11

Epic hero tai Legendary formation on pakollinen.
I don't suffer from insanity - I enjoy every minute of it.

Blu'Skin

Viesti Kirjoittaja Blu'Skin » Ti 23.08.2011 20:15

Hmh.. pöh. Kaipa keksin sitten jonkun tosi kivan Heron siihen johtamaan =D.
Vihdoinkin olen saanut alun.

92% of teens has moved over to rap.If you are part of the 8% who still listen to real music, copy and paste this into your signature.
Metal is what we love.

haltiamieli

Järkevä aloitus armeija

Viesti Kirjoittaja haltiamieli » Ke 31.08.2011 17:59

Olen ihan keltanokka.Ajatelin aloitaa haltioilla.Onko järkevää ja jos ei niin mikä on hyvä valinta.

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » Ke 31.08.2011 18:37

Haltiat rokkaa, ota ihmeessä jos tykkäät. Figuja ei oo ihan niin paljon sudittavana ja uhrattavana ku minas tirithin tai rohanin porukoilla (wood elffien ottaminen auttaa), mut jokanen ukko on yksinään kovempi kuin ihmisten vastaavat, ja sankarit on tietty ihan omassa sarjassaan.

Wood elffeillä saapi halpoja jousia tai ukkoja, mut vähän heikkoja ovat kun peltiä puuttuu
High elffit kulkeekin sitten täydessä panssarissaan, maksavat enempi jne.

Niin kauan kun pelataan pitched battlea tai jotain muuta skenaariota missä saat laittaa haltiasi kahteen riviin ja ampua vähän aikaa rauhassa, ei haltioilla ole mitään hätää. Vähän erikoisemmissa juoksuskenaarioissa pitää jo vähän osata pelata&heittää noppaa, kun niitä ukkoja ei tosiaan ole liikaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

haltiamieli

rohan vai haltiat

Viesti Kirjoittaja haltiamieli » Ke 31.08.2011 18:53

Entäs voinko lisätä rohanilaisia ratsastajia haltijain armeijaan.Kysyn siks koska en osaa päättää otanko haltioita vai rohanilaisia

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » Ke 31.08.2011 19:02

Pitäis olla mahdollista. Tarttet muistaakseni myös sankarin rohanilta jotta voit ottaa niitä ratsastajia, eikä niitä voi olla kovin montaa, valtaosan armeijasta pitääpi tulla haltijoilta. Tai sit toisinpäin, rohan-armeija jossa vähän haltijoita. Legions of middle-earth tais olla kirja, joka kertoo lisää aiheesta.

Rohankin on nykysin kai jo ihan pätevä armeija, niin paljon uusia yksiköitä ainaki on tullu niille sen jälkeen ku mä lopetin LOTRin kanssa...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

haltiamieli

Viesti Kirjoittaja haltiamieli » Ke 31.08.2011 19:07

Kumman ottaisit itse?

Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala » Ke 31.08.2011 19:09

haltiamieli kirjoitti:Kumman ottaisit itse?
Heitä noppaa. Pienillä eka, isoilla toka. Jos tulos ei miellytä, heitä uudestaan.

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » Ke 31.08.2011 19:09

Mä pelasin kolme-neljä vuotta high elffeillä...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

haltiamieli

Kiitti

Viesti Kirjoittaja haltiamieli » Ke 31.08.2011 20:00

Kiitti paljon.Yritän tässä juuri nyt näperrellä haltia banneria.

Kilth

Viesti Kirjoittaja Kilth » Ke 05.09.2012 03:58

Kääpiöitä olisi tarkoitus aloitella, mutta muutama kymysys on esitettävä paikallisen liikkeen varastojen niukkuuden takia:
a) Käpsyt taitaa vedellä The free peoples-kirjalla? Topsu kyllä löytyy samasta aiheesta, mutta viimonen päivitys vuonna kivi ja nakki, epäilen muutosta?
b) Mitä bokseja kannattaa ostella, eli mitkä ovat pelitehoisia? Muutama viikko menee ennenkuin saan kirjaa käsiini, ja olisi mukava aloitella näpertely etukäteen. 9 Khásad guardia ja balinin olen itselleni vaihtanut vastikään.

Ja kiitokset etukäteen vastauksista, Kilth kuittaa tältä erää.
-Ei se väärin ole jos hyvältä tuntuu

Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth » Ke 05.09.2012 15:09

Kyllä vain, kääpiöt --> Free Peoples -kirja.

Itse en ole kääpiöitä hirveästi peluuttanut, mutta juuri Khazad Guard taisi olla niiden parhaimmistoa. Lisäksi ainakin yhdelle boxille perus muovikääpiöitä löytyy varmasti kayttöä. Lisäksi muutama Vault Warden Team on tullut kentällä vastaan, tuntuivat toimivan ihan hyvin.
Phil Kelly says "No!"

Vala

Viesti Kirjoittaja Vala » Ke 05.09.2012 22:38

Oliko kyse SBG:stä vai WOTR:ista? Jos SBG, niin Iron Guardit on ihan huippuja, rivimies 2 attackilla ja heittoaseella.. cheese. Kääpiöille on muuten varmaan tulossa aika paljon lisää kamaa the Hobbit -julkaisujen myötä. Ei siis varmaan kannata haalia liikaa kamaa, ennen kuin näkee mitä on luvassa.
"The board is set. The pieces are moving"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”