Miniatyyrien lakkaus
-
TranssiApina
Miniatyyrien lakkaus
Lakkaatteko figuurinne, jos näin niin mitä lakkaa käytätte, yms.
Viimeksi muokannut TranssiApina, Ti 04.03.2008 14:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"If it bleeds, we can kill it."
Lakkaa.
Mastonin mattalakka on aivan törkeen hyvää. Kokeilin sitä siihen limavedestänousseeseen Nekron Lordiini. Johan tuli siisti kun sai kiillon pois. Ja jos siitä nyt lähtee maalit niin... Siis siinä on Mastonin musta pohjamaali, chaos balck päällä, sitte ne omat maalit, citadel varnish, ja maston mattalakka
Mastonin mattalakka on aivan törkeen hyvää. Kokeilin sitä siihen limavedestänousseeseen Nekron Lordiini. Johan tuli siisti kun sai kiillon pois. Ja jos siitä nyt lähtee maalit niin... Siis siinä on Mastonin musta pohjamaali, chaos balck päällä, sitte ne omat maalit, citadel varnish, ja maston mattalakka
Mistä sitä saa?, Paljon maksaa? Onko sprayputeli vai siveltimellä levitettävä?Weekender kirjoitti:Uskokaa jo... Mastonin mattalakka EI KIILLÄ!
Ite oon lakannu Fantasiapelien lakalla ja se tosiaan kiiltää rumasti!
Voidaanko sadan liskon chargatessa knightti rykmenttiin ja siitä syntyvästä tappelusta
käyttää nimitystä - unelmapesäke?
käyttää nimitystä - unelmapesäke?
Käytän itse Talensin mattalakkaa jota saa taidetarvikekaupista ja ei todella kiillä pätkääkään. Pistän sen yleensä kiiltävän lakan päälle (kiiltävä pansselalkka suojaamaan figua). Esimerkiksi galleriassani oleva priestess on lakattu ensin kiiltävällä lakalla sitten Talenssilla. Ei muuten kiillä.Tsarizard kirjoitti:Elä lakkaa
Mää inhoon sitä kiiltoo mikä niihin ukkoihin tulee ja KAIKISTA lakoista tulee edes jonkin sortin kiilto vaikka kuinka et sitä haluis
Pitäskö tehä joku sticky lakkatopickki? Ei täällä kukaan tunnu lukevan vanhoja posteja. Ja siks toisekseen se että tise on löytänyt vain kiiltäviä mattalakkoja (a la GW spray) ei tarkoita että kaikki olisivat sellasia.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Mastonin mattalakkaa saa säästökareilta hintaan 3,25e muistaakseni elikkä ei oo paha sijotus. Itsellänikin on purkki sitä ja kyllä siitä pikkaisen tulee kiiltoa figuun mutta mua ei se häiritse tippaakaan. Kiilto voinee tietty johtua paksusta kerroksesta lakkaa.Khazad kirjoitti:Mistä sitä saa?, Paljon maksaa? Onko sprayputeli vai siveltimellä levitettävä?Weekender kirjoitti:Uskokaa jo... Mastonin mattalakka EI KIILLÄ!
Ite oon lakannu Fantasiapelien lakalla ja se tosiaan kiiltää rumasti!
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
-
Puolijohdediodi
Edelleenkin, kiiltävä ja matta lakkaus on eri asia. Kiiltävyys sopii joihinkin figuihin ehkä. Yleensä realistisemman tyyppisiin figuihin ei sovi se kiilto kauhean hyvin.
Maalauskisaan osallsituvat figut ja figut josta meinataan ottaa kuvia kannattaa lakata mattalakalla, lakkaus tällöin tappaa inkin kiillon ja viimeistelee maalipinnat. Korostan taas että GW:n spraymattalakka ei ole matta. Se on kiiltävä.
Käytän itse kiiltävää purkkilakkaa aika usein figujeni alla, se suojaa figuja. Matta purkkilakka ei ole tarpeeksi elastinen figuille vaan saattaa kuivua epätasaisesti aiheuttaen "jäätyvä vesi lasipuollssa" efektin jos johtaa seittimäiseen harmauteen figussa. Ja kiiltävän lakan päälle todella kerros mattaa riittää tappamaan kiillon, itse yleensä pistän vielä toisenkin kerroksen lisäsuojaksi.
Maalauskisaan osallsituvat figut ja figut josta meinataan ottaa kuvia kannattaa lakata mattalakalla, lakkaus tällöin tappaa inkin kiillon ja viimeistelee maalipinnat. Korostan taas että GW:n spraymattalakka ei ole matta. Se on kiiltävä.
Käytän itse kiiltävää purkkilakkaa aika usein figujeni alla, se suojaa figuja. Matta purkkilakka ei ole tarpeeksi elastinen figuille vaan saattaa kuivua epätasaisesti aiheuttaen "jäätyvä vesi lasipuollssa" efektin jos johtaa seittimäiseen harmauteen figussa. Ja kiiltävän lakan päälle todella kerros mattaa riittää tappamaan kiillon, itse yleensä pistän vielä toisenkin kerroksen lisäsuojaksi.
Jag känner en bot
Mä pistän nykyään lakan (citadelin spray) heti pohjamaalin jälkeen, niin ei varise maalit maalatessa vaikka ukot vähän kolajaiskin, eikä kiillä valmiina kun niissä on maali päällä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Sattuuko joku tietämään helsinkiläistä kauppaa joka myy Mastonin spray-purkkeja?Weekender kirjoitti:Lakkaa.
-
hresvelgr
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Mikäs tuo talensin mattalakka on? siis tuote numero tai vastaavaa.Ninnu kirjoitti:Käytän itse Talensin mattalakkaa jota saa taidetarvikekaupista ja ei todella kiillä pätkääkään. Pistän sen yleensä kiiltävän lakan päälle (kiiltävä pansselalkka suojaamaan figua). Esimerkiksi galleriassani oleva priestess on lakattu ensin kiiltävällä lakalla sitten Talenssilla. Ei muuten kiillä.
Paikallinen "taide"tarvikeliike vois tuota hommata.
Ja GW:n lakkahan ei ole mattalakkaa ainoastaan kiillotonta.
(lukee purkin kyljessäkin)
- Henri Ketonen