Battle sister konverttaus ja valaminen
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Battle sister konverttaus ja valaminen
Olen hitaasti aloittanut projektin jossa scupltaan alusta saakka Witch hunter armeijan ja valan ne. Kyseessä ei ole sinällään mikään kiireinen projekti koska olen laiska ja hidas tekemään hommia enkä kesällä koske figuihin laisinkaan.
Mutta tavotteet ovat seuraavat:
Scupltaa 3 battle sister ruumista ilman aseita
1 Sister suprieme (ehkä aseen kanssa tai ilman)
3 Bolteria, (heavy) flamer, melta, storm bolter, heavy aseet erikseen käsien kanssa (tällöin voin valaa ruumiit ja aseet erikseen ja koota tämän jälkeen haluamani yhdistelmät).
Rhino/Immolator spruet ase vaihtoehtojen kanssa.
Tämän jälkeen teen muotit (paras taitaa olla silikoni) ja valan kaikki rhinoa lukuunottamatta tinasta. Rhino ehkä hartista sitten, mutta tätä en ole vielä helposti löytänyt mistään.
Ensimmäinen sisko on aloitettu ja tähän tarvitsen vielä vähän neuvoja. Jossain netissä oli hyvä sivusto kuinka tehdä höyheniä ja löysin siihen aikoinaan linkin täältä sotusta, mutta näin jälkikäteen en sitä enää löytänyt. Jos joku voisi tämän antaa niin kiva. Samoin jotain vihjeitä tuohon muotin tekoon. Olen sitä varten selaillut nettiä paljon ja suunnitellut, mutta kaikki vinkit ovat avuksi vaikka tämä alkaakin vasta syksyllä.
Mutta tavotteet ovat seuraavat:
Scupltaa 3 battle sister ruumista ilman aseita
1 Sister suprieme (ehkä aseen kanssa tai ilman)
3 Bolteria, (heavy) flamer, melta, storm bolter, heavy aseet erikseen käsien kanssa (tällöin voin valaa ruumiit ja aseet erikseen ja koota tämän jälkeen haluamani yhdistelmät).
Rhino/Immolator spruet ase vaihtoehtojen kanssa.
Tämän jälkeen teen muotit (paras taitaa olla silikoni) ja valan kaikki rhinoa lukuunottamatta tinasta. Rhino ehkä hartista sitten, mutta tätä en ole vielä helposti löytänyt mistään.
Ensimmäinen sisko on aloitettu ja tähän tarvitsen vielä vähän neuvoja. Jossain netissä oli hyvä sivusto kuinka tehdä höyheniä ja löysin siihen aikoinaan linkin täältä sotusta, mutta näin jälkikäteen en sitä enää löytänyt. Jos joku voisi tämän antaa niin kiva. Samoin jotain vihjeitä tuohon muotin tekoon. Olen sitä varten selaillut nettiä paljon ja suunnitellut, mutta kaikki vinkit ovat avuksi vaikka tämä alkaakin vasta syksyllä.
- Kaapelikala
Re: Battle sister konverttaus ja valaminen
Höyheniä ja/tai siipiä
http://www.bolterandchainsword.com/inde ... article=49
Muotin tekoon tarvitset
1. Tasainen alusta
2. muovailuvahaa
3. reunusmatsku (legot on pop)
4. silikonia. Tässä kannattaa olla tarkkana kuin porkkana, ettei valkkaa vääränlaista - toiset kestävät kuumuutta, toiset ei. HB on kuumuuden kestävää, joten se on metallivaluihin onnenomansa.
5. irrotusaine, muottirasva ja talkkipulveri.
6. vaaka silikonin mittaamiseen.
Ohjeet laitan kun kerkeän.
http://www.bolterandchainsword.com/inde ... article=49
Muotin tekoon tarvitset
1. Tasainen alusta
2. muovailuvahaa
3. reunusmatsku (legot on pop)
4. silikonia. Tässä kannattaa olla tarkkana kuin porkkana, ettei valkkaa vääränlaista - toiset kestävät kuumuutta, toiset ei. HB on kuumuuden kestävää, joten se on metallivaluihin onnenomansa.
5. irrotusaine, muottirasva ja talkkipulveri.
6. vaaka silikonin mittaamiseen.
Ohjeet laitan kun kerkeän.
- Z7-852
Kiitoksia linkistä. Tarkoitus on tehdä siskoille isot haarniskat (sekä fluffisyistä että eivät ole samankokoisia kuun kaarti että helppouden takia), paksut viitat jotka on tehty höyhenistä ja turkis kaulus. Vähän muita ykityiskohtia.
