Sotun joulunajan maalauskisan kommenttiketju

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: Sotun joulunajan maalauskisan kommenttiketju

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Vähän venähti tämä kommentointi, mutta ei voi mitään. Nyt kuitenkin on aikaa siihen. Jokaisesta pyrin sanomaan jotain, mutta kun aloin pohtimaan jotain, niin empäs sitten voikkaan lunastaa lupaustani. Jos et löydä nimeäsi täältä, olkoot kommenttini perushyvääsettiä. Jatka samaan malliin.

@Smaxxx:
Vai olet sie mennyt noinkin kalliita nappuloita itsellesi ostamaan. Omasta mielestäni ihan hirveitä sculpteja, mutta oletpas niistä saanut maalatuksi kauniita neitokaisia. En kuitenkaan edelleenkään ulos ketään heistä pyytäisi. Aina välissä olen vilkuillut maalauksiasi omasta aiheestasi ja olisin aluksi kuvitellut jättäväni sinun osalta kommentoinnit väliin mikä valitettavasti tapahtui Myrmidonien kohdalla, mutta pakko sanoa olevani yllättynyt. Heti ensisilmäyksestä lähtien olen lepuuttanut silmieni nappuloittesi edessä ja minua harmittaa, että olet tällä hetkellä 0:ssa pisteessä. Sinisesi on ihanasti maalattu etenkin miekoista eikä iho ja tukka ole yhtään huonommin maalattu. Erinomaista työtä. Jos yhtään useammalle työlle olisin saanut antaa pisteitä, nämä olisivat siellä olleet pistepottia keräämässä ehdottomasti.

Peukalon nosto myös sille, että taisit maalata tähän kisaan eniten äijiä... muijia.

@ Sykerö:
Kun näin työsi ensimmäisen kerran, minun teki siltä istumalta mieli heti tehdä päätös antaa sinulle suurimmat mahdolliset pisteet muita töitä katsomatta. Fanipoika sisälläni ponnahti seisomaan kun näin nappulani ja mieleni teki heti laittaa sinulle yv:tä, että mitä nappuloita olet käyttänyt työssäsi. Jos luet tämän, niin tässä on sitten se minun kysymykseni, minäkin haluan nuo itselleni! Jos ovat kotitekoa gs:llä, niin myy mulle!

Mutta koska tämä on kuitenkin maalauskilpailu eikä fanipoikakilpailu, en valitettavasti voinut nostaa sinua TOP3:een. Vilma on hienoin ja sen jälkeen Rooby roo.

@ Crusius:
Jos maalauksesta puhutaan, sinun nappejasi olen seurannut kaikista töistä kaikista mieluiten. Heti ensimmäisestä WIP kuvasta lähtien minulle ei ole ollut epäselvää, kuka tämän kisan voittaa, minun mielestäni. Maalauksellisesti en näe edelleenkään yhtään parempaa työtä. Todella kaunis yksikkö. Olen kateellinen tuolle oranssille, koska en itse kykene samaan noin vaalean värin kanssa.

@ Jamovoima:
Jos totta puhutaan, Jamo nappasi Smaxxxin kanssa yllättäjävoittopalkinnon yhdessä. Ensisilmäyksellä en oikein nähnyt näissä mitään erikoista, mutta palattuani katsomaan niitä uudestaan, aloin huomaamaan niissä jotain uutta joka kerta ja nyt osaan nähdä sitä samaa, minkä vuoksi nämä ovat pisteitä jonkun verran saaneetkin. Vaikka nämä eivät olisikaan tämän kisan parhaimmistoa, tykkään koko ajan enemmän ja enemmän. Siinä missä aluksi oli vain miekka, on nyt koko yksikkö. Ehdottomasti TOP10:ssä.

@ Dr. Icchan:
Jos olisit valinnut väriksi jonkun muun kuin valkoisen, en tiedä olisinko kiinnittänyt näihin niinkään paljoa huomiota. Silmäni heti osuivat tuohon kauniiseen sävyyn ja aloin tarkastelemaan poppoota enemmän ja enemmän. Haluaisin kutsua muuta maalausta vaatimattomaksi, mutta katsottuani kokonaiskuvaa, näen ehjän ja kauniin yksikön. Kirkkaan ja tumman, täydellisen väritasapainon. Eritoten haluan myös kehua fikuvalintojasi. Siinä missä suurin osa maalasi paljon samallaisia, sinä valitsit ryhmääsi joukon erinäköisiä yksilöitä, joka vain korostaa kokonaiskuvan kauneutta. Basetuskin on kohdallaan ja minun mielestäni yksi tämän kisan hienoimmista. Yksittäin ei niin upea, mutta kokonaisuudessaan vahva. Tykkään ja sen vuoksi piste.

@ Kdownunder:
En tiedä yhtään miksi en ole mitään laittanut galleriaketjuusi, mutta sanompahan nyt fanittavani kaaostasi. Siitä tulee kyllä hieno armeija kun saat sen valmiiksi ja nämä marauderit eivät ole poikkeus. Tyttöystäväni ei nähnyt näissä mitään erikoista verrattuna muihin töihin, mutta itse tykkään. Jos jollekulle voisin antaa säälistä pisteen, maalauksen vuoksi, koska ei päässyt pistepalleille lepäämään, se olisi varmasti tämä joukkio. Oma valinta neljännelle sijalle.

