Muut termokset

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Avatar
The Warmaster
Viestit: 948
Liittynyt: Pe 02.02.2007 19:52
Paikkakunta: Turku

Muut termokset

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

Tuossa lähellä on topicci space marine terminaattoreista, enkä kehtaa tunkea sinne. Siispä kysyn nyt muista terminaattoreista saman kysymyksen. Eli Chaos Terminators, Grey Knight Terminators, Deathwing Terminators... mitä niitä vielä onkaan.

Itse tykkään lähes aina käyttää termoksia kun se on järkevää. Mutta kommenttia, erityisesti chaostermoksista ja harmaista ritareista.
Avatar
Half-breed
Viestit: 10351
Liittynyt: Ma 01.03.2004 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Muut termokset

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Warmaster91 kirjoitti:Tuossa lähellä on topicci space marine terminaattoreista, enkä kehtaa tunkea sinne. Siispä kysyn nyt muista terminaattoreista saman kysymyksen. Eli Chaos Terminators, Grey Knight Terminators, Deathwing Terminators... mitä niitä vielä onkaan.

Itse tykkään lähes aina käyttää termoksia kun se on järkevää. Mutta kommenttia, erityisesti chaostermoksista ja harmaista ritareista.
Eli siis haluat tietää mitä hyvää niissä on. No Deathwingeissä on kaikki normien termoksien edut, miinus se että saa vain yhden arse cannonin, mutta vaihdossa saa Fearlessin ja mahdollisuuden DS ekalla vuorolla, joten sanoisin, että ovat yhtä hyviä kuin perus termokset.

Harmaat nihdit eivät taas saa arse cannonia, mutta iskevät klosiksessa S6 power aseilla iniativejärjestyksessä ja näitä pitää ampua kuin yöllä, joten mukavia nämä ovat, joskin aika kalliita.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja
Viestit: 946
Liittynyt: Su 18.08.2002 22:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Muut termokset

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Half-breed kirjoitti:Harmaat nihdit eivät taas saa arse cannonia, mutta iskevät klosiksessa S6 power aseilla iniativejärjestyksessä ja näitä pitää ampua kuin yöllä, joten mukavia nämä ovat, joskin aika kalliita.
Olisikin kuin nightfight, mutta shrouding on 3d6x3 joten aika huonosti joutuu heittämään jos näitä ei pääse ampumaan. Mutta koviahan nämä pojat ovat ja varsinkin grand masterin s6 force weapon on aika näppärä.
Sanoisin että näihin pätee samat heikkoudet kuin normi terminaattoreihin yhdistettynä kovien ampumaaseiden puutteeseen ja kovaan pistehintaan.
Spetulhu
Viestit: 792
Liittynyt: To 10.11.2005 08:12
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muut termokset

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Grey Knightit on aika erikoistunutta joukkoa, joten pitää tietää mitä tekee niillä. Ne saa hauskoja erikoisaseita ryhmiin, mutta kun ihan jokaista vastaan ei auta että vie maalilta invusaven.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muut termokset

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Grey Knightien suurimpana heikkoutena on heidän hinta. Pitkän kantaman aseen puuttumisesta olen eri mieltä. Tai se riippuu ketä vastaan pelaa. Jos pelaa ei power armoureissa olevia vastustajia vastaan, niin psycannon on melko hyvä silloin. Power Armouri taas voi olla kova palaa GK:n ampuma-aseille, juuri sitä varten niillä on power aseet.

Toisena seikkana on, että harva laittaa terminaattorit jalkoilemaan pöydälle. Kuljetus muotoina ovat joko DS tai Lantikka. Tämä taas voi olla joko heikkous - nostaa termisten hintaa melko tuntuvasti tai esim. isommissa peleissä se on vain hyvä - lisää raskasta tulivoimaa ja silloin lantikka tulee otettua muutenkin.
Avatar
FieldMedic
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 27.02.2006 03:53

Re: Muut termokset

Viesti Kirjoittaja FieldMedic »

Kaaosterot ovat ihan samanlaisia käyttötarkoituksiltaan kuin imperialistit. Mutta on niitä pieniä eroja;

- ei asscannonia, arvelluttavana korvikkeena reaper autocannon
- markkien kanssa kalliita
- hitaita
- ei crusaderia kuskaamaan isompaa ryhmää

+ markkien kanssa tehokkaita (ja fearless)
+ laaja(hko) kirjo vetu-skillejä
+ samoin viljalti ase-optioita
+ powerwepat perusaseina

+/- mahdollisuus ottaa "halpaa" lihamuuria kaaosmarineiden muodossa
+/- combi-boltterit (tehokkaampia lähietäisyydellä)
+/- törsäämällä pisteitä saa kaikille vaikka 5A (MoKhorne, Aspiring upgrade, Litclaws)

Ok, "tehokkuus" on tietenkin makuasia... Itse olen ajoittain käytellyt kallista 6x MoSlaanesh termosta sonic blastereilla, blastmastereilla ja DSiren-aspalla. Noin 50% peleistä menee niin, että kerään ukot takaisin arkkuun ennen seuraavaa vuoroani DS:n jälkeen, mutta yleensä niihin suunnattu tuli on pois DP:stä tms. teho-closisyksiköistä. Ja loput 50% termyt syö pari-kolme yksikköä ennen kuin purevat multaa. Sanoisin, että hyöty riippuu vastustajasta ja tämän uhanarviointikyvystä.
"Emperor's teeth, they killed brother Kenny!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”