Green stuff on scuptaus materiaali. Olen paljon yksityiskohtia scupltannut, mutta nämä olisivat ensimmäiset täysin tyhjästä ilman bitsejä.
Kerro toki mistä kannattaa ostaa materiaalit. Alkuviestissäni olin antanut linkit sotatarvikkeen sivuille. Täältä löytyi sekä valutinaa että silikonia joka lupaa sopivan tarkoituksiini. Netissä olen paljon youtube videoita nähnyt ja niitä opiskellut, mutta erikois tipit kelpaa aina. Mutta todellakin sculptaus kestää kauan ja tavoite on saada joululomalla ensimmäiset figut pohjamaaleihin. Eli ei mikään kiire.
Green stuff on scuptaus materiaali. Olen paljon yksityiskohtia scupltannut, mutta nämä olisivat ensimmäiset täysin tyhjästä ilman bitsejä.
Kerro toki mistä kannattaa ostaa materiaalit. Alkuviestissäni olin antanut linkit sotatarvikkeen sivuille. Täältä löytyi sekä valutinaa että silikonia joka lupaa sopivan tarkoituksiini. Netissä olen paljon youtube videoita nähnyt ja niitä opiskellut, mutta erikois tipit kelpaa aina. Mutta todellakin sculptaus kestää kauan ja tavoite on saada joululomalla ensimmäiset figut pohjamaaleihin. Eli ei mikään kiire.
Samantyylinen prokkis kävi joskus mielessä mutta eipä tullu siitäkään mitään. Tähän äkkiseltään ei keksi antaa mitään uutta neuvoa jos aiheesta olet jo lueskellut internetin ihmemaassa mutta jos jotain ilmenee niin yv:llä saa tuikata.
Että ei muuta kun onnea projektille ja toivotaan että se menee loppuun saakka.
Että ei muuta kun onnea projektille ja toivotaan että se menee loppuun saakka.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
- Kaapelikala
Re:
Matskut voi ostaa ihan hyvin vaikka taistelutarvikkeesta. Myöhemmin sitten siirtyy laadukkaampiin kamoihin ja hankkii ihan oikeaa uunissa (tms.) kovetettavaa silikonia, mutta alkuun RTV (huoneenlämmössä kovettuva) silikoni piisaa hyvin.Z7-852 kirjoitti:Kiitoksia linkistä. Tarkoitus on tehdä siskoille isot haarniskat (sekä fluffisyistä että eivät ole samankokoisia kuun kaarti että helppouden takia), paksut viitat jotka on tehty höyhenistä ja turkis kaulus. Vähän muita ykityiskohtia.
Sitten ne lupaamani ohjeet, joilla itse olen tehnyt jotain (galtsussa on jotain kaartilaisia näytillä, jos jaksat hakea). Onnistuu siedettävästi, tosin metallivaluista ei ole kauheasti kokemusta.
1. Ota kaikki tarvittavat tarvikkeet esille. Ota myös valettava kappale ja esim. marmorikuulia "lukkoja" varten.
2. Tee muovailuvahasta littana levy.
3. Asettele valettavat kappaleet paikalleen niin, että saat myöhemmin valumateriaalin valumaan helposti joka puolelle. Muista, ettei neste nouse ylöspäin ilman apua.
Iso kaatoreikä ja alimmista kohdista ilmaa varten pakoreiät. Nämä voi tehdä nyt esim. raaminpaloilla tai leikkaa myöhemmin veitsellä. Laita myös kuulat nurkkiin, niin saat muotin myöhemmin kohdistettua.
4. Rakenna legoreunukset paikalleen, paina hiukan muovailuvahaan sisään, niin eivät pääse liikkumaan. Muista jättää joka puolelle vähintään 2 cm reunatilaa, muuten muotti voi revetä turhan helposti!
5. Ota vaaka ja silikoni ja kovete. Mittaa silikonia jonkin verran, mieluummin hiukan liikaa kuin hiukan liian vähän. Mittaa kovetetta ohjeen mukaan.
6. Sekoita.
7. Anna seisoa puoli minuuttia ennen kaatamista, niin kuplat häviävät.
8. Tikulla, pensselillä tms. levitä kappaleen päälle pieni kerros. Töki kuplat pois. Kaada loput päälle.
9. Odota n tuntia, että kovettuu.
10. Irroita silikoni muovailuvahasta, rasvaa silikonipuolisko, ota kuulat pois ja laita kappale takaisin. Toista 5-9. Leikkaa reiät, jos et vielä ole leikannut. Levitä irrotusaine valettavalle alueelle.
