(8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » La 16.07.2016 01:46

Nyt sain empiren listan beta 0.1 valmiiksi. Se menee kaverille joka on empiren pelaaja luettavaksi kirjoitus virheiden löytämistä ja muutos ehdotuksia varten. Seuraavaksi panostan Dogs of War listaan joka tulee olemaan monipuolinen.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » La 16.07.2016 02:00

Myös uusi common magic item lista on valmis joka korvaa sääntiksen listat. Julkaisen beta 0.1 version empiren army listan yhteydessä.

Jossain vaiheessa saatan tehdä muutoksia perus varusteiden sääntöihin. Keihäät esim saa buffia mutta eivät tule olemaan niin kovia kuin 9th agessa.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Amai
Viestit: 650
Liittynyt: Ke 21.06.2006 03:23

Re: Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Amai » Pe 22.07.2016 15:14

Muutosehdotuksia:

Lizardmen:
-Skink ridersejen Shield 2pts ja Light armor 2pts (Tai jompi kumpi)
-3+ wardin hinta korkeammaks
-Sauruksien Light armor 2pts

Bretonnia:
-Crossbowmenit 1pts kalliimmaks ja skirmishiä myös (Tai jompi kumpi, mielellään crossbowmenien hinta.)
-Trebuchet on ehkä liian halpa tai liian tehokas

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » La 06.08.2016 10:25

Amai kirjoitti:Muutosehdotuksia:

Lizardmen:
-Skink ridersejen Shield 2pts ja Light armor 2pts (Tai jompi kumpi)
-3+ wardin hinta korkeammaks
-Sauruksien Light armor 2pts

Bretonnia:
-Crossbowmenit 1pts kalliimmaks ja skirmishiä myös (Tai jompi kumpi, mielellään crossbowmenien hinta.)
-Trebuchet on ehkä liian halpa tai liian tehokas
Otan nämä huomioon ja kerään muidenkin ehdotuksia vastaan. Empiren army listan tarkastuksessa on mennyt luvattoman