Armypainterin dipit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
FinnOrc

Armypainterin dipit

Viesti Kirjoittaja FinnOrc »

Elikkäs oon jo jonkinaikaa aatellut hankkia noita armypainterin quick shade ihme dippejä mutta ku ne on niin hirveen kalliita ja lompakossa on just sopiva määrä rahaa yhen purkin hankintaan. Elikkäs aattelinki kysyä, että onkos semmosen purkin hankinta kannattava ostos?
Aattelin, että jos niillä sais nopeutettua/helpotettua örkkien maalausta.
Kaapelikala

Re: Armypainterin dipit

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =3&t=50955

On se ihan kannattava ostos jos tuon artikkelin jaksaa lukea.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

pilleripoika kirjoitti:Elikkäs oon jo jonkinaikaa aatellut hankkia noita armypainterin quick shade ihme dippejä mutta ku ne on niin hirveen kalliita ja lompakossa on just sopiva määrä rahaa yhen purkin hankintaan. Elikkäs aattelinki kysyä, että onkos semmosen purkin hankinta kannattava ostos?
Aattelin, että jos niillä sais nopeutettua/helpotettua örkkien maalausta.
Kannattaa sitten suosiolla laittaa ostoslistalle myös army painterin anti-shine spray. Tuo dippi kiiltää senverran pahasti ettei mastonin matta lakka ainakaan minulla poistanu kiillettä. Tuo spray sensijaan poistaa lakan kiillon täysin jättäen hilemaalit kuiteskin edelleen metallisen näköiseksi.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
T3ro

Viesti Kirjoittaja T3ro »

Mites kannattaako tuota ohentaa tärpätillä tai jollain? Itellä tuollanen purkki on ja useasti miettinyt asiaa..
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
kirrppu

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Ite olen kans harkitsemassa tot dippaamist. Niin, että mitä eroo tos army painterin soft-, strong- ja dark tones?
T3ro

kirrppu kirjoitti:Ite olen kans harkitsemassa tot dippaamist. Niin, että mitä eroo tos army painterin soft-, strong- ja dark tones?
Tummuusero. Sanotaanko että soft ei näytä paljoo miltään, strong näkyy sopivasti, ja dark on melko tumma. Riippuu mitä väriä dippailet että mitä kannattaa ostaa.. Esim jos SM white scareja dippaat tai muuta valkoista niin suosittelen softia. Mutta esim tyranideihin dark sopii mainiosti.
Oberon kirjoitti:
banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mää oon ninja.
kirrppu

Eli siis olisko toi strong mainio skaveneille?
T3ro

Veikkaisimpa.. Mutta muista käyttää valkoista pohjamaalia, muuten toi näyttää ihan esterin perseeltä..
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
kirrppu

Jees. Ja miten se ohennus toimii? Mikä pitäis olla tärpätin suhde dippiin?
T3ro

Justhan mä tossa kyselin että kannattaako tota ohentaa :D Mutta noi mun sävypuhelut on ihan ohentamattomasta..
Oberon kirjoitti:
Mää oon ninja.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

En ole koennut tarpeelliseksi ohentaa. Suosin Dark Tonea - kun sen siveltimellä levittää saa riittävän tummia varjoja ilman että korkeat kohdat kärsii.

Viimeisin tuotokseni: http://sotavasara.net/keskustelu/viewto ... =4&t=90085
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Ohentaminen ei ole välttämätöntä. Muutaman figun jälkeen osaat kuitenkin itse arvioda paremmin. Itse olen toisinaan ennen dippausta lorauttanut noin puoli korkillista tärpättiä suoraan purkkiin, lähinnä siksi että se rikkoo ilmakuplat dipin pinnalta. Itse olen käyttänyt ainoastaan Strong Tonea ja luultavasti tekisin rotatkin sillä, mikäli semmoisia olisi suunnitteilla. Dark Tonekin voisi toimia, mutta puolijäykkä dippi sopii paremmin ainakin omaan maalaustyyliini.

Inspiraatioksi kannattaa vilkaista ainakin ArmyPainterin kotisivuille, jonne on viime aikoina ilmestynyt useita skaven-artikkeleita. Lisäesimerkiksi vaikkapa tämä plogi Warseerilta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Valkkasin itse tumman sävyn, koska arvelin ruskeampien sävyjen riitelevän liikaa joidenkin värien kanssa, kuten kirkkaansinisen. Ei ole ollut valittamista.

Ei kyllä tullut mieleenkään, että eri väriset lakat käyttäytyisivätkin eri tavalla pensselissä.
Ihme ulinaa. - Rune

Fluffipelaaminen on mielentila. - AgeofSignar116
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”