Runt konvertoi

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Runt

Runt konvertoi

Viesti Kirjoittaja Runt »

Siirtäkää gallerian puolelle mikäli koette tämän enemmän kuuluvan sinne.
Blood Bowliin oli tarkoitus vääntää/ostaa Treeman, FABA:n vanha puumies laatikon pohjalta löytyikin mutta kun se ei miellyttänytkään pohjamaalauksen jälkeen (pelillisistä syistä) päätin aloittaa konvertoimaan puumiestä paremmin Blood Bowliin sopivammaksi lähinnä pelattavuudeltaan, en niinkään ulkonäön puolesta.

Juurikaan en miettinyt toteuttamista sekunttia pidempään koska luovuus pääsi valloilleen (kuten aina) ja suunnitelmia vilisi pää täynnä, no ehkei täynnä mutta yksi sopiva kuitenkin.

Pätkä sähöputkea jonka toinen pää sahattuna viistoon ja base
Kuva

Tämän jälkeen hieman viilausta viistoon päähän ja tarvikkeet/työkalut esille
Kuva

Alkuun lähdettiin konvertoimaan puun runkoa, josta muodostui
Kuva

Sitten lähdettiinkin tekemään oksia ("käsiä"), kuparilangan ja porauksien jälkeen
Kuva

Nyt alkoikin jo olemaan projekti suht hyvällä mallilla joten kasvoja vääntämään sekä juuria basen reunoille
Kuva

Konvertointi jatkuu edelleen, joskaan mitään suuria muutoksia ei enää tulla tekemään. Oksan tai kaksi lisäilen sinne tai tuonne. Katsotaan miltä sen jälkeen puumies näyttää omaan silmään ja tehdään vaadittavat viimeistelyt. Omaan käden jälkeeni en todellakaan ole tyytyväinen (uskon pystyväni paljon parempaan), mutta hyvä huomioida että tässä on yhden illan tuotos joten aikaakaan ei paljoa uhrautunut. Ajaa varmasti asiansa Blood Bowl kentillä mikäli sinne asti joskus se tulee pääsemään.

Paulaute on kaikin puolin tervetullutta.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hammerheart

Re: Runt konvertoi

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Hah! Briljantti!

Yksi juttu, jota vähän kaipaisin, olisi enempi Blood Bowlmaisuus. Kypärää tuolle on vähän hankala väsätä, mutta vaikkapa sitten jonkinlainen olkapanssari tai selkään naulattu levy, johon voi sitten maalata tiimin värit ja pelinumeron tai jotain. Silmät on ehkä hippasen isolla kädellä veistetyt, pienemmät tekisivat tuosta vähän vähemmän sarjakuvamaisen. Ja suulle oikea kolo olisi cool. Siis jotain tähän tyyliin http://behindthebins.files.wordpress.co ... y-tree.jpg

Tässä muuten pari hyvää videotutoriaalia puisten lankkujen ja oven sculptaamisesta:
http://anakron.fr/anakron/articles.php?lng=fr&pg=708
http://anakron.fr/anakron/articles.php?lng=fr&pg=764

Mutta hyvää työtä kaiken kaikkiaan, siitä se kehitys lähtee kehittymään =)
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Runt

Suu mitä luultavammin tulee vielä saamaan kunnon reijän, sekä mahdollisesti "huulet". Kypärää tai muuta vastaavaa en ajatellut vääntää, pidetään homma simppelinä. Aivojen vääntäminen rungon sisälle on käynyt mielessä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Älä tee aivoja, ei se ole zombi. Olkasuojat (puiset tietysti!) olisivat kivat, samoin pari ilmavampaa juurta.
pleijer

Viesti Kirjoittaja pleijer »

Morze kirjoitti:Älä tee aivoja, ei se ole zombi.
Väitätkö että zombeilla sitten on???
Half-breed kirjoitti:
pleijer kirjoitti:Mutta, otsikko on oudot VÄLIPALAT, huom välipalat, ei pizzat.
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Runkoon olisi hyvä saada vähän paksuuseroja, möykkyjä ja muuta epäsuhtaista rikkomaan tuota vähän liiankin linjakasta runkoa, kun tuo ainakin minusta muistuttaa vähän versoilevaa tynnyriä. Muuten on kyllä mukavan ilmeikäs otus, tulee jokseenkin tämä figu mieleen.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

pleijer kirjoitti:
Morze kirjoitti:Älä tee aivoja, ei se ole zombi.
Väitätkö että zombeilla sitten on???
Hyvinkin voi olla. Alkuperäisillä haitilaisilla zombeilla ainakin on, myöhemmillä elävillä kuolleilla zombeilla voi hyvinkin olla, riippuen mätänemisasteesta toki. Esim. juuri kuolleella ruumiilla yleensä on vielä aivot tallessa.

