Keisarikunnan kenraalien palaveri

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6298
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Rune » Su 01.05.2016 01:30

Tässä vaiheessa haluaisin vain nostaa hattua ja maljaa kaikille kanssakenraaleille pelistä, edikasta ja haluamastaan suuntautumisesta riippumatta!

Hyvää vappua kaikille Keisarikunnan kenraaleille!

Skool, ja sama reikiksi!

Stirland saa skoolata ihan omalla kielellään, keskenään. Köyhät.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Avatar
Aarresaari
Viestit: 178
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » Pe 13.05.2016 15:42

JIIHAA! Pitkästä, pitkästä aikaa tuli pelailtua Warhammeria. Mieletön buugi! Meni vieläpä raa'alla kasiedikalla vain paria maastosääntöä muuntaen.

Matsi oli kaaoksen kuolevaisia vastaan. Pelailtiin normaalia pienemmällä pöydällä ja 1200 pisteen tarinalistoilla. Omastani löytyi jalkaisin oleva kenraalikapteeni, sotapappi ja kakkostason taivasvelho, yksiköistä 10 musketööriä, 8 parempaa ritaria liikelipulla, 23 vanhan kaartin suurmiekkaa (lähissankarit täällä) + 2x10 hilparidetua sekä taivasvaununa toiminut alttarikonversio. Pahainpalvontaan sortuneet vuoristolaiset taistelivat kahden velhon komennossa, joista johtajana toimi ratsastava mätämuna ja toinen oli jalkaisin bilettävä tulivelho. Näillä oli komennossaan 12 khornen soturia tupla-aseilla, kaksi yksikköä koiria, 3 vuorilla uinunutta muinaisten aikojen lohikäärmejättiä ja viisi nurglen ritaria taikamiekoilla.

Kentän koosta johtuen depoalue jäi hyvin lyhyeksi ja kusi oman aloitukseni kun en saanut kärryä piiloon yksikköjen taakse. Sen myötäisesti jouduin myös heittämään ritarit ulos kärryn osumiskuplasta jotteivät olisi joutuneet vastatusten isoja karttuja heiluttavien kaaoshirviöiden kanssa. Hikikarpaloita nousi otsalle ja kalja sekä tuutti maistui kun ihmiskunnan rajamaita uhkaavan joukon matchupit vaikuttivat fluffikkuudestaan huolimatta aika ylivoimaisilta omiini verrattuna. Mieletön onnenkantamoinen (taikka sitten lapsilleen myötämielisen jumalvoiman kaitselmus) kuitenkin käänsi voimasuhteet heti ensimmäisellä vuorolla, kun alttarin manaama komeetta iski taivaalta suoraan ritareita ja velhokomentajaa suojanneeseen koirayksikköön ja tappoi nämä yhtä lukuunottamatta. Musketöörit (sankarini Sinihatut) kuitenkin ampua poksauttivat sen viimeisenkin hengiltä ja sekös sitten vaikuttikin niin pirun tympeältä ritareiden kannalta että nämä ottivat ja pakkasivat panikoiden kamppeensa ja lähtivät kenraali mukanaan suorinta tietä helevettiin taistelukentältä. Taikka sitten kyseessä olikin vastustajan linjoissa tapahtunut petollinen salajuoni, jossa kilpailijansa tuhoa suunnitellut ratsutaikuri vetäytyi viime hetkellä taistelusta jättääkseen tämän suojatteineen ansaan ylivoiman saanutta vihollista vastaan. Vaan kukapa noista pakanoista tietäisi? Kuvio oli nyt joka tapauksessa selvästi lain ja järjestyksen puolella ja siitä innostuneena Kustaan Karoliinit lähtivät torvet ja rummut soiden hyökkäykseen. Liiankin vauhdikkaaseen sellaiseen, sillä etenevät linjat jättivät taakseen liian suuren aukon ja vastustajan vasempaa laitaa pitäneet dragon ogret livahtivat häikäilemättömästi koko komppanian selustaan, josta saivat sitten hyökäten ja yhden detachmentin ylijuosten suoran osuman ritarieni kylkeen. Mälliäiset olivat kuitenkin varsin taitamattomia huitomaan isoilla aseillaan ja saivat vain jokusen ritarin hengiltä. Siitä huolimatta nämä päättivät vetäytyä ja suunnata kuumoittavan lähelle pöydänreunaa (ei ollut hyvä päivä ratsuväen taistella kummallakaan rintamalinjalla), jättäen vainoajansa uudelleenryhmittymään ja yksin ja urhoollisesti kohtaamaan jäljelle jääneen jalkaväkisilpun. Hetkeä aikaisemmin kyseinen silppu oli vielä ollut uljas ja mainettakin niittänyt Vanha Kaarti, joka yhtä suurimman luokan tulipalloa ja vuoristolaisten rynnäkköä myöhemmin oli enää veriseen mittelöön juuttunut muisto ihmiskunnan toivosta. Neljä kertaa mieheen ws5:llä huitovat kaaossoturit olivat perinjuurin myrkyllisiä keskikokoiselle t3-jalkaväelle ja ainoastaan raskas pelti ja tukiyksikön viistohyökköys lopulta koituivat pelastukseksi ja vuorten paholaiset nujerrettiin ja kiinni jäänyt noituuden harjoittaja otettiin vangiksi myöhempää oikeudenkäyntiä varten. Menetyksistään huolimatta Kaarti oli kuitenkin pyhän vihan ja rukousten siunaama ja siivosi vielä laitosmaisen tehokkaasti viimeisetkin kaaoshirviöt pois taistelukentältä. Ottelu käteltiin murskavoitoksi keisarin miehille, jotka menettivät lopullisesti ainoastaan yhden tukiyksikön ja jäivät jännittämään joko laitaa nuohoavat ritarit päättäisivät vielä palata leiriin iltapäiväteelle.

