GT Finland, anyone?

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Dru Perim

GT Finland, anyone?

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Tervehdys kaikille!

Minulla oli ja on hinku osallistua GT:iin pelaajana, mutta kun GT:ssa on tiukka linja noiden ei-GW-figujen kanssa, niin tämä ajoi minut osallistumaan turnaukseen LoTR:n puolella, sillä kaikki WH-armeijani vilisevät muiden valmistajien figuja.

Eli kysytään nyt vaikka sitten, että ketä muita on lähdössä Hesan GT:iin LoTRaamaan? Itse ostin lippuni jo eilen ja suunnittelupöydällä on nyt kääpiöitä sekä sormusaaveita ja mustia numenorilaisia.

Viimeksi muuten osallistuin LoTR-turnaukseen 2007 Helsinki fanaticissa ja olen tainnut sen jälkeen pelata LoTR:ia jotain 2 kertaa, eli olen myös pelillisesti tosi ruosteessa, vaikka samaa pelisysteemiä käyttävää LoTOWia (Warhammer Historicalin Legends of The Old West) olenkin viime aikoina paljon pelannut.

Terveisin,
Marko

PS. En malta odottaaa, että saan GT:ssa puolalaisilta Gamling-outrider -listoilta pataa 35-1. :-)
Viimeksi muokannut Dru Perim, Ti 17.02.2009 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Now it's time to choose
Shooting here, or hanging there
And either way, I lose"

- The Buoys: "Give Up Your Guns" -

Gondorin Marko

Re: GT Finland, anyone?

Viesti Kirjoittaja Gondorin Marko »

Moro!

Kävin itsekin juuri ostamassa lipun. Armeijat eivät vielä ole selvillä mutta enköhän käytä tälläkin kertaa hyväkseni turnaushypeä saadakseni uusia figuja maalattua. Eli siis jotakin uutta täytyy taas saada testattavaksi.

Itselläni LotRin pelaaminen on aina juuri sellaista kerran tai kahdesti vuodessa tapahtuvaa turnauspelaamista. Ja on ollut sitä tuolta toisesta Lahti Fanaticista saakka (sitä ennen Jyväskylässä oli enemmänkin säpinää). Ehdin pelaamaan ainoastaan Fanaticeissa, kerran omassa turnauksessa ja nyt sitten ekaa kertaa myös GT:ssä. Mutta eipä nuo säännöt liian pahasti välillä unohtumaan pääse. Toki muutamia amatöörimäisiä mokia tulee aina varsinkin turnauksen ekoissa peleissä tehtyä, mutta veikkaanpa että tulisi niitä vaikka useamminkin pelaisi. Toki haasteena on se että nytkin on turneessa skenuja joita en ole koskaan pelannut...

Puolalaisten harmiksi muuten turnauspaketissa oli maininta ettei Gamlingin banneri anna Outridereille mahtia. Eikös tämä juuri ollut se juttu joka niistä listoista tekee niin pieksemättömiä?

Terveisin,
Marko vol.2
"The unit attacked on the back do not enjoy the protection of their shield."

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Juupajuu. Itse ostin lipun heti ekana päivänä kun ne myyntiin tuli. Että mukana ollaan.

Wolverine

Viesti Kirjoittaja Wolverine »

No jos ei liput lopu kesken niin mukana ollaan ehdottomasti. Lotria pääsee muutenkin pelaamaan niin harvoin, että tänne on pakko mennä!

Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Ei ole lippua vielä kourassa, mutta aion kyllä ilmestyä paikalle, armeijastakin on tuo viikonloppu vapaana. Itse sen tosin hirveästi pidä skenaario valikoimasta/ GT säännöistä, mutta Lotria pääsee pelaamaan turnauksissa aika harvoin, niin eipä ole hirveästi vaihtoehtoja. Contest of the Champions ainakin on idioottimainen skenaario.

