kokoamisen/konverttauksen aikana sattuneet onnettomuudet

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gorbag
Viesti:

kokoamisen/konverttauksen aikana sattuneet onnettomuudet

Viesti Kirjoittaja Gorbag » Pe 18.07.2003 20:05

Joo mulla kyseinen ois sellanen että kerran päätin leikkiä askarteluveitsellä ja osuin sormeen niin että kaks hai elffiä sai verikylvyn
ja sit ilta kuluikin dextrassa haavan tikkaamisessa. Ja löytyyhän noita
lievempiäkin tapauksia kuten sormien liimaamista yhteen sunmuuta.
haluaisitteko TE kertoa omista kokemuksistanne?

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Pe 18.07.2003 20:11

Eikös tästä ole jo topic? Itse olen ihme, ei yhtäkään onnettomuutta.
Maalausblogi taas pystyssä.

Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath » Pe 18.07.2003 21:01

Itselleni ei mitään suurempia ole sattunut mutta kaverini viilsi itseään puukolla reisiluuhun saakka ja sai 8 tikkiä poistaessaa high elffejä sprueista. Puukko oli ollut niin terävä että vasta vähän ajan päästä oli tajunnut että että jalassa on ammottava haava, ei varmaan kovin miellyttävää.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Pe 18.07.2003 21:05

Kirurgin veitsi?

Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag » Pe 18.07.2003 21:07

kummaa itse hain tältä foorumilta topicceja hakusanalla "onnettomuudet"
ja vaan tää pongahti esiin :?

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Pe 18.07.2003 21:11

Se on sitten kai deletoitunut. (en kyllä muista mitään sanasta onnettomuudet)

Monni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monni » La 19.07.2003 00:36

jaa-a, onhan noita joskus noviisi vuosina tullut keräiltyä...sota(vasara)arpia meinaan ;)

pahin oli varmaan kun sain kokonaisen kirurgin veitsen terän (noin 1 cm pituutta, 0,5 cm leveyttä) uppoamaan juurta myöten peukaloon... kulmakin oli kummallinen, täysin sormen suuntainen, eli varsi sojotti (tai oikeestaan pätkä muovista vartta) peukun päästä :D varoituksen sananen ; älkää yrittäkö katkaista white metallia kirurgiveitsellä, veitsen vartta ei ole suunniteltu kestämään painetta (kun käytät voimaa, varsi jännittyy...) ja se katkeaa helposti...näin kävi minulle, ja sormelle ;) noin pari vuotta sitten.

se ei muuten sattunut, vasta kun terän kiskaisi irti, ja verta alkoi todella valua, sitä joutuu jonkin asteiseen lievään shokkiin.

olen myös onnistunut leikkaamaan oikean käden peukalon oikean kynsivallin kokonaan irti dremelin katkaisulaikalla (minisirkkelillä)...
olen tosin aika lisko ;) sillä ainoa jälki moisesta tapaturmasta pigmentin vaihdos vanhan ja uuden ihon välissä ;)

en ole pitkiin aikoihin saanut edes paperiviiltoa...harjoitus tekee, ja niin edelleen :D
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com

Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi » La 19.07.2003 00:56

No pari mattoa on tullut pilattua maalipurkeilla kun mokomat eivät ole olleet auetakseen. Käden olen liimannut pöytään ja leikannut puukolla irti (varovasti yritin mutta kämmeneen tuli silti haava ja ei, en leikannut koko kättä irti), olen liimannut silmän kiinni superliimalla.

Paras on kyllä se kun kaverin pikkuveli kaatoi kaverin tuolille superliimaa, kun se tuli suihkusta ja istui tuolille ja nousi sitten ylös jäi monta karvaa tuolille ja maassa makasi vikisevä jätkä. Tämän jälkeen pikkuveli sai turpaan oikein olan takaa.

Olen myös astunut paljaalla jalalla skeleton spearmen -yksikköön ja kaivanut niitä sukkapuikolla jalkapohjasta. hip hip hurraa...
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.

Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag » La 19.07.2003 10:28

Oikolukuhirvi kirjoitti:No pari mattoa on tullut pilattua maalipurkeilla kun mokomat eivät ole olleet auetakseen. Käden olen liimannut pöytään ja leikannut puukolla irti (varovasti yritin mutta kämmeneen tuli silti haava ja ei, en leikannut koko kättä irti), olen liimannut silmän kiinni superliimalla.

Paras on kyllä se kun kaverin pikkuveli kaatoi kaverin tuolille superliimaa, kun se tuli suihkusta ja istui tuolille ja nousi sitten ylös jäi monta karvaa tuolille ja maassa makasi vikisevä jätkä. Tämän jälkeen pikkuveli sai turpaan oikein olan takaa.

Olen myös astunut paljaalla jalalla skeleton spearmen -yksikköön ja kaivanut niitä sukkapuikolla jalkapohjasta. hip hip hurraa...

Varmaan tulikin sitte ihan olantakaa turpaan sille pikkuveikalle :)
Minulla on se etu ettei ole veljiä, mutta sitten pikkusiskot ei pahemmin pelaa :( Mutta joskus satunnaisesti 7.v pikkusisko ottaa matsin mua vastaan LOTR:issa ja kerran oon hävinny sille. :oops:

Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala » La 13.09.2003 14:17

Kerran yritin liimata jotain ukkojani ja sitten kun pikaliimapullon suuttimesta ei tullut mitään, niin otin koko pään pois. Sitten liimailin ja tönäisin liimapullon nurin ja pulipuli... oli peukalo liiman peitossa. kyllä se vähän kirveli. Ei siinä muuta huona asiaa tapahtunut kuin se, että meni kalliit liimat pitkin pöytää ja housuille valui pöydältä... :( Joten sitten mentiin lääkärille ja se sanoi, että "Liota vaan puhdistetussa bensiinissä, kyllä se sillä lähtee."

Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen » La 13.09.2003 15:01

Lapset,
älkää ikinä kuvitelko että tylsällä teräaseella ei pysty viiltämään itseään. Se vaan sattuu enemmän ja tekee isomman haavan...

Eli siis viilsin kaikki neljä vasemman käden rystystäni auki sellaisella puukolla jossa oli vielä lohjennut palasia terästä irti...
zqmfgb

Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel » La 13.09.2003 15:46

Sormet liimaantuivat kiinni kivasti... Avasin GoblinGreenin, se kaatoi shortseille, kaverilla kaatui samalla MINUN chainmail, omille housuilleen, matolle ja pöydälle... Kiva sotku... ;)
Nomen Est Omen

jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima » La 13.09.2003 16:39

Tuore onnettomuus, jäljet vielä sormessa:
Taannoin pinnasin obliteratorille plasmagunin päätä kiinni, porasin kärsivällisesti reikää plasmaguniin kun yhtäkkiä pora lipesi ja upposi sentin verran peukaloon, makealta tuntui.
Ostetaan LotR-kirjoja ja Mordorin örkkejä. Kts. omv-alue.

Hyypiö

Viesti Kirjoittaja Hyypiö » Su 14.09.2003 16:56

Pariin otteeseen on kaatunu maalia housuille/pöydälle. Mutta eipä nuo mitää ihmeellisiä verrattuna convertointi onnettomuuksiin. Eli: oon leikannu ihteeni 2 tai 3 kertaa matto veitellä, sahannu ihteeni käteen, viilannu omaa etusormee (nahka vaan vähä lähti, mutta kirpas aika mukavasti(ja en muute ole masokisti)), katkennu sahan terä uppos sormeen mutta onneks vaan jotai pari millii ja tyhmä kun oon niin onistuin puhaltamaan metalli pölyä silmiin (ei muute kannata kokeilla).
eli vähän kaikkee tällästä pientä, mutta kertaakaa ei oo mun blood angelit ottanu maali kerrosta mun verestä :wink:
ei ole tyhmiä kysymyksiä
on vain tyhmiä ihmisiä

Sandman

Viesti Kirjoittaja Sandman » Su 14.09.2003 17:12

kaverini sulatti puolet armeijastaan, pari kymmentä tuhatta aivosolua ja kätensäihon maaliapoistaessaan. (liian kovaa liuotinta kai)
Jos en vastaa viesteihinne olen mökillä. Älkää hermostuko, vastaan heti kun palaan.

Brimstone

Viesti Kirjoittaja Brimstone » Su 14.09.2003 17:52

Örh... onhan niitä haavoja tullu reiteen ja käsiin.
Sitten, hmm vedin exactolla oikean käden peukalon sivusta sisään sillai että näky se puukonterä kynnen alta ja se oli noin puolessa välisää :|
Eipä sitten muuta, ainiin, astuin jonkun miekan päälle niin se uppos jalkapohjaan kivasti :)
"Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio."

Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli » Su 14.09.2003 18:09

Kerran astuin 5th edikan goblin regimentin päälle, ette muuten uskokkaan mitenkä teräviä ne keihäät on... :wink:
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.

Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus » Su 14.09.2003 18:17

Toistaiseksi olen selvinnyt vammoitta figuja kasatessa, mutta muuten teräaseilla on jokin salaliitto minua vastaan. Kerran onnistuin leikkaamaan täälaisella ostos-tv:n "super-leikkurilla" vasemman käden kaikkien sormien,peukaloa lukuunottamatta, päät auki. Siis joka sormeen 2 pari milliä syvää haavaa. Tuli muuten verta aika ronskisti. Olen myöskin lyönyt kirveellä vasempaan ranteeseen josta meni yläpuolelta jänteet ja laskimo poikki. Leikattiin ja oli koko kesän paketissa ja nyt on muistona komea melkein 10 senttinen salamanmuotoinen arpi. :D On muuten siistiä kun laskimosta tuleva veri on lähes mustaa...
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-

MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL » Ma 15.09.2003 18:34

noh kerran liimasin sormet super liimalla kiinni oli muute aika tuskasta repästä se auki... ai nii ja kerra semmosel gw styroksilekkurilla poltin sormee mut ei se niin hirveest sattunu

JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz » Ma 15.09.2003 19:28

Hmm... Eikös tästä ole jo ollut topikki? No jaa, en muista.

Tänään oli harvinaisen huono päivä, porasin pin vicellä sormeeni, ja tuikkasin toisen sormen terävään rautalanganpätkään pinnatessani. Ai että muita sattumuksia? Noh, olen ainakin pari kertaa kaatanut maalinpurkin pöydälle, liimasin sormeni kiinni ironbreakeriin, olen liimannut sormeni yhteen lukemattomia kertoja, jätin ikäviä jälkiä keittiön pöytään, kun leikkasin pahvia tornia varten mattoveitsellä ja viimeiseksi, mutta ei vähäisemmäksi, yritin kerran inspiraation puuskassa maalata Dwarf Warrioreilleni silmät hammastikulla :D . Ei mitään sattunut, mutta silmät olivat... Mielenkiintoisen näköisiä. :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”