Mainio ottelu oli siis kokonaisuudessaan ja vaikka tuo ensimmäisen vuoron tuuriläsäys vähän saikin miettimään että oliko tää nyt tässä, niin siitä huolimatta joutu jännittämään sotilaidensa kohtaloa ihan viimeiseen mittelöön saakka. Olisin luultavasti ottanut tuhannesti turpaan ilman sitä käännettä. Mutta noppa puhuu. Hyviä palaamispelejä tällaset pienehköt yhteenotot lepposilla listoilla, alkusählingit on nopeasti ohi ja pääsee sopivasti munastelemaan yksittäisiä yhteenottoja ja leikkimään vähän jotain taktiikkaa siinä välissä. Tykkään.

Hyvää kevättä ja pirun ikimuistosia pelejä kaikille!

Hello
Viestit: 253
Liittynyt: Su 05.04.2015 18:54
Paikkakunta: Janakkala

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Hello » Ke 25.05.2016 08:55

Kiva kun tälläisiä fluffikertomuksia postaillaan tänne :) Ne innoittavat ainakin minua. Kuvat olisivat tietenkin tuoneet lisäsyvyyttä, mutta hyvä se oli noinkin. Lisää tälläisiä!

Avatar
ile
Viestit: 1778
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja ile » Ke 25.05.2016 15:21

Ootteko kohdanneet kuolontähtiyksiköitä? Millä olette pärjänneet niitä vastaan?

Mulla on tullut nyt kolme tappiota putkeen, ja kaikkien tappioiden ytimessä on vastustajan 1) iso ja kova yksikkö, 2) jossa on kovia sankareita, 3) Bodyguard ja 4) hyviä buffeja. Tai ainakin kolme näistä + omalle yksikölleni aiheutettuja ampumatappioita.

Core + detachment-taktiikka tai vastustajaa pienemmät kovat yksiköt eivät pärjää alkuunkaan. Pakko ottaa yksi iso spessuyksikkö ja sille kaveriksi toinen, jolla haetaan sivustaa. Tää merkkaa joko Greatswordeja + Flagellantteja, Greatswordeja + Knightly Orderia tai 2 x Flagellantteja. Myös muuta listaa täytyy virittää siihen suuntaan, että saa lämää aikaiseksi siihen yhteen yksikköön. Muuten ei ole mitään asiaa näille pelikentille.

Ja millä niitä kääpiösankareita saa korkattua? Eihän niihin saa haavoja sisään sitten millään! Siihen hommaan pitäisi varata melkein kolmas erikoisyksikkö, koska noi kaks kuolontähteä hakkaavaa yksikköä tuppaavat kulumaan loppuun siinä hommassa, eikä Empirelle oikein saa sankarintappajia. Paitsi ehkä sen Inkvisiittorin.