@ Half-Breed:
Jos tämä kisa käytäisiin nimettömänä, laittaisin rahani näiden töiden kohdalle arvatessani Halffiksen tekeleitä. Näihin on saatu sisäistettyä hyvin maalaajan tyyli selvine korostustyyleineen ja vaikka itse en olekkaan sen suuri fani, on mukavaa nähdä tekijän allekirjoitus hänen työssään. Perinteitä kunnioittaen, minun pitää olla kaikessa eri mieltä hänen kanssaan ja joudun valitettavasti kysymään, mikä tuossa metallissa on vikana? Itse enemmän nyrpistän nenääni uuden technical paintin käyttöä kohtaan. Luuosat ovat kauniita ja hienoa nähdä, että washinkin päälle ollaan uskallettu maalata.

Dipin unohtaminen ja kun näinkin turhaan jätkään kun panostaa, varmasti antaisin pisteitä, mutta koska kaikilla ei saa olla kivaa, en voi antaa nallekarkkia Halffikselle.

@ Joonatin:
Värimaailmaltaan ehkä tämän kisan tylsin, mutta yksi niistä harvoista, jotka saivat aikaan "Wow"-efektin. Todella kaunis koko joukkion kuva ja ihmettelen vain, mikä päänvaiva onkaan ollut mennä nyt noinkin harmaasti noinkin valkoiseen. Tykkään lipusta, tykkään metallista ja tykkään kirveistä. Ihmettelenpä vaan, mitä pahaa olet tehnyt viime aikoina kun on noin vähän pisteitä?

@ Varjous:
Tämä työ muistuttaa minua hieman Jamovoiman omasta, mutta vain parempana. Näistä pidin jo heti aluksi. Tykkään valitsemistasi väreistä ja miten toteutit ne. Punainen on kirkas ja metalli on sieltä täältä erisävyinen. Jostain tumma, jostain kirkas. Piristävä työ ja näitä on mukava katsella. Todella vahvaa kisan keskikastia ja jälleen kerran minun sydämeni itkee verta, että en voinut antaa sinulle pisteitä. Kaunis yksikkö.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

El Capitan kirjoitti:@Smaxxx:
Vai olet sie mennyt noinkin kalliita nappuloita itsellesi ostamaan. Omasta mielestäni ihan hirveitä sculpteja, mutta oletpas niistä saanut maalatuksi kauniita neitokaisia. En kuitenkaan edelleenkään ulos ketään heistä pyytäisi. Aina välissä olen vilkuillut maalauksiasi omasta aiheestasi ja olisin aluksi kuvitellut jättäväni sinun osalta kommentoinnit väliin mikä valitettavasti tapahtui Myrmidonien kohdalla, mutta pakko sanoa olevani yllättynyt. Heti ensisilmäyksestä lähtien olen lepuuttanut silmieni nappuloittesi edessä ja minua harmittaa, että olet tällä hetkellä 0:ssa pisteessä. Sinisesi on ihanasti maalattu etenkin miekoista eikä iho ja tukka ole yhtään huonommin maalattu. Erinomaista työtä. Jos yhtään useammalle työlle olisin saanut antaa pisteitä, nämä olisivat siellä olleet pistepottia keräämässä ehdottomasti.

Peukalon nosto myös sille, että taisit maalata tähän kisaan eniten äijiä... muijia.
Paljon kiitoksia mukavista kommenteista :)

Joo, ei noiden mammojen skulptit munkaan mielestä ole hintansa arvoisia, eikä muutenkaan mitään suunnattoman onnistuneita. Niissä on paljon hyvääkin, mutta pisteitä laskee naamavärkki ja se, että ne sojottaa vähän liikaa sinne sun tänne, eli jälleen kerran ränkkäytyy huonosti. Ei ole mitään ränkkärin valintoja. Vanhat metalliset pimut on parempia, samoin raging heroesin. En vaan jaksanut odottaa että tulee postista...

Noitahan tuli kisa-ajan puitteissa maalattua 20, ja päälle 10 warlockia, ja samalla tuli tehtyä joku 60 gettysburg ukkelia pienempään skaalaan ja muutama pelikenttäkin. Puolustelemaan noiden vähän puutteellista viimeistelyä :) Aina on niin paljon maalattavaa, ettei riitä aika eikä mielenkiinto todelliseen viimeistelyyn. Joskus sitten kun ei ole mitään kiireellisempiä hommia, niin voi noitakin viimeistellä :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Sykerö

Viesti Kirjoittaja Sykerö »

El Capitan kirjoitti: @ Sykerö:
Jos luet tämän, niin tässä on sitten se minun kysymykseni, minäkin haluan nuo itselleni! Jos ovat kotitekoa gs:llä, niin myy mulle!
Kyseessä ovat Hasslefree Miniaturesin nappuloita. Kannattaa katsoa heidän verkkokauppansa, sillä sieltä löytää todella paljon hienoja ja mielenkiintoisia nappuloita. :) Ja kiitoksia kehuista!
- Blind faith, and unreasonable hatred! -
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Jatketaan kommentteja.