Valaminen:
Talkkia koko alueelle, myös kanaviin. Purista muotti kiinni esim. kahden vanerin väliin puristimella. Kaada hartsi/metalli/muu isoon reikään. Odota. Jos jonnekin jää tyhjää, tee sinne pieni reikä, niin ko. kohdasta ilma pääsee karkaamaan ja valuaine pääsee valumaan paremmin.
Edit: typoilin...
Viimeksi muokannut Kaapelikala, Ke 14.04.2010 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Z7-852
Mikä paikka tämä on? Googletus ei auttanut.Kaapelikala kirjoitti:Matskut voi ostaa ihan hyvin vaikka taistelutaidosta.
Eikö homma toimi seuraavan videon mukaisesti? Tuntuu jotenkin helpommalta ja kätevämmältä.
Sculptatessa figuja teen niistä sellaisia ettei ulkonemia ole käytännössä lainkaan eikä figusta irtoa myöskään pitkiä hartialevyjä tai vastaavia. Tällöin ei varmaan ole niin paljoa tarvetta leikkiä niillä ilmareijilläkään. Samoin figulla ei tule olemaan haaroväliä vaan sekin tullaan peittämään viitalla ja lannevaatteella.
En varmasti ikinä aijo hankkia uunia minkään tälläisen tekemiseen. Kyseessä on kuitenkin vain pieni kokeilu enkä aijo koskaan myydä mitään tuotoksiani eli tehtävät määrät eivät ole suuria (yhden patrol armeijan verran vain).
Ei löydy. Mikä on parempi materiaali tehdä tarkkayksityiskohtaisia 28mm miniatuurejä kuin miniatyyri metallit? Kerro toki niin teen siitä, jos se on helpompaa.Kaapelikala kirjoitti:Sitten ne lupaamani ohjeet, joilla itse olen tehnyt jotain (galtsussa on jotain kaartilaisia näytillä, jos jaksat hakea). Onnistuu siedettävästi, tosin metallivaluista ei ole kauheasti kokemusta.
Viimeksi muokannut Z7-852, Ke 14.04.2010 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuullostaa kovasti paljon taistelutarvikkeen ja sotataidon epäpyhältä ristisiitokselta.Z7-852 kirjoitti:Mikä paikka tämä on? Googletus ei auttanut.Kaapelikala kirjoitti:Matskut voi ostaa ihan hyvin vaikka taistelutaidosta.
- Z7-852
Tämä onkin hämäävää... Ostanko kesän lopulla nuo tarvikkeet minne linkitin itseni vai jotain muuta. Kokeneemmät saavat neuvoa.
Mielummin en heitä paljoa rahaa kaivoon ja en arvosta niin paljoa kantapäänkautta oppimista kuin oikein tekemistä.
Mielummin en heitä paljoa rahaa kaivoon ja en arvosta niin paljoa kantapäänkautta oppimista kuin oikein tekemistä.
Valu tarvikkeet kansii hankkii tuolta ainakin valusilikooni.
http://www.hobbypoint.fi/sivu.php
ja TIETYSTI taistelutarvikkeesta mitä voi. Hyvä ja nopea palvelu.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
- Kaapelikala
Hobbypointista nyt ei ainakaan silikonia kande hommata, ellei ihan pakosti tartte heti. Hinnat sen verran suolaisia. Taistelutarviketta kannattaa suosia tässä(kin) tapauksessa, saa n. puoleen hintaan. Saksanmaalta saa hartsia ja silolikonia litran pöntöissä á 10€. En vaan muista puljun nimeä...thamus kirjoitti:Valu tarvikkeet kansii hankkii tuolta ainakin valusilikooni.
Rai-ro.de ainakin myy laatukamaa halvalla.Kaapelikala kirjoitti:Hobbypointista nyt ei ainakaan silikonia kande hommata, ellei ihan pakosti tartte heti. Hinnat sen verran suolaisia. Taistelutarviketta kannattaa suosia tässä(kin) tapauksessa, saa n. puoleen hintaan. Saksanmaalta saa hartsia ja silolikonia litran pöntöissä á 10€. En vaan muista puljun nimeä...thamus kirjoitti:Valu tarvikkeet kansii hankkii tuolta ainakin valusilikooni.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.