Kuolontähtiin ja sankareihin on pakko päästä käsiksi, koska 1) muuten ne dominoivat pelikenttää vapaasti, rikkovat paikkoja ja ottavat objektivet; 2) niissä on 30%-60% vastustajan pisteistä. Nehän vievät pelin vain olemalla olemassa!

Tämäkö on pelin henki? Vähän surullista, jos Ysiedikan kiehtovat listat ja toimivat mekaniikat kutistuvat tällaiseen pelaamiseen...

-ile

Lateksimajava
Viestit: 2164
Liittynyt: To 22.01.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Lateksimajava » Ke 25.05.2016 20:26

Henkilökohtaisesti mua ärsyttää vielä kuolemantähtiä enemmän kuolemattomat megasankarit/hirviöt. On 9th Age mun mielestä parannus 8. edikan aikaiseen tilanteeseen, mutta edelleen on tilanteita, joissa sattuu vastaan rasittavan kestäviä ukkeleita.

Mähän itse pelaan greatsword-hordea, joten kuolemantähti on mun vastaus kuolemantähtiin. Lämmöllä muistelen niitä kertoja, kun vihaisen papin voimin ensimmäinen taistelukierros on vastustajan täydeksi yllätykseksi muuttunut teurastukseksi. Deathstarilla pelaaminenkin on kivaa, kun ottaa kentälle kaikenlaista muutakin eikä rakenna koko listaa sen ympärille. Empire kykenee saamaan hyvät buffit päälle ja kohtuuhintaisten yksikköjen muuntaminen potentiaalisesti koviksi tappokoneiksi on ainakin mun mielestä kivaa.

Empirellä ei ehkä ole mitään niin kovaa, että pieni yksikkö olisi voitokas jäätävää hordea vastaan. Tappoja pitää tehdä, ja vaikkapa ritarien kestävyydestä huolimatta iskuja tulee ihan liian vähän että steadfast-hordea sillä ajettaisiin karkuun.

Taikominen ja ampuminen on yleensä käytettävä muuhun kuin vastustajan horden harvennukseen. Vastustajan pienten yksikköjen heikentäminen ja tuhoaminen on vaan niin paljon tärkeämpää kuin jonkun 50-päisen lauman. Samasta syystä usein esimerkiksi 40 halberdiani saavat tallustella kaikessa rauhassa taistelukentällä.


Vähän aiheeseen liittyen: onko Hurricanumilla (tai mikä se onkaan nykyään) käyttöä greatswordien kanssa? Initiative-järjestyksessä lyöminen ei hirveästi lohduta. Tämän takia pitää kehitellä uutta buffia greatswordeille, esim. metal lore tuntuu kivalta attributen kannalta. Mutta muuten mulla on myös lore vähän hukassa: metallia kivempi damagen kannalta on fire (sielläkin pari hyvää lähisbuffia) ja myös heavens tuntuu kodikkaalta (signature on vähän turha mutta helpohkot buffit yleensä monikäyttöisiä).

ps. Pitäisi päästä pelaamaan! 20 keihäsmiestä odottaa tulikastetta - detachmentteja en olekaan käyttänyt sitten 6. edikan.

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6298
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Rune » La 11.06.2016 12:44

Parin kuukauden Kings of War tauon jälkeen alkaa Joensuun kesäliiga, Kings of Albion suurmenestyksekkään Kings of Swedlandin jälkeen. Ensipeli rullattiin menemään eilen illasta, ja uusi kokemukseni, League of Rhordia, tyytyi tiukkaan ja tasaiseen tasapeliin Gilaelinin Kingdoms of Men-armeijaa vastaan.

Jos KoM tuntui vähän altavastaavalta ja tavallaan sieluttomalta pelata, oli se jotain sinne päin myös pelata vastaan. Vaan onhan Kings of War kuitenkin sellainen peli, jossa noita ei juuri itse pelin tiimellyksessä tule huomaamaan sen suuremmin, sillä kaikki keskittyminen tuppaa menemään itse vääntöön ja hauskanpitoon.

Rhordia kuitenkin huokuu pussihousuista keisarikuntahenkeä puolituisineen, höyrytankkeineen ja kaikenlaisine kanaratsuineen. Lisäksi Helblasterit tekivät viimein debyyttinsä omassa Kings of War historiassani, ja niiden myllytys on aina yhtä hersyvää (varsinkin puolituisinsinöörin valvonnan alaisuudessa).