@Dr. Icchan: Kyllä vaan näyttävä ja kirkas värimaailma saa ihmeitä aikaan. Etenkin valkoinen on todella näyttävästi tehty. Sen sijaan harmaa, etenkin tuolla ensimmäisellä ("Mobile Brigada" =) on aika flätti. Toisaalta tuon voi myös mieltää, että on haettu mattaa vaikutelmaa, mutta silti ehkä hieman enemmän eloa olisi kiva. Verrattuna noihin sinisellä sävytettyihin valkoisiin on ero huikea. Ko Dali on tosi muikea kokonaisuus ja juuri tässä korostuu värimaailman toimivuus. Zeron ohella minusta paras joukosta. Erityishuomio vielä kasvoista, jotka ovat oikein onnistuneet. Kaiken kaikkiaan hyvä tiimi - yksilöllisiä, mutta toimivat yhteen tosi hyvin!

@Kdownunder: Näitä jo hehkutinkin tuon yleisemmän ketjun puolella. Musta toimii minusta ihan hemmetin hyvin - olet saanut tosi kivasti tehtyä erilaista mustaa hevosille ja niiden varusteille erottaen erilaiset pintatyypit toisistaan, joka on hieno saavutus. Myös purppura toimii hyvin ja metallit on todella upeat. Jotenkin kuvittelin näiden olevan kärkikahinoissa, mutta luulen, että valokuvaus hieman heikensi sijoituksia - kuvat kun ovat hieman tärähtäneitä ja jotenkin rosoisia.

@Julfdi: On ne näyttäviä ryhmässä - kunnon cavalry charge -fiilis näissä. Hevoset ovat onnistuneet hyvin ja valkoinen tuo näyttävyyttä ja kontrastia tummiin sotisopiin. Nuo valkoiset kivet olisi voinut maalata tai washata harmaammiksi - nyt niistä tulee hieman mieleen jäälohkareet. Muutoin jalustat toimivat minusta kivasti ja niistä tulee juurikin sellainen sotatanner-tunnelma. Kiilto on ehkä se, mikä itseä eniten näissä hämää - mattalakka voisi olla kova sana.

@El Capitan: On ne kyllä melkoisia örmelöitä! Jalustat toisivat näihin tosi paljon lisää, eli sikäli sääli, mutta toki erittäin ymmärrettävää. Nuo fuksiat hetulat ja partakarvat on minusta kivat, mutta ehkä nahkaremmit olisivat voineet olla jotain muuta väriä ja sama juttu suomujen ja puun kanssa - nyt tulee hieman outo tunnelma kun peikkojen luonnolliset ulokkeet ja varusteet on samaa väriä. Sotkuisiahan nämä ovat, joka toimii joissain kohdissa tosi hyvin, mutta sitten parissa hieman heikommin. Esmes kolmannen kuvan vasemman takapeikon selän kirkas kohta näyttää oudolle, mutta sitten taas yksittäiskuvan röllin kasvot on tosi toimivat. Selkäsuomujen drybrushista johtuvaa jauhoisuutta muuten voisi koettaa liudentaa jollain glazella. Mutta kyllä tuolla kelpaa pelata - nämä isot möllikät on kivan näköisiä tuollai kuuden paketissa.

@Sergeant: hieman pienet kuvat - näitä olisi kyllä uskaltanut näyttää vähän lähempääkin, sen verran nättiä jälkeä. Hauskan yhtenäisen näköinen poppoo, vaikka värejä on vaikka kuinka - yhtenäinen ilme on saavutettu maalauksen tyylillä, jalustoilla ja yleisellä fiiliksellä. Oikein hyvää työtä. Tykkään erityisesti noista kellervän ruskeista kahluusaappaista - kelpaa rymytä syvemmässäkin sludgessa. Vaikka parastahan näissä on kasvot - tosi ilmeikkäät, meikkiä sopivasti teemaan nähden ja korostukset ja varjot toimii ihan hemmetin hyvin. Erinomaista settiä kyllä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Joonatin

Viesti Kirjoittaja Joonatin »

Morze: Infinity-figut on aina kivoja, värimaailma on jees. Maalauksessa ehkä vähän häiritsee, että maalit eivät aina ole pysyneet täysin omien rajojensa sisällä.

smaxx: Ihonväri voisi olla aavistuksen kirkkaampi, samoin pinkki. Varjoja voisi olla myös rohkeammin. Näyttävät yleisesti ottaen kuitenkin hyvältä ja kun tietää montako figua FaBa-armeija vaatii, niin poikkeuksellisenkin hyvältä.

Sykerö: Scooby Doot on hienoja ja valkopaitaisen kaverin silmät ovat ilmeikkäät. Mielestäni kokonaisuutena tosi hyvä poppoo.

Pariah: Valujäljet... Son I am disappoint. Metalleja voisi työstää lisääkin, tosin näyttävät ihan nätiltä pöydällä. Kuvat on selvästikin ottanut kuitenkin joku puoliammattilainen, sommittelu on lähes täydellistä ja valaistukseen on panostettu jumalaisesti.

