Marsu banneri

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Viikatemies Jr

Marsu banneri

Viesti Kirjoittaja Viikatemies Jr »

Ropeconissa tuli tuhlattua tämmöiseen pakettiin: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... rod1050238
No olenkin miettinyt millaisen bannerin maalaisin, mutta olen myös pähkäillyt miten se on helpointa maalata. Eli millaisia bannerin maalaamis vinkkejä täältä irtoaisi.

Myös kaikki *marsu banneri ehdotukset olisivat ihan kivoja sillä olen vasta **miettinyt kuviota ja värejä.

*petturi marsuja joilla on verivihaa erityisesti ultria vastaan
**löytyy päästä, ei paperilta
The war never changes.
Kaapelikala

Re: Marsu banneri

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Helpoiten maalaaminen onnistuu pensselillä.

Muttamutta, itse lähtisin liikkeelle siitä, että piirtäisin vastaavanmoisen lipun paperille. Puuväreillä tai vastaavilla sohii vähän väritystä siihen ja sitten kun tuntuu hyvältä, kopioi sen siihen lippuun. Googelo kertoi jotain seuraavaa http://www.how-to-paint-miniatures.com/ ... flags.html.
Viikatemies Jr

jup kylhän google antaa jotain, mutta itse löysin saman kaltaisia kuin sinä, eli siinä opastetaan tekemään alusta asti, kun taas tämä kyseinen banneri on muovia. Ja käsitykseni on että niiden maalaaminen on lievästi erilaista (washit yms.)
The war never changes.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Viikatemies Jr kirjoitti:jup kylhän google antaa jotain, mutta itse löysin saman kaltaisia kuin sinä, eli siinä opastetaan tekemään alusta asti, kun taas tämä kyseinen banneri on muovia. Ja käsitykseni on että niiden maalaaminen on lievästi erilaista (washit yms.)
Ei ole. Ihan samat niksit toimii molempiin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Kaapelikala

Jos oikein olen hiffannut, tuossa ei ole juuri kohokuviointeja sen neliön lisäksi. Noissa banneriohjeissa se ainoa vaihe, mikä ei päde, on sen bannerin tekeminen. Muuten ihan täysin yhteensopivia.

Eli:

1) suunnittele isona
2) kopioi pieneksi
3) maalaa
4) valmis lippu.

Elisiis ihan yhtälailla muovi tykkää maalista ja lyijykynästä tai tussista kuin liimalla kovetettu paperikin.
Viikatemies Jr

näyttää siin olevan ryppyjä...
en vaan saa lyijykynällä kevyttä hahmotelmaa tohon muoviin.

ja miksi suunnitella isona? Itse suunittelin luonnollisen kokoiselle paperilappuselle, jonka päälle pistin maalia pintaan. Enää pitäisi maalata se kuvio tarkemmin, hitaammin ja paremmin muoville.
The war never changes.
Kaapelikala

Jos suunnittelu onnistuu sulla pienenä, niin mikäs siinä. Sitten suunnittelet pienenä.

Voit tietty kokeilla myös sitä tussia. Semmoista ohutta huopakärkistä.
Goat of Yuggoth

Viesti Kirjoittaja Goat of Yuggoth »

Freehanduihin semmoinen apu, että kannattaa katella siitä kuviosta kaikki kulmat, ja tökkiä ne ensin paperille ja koittaa piirtää sama kuvio siihen alkuperäisen viereen niitten pisteiden avulla. Jos kyseinen homma onnistuu, tee sama figuun. Ensin vaan pisteillä semmoinen "apuruudukko", sitten ääriviivat ja värit, ja sitten valot, varjot, efektit, detaljeet sun muut hässäkät mitä keksit. Ei koskaan kannata suoraan vestää mitään freehandia, voi mennä figu useampaan kertaan uusiksi ja sehän nyt ei ole enää mukavaa.

http://massivevoodoo.blogspot.com/2011/ ... nting.html Tossa vielä vähän tutoriaalia asiaan liittyen.

-Goat
"Where once there was one, now there is two."
"Where once there was pink, now there is blue."

Brush-for-Hire Pohjanmaalta, kyselkää!
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Viikatemies Jr kirjoitti:näyttää siin olevan ryppyjä...
en vaan saa lyijykynällä kevyttä hahmotelmaa tohon muoviin.
Kovalla lyijärillä ei saa kunnolla jälkeä muoviin. Koeta pehmellä lyijärillä, tai sitten pistä ensin pohjamaali päälle, jolloin lyijyllä on parempi tarttumapinta.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Viikatemies Jr

kiitos vinkeistä... (erityisesti siitä pehmeästä kynä jutusta)
Vielä 5h sitten toi oli harmaina paloina, mutta nyt se on valmis...

seuraavana voisi keskittyä noihin muihin jätkiin...
The war never changes.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”