Armeijoista ei ole vielä selkoa, kun kaikki omat armeijat pohjaa suomalaiseen 600 pisteen turnausrunkoon.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Wolverine

Viesti Kirjoittaja Wolverine »

Gorzag kirjoitti:Contest of the Champions ainakin on idioottimainen skenaario.
Vähän huonoja ja tylsiä joo.

Mutta nyt on lippu varattu, eli reissu varmistui. Olikos se 500 p armeijoilla? Viime pelit tosiaan puolen vuoden takaa, että voi ne vähäisetkin taidot olla ruosteesa.

Dru Perim

No niin, se siitä puolalaisten rohanilaisten invaasiosta (ks. yllä :-), eli mukaan saatiin sitten oikein 10 osallistujaa Suomesta. Pitäisikö tähän kohtaan laittaa linkki keskusteluun LotR:n kuolemasta? No, kuten olen aiemminkin todennut, niin monet LoTRaajat harrastavat myös 40K:ta tai fabaa ja jos pitää valita turnausosallistuminen, niin LoTR ei pärjää valinnassa.

Ei muuta. Nähdään GT:ssa...

T. Marko
"Now it's time to choose
And either way, I lose"

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Sieltä sopii bongailla entisiä lotraajia muiden pelien listoilta, juu... Ja niin kovin moni entinen turnauspelaaja tai muutenvaan sotuaktiivi on lopettanut kokonaan, jos katsotaan pelkästään ton gt:n pelaajalistaa :/
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."

Gondorin Marko

Aika tynkä tuntuu olevan GT muidenkin pelien osalta. Hinta taisi olla liian kova valtaosalle. Täytyi sitä toki itsekin hetken verran pähkäillä. Harmi ettei pelaajia ole nyt enempää mukana. Ei 10 pelaajaa kovin GRAND turnaus ole. Mutta mutta, laatu korvannee määrän. Tiukkoja vääntäjiähän vastaan on joka tapauksessa tulossa.

Meillä on kotona vähän tiukka tilanne juuri nyt ja vapaa-aikani on jopa tavallista olematonta vähäisempää. Olen tässä maalaillut fell beastia jo kaksi viikkoa. Enkä todellakaan tarkoita että tulossa olisi jotain järisyttävän upeata - aikaa maalaamiseen on vain ollut muutama minuutti kerrallaan eikä läheskään joka päivä ole päässyt sutimaan. Täytyy varmaankin valvoa pari yötä tuossa alkuviikosta ja pistää myös loput mustat numenorilaiset pomoineen maaleihin. Toistakymmentä figua on vielä ilman maalipintaa ja basettamatta on nelisenkymmentä. Joten pientä iltapuhdetta on luvassa ennen matseja...

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Miten on mahdollista, että samoilla naamoilla on joka ikisessä turnauksessa puoli armeijaa maalaamatta edellisellä viikolla, ja aina maalattu armeija itse peleissä? Luulisi jo toisessa turnauksessa olevan maalatut figut jo valmiina...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."

Gondorin Marko

Heh, tuu Obe kurkkaamaan mun vitriinejä... Täytyis varmaan joskus saada aikaiseksi räpsiä vähän kuvia noista figuista - niistä riittää kyllä muutamankin armeijan tarpeiksi.

Käytän aina turnaustekosyyn hyväkseni että saisin kaapeissa lojuvia (ja myös juuri turnausta varten ostettuja) figuja maalattua. Pyrin aina uusimaan vähintäänkin puolet toisesta armeijasta turnauksia varten. Tällä kertaa on vihdoin työn alla tuo fell beasti jonka ostin fanatic kakkosesta lahdesta. Ja sen lisäksi aika lailla (fabasta karanneen näköisiä) mustia numenorilaisia. Marshalinkin olen saanut numenorilaisille konvertoitua ja toivottavasti viikonlopun aikana ehdin sen myös maalata. Osia jamppaan tuli KoDAsta, Kataphraktista, Aragornista ja Warg Riderista.

Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Turnaukseen osallistuminenhan on nimenomaan paras tapa saada figuja maaleihin, kun ne on vain pakko maalata. Ja ainahan on kiva kokeilla jotain uutta. Itselle tuli tässä pieni ongelma, kun aioin ottaa mustia numenorilaisia, mutta pääkaupunkiseudun kaupoista ei löytynyt kuin yksi blisteri niitä. Ajattelin sitten, että ei hätää konvertoin Dol Amrothilaisista, mutta ei niitäkään löytytynyt yhtään. Nyt on viikko aikaa ja siitä ainakin neljä päivää menee intissä...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Clavos

Viesti Kirjoittaja Clavos »

Oberon kirjoitti:Miten on mahdollista, että samoilla naamoilla on joka ikisessä turnauksessa puoli armeijaa maalaamatta edellisellä viikolla, ja aina maalattu armeija itse peleissä? Luulisi jo toisessa turnauksessa olevan maalatut figut jo valmiina...
No jos vaihtaa armeijaa joka turnauksen jälkeen...

S.

Dru Perim

Gorzag kirjoitti:Turnaukseen osallistuminenhan on nimenomaan paras tapa saada figuja maaleihin, kun ne on vain pakko maalata.
Joskus tuntuu, että se on mulla AINOA tapa saada figuihin maalia...

Mukavaa kuulla, että muillakin on viime hetken paniikki maalamisensa kanssa. :-) Vielä on 5 iltaa ja yötä aikaa maalata. Omat mustat numenorilaiseni on konffattu ja maalaus on hyvässä vaiheessa - kiitos GW:n washeille. Myös Fell Beast on kootu - ja tietysti vähän konffattu, mutta maalaus on vasta pohjamaalausvaiheessa. Sen verran piti kuitenkin armeijalistasuunnitelmista perääntyä, että kävyt eivät saane uusia figuja ja pahisten on tyydyttävä 5 morgulnihdin sijaan vain kahteen. Kolmen tekemättä jääneen nihdin sijaan kentälle astuukin sitten niitä örkkejä. No, saadaanpa sitten ainakin niitä keihäitä - ja tracker-jousia - sinne takariviin.

T. Marko
"Now it's time to choose
And either way, I lose"

Gondorin Marko

auts. Nyt supistuu LotR-turnaus vielä yhdellä pelaajalla. Vaimo joutui tänään sairaalahoitoon eikä ainakaan viikkoon ole tilanteeseen muutosta tiedossa. Siitä johtuen olen täysipäiväisenä lastenvahtina / kotiorjana myös GT:n ajan. Luultavasti tulen lauantaina muksujen kanssa paikalle pyörähtämään kun nuo liputkin on kerran hankittuna - mutta pelaamaan en jouda. Kirjoittakaahan jonkinlaista taisteluraporttiia turnauksen jälkeen niin voi sitten sen avulla vähän fiilistellä.

Taistelumenestystä kaikille!

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Aika harmillista. Yksi pelaaja vähemmän on aina ikävää, varsinkin kun vastus on niin kova. Mutta pikaista paranemista vaimolle vaan.

Dru Perim

Jep, harmin paikka. Otan osaa* sekä vaimon sairastumisen (pikaista paranemista) johdosta että turnauksesta pois jäämisesi (pikaista maalamista silti ;-) vuoksi. Olisi ollut tosiaan mukava nähdä mustat numenorilaisesi Shadow Lordin kera toiminnassa. Joskus toiste sitten, ellei WoTR sitten sitä ennen syrjäytä turnausareenoilla LoTR:ia.

* (Muistan vielä kuinka harmitti, kun itse jouduin perumaan force majoren vuoksi maksetun Turku Fanaticin (tosin "vain" 25 €) syskyllä 2007 juuri ennen turnausta.)
"Now it's time to choose
And either way, I lose"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”