Crusius: Komee porukka. Kapitaanon naama on maalattu tosi hyvin, punainen on mukavan vahvan ja kirkkaan näköinen, mutta mustan paksuhko edge-highlight ilman muuta korostusta tökkii.

jamovoima: Mulla on vähän samaan sävyyn maalattu Assault Squad ja Rhino jonkin projektilootan pohjalla. Tumma magenta on vaan pirullinen korostettava, koska alkaa tosi herkästi näyttää punaiselta, pinkiltä, tai violetilta. Tykkään jengistä, mutta lähikuvien perusteella tiettyihin kohtiin olisi voinut panostaa vielä vähän lisää.

Dr.Icchan: Vähän kaksijakoinen mieli jää näistä. Väriteema on tosi hyvä. Tuo valkoinen on upeasti maalattu. Toisaalta taas tummahko harmaa jättää vähän kylmäksi. Liekö aika loppunut kesken?

Kdownunder: Tykkäsin näistä aika paljon. Hevoset on hyvin maalattuja ja värivalinnat ovat osuneet aika nappiin. Metallit on myös hienoja. Arvoin lopulta nopalla viekö Delaquet vai nämä pisteen.

Julfdi: Maalaus ei ole aivan näyttävintä, mutta harvoin 15mm figujen kanssa skulptinkaan suhteen ihmeitä nähdään. Lisäksi maalattavaa on yleensä todella paljon. Army Painterin musta dippi on ollut omalla kohdalla suuri ystävä pikkufigujen kanssa, dipin jälkeen voi korostaa strategiset paikat alkuperäisellä sävyllä. Ruskeat dipit tummentavat figuja liikaa, en suosittele niitä. Ja viimeiseksi tietenkin mattalakka...

El Capitan: Basejen puute vie paljon figujen ulkonäöstä, mutta ymmärrettävää syy oli toki. Korostukset voisivat olla kirkkaampiakin, figut tulisivat kentällä paremmin esiin.

Sergeant: Nämä olivat oma suosikkini. Värimaailma on todella räikeä, mutta ei satu kuitenkaan silmiin, koska kirkkaita sävyjä ei ole käytetty liikaa ja osa väreistä on murrettuja. Maalauksen taso teknisestikin mielestäni kisan paras, plussaa myös taustasta.

Eduboy94: Värit on pysyneet nätisti omien rajojensa sisällä, mutta korostuksia ja varjoja jäivät kaipaamaan, tai muulla tavalla vähän kirkkaampiakin kohtia. Punainen hehku voisi ainakin olla reilusti kirkkaampi, parantaisi koko ryhmän ulkonäköä jonkin verran. Sudin käyttö näyttäisi muidenkin maalaamiesi figujen perusteella sen verran varmalta, että pienellä tekniikoiden opettelulla saisit halutessasi aikaan todella hyvää jälkeä.

Kharon: Värit on tosi jees. Tykkään murretuista sävyistä, keltainen tuo mukavasti lisäeloa jengiin. Lähikuvat lienevät suurin syy siihen että kärkipaikka jäi saavuttamatta. Lisää vaan vettä maaleihin blendatessa ja puhaltelet ohuemmat kerrokset kuivaksi, niin hyvä tulee. Märkäpaletti käyttöön jos ei jo ole, totuttelun jälkeen tosi kiva.

Ryojin: Sininen näyttää sujuneen hyvin, valkoinen on kirkas kuten kuuluukin, mutta osassa muista väreistä on ollut hieman ongelmia. Kannattaa drybrushauskin tehdä useammalla sävyllä tummasta vaaleampaan niin jälki on tasaisempaa.

Half-breed: Kuvat on kärsineet kovasti väärästä valkotasapainonsäädöstä, sinistä puuttuu rutkasti. Korjailin sävyjä nopsasti hiukan. Kellertävä luu oliivinvihreän seurana ei välttämättä ollut paras mahdollinen valinta, mutta maalausjälki on kuitenkin hyvä. Osa smootheista voisi olla blendimpiä, mutta hyvältä nämä näyttävät näinkin.

Joonatin: Hahah, vässykkä. Nää ois kaivannu vähän lisää jotakin, en tiedä mitä. Ehkä punaista shokkisävynä, mutta katsotaan miten käy kun pääsee maalaamaan jaskoja ja muuta ärmättiä, mihin nekrotiitiäistä tulee enemmälti. Mutta nuori mies on selvästikin kätevä käsistään, saisinko tarjota teille iltateet ja jatkot?

Hammerheart: Void Wretchit kalastivat minulta pisteen. Symppiksiä otuksia ja värit on kivat. Valojen ja varjojen kanssa olisi voinut olla rohkeampikin, varsinkin silmien ympäristössä, se voisi tuoda vielä lisää eloa näihin ja korostaa silmien hehkua.

