Paras miniatyyri liima?
Paras miniatyyri liima?
Niin mitä liimaa suosittelette muovi figuille? itse en ole kovin innostunut noista gw:n liimoista, kun ovan aika kalliita ja eivät kovin hyviäkään. Ja sanokaa nyt saman tien joku hyvä metalli figuillekin, hyvä liima?
ogres are the best!!!!!
Re: Paras miniatyyri liima?
Revellin pitkänokkainen muoviliima on muoville aika jees, sitä vielä saa ainakin suuremmista marketeista. Tajuttoman riittoisa vielä, itse käytän vieläkin samaa purkkia minkä pari vuotta sitten ostin. Ainiin, jos metallinen nokka tukkeutuu niin sen saa sytkärillä hyvin auki. Metalliin sopii ihan super attack mitä nyt saa melkein mistä vaan.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Siinä on liima, joka pitää kaiken. Itse joskus taanoin kauan sitten kirosin kun en saanut yhtä figua pysymään koossa niin veli toi tuon eteen ja ei kauaa kestänyt kun kuivui. Liimaa ihan minkä vaan, metallin kuin muovinkin+gs:n.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Oho. Olisin ehdottanut muoville Revellin pitkänokkaista ja metallille Zap-a-Gappia, mutta molemmat tuli jo. Tyydyn siis komppaamaan edellisiä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Aika eksoottisia suosituksia. Veikkaisin kuitenkin näppituntumalta että valtaosa miniatyyri-ihmisistä täyttää liimaustarpeensa Loctiten super attackilla, jota saa mistä tahansa rautakaupasta. Muovifiguille vertaansa vailla, metallifiguille ihan kohtuullista.
Tässä kuva.
Tässä kuva.
Naapurin viljat vei halla
tralalalalalla
tralalalalalla
- Agamemnon2
Jos satutte hesassapäin asumaan, suosittelen Hobbypointista saatavaa Zappiliimaa, etenkin vähän perustavaraa paksumpaa versiota, oliko se nyt Slo-Zap nimeltään. Kelpo ainetta, kuivuu aavistuksen verran hitaammin kuin peruspikaliima, ja täyttää vielä kaupanpäälle pieniä rakojakin. Humbrolin Liquid Poly on muuten hyvä, varsinkin pienellä sudilla levitettynä, mutta sen perhanan lasipullo tuppaa kaatumaan joka välissä, ja kun niin tapahtuu, voi olla tajunlähtö lähellä, huurut ovat melkoiset. Revellin nokkaliima on oikein hyvä vaihtoehto, joskin nokka välillä tukkiutuu, ja välillä siitä valuu jonkin ihmeen kapillaari-ilmiön takia liimaa ihan solkenaan.
Ei silti, paljon olen figuja liimaillut myös ihan markettitason tavaralla, niillä pikkuruisilla tuubeilla joita on tapana saada viiden paketeissa. Lisäksi niiden tuubien materiaali on hyvää ainesta esim. lippujen tekoon.
Ei silti, paljon olen figuja liimaillut myös ihan markettitason tavaralla, niillä pikkuruisilla tuubeilla joita on tapana saada viiden paketeissa. Lisäksi niiden tuubien materiaali on hyvää ainesta esim. lippujen tekoon.
- death from shadows
Muoviin revelin muoviliimaa ja metalliin Mikä tahansa pikaliima. Siinä vastaukseni.
Half-breed kirjoitti:
Mikäs se sellainen hammeristi on jolla ei montaa projektia ole samalla kesken?
Mikäs se sellainen hammeristi on jolla ei montaa projektia ole samalla kesken?
Ostinpa koemielessä hobby pointista pullollisen, ainakin oli halvempaa kuin super attack. Saas nähdä miten pelaa.El Capitan kirjoitti:Siinä on liima, joka pitää kaiken. Itse joskus taanoin kauan sitten kirosin kun en saanut yhtä figua pysymään koossa niin veli toi tuon eteen ja ei kauaa kestänyt kun kuivui. Liimaa ihan minkä vaan, metallin kuin muovinkin+gs:n.
Naapurin viljat vei halla
tralalalalalla
tralalalalalla
Revell Contacta Prota suosittelen minäkin muoville, mutta metalliin kannattaa joskus harkita 2-komponentti epoksiliimoja, silloin kun liitoksen täytyy _kestää_ eli esimerkiksi Dark Elf War Hydran päät tms. Tuotteista tunnetuin taitaa olla Araldite Extra Strong/Rapid/90 riippuen siitä kuinka nopeasti liiman täytyy kuivua (90 min - 90 sekuntia). Etuna pikaliimaan on lähinnä se, että ei niin täydellisesti toisiinsa sopivan pinnat saa myös kiinni kun itse liima sopii mainiosti täytyaineeksi.