Mutta mikä tärkeintä, lista tuntuu koherentilta ja kaikilla yksiköille tuntuu löytyvän jonkinlainen nurkkaus taktiikan ja strategian huoneistossa. Kingdoms of Menin lista kärsii hieman siitä, että suurin osa yksiköistä putoaa samoihin käyttötarkoituksiin, ja niiden erot ovat lähinnä semanttiset. Peliteknisesti Rhordian liiga on mielestäni paremmin tehty ja tasapainotettu kuin Kingdoms of Menin arkkityyppipaletti.

Historiallisia ja fantastisten armeijoidensa liittolaisiksi geneerisiä ihmisiä halajavat saavat kiksinsä varmasti yhäkin KoMista, mutta fantastisen pussihousun ja kalukukkaron perässä juoksevat löytänevät etsimänsä League of Rhordiasta, Uncharted Empires lisurista.

Aiheeseen liittyen jaan tekemäni tutkimustyön tulokset puolituisiin liittyen:

http://www.thebattleforge.co.uk
http://www.essexminiatures.co.uk/collec ... -halflings
http://www.blackhat.co.uk/product-categ ... g-militia/
https://www.kickstarter.com/projects/we ... gs-in-28mm
http://www.castingroomminiatures.com/co ... /halflings
https://www.kickstarter.com/projects/49 ... -true-28mm
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Avatar
ile
Viestit: 1778
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja ile » La 11.06.2016 16:31

Lateksimajava kirjoitti:Vähän aiheeseen liittyen: onko Hurricanumilla (tai mikä se onkaan nykyään) käyttöä greatswordien kanssa? Initiative-järjestyksessä lyöminen ei hirveästi lohduta.
Ittellä sama fiilis, Initiative 3 ei oikein tunnu missään. Ja sitä paitsi yleensä isomiekkamiehet ottavat matsia toisen isomman blokin kanssa, jolloin ruumiit otetaan pois kaukaa takarivistä. Lyömällä ekana ei ainakaan ekalla kierroksella voi vähentää vastustajalta takaisin tulevia hyökkäyksiä.

Toisaalta foorumeilla ihmiset tuntuvat tykkäävän Lightning Reflexistä isomiekkamiehille. Kaipa he tietävät, mistä puhuvat. Onhan niitä armeijoita, joilla on Initiative 2 tai 1. Samoilla armeijoilla vain tuppaa olemaan niitä blokkeja ja ränkkejä, joiden vuoksi ekana lyömisestä ei ole oikein mitään hyötyä.

Näistä kiitos ja varoituksen sana.

Essexin puolituiset ovat aidosti rumia. Eivät sillä tavalla pulleasti, irvistellen ja posket täynnä, vaan ihan vaan naamastaan huonoja.

Muuten noi on kait kaikki aika hyviä. Eivät tosin samaan muottiin, eli jos eri valmistajien ukkoja yhdistelee samaan armeijaan tai jopa yksikköön, kannattaa ottaa huolella selvää, mitkä sopivat yhteen ja mitkä eivät. Westfalian puolituiset esim. ovat ihan eri sorttia kuin nuo muut. Battleforge, Black Hat ja tuo classic-oldhammer-halflings sopivat yhteen ilmeensä puolesta, vaikka pieniä kokoeroja saattaa olla.

Joukosta puttuu Mirlitonin (wanha Grenadier) Halfmen ja Black Tree Designin Halflings:
http://www.mirliton.it/index.php?cName= ... mm-halfmen
http://eoeorbisuk.com/collections/fanta ... _halflings

Mirlitonin Halfmenit ovat GW:n läskifantasiasta poikkeavia, pienehköjä, aika solakoita ja sotaisia.

Black Tree Designin Halflings ovat lähempänä peruskamaa, vaikkakin mahdollisesti hiukan pienempiä. Linkittyvät GW:n 80-luvun tuotantoon enemmän kuin myöhempiin. Ja hups: nehän ovat loppumaan päin, eli linjasto taitaa olla kokonaan poistumassa. Jouskareita vain jäljellä.

-ile

Lateksimajava
Viestit: 2164
Liittynyt: To 22.01.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Lateksimajava » Su 12.06.2016 10:21

ile kirjoitti:
Lateksimajava kirjoitti:Vähän aiheeseen liittyen: onko Hurricanumilla (tai mikä se onkaan nykyään) käyttöä greatswordien kanssa? Initiative-järjestyksessä lyöminen ei hirveästi lohduta.
Ittellä sama fiilis, Initiative 3 ei oikein tunnu missään. Ja sitä paitsi yleensä isomiekkamiehet ottavat matsia toisen isomman blokin kanssa, jolloin ruumiit otetaan pois kaukaa takarivistä. Lyömällä ekana ei ainakaan ekalla kierroksella voi vähentää vastustajalta takaisin tulevia hyökkäyksiä.