Varjous: Nämä olivat myös kisan parempaa antia. Metallit näyttää todella hyvältä ja kirkkailta ja keltamustat piuhat ovat kiva lisä. Baseista plussaa myös. Pienillä jutuilla saa aikaan paljon.

kiitos ja anteeksi.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä

Öljyväri-tutoriaali
Sergeant

Viesti Kirjoittaja Sergeant »

Tässä lupaamani kommentit. Kiitos kaikille ja kiitos saamoistani kommenteista. Saatankin häiritä joitakuita YV viesteillä oppiakseni uusia maalaustekniikoita. Toivotaan, että kommenteistani olisi myös hyötyä muillekin. Itseä ainakin tämä maalauskisa auttoi maalauksen suhteen. Otin muutamia uusia maalaustekniikoita käyttöön ja niistä näytti olevan hyötyä.

Morze: Yhtenäinen siisti porukka, mutta oma silmä kaipaisi ehkä hiukan enemmän korostuksia.

smaxx:Upea ilmestys, mutta kasvojen silmät jäävät jotenkin piiloon. Osa figuista näyttäisi siltä, että niille ei ole tehty silmiä ollenkaan. Voi johtua kuvastakin.

Sykerö:Figuurit kiiltvät liikaa. En tiedä oletko lakannut figuurit, mutta kiilto ehkä pilaa hiukan kokonaisuutta. Muuten upeat väritykset.

Pariah:Nämä ovat hienoja. Erityisesti silmät ovat hienoin ilmestys mitä tässä kisassa on, aivan kuin niissä olisi oikeat lamput. Kisaa varten maalaus oli ehkä vähän yksipuolinen metalliväri.

Crusius:Siistiä ja tasaista jälkeä. Korostukset punaisessa ja mustassa ovat erityisesti onnistuneet erinomaisesti ja erityisesti tuon yhden figun kasvot.

jamovoima:Jotenkin väriteemaa sekoittuu liiaksi. Silmät katovat osalta figuilta kokonaan. Ertyisesti pidin tuon yhden ukon mustasta esiliinasta ja tuosta miekasta.

Dr. Icchan:Siisti ja selkeä yhtenäinen porukka. En nyt oikein osaa kommentoida sen paremmin.

Kdownunder:Siistiä jälkeä. Ehkä jotain yksityiskohtia olisin kaivannut enemmän. Hevosten osa valjaista ja panssareista ovat kaikki mustalla. Näyttää vähän keskeneräiseltä.

Julfdi : Kokoluokka olisi kiva tietää, hiukan tarkkuutta lisää. Figuurit kiiltävät liikaa. Johtuukohan lakasta tai maalista?

El Capitan:Alustojen tekemättömyys häiritsee. Tulee keskeneräinen olo figuurista. Punainen väri on jotenkin turhan kirkas ja hyppää silmille liikaa.

Sergeant:Tee paremmin!

Eduboy94:Siistiä jälkeä, mutta korostukset puuttuvat.

Kharon:WAU! Teidän mitä maalausvinkkejä vingun seuraavaksi.

Ryojin:Hyvää alkua. Sininem on ihan hyvää jo. Enemmän tarkkuutta metalliin ja toi nuoja näyttää vähän liian sutaistulta ja liikaa washia.

Half-breed: Hienoa siistiä jälkeä. Erityisen hineoja ovat kaksi kilpeä. Vasen ja toiseksi viimeisin.

Joonatin:Erittäin hienoa ja tasaista jälkeä. Kilpailuun ehkä vähän liikaa samantyylistä väriä.

Hammerheart:Hienoa ja siistiä maalausta. Alustat myös hienoja. Maalasukisaa ajatellen ehkä figuissa olisi voinut olla enemmän värejä. Täpliä tai raitoja.

Varjous:Erityisesti pidin tuosta miekasta. Osa mustista aseista hukkuu malleissa.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Vähän myöhässä kommentit, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Morze: Tykkäsin väriteemastasi oikein paljon. Värit sopivat keskenään hyvin yhteen ja pinkki antaa figuille hienon huomiovärin. Varmasti hieno ryhmä pelikentällä.

smaxx: Näitä on aika vaikea kommentoida. Teknisesti ne ovat valmiita (?) mutta ainakin omaan silmääni nuo näyttävät vielä ikävästi keskeneräisiltä. Figut ovat nyt mitä ovat, mutta maalaus on kyllä onnistunut. Joitakin värejä olisin kyllä miettinyt vielä hieman lisää, sillä nyt figut ovat hieman liian punertavia/ruskeita. Vähän enemmän erottuvilla värivalinnoilla noista olisi saanut oikein toimivan setin, mutta nyt jäivät mielestäni vähän turhan blandeiksi.

Sykerö: Toinen työ jota oli vaikea kommentoida. Esikuvat nyt rajoittivat teemaa tietysti, mutta silti olisi ollut kiva nähdä vähän enemmän irtiottoja värityksen kanssa. Nyt pari figuista on vain liian blandeja, eikä niissä oikein ole huomioväriä rikkomassa väritystä. Silti hyvää perustyötä mielestäni.

Pariah: Hienoa metallia ja nostan siitä hattua. Silti jälleen figuissa on sama ongelma kuin kahdella edellisellä, eli figun väritys on liian yksitoikkoinen. Jotain huomioväriä nuo olisivat vaatineet toimiakseen, mutta kyllä ne noinkin menevät.