Itse olen käyttänyt muovifiguihin Humbrolin Liquid Polya, pitää hyvin ja helppo käyttää. Suosittelen.
Muoviin käytän tuota Revellin pitkäputkista liimaa.
Metalliin satunnaisesti mitä nyt sattuu pikaliimaa. Tällä hetkellä koeajossa GW:n pensselipullolla varustettu pikaliima. Ihan hyvältä vaikuttaa.
Oma lisäsuositukseni olisi Repair Extreme liima. Käytän tuota aina silloin kun osa ei ole niin vaikea liimattava että tarvitsee pikaliimaa. Tuottaa kestävän ja hieman joustavan liimauksen, joka myös täyttää kolot. Tarttuu kaikkeen materiaaliin, kovaa. Suosin lähinnä hieman joustavan liimasauman takia (on iloa jos figuja kuljettelee paljon; kädet ja aseet ei irtoile niin herkästi kuljetuksessa tai jos figu tippuu). Bonuksena tuolla tavaralla olen korjannut miljoona paikkaa ja pikkujuttua kotona. Perustelua käyttäen voi saada faijan hoitamaan hankinnan :)
Toisena lisäsuosituksena annan Bison Supervahva asennusliima:n. En nyt löytänyt tuotelinkkiä nettiin. On kuitenkin noin 7 eur maksava liimapistooliin tarkoitettu iso tuubi (Bauhaus myy). Liimaa nimensä mukaisesti vaikka biisonin kattoon. Tuottaa oman kokemuksen pohjalta ydinpommin kestävän liimasauman. Tuo on todellisille HC harrastajalle, mutta lähinnä maaston rakennukseen ja isompiin ajoneuvoihin kun on sen verran paksua tavaraa että ei ole helppo levittää figuihin. Loistavaa myös kaikkien kodin asioiden korjauksiin.
-mv40k2
Metalliin satunnaisesti mitä nyt sattuu pikaliimaa. Tällä hetkellä koeajossa GW:n pensselipullolla varustettu pikaliima. Ihan hyvältä vaikuttaa.
Oma lisäsuositukseni olisi Repair Extreme liima. Käytän tuota aina silloin kun osa ei ole niin vaikea liimattava että tarvitsee pikaliimaa. Tuottaa kestävän ja hieman joustavan liimauksen, joka myös täyttää kolot. Tarttuu kaikkeen materiaaliin, kovaa. Suosin lähinnä hieman joustavan liimasauman takia (on iloa jos figuja kuljettelee paljon; kädet ja aseet ei irtoile niin herkästi kuljetuksessa tai jos figu tippuu). Bonuksena tuolla tavaralla olen korjannut miljoona paikkaa ja pikkujuttua kotona. Perustelua käyttäen voi saada faijan hoitamaan hankinnan :)
Toisena lisäsuosituksena annan Bison Supervahva asennusliima:n. En nyt löytänyt tuotelinkkiä nettiin. On kuitenkin noin 7 eur maksava liimapistooliin tarkoitettu iso tuubi (Bauhaus myy). Liimaa nimensä mukaisesti vaikka biisonin kattoon. Tuottaa oman kokemuksen pohjalta ydinpommin kestävän liimasauman. Tuo on todellisille HC harrastajalle, mutta lähinnä maaston rakennukseen ja isompiin ajoneuvoihin kun on sen verran paksua tavaraa että ei ole helppo levittää figuihin. Loistavaa myös kaikkien kodin asioiden korjauksiin.
-mv40k2
Itse käytin kahden pienoismallin kokoamiseen kaapista löytämääni Humbrolin poly cementtiä. Tuubi ei tukkeentunut koskaan, mutta höyryt oli aika kovat. Sen vahvuista se on, että syövyttää vaahtomuovia. En tiädä onko parasta mahdollista, mutta minulle kelpasi. Liima tuppasi purskahtamaan aina aukaistaessa.
Banzereita, spinnereitä, gyroja mä oon pökkiny kaikkia. (cyberpunk)
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Locktite on kyllä pitänyt tähän mennessä hyvin pintansa omassa käytössäni. Tällä hetkellä käytän jotain mitä ei juuri kauppojen hyllyssä näe, isäukko tuo sitä työpaikalta. Käyttävät sitä siellä apuna hitsauksessa...