Toisaalta foorumeilla ihmiset tuntuvat tykkäävän Lightning Reflexistä isomiekkamiehille. Kaipa he tietävät, mistä puhuvat. Onhan niitä armeijoita, joilla on Initiative 2 tai 1. Samoilla armeijoilla vain tuppaa olemaan niitä blokkeja ja ränkkejä, joiden vuoksi ekana lyömisestä ei ole oikein mitään hyötyä.
Niin, se Hurricanum tai mikä nykyään onkaan, tuntuu olevan suosittu. 140 pistettä ei ole erittäin paljon ja boundi on ihan hyvä. Mutta toisaalta jos siitä ei oikeasti ole pahemmin hyötyä muuta kuin I3 tai huonompia vastaan.

Greatswordit ovat kovia, mutta niiden mahtavuus perustuu siihen että pysyvät aloillaan ja hakkaavat monta kertaa. Kuten Ile totesi, Hurricanum on hyödyllinen vasta kierroksesta 2-3 alkaen, jolloin isomiekkojen kanssa lyödessä määrä alkaa pudota uhkaavan alas. Hurricanum auttaa tähän, mutta jälleen kerran vain tiettyjä vastustajia vastaan.

Tekisi mieli sitten melkein ottaa shadows loreksi ja tiputtaa initiativea vastustajilta. Mutta muuten en loresta juuri pidä, ei toimi yhteen muun armeijani kanssa yhtä hyvin kuin vaikka tuli, metalli ja heavens.

Avatar
Scumboogie
Viestit: 4334
Liittynyt: Su 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Scumboogie » Ma 13.06.2016 01:11

Flagellantit on ihan batshit insane.

Avatar
ile
Viestit: 1778
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja ile » Ma 13.06.2016 12:02

Scumboogie kirjoitti:Flagellantit on ihan batshit insane.
Totta. Mutta myös kuolevat kaikkeen ja yksikön maksimikoko rajoitettiin 30:een. Ei enää Flagellant-hordeja, ja yksiköt jauhautuvat pieniksi nopeasti, jos vastustaja siihen pyrkii ja osaa pelata. Frenzy-jengiä voi myös houkutella hyödyttömiin chargeihin.

Ootteko pelanneet 2-3 Flagellanttilauttaa tai sellaista vastaan?

Toki pienetkin Flagellantit on näppärä ja kova yksikkö, mutta silloin vertailuun tulee jo vaikkapa Dwraffien Vengeance Seekerit. :)

-ile

Avatar
Scumboogie
Viestit: 4334
Liittynyt: Su 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Scumboogie » Ma 13.06.2016 14:47

Suomen Empire-edustajalta löytynee kaksi 30 hordea helluntalaisia, ei niitä saa oikein tapettua ilman ampumista ilman että omat todnäk kalliimmat hardhitterit grindaantuu pois. Oikeesti, mitä bullshittia on antaa ihmiselle T4? :D

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6298
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Rune » Ma 13.06.2016 18:20

Scumboogie kirjoitti:Suomen Empire-edustajalta löytynee kaksi 30 hordea helluntalaisia, ei niitä saa oikein tapettua ilman ampumista ilman että omat todnäk kalliimmat hardhitterit grindaantuu pois. Oikeesti, mitä bullshittia on antaa ihmiselle T4? :D
Lainaus sekä vitos-, että kutosedikan kirjoista ajalta jolloin se oli vain oikein ja kohtuullista. Itkin aina verisiä kyyneliä kun luin seiska- ja kasiedikan flagumaatioiden stattirivejä, ja ne olivat vain tasaista kolmosten virtaa. Kutosedikan ruoskija_äijät olivat ehkä ne itselleni mieluisimmat sekä stattien, että listanrakennuksen, että strategisen roolin nimissä. Ne veivät rarepaikan (joten kilpailivat esimerkiksi tankin ja auto-hittaavien helblasterien kanssa), osuivat eivät-mihinkään, löivät hurjasti ja monasti, ja olivat täysin uniikkeja muutoin tarkoituksellisen tasapaksun sääntölaitoksen tasapaksuimman kirjan sisällä.