Crusius: Nättiä jälkeä. Mitä noista oikein kommentoisi muuta. Noin kun vedät armeijan, niin myo bueno.

jamovoima: Oikein hieno keltainen, tosin tuliko siitä vähän liian kirkas? Nyt tuo keltainen varastaa ehkä vähän liikaa huomiota figussa. Olisin itse ehkä kirkastanut panssaria myös, niin se ei jäisi niin paljoa tuon keltaisen varjoon, tai vaihtoehtoisesti himmentänyt keltaista. Muutenkin figujen väritys toimii hyvin, enkä oikein keksi mitään muuta kommentoitavaa näistä.

Dr.Icchan: Taas kerran työ josta on paha keksiä kommentoitavaa. Värit toimivat, eikä mikään hyppää liikaa silmille. Ainoa mitä sanoisin on ryhmän yhtenäisen tyylin puuttuminen. Joo ryhmän näkee yhtenäiseksi, mutta monella figulla on vähän liian paljon eroavaisuuksia värityksessä, että yksikön kokisi kokonaan yhtenäiseksi. Etenkin ekassa kuvassa oleva kiväärimies näyttää ihan eri porukkaan kuuluvalta värien perusteella.

Kdownunder: Efektikuvat vähän söivät figuja ja muutenkin olisi ollut kivaa nähdä ihan vain kuvia figuista. Mutta kyllä noista noinkin sai kuvan. Jälleen sanoisin, että väritystä olisi ehkä pitänyt funtsia vielä. Nyt liian iso osa figusta on samanväristä ja näin yksityiskohdat jäävät turhan peittoon. Eritoten ikävää on figun hukkuminen alustaan värityksen takia. Sama juttu ihon ja panssarin kanssa. Vähän enemmän eroa sävyissä, niin tämä olisi sijoittunut pistesijoille.

Julfdi: Näistä paistaa kyllä sen verta vähäinen maalauskokemus, mutta hyvää työtä silti. Ensimmäiseksi sanon että väritystä kannattaisi miettiä enemmän, sillä nyt tuolla on liikaa klooneja mukana. Jo eriväriset hevoset olisivat rikkoneet tuota klooniutta tarpeeksi. Muutenkin jälki näyttää paikoin vähän hosutulta, niin suosittelen vähän rauhallisempaa maalaustahtia ja washia metallille. Pelkkä musta washi tekee jo ihmeitä metallille.

El Capitan: Parempaa normi El capu laatua. Väritys toimii, vaikka punainen onkin turhan neonvärjätty (Joku piilovittuilu siskosta sen hiusvärin perusteella?). Valujälkien kanssa näköjään on edelleen haparointia ja tykkäät kuivaharjata ehkä vähän liikaa. Kyllä noita silti mielellään katselee kunhan ne saisivat basetuksen.

Sergeant: Jälleen työ josta ei voi sanoa mitään, kun ne ovat sen verta onnistuneita. Hienoa työtä ja pistesijoilla syystä.

Eduboy94: Jälleen yksi työ jonka väritys on tylsä. Parissa figussa on vähän huomiovärin kanssa yritystä, mutta ne jäävät usein vähän liikaa paitsioon. Nyt figut vain näyttävät liian samanvärisiltä (Ryhmäkuvasta tämä tulee hyvin esiin.) eikä mikään figuissa oikein nouse hyvin esiin. Enemmän vaihtelua värityksessä olisi tehnyt figuille paljon hyvää.

Kharon: Ja jälleen. Paha näistä on sanoa mitään. Konverttaukset toimii ja maalausjälki on hienoa. Ainoastaan metallissa on minusta jotain vialla. Nyt se näyttää minusta jotenkin keskeneräiseltä, kuin siitä puuttuisi vielä washi päältä. Silti kai ne noinkin menee, mutta mielestäni metallissa on vain jotain vialla.

Ryojin: Mitäs näistä. Toimivia ovat. En ehkä itse käyttäisi tuollaista väriteemaa, mutta se toimii silti, niin mikäs tässä. Metallin kanssa sama ongelma kuin Kharonilla, eli siitä tuntuu puuttuvan yksi washi päältä.

Joonatin: Oikein nättiä työtä. Tykkään etenkin näiden metallista, mutta sitä on ehkä liikaa figuissa. Nyt nuo näyttävät vain metallilta ja vaikka siellä on huomiovärejä mukana, niin ne ovat vähän liian vähäisiä ja kun kankaatkin ovat hyvin samansävyisiä kuin metalli, niin figut näyttävät vähän turhan tylsiltä. Kyllä nuo toimivat silti oikein hyvin, mutta itse olisin lähtenyt säätämään väritystä vähän vielä.

Hammerheart: Hienoa työtä. Figut jättivät vähän varaa erilaisille väreille, mutta hyvin olet silti onnistunut yksitoikkoisuutta rikkomaan. Vielä kun olisit saanut rikottua sitä vielä enemmän...