Itse puumieheen: Näppärän näköinen, tosin itse lisäisin jotian bb-maisuutta. Esim. liian pieni kypärä ja olkasuojukset vois olla hienot lisät.
pleijer

Viesti Kirjoittaja pleijer »

Ihan hieno puumies, jalkoja vaan itte kaipaisin sille, jollainhan senkin on liikuttava. Vai kataaks muut joukkueeseen kuuluvat sen ja raahaa sit eteenpäin kentällä, sit ku se tahtoo pysähtyä, ni ne istutta sen uudestaa =)
Half-breed kirjoitti:
pleijer kirjoitti:Mutta, otsikko on oudot VÄLIPALAT, huom välipalat, ei pizzat.
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.
Runt

Puumies kun liikkuu sen 2 ruutua per vuoro jos on liikkuakseen niin eiköhän selllaisen liikkeen pysty omilla juurilla tekemään.
Aivot puolestaan tulivat jostain mieleen, ei kuitenkaan kovin vakavahenkisenä tehdä tätä projektia ja ajattelevathan ne puutkin jollain.
Aivojen tilalle toki voisi runkoon upottaa kypärän tai vaihtoehtoisesti laittaa kypärän roikkumaan oksasta.
Olkapanssareista en sitten niinkään tiedä, harkinnassa oli jos vääntäisi lehden tai kaksi olkapanssariksi. Suunnitelma ei vain vakuuttanut itseäni uskottavuudellaan eikä työnä kuitenkaan yksinkertaisin toteuttaa, varsinkin kun kyseessä on muutaman tunnin projekti ollut.
Esikuvana ei ollut tuo Boostepin linkissä oleva puumies, mutta liki main kuitenkin. Runkohan on ikäänkuin "tynnyri" jonkinlainen kelopuu tästä on mitä ilmeisimmin syntymässä.
Katsotaan mitä tässä tapahtuu nyt kun päästiin taas työpöydän ääreen pienen loman jälkeen, ehdoituksia toki saa laittaa edelleen. Suu mitä luultavammin tämän illan aikana vielä ilmestyy puumiehelle.
Runt

Eteenpäin ollaan taas päästy ja saatu tämäkin teos kutakuinkin tiensä päähän. Pienehköjä lisäyksiä tehtiin yleisön pyynnöstä kuten hartiasuoja joka sai värityksensä muun joukkueen tavoin. Ehkäpä se saa jonkin tason sävytyksen vielä pintaansa ennen lakkaa.
Kuva

Maalitaulu WTF? Sitä minä itse edelleen mietin myös... Kerrottakoon että taulu on irrotettavaa mallia. Jos tätä jotenkin voi/pitää perustella niin muiltakin joukkueen jäseniltä löytyy punainen rengas (ponnari) joten piti sellainen puumiehelle saada myös.
Kuva

Kypärää harkittiin mutta kun se ei luonnollisesti puumiehelle sovi jolla on iso "pää", niin tyydyttiin linnun koriin aiemmin harkittujen aivojen sijaan. Munien suojaksi kypärää harkittiin mutta toteutus olisi ottanut liikaa aikaa kun kyseessä on/oli pika projekti.
Kuva
Blindi

Viesti Kirjoittaja Blindi »

Kolme pientä kypärää, yksi jokaisen munan päälle ois ollu tiukka. :D

Mutta mutta aika ei aina anna periksi. Siistin näköinen pika-puumies

-B
jopotzuki

Viesti Kirjoittaja jopotzuki »

Nuo juuret(?) näyttävät lievästi kakkapökäleiltä ja muutenkin kehnoilta, muuten oikein hieno puumies.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
Runt

Postimiestä kun joutuu odottamaan viikko toisensa jälkeen niin aika kuluu kumman hitaasti, jolloin on aikaa kaivella laatikoita ja etsiä vanhempia teoksia.

Kuva
Kyseessä Blood Bowliin muokattu trolli, joka projektin dippaus vaiheessa pääsi ottamaan hieman vahinkoa (vauhtia melkein 2300krt/min ja *kops* kiinnike petti) tästä seurauksena epäonnistunut dippaus valumineen sekä liian paksulti lakkaa jolloin loppu tulos veti hieman suunniteltua tummemmaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”