MDF-alustojen teetätys maastoille?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
ookkeri
Peliporukkavalvoja

MDF-alustojen teetätys maastoille?

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Su 24.09.2017 19:32

Hei

Olen huonoin tuloksin googletellut mistä saisi järkevään hintaan tilattua "tilaustyönä" mdf-alustoja maastoille. Ideana olisi siis että piirtäisin mallin leikattavasta palasesta ja jollain tapaa sommitelisi niin hyvin, että mahdollisimman vähän tulisi hukkapalaa levystä / levyistä. En siis tiedä minkä kokoisia levyjä tuossa yleensä käytetään ja ei ole mitään tietoa millaiseen muotoon piirustus pitäisi saattaa että laserleikkuri sitä osaisi tulkita.

Itseäni kiinnostaisi saada kymmeniä erilaisia mdf-alustoja niin metsille, lammikoille, raunioille/rakennuksille kuin muillekin randomeille. En oikein ole mitään muuta järkevää materiaalia tähän kestänyt kuin mdf:n ja olisihan se siistiä kun ei itse tarvitsisi muuta tehdä kuin suunnitella alusta ja maksaa.

Joten jos jollain on kokemusta, mistä tällaista palvelua saisi ja millaiseen hintaan? Tarkoituksena löytää suht edullinen toimija. Myöskin jos jollain sotulaisella tai hänen tutullaan yms. on mahdollisuus täällä suomessa tälläistä tehdä niin ottakaa yhteyttä. Jos edeltävä niin kertokaa minkä kokoinen levy on, mitä levyn leikkaus maksaa ja millaiset ohjeet laite tarvitsee.

Vader
Viesti:

Re: MDF-alustojen teetätys maastoille?

Viesti Kirjoittaja Vader » Su 24.09.2017 20:59

No ekana tulee mieleen Warbases, joskin muitakin vastaavia on. Heidän etusivun tekstinsä tuntuu vastaavan juurikin tarpeeseesi:

At Warbases we stock everything from MDF bases, movement trays and buildings to gaming accessories, acrylic tokens and our own range of figurines.We also offer a custom service for that unique piece you need for your gaming table.  Just use the contact us page below or email us at: [email protected] and tell us what you need.

https://warbases.co.uk/
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/

SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo » Su 24.09.2017 22:24

Jos olisi yhtään parempia tiloja minulla tehdä, niin voisin ajella yläjyrsimellä noita tuommoisia sinulle vaikka sata. Ei ole ihmeellinen homma. Monessa firmassa, kuten Bauhaus tai Rautia, jotka myyvät levyjä, on levynleikkauspalvelu. Ne vetelee siellä levyt haluttuihin mittoihin seinäsahalla, eli suorakulmioita tulee siitä. Niihin sapluunan kanssa yläjyrsimellä muodot. Olen siis koulutukseltani hienopuuseppä, siitä tiedän vähän noista jotain. Nyt vaan asun kerrostalokämpässä ja työtiloja ei ole. Perus käsityövehkeet on.

THelppi

Viesti Kirjoittaja THelppi » Pe 29.09.2017 21:45

Paikalliseen Hacklabiin kannattaa tutustua, Tampereella ainakin on käytössä laserleikkuri jolla voi tommosia duunailla. Paikanpäältä löytyy myös opastusta. Tai sitten voi ostaa semmosen pieniteräisen sahan (lehtisaha?), jolla sahailee itse.
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta

SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo » La 30.09.2017 00:49

Jos oikein haluaa nuukailla, niin osb-levy on vielä halvempaa kuin mdf.

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Pe 06.10.2017 11:03

THelppi kirjoitti:
Pe 29.09.2017 21:45
Paikalliseen Hacklabiin kannattaa tutustua, Tampereella ainakin on käytössä laserleikkuri jolla voi tommosia duunailla. Paikanpäältä löytyy myös opastusta. Tai sitten voi ostaa semmosen pieniteräisen sahan (lehtisaha?), jolla sahailee itse.
Hei, missä muodossa pitäisi piirustuksen olla tuota laserleikkausta varten? Jos toimittaisin piirustukset ja määrät, minkä verran pyytäisit rahaa jos siis pääsisit itse nuo leikkauttamaan ja postittamaan Lappeenrantaan?

Einoin

Viesti Kirjoittaja Einoin » La 07.10.2017 13:17

Laserleikkausta voi kysäistä muotoilun, sisustussuunnitelun tai arkkitehtuurin oppilaitoksista. Näistä usein löytyy laserleikkurit. Ottamalla yhteyttä alojen opettajiin, nämä voivat sitten delegoida näitä hommia opiskelijoille. Opiskelijat tekevät todennäköisesti kohtuu hinnalla. Tälläisten yksinkertaisten litteiden muotojen leikkaus kun ei ole kovin työlästä.

Itse käytin opiskeluaikaan muistaakseni Rhinoceros ohjelmaa laserleikkaus viivapiirrosten tekoon. Tiedosto oli siis 3DM muodossa. Paljolti taitaa riippua tiedostomuoto siitä mitä ohjelmia laserleikkuria käyttävällä koneella on ja mitkä ohjelmat ovat yhteensopivia minkäkin leikkuri mallin kanssa. Muistelisin tehneeni joskus myös leikkausmalleja AutoCAD ohjelmalla.

Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon » Su 08.10.2017 17:17

ookkeri kirjoitti:
Pe 06.10.2017 11:03
THelppi kirjoitti:
Pe 29.09.2017 21:45
Hei, missä muodossa pitäisi piirustuksen olla tuota laserleikkausta varten? Jos toimittaisin piirustukset ja määrät, minkä verran pyytäisit rahaa jos siis pääsisit itse nuo leikkauttamaan ja postittamaan Lappeenrantaan?
Yleensä kai .dxf

Kannattaa tietysti varmistaa puljulta jossa aikoo leikkauttaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”