Varjous: Nättiä jälkeä. Kengät vähän uppoaa baseihin ja kultaa olisi ollut hyvä highlightata jollain, mutta kyllä nuo noinkin toimivat.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runtti

Viesti Kirjoittaja Runtti »

Jaha, tämäkin on jäänyt tekemättä.
Ensinnäkin kiitos kaikille jotka uskalsitte laittaa omia tekeleitänne tänne arvosteltavaksi, te kaikki osaatte luultavasti maalata minua paremmin ja ainakin teillä on parempi itsetunto sen maalauksenne kanssa :D.
Anteeksipyyntöni jo etukäteen taiteilijasieluille jotka tunnetusti ovat herkkiä (ihmisiä?), mutta mielipiteeni ovat täysin maallikon mielipiteitä ja jos kommentteihin keksin jotain muuta kuin että "kiva" on se jo pienoinen ihme.

-Morze: Nappuloissa on todella hienot värit, toimii hienosti yhteen, ehkä jotain viimeistelyä jäi sitten kaipaamaan? Mutta jos olisi voinut antaa enemmän pisteitä epäilen että olisit ollut pisteillä ainakin minulla.

-smaxx: En oikeastaan tiedä miksi, mutta jotenkin pliisu maku jäi neidoista vaikka hirveä taistelumeininki niillä päällä onkin. Lieneekö kuvan jännästä värityksestä johtuvaa vai ihan figujen värivalinnoista? Basetukset näyttää hyvältä.

-Sykerö: Hauskat toimivat figut ja maalaukset. Ei vaan riittänyt pisteitä jaettavaksi näillekkään.

-Pariah: Jänniä roboja, ehkä maalaus näyttää kamerassa hivenen turhan tasaiselta, valon ja varjon leikkimisellä olisi saanut metallipinnasta elävämmän? Baset on todella hienot ja nuo linssien "valot" on komeat.

-Crusius: Tykkäsin kovasti, en keksi mitään muutettavaa ja tuo yksi koheltaja ilman kypärää on kyllä piste i:n päälle. Todella yksityiskohtaiset figut ja värit ovat mahtavat.

-jamovoima: Todella hauskat värit ja hienot maalit, ehkä eivät figut vaan päässeet oikeuksiinsa tuossa valaistuksessa? Loistavia yksityiskohtaisia maalauksia, vaikka sellainen warp magic sekavuus pinnassa onkin. Kun olisi vaan ollut enemmän pisteitä joita jakaa :).

-Dr. Icchan: Mietin näiden figujen kohdalla pitkään että mitä mieltä oikeen olen, toisaalta nämä on tosi hienoja ja jopa eläviä kauempaa ja sitten toisaalta on rakeisia kohtia näkyvissä aika paljon kun lähempää tarkastelee. Itse asiassa en tiedä vieläkään varmaksi mitä mieltä niistä olen :) Silmääni yleensä miellyttää tasainen sileä pinta värien siirtymissäkin joten hämmentävän paljon tykkäsin noista figuista siihen nähden.

-Kdownunder: Komeaa jälkeä täytyy sanoa, mutta kilpailun kovan tason vuoksi jäivät jalkoihin, ehkä elävöittävät lisävärit olisi antaneet pontta?

-Julfdi: Epäilen että kokoluokka on joku sairaan pieni, että sikäli ei voi odottaakkaan yksityiskohtaisia maalauksia. Washit olisi varmaan tehnyt poikaa? Kiilto mikä noiden figujen pinnassa on tekee kyllä todella omituisen näköiseksi kaiken epäilen että se on lakka?

-El Capitan: Hauskat värit röllipeikoilla, muutenkin jälki on hienoa ja iho elävän näköinen. Voi vain kuvitella minkälaiset basetukset noille keksii, komeita poikia.

-Sergeant: Nämä esherit säväytti kyllä, tosi tarkkaa maalausta, sopivat värit ja hienot baset.

-Eduboy94: Hieno idea tuon punaisen kanssa tuolla ötököiden "sisällä", mutta siihen normaaliin pintaankin olisi tarvinnut hieman sävyeroja tai varjoja ynnä muita yksityiskohtia. Toisaalta voi olla että kuvien suttuisuus vei osan figujen ulkonäöstä piiloon.

-Kharon: Huhhuh, todella hienoa jälkeä! Figuista tulee jotenkin sellainen sopiva armoton ja kylmä necromunda kill or be killed fiilis, mahtavaa!

-Ryojin: Kuvat eivät oikeen ole onnistuneet, tuo salama tekee todella hankalaksi arvioida jälkeä. En oikeen osaa kommentoida mitään kun näyttävät sekavilta juurikin tuon valon takia.

-Half-breed: Tykkäsin noista skeletoneista ja rohkea valinta lähteä kisaamaan noin perus figuilla joilla ei ole mitään bling bling meininkiä. Luiden varjostukset näyttää hyvältä ja kilvissä mua kiehtoo jokin, siis sillätavalla että se miellyttää silmää siis noissa vihreissä kilvissä on sitä jotain. Pisteiden vähyyden vuoksi jäivät nämäkin ilman.