Tykkäsin ah-niin hurjasti. Ysiajan viimeisintä varianttia en tunne, mutta T4 on monelta kantilta perusteltu historiaan ja kaikkeen nojaten.

Lisäksi, bat-shit-crazy?

U kid me.

'Cause they totally ARE.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Avatar
ile
Viestit: 1778
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja ile » Ma 13.06.2016 22:50

Flagellantit muuttuivat muutenkin kuin sen T4:n osalta. Jos jaksaisi, sitä matematiikkaa voisi tarkastella, ja sitten miettiä, onko se T4 tosi kova vai ihan OK.

Kahdesta tai kolmesta Flagellantti-lautasta itkettiin Ysiedikan aiemmissa versioissa. Sitten kun yksikön maksimikoko pudotettiin 30:een, itku loppui kokonaan. Luulisin, että yksikkö on hyvässä tasapainossa.

Jos nyt arvaan, kuka on Suomen Empire-edustaja, niin hän on pelannut paria Flagellanttiporukkaa jo edellisissä edikoissa. Kovia ne olivat silloinkin. Vaan ei niillä pöytää pyyhitty, jos vastustaja harrasti miettimistä.

-ile

Avatar
Scumboogie
Viestit: 4334
Liittynyt: Su 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Scumboogie » Ma 13.06.2016 22:54

No siis se flagellanttien oikea diilihän tietenkin on kassujen poisto combat phasen lopussa, se tekee niistä kovan. Järkytyin tuffi nelosesta kun kuulin siitä toissapäivänä, siksi oli pakko heittää vitsikäs kommentti viestiini hymiön kera.

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6298
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Rune » Ma 13.06.2016 23:53

Scumboogie kirjoitti:No siis se flagellanttien oikea diilihän tietenkin on kassujen poisto combat phasen lopussa, se tekee niistä kovan. Järkytyin tuffi nelosesta kun kuulin siitä toissapäivänä, siksi oli pakko heittää vitsikäs kommentti viestiini hymiön kera.
Pussihousuinen tosimies ei hymyile, vaan merkitsee huvittuneisuutensa vahaamalla arvokkaasti viiksiään ja kohennellen hienovaraisesti kalukukkaroaan.

Tähän tarkoitukseen vartavasten luodut emojit eivät ole warhammer-empiren puolelta ymmärrettävästä syystä vielä sotavasaraan rantautuneet. Tästä syystä hymiöiden käyttö on tässä palaverissa niin kovin rajallista.

Järkytys on ymmärrettävää. Jos tämä aiheuttaa ylenmäärin pingottuneisuutta ja jäykkyyttä (itsensäruoskijatkin kun ovat nykyään neljästi Jäykkiä), kamaripalvelijamme Jürgen ja Hans löytävät teille siihen avun takahuoneessa tujauksessa. Sigmarin nimeen.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Lateksimajava
Viestit: 2164
Liittynyt: To 22.01.2004 12:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Lateksimajava » Ti 14.06.2016 09:40

Flagellanteilla kyllä kelpaa käydä pienten ja kalliiden yksiköiden kimppuun. Onhan se Empirellä hienoa, kun ei tarvitse huolehtia tippaakaan siitä, että kaverit lähtisi käpälämäkeen. Ymmärrän hyvin houkutuksen mennä "all in" ja ottaa 2x30. Ei se 520 pistettä edes ole niin paha ja kelatkaa mikä pelotevaikutus!

Itse olen peluuttanut 20 ukkoa kerran sen jälkeen, kun sain yksikön tässä taannoin valmiiksi. 180 pistettä ei sinänsä ole halpa, mutta etenkin juoksemattomuuden ja S5 kostoiskujen vuoksi kelpo yksikkö. Tykkään eniten siitä vapaudesta, että näitä ei tarvitse muulla armeijalla tukea. Voi vaan jättää martyroitumaan. Olisi vielä toiset 20 maalattavana jos sitä joskus jaksaa.

Flagellanteissa on hienoa se, että kaiken kokoisista yksiköistä on iloa. On se sitten 60 ukkoa tai Ilen tyylikäs 12 munkin seurue.