Itse en suosittele muoviliimoja kenellekkään. Varsinkin liima joka sulattaa muovinpalat toisiinsa kiinni on ärsyttävää. Koska figuni kokevat monesti useita muodonmuutoksia ajan kuluessa, haluan saada ne osat joskus vielä irti toisistaan.
Kikka metallin liimaamiseen, esim. niihin hydran päihin. Levitä normaalia pikaliimaa kumpaankin yhteen liimattavaan pintaan, ota pieni murunen green stuffia ja jätä se liimapintojen väliin kovettuu lähes heti ja pitää todella hyvin...
Itse en suosittele muoviliimoja kenellekkään. Varsinkin liima joka sulattaa muovinpalat toisiinsa kiinni on ärsyttävää. Koska figuni kokevat monesti useita muodonmuutoksia ajan kuluessa, haluan saada ne osat joskus vielä irti toisistaan.
Kikka metallin liimaamiseen, esim. niihin hydran päihin. Levitä normaalia pikaliimaa kumpaankin yhteen liimattavaan pintaan, ota pieni murunen green stuffia ja jätä se liimapintojen väliin kovettuu lähes heti ja pitää todella hyvin...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Vaikka jo yli kuukauden vanha onkin, niin nostetaan ylös. Tuo liima on jossain määrin suosittua myös RC-harrastajien piirissä ja ainakin omalla kohdalla on liimannut tehokkaasti kaikkea balsasta ja raudasta sekä toisiinsa, että sormiin. Säilyy jääkaapissa myös ikuisuuksia ja ainakin ennen saatavilla oli myös useampia jäykkyyksiä.El Capitan kirjoitti:Siinä on liima, joka pitää kaiken. Itse joskus taanoin kauan sitten kirosin kun en saanut yhtä figua pysymään koossa niin veli toi tuon eteen ja ei kauaa kestänyt kun kuivui. Liimaa ihan minkä vaan, metallin kuin muovinkin+gs:n.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Super Attack nestemäinen
set your bitch ass back in the kitchen and make me some pie!
-
TranssiApina
Samaa täällä, käytetty monta vuotta jo. Ei muuta ongelmaa, kuin ne jotka ilmenee kun koettaa jotain figua purkaa ;P
"If it bleeds, we can kill it."
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 93#p825693
Tuolla kerroinkin jo tarinan hyvästä metalliliimasta.
Ja kuten muutkin, suosittelisin muovifiguihin revellin muoviliimaa.
Tuolla kerroinkin jo tarinan hyvästä metalliliimasta.
Ja kuten muutkin, suosittelisin muovifiguihin revellin muoviliimaa.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
- Viral Infection
Epox pitää kaiken kaikkialla kaikessa aina.
Itselläni on Revellin pitkänokkaa ja on tolkuttoman hyvää liimaa! Pikaliimana minulla on yhä GW:n suti purkillinen ja autan sitä Pinningillä, eihän se muuten pitäisi mitään.
Revell on parasta hinta laatu suhteelta (Harrasteesta jotain 2,5€ purkki) Ja pitää kun antaa hetken kuivua (2-3 min riittää HYVIN ilmastoidussa tilassa) Niin juu ja muistakaa puhaltaa kun käytätte GW:n pikaliimaa se on selvästi auttanut AINA kun olen puhaltanut liitokseen. Se kuivuu ja kovettuu paremmin.
Itselläni on Revellin pitkänokkaa ja on tolkuttoman hyvää liimaa! Pikaliimana minulla on yhä GW:n suti purkillinen ja autan sitä Pinningillä, eihän se muuten pitäisi mitään.
Revell on parasta hinta laatu suhteelta (Harrasteesta jotain 2,5€ purkki) Ja pitää kun antaa hetken kuivua (2-3 min riittää HYVIN ilmastoidussa tilassa) Niin juu ja muistakaa puhaltaa kun käytätte GW:n pikaliimaa se on selvästi auttanut AINA kun olen puhaltanut liitokseen. Se kuivuu ja kovettuu paremmin.
Oberon_ kirjoitti:No se on voivoi sitten. Paskan möivät, mitäs läksit, kikkeliskokkelis.
Mitä liimaa resiinin ja muovin yhteen saattamiseen? Muoviliima ei oikein toimi...
Superliimaa(?), stuffia tai epoksiliimaa.Drakojan kirjoitti:Mitä liimaa resiinin ja muovin yhteen saattamiseen? Muoviliima ei oikein toimi...
Oma-aloitteisuutta.