-Joonatin: Ensin katsoin näitä figuja että hmm, hienoja ja yksityiskohtasia, mutta hieman pliisuiksi jäävät väriskaalaltaan. Sitten katseeni osui tuohon vihreään ensin lipussa ja sitten rupesin löytämään sitä kalloista ja silmistäkin, jäin jonkun loitsun alle se väri tuntuu hehkuvan, tuo on komeaa.

-Hammerheart: Hauskoja ötököitä. Hienot maalaukset ja baset, joku erityinen efekti olisi nostanut nämä edukseen esiin? Pisteitä olisivat ansainneet, mutta ei ollut mistä jakaa :) .

-Varjous: Hienon näköisiä figuja, vaikka tuo valaistus ei kauheasti imartelekkaan näitä. Baseista lähtien kaikki on hyvän näköistä, pisteiltä saattoi tuo valaistus pudottaa pois kun ei välttämättä näe tuossa kunnolla.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Aargh! Mä unohdin että mulla oli nämä vielä kesken! Nyt loput - pahoittelut.

@Edutboy94: Hauska värimaailma - tuo hieman fuksiaan kallellaan oleva punainen taittaa tosi kivasti tuota oliivinvihreää ja yleiseti ottaen teemasi näyttää toimivan Cryxillä oikein hyvin. Valoja ja varjoja vaan lisää, niin hyvä tulee. Esmes tuon kanaljan kallo on oikein muikea. Kuvat tosiaan ovat melko rakeisia ja epätarkkoja.

@Kharon: Olet kyllä tehnyt oikeutta näille vanhoille napeille. Keltainen toimii tosi hyvin ja antaa näille sitä paljon puhuttua "pop"-efektiä. Hatut toimii hemmetin hyvin. Ehkä aseiden piiput olisi voinut porata? Tuo puuefekti lagunissa on muuten ihan nerokas idea! Jotenkin toi kyllä hymyn silmille. Muutoinkin näissä on niin hemmetisti mehukkaita yksityiskohtia. Ei näistä kyllä juuri mitään korjattavaa keksi - äärimmäisen toimiva ryhmä!

@Ryojin: Näissä minusta ehdottomasti parasta on nuo liekehtivät aseet - tosi hauska ja näyttävä efekti! Sininen ja valkoinen toimivat hyvin ja punainen luo kontrastia, mutta jotenkin tuo punainen on tosi aggressiivinen. En oikein osaa sanoa, että onko tästä palautteena mitään hyötyä, mutta jotenkin tuo punainen tuntuu rikkovan kokonaisuutta. Lisäksi metalli tuntuu jotenkin ehkä hieman elottomalta, mutta sotkuiselta. Ehkäpä jokin kevyt värillinen washi ja sitten rohkeampi musta washi ja lopuksi rajatut, mutta kirkkaat highlightit. En oikein osaa sanoa. Mutta kyllä näillä ehdottomasti pelaa ja tuo liekkiefekti on kyllä tosi päräyttävä.

@Half-breed: kuvien valkotasapaino tuntuu olevan hieman hakusessa - autolevelssiä kehiin. Mutta sinällään nämä on minusta tosi hienoja. Vihreä ja punainen on haastava yhdistelmä, mutta olet löytänyt hyvät sävyt, jotka toimivat yhteen. Metalli toimii hemmetin hyvin ja lurkeilla on hauskat ilmeet. Törkeän päheä yksikkö tuosta tulee, kun noita on 20+.

@Joonatin: nää on kuin hyvää black metallia - kylmää, armotonta ja lohdutonta. Tosi hieno fiilis näissä tavoitettu ja tämä lähes monokromaattinen lähestymistapa toimii helkkarin hyvin. Vaaleita mutta synkkiä. Kulta, varsien ruskea ja vihreä tuovat sitten mielenkiintoa. Lisäksi maalauksesta huokuu jonkinlainen vaivattomuus. En tiedä menikö noissa kuinka paljon aikaa, mutta ne näyttävät hyvällä tavalla siltä, että noita ei ole hierottu mitenkään älyttömästi. Ei voi kuin hattua nostaa - tykkään.

@Kaikille: ihan tyytyväinen olen noihin maalaamiini otuksiin, mutta ehkä ne eivät olleet kilpailun kannalta otollisin nappivalinta. Seli-seli kuitenkin, esmes jotenkin näissä olisi ollut kiva erottaa liha ja kitiiniosat erilaisella highlight-tyylillä. Eli esmes tiukemmat sävyvaihtelut tuohon panssariosaan ja rauhallisemmat väriliu'ut muuanne. Olisi tullut näyttävämpää heti. Lisäksi silmien hehku olisi voinut olla hehkuisampi.

@Varjous: näissä on kiva meininki. Mutaiset saappaat ja sellainen tietty, hallittu rähjäisyys toimii tosi kivasti näissä. Kessulla on nappi ilme ja yleensäkin tykkään tosi paljon tuon toteutuksesta. Nuo kultaosat on ehkä hieman valjut - itse tykkään tehdä kullan kultamaali -> musta washi -> haalea vihreä washi -> kulta drybrush -> hopea drybrush -> ruskea washi. Monta vaihetta, mutta kaikki on tosi nopeaita. Miekan power-efekti on hauskasti toteutettu.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”