Avatar
Scumboogie
Viestit: 4334
Liittynyt: Su 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Scumboogie » Ti 14.06.2016 13:07

Rune kirjoitti:
Scumboogie kirjoitti:No siis se flagellanttien oikea diilihän tietenkin on kassujen poisto combat phasen lopussa, se tekee niistä kovan. Järkytyin tuffi nelosesta kun kuulin siitä toissapäivänä, siksi oli pakko heittää vitsikäs kommentti viestiini hymiön kera.
Pussihousuinen tosimies ei hymyile, vaan merkitsee huvittuneisuutensa vahaamalla arvokkaasti viiksiään ja kohennellen hienovaraisesti kalukukkaroaan.

Tähän tarkoitukseen vartavasten luodut emojit eivät ole warhammer-empiren puolelta ymmärrettävästä syystä vielä sotavasaraan rantautuneet. Tästä syystä hymiöiden käyttö on tässä palaverissa niin kovin rajallista.

Järkytys on ymmärrettävää. Jos tämä aiheuttaa ylenmäärin pingottuneisuutta ja jäykkyyttä (itsensäruoskijatkin kun ovat nykyään neljästi Jäykkiä), kamaripalvelijamme Jürgen ja Hans löytävät teille siihen avun takahuoneessa tujauksessa. Sigmarin nimeen.
Mulla meneekin koko ajan realtime goblinlarppi päällä, meidän luolassa huvittuneisuus esitetään sormella osoittamalla ja nauramalla sekä heittelemällä muiden päälle käpyjä ja poron ulostetta. Kaikki on nyt käytetty Bretonnia-puolelle viime aikoina joten jotain piti keksiä nopeasti.

Avatar
Scumboogie
Viestit: 4334
Liittynyt: Su 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Scumboogie » Ti 14.06.2016 13:08

Rune kirjoitti:Pussihousuinen tosimies ei hymyile, vaan merkitsee huvittuneisuutensa vahaamalla arvokkaasti viiksiään ja kohennellen hienovaraisesti kalukukkaroaan.

Tähän tarkoitukseen vartavasten luodut emojit eivät ole warhammer-empiren puolelta ymmärrettävästä syystä vielä sotavasaraan rantautuneet. Tästä syystä hymiöiden käyttö on tässä palaverissa niin kovin rajallista.
Mulla meneekin koko ajan realtime goblinlarppi päällä, meidän luolassa huvittuneisuus esitetään sormella osoittamalla ja nauramalla sekä heittelemällä muiden päälle käpyjä ja poron ulostetta. Kaikki on nyt käytetty Bretonnia-puolelle viime aikoina joten jotain piti keksiä nopeasti.

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6298
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Rune » Ti 05.07.2016 23:42

Hei, korkean kulttuurin ystävät:

Marienburgin huonomaineisin bardi, luuttusankari ja sensaatiohakuinen ja populistinen kronikoitsija Fröbelin Ruska on kohdannut sot-- tutkimusretkellään Albionin saarelle lukuisia kysymyksiä siitä, mistä hän on saanut kaivettua käyttöönsä höyrytankin, tuon teräksisen pedon.

Näin hän jakaa tiedon laulun voimin (runouden ammattilainen kun on, vaikkei sitä moni Marienburgin hovissa myöntäisikään). Saatte kokea ensimmäisinä riimit, jotka tulevat vielä vavisuttamaan Marienburgin ylhäistön saleja:

Raudan synty

Tänään KoWissa Rhordian liiga paini tasapelin rotta-armadoita vastaan Invade skenaariossa. Rottien ampumisvoima on häkellyttävää.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Avatar
ile
Viestit: 1778
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja ile » Ti 02.08.2016 13:07

Ropeconissa pelattiin 10 äijän turneessa 4 peliä/äijä. Mukana oli 3 Empire armeijaa. Yksikään Empire ei päässyt kärkeen. Turneessa taisi olla vähän kahden kerroksen väkeä, isot pisteet meni enimmäkseen kokeneille turnauspelaajille (?). Onko Empire enemmän sellainen herrasmiesten valinta?

Olisko nyt koottujen selitysten ja jälkiviisastelun aika? Omaksi hyödyksi ja muille opiksi. :)

Olli K. - Infernal Dwarves - 59
Juha - Ogres - 54
Juuso - Vermin Swarm - 54
Julius - Vampire - 48
Olli M. - Empire - 43
Herman - KoE - 38
Ilmar - Empire - 34
Mäkynen - Beast - 24
Timo - Empire - 21
Jirka - Beast - 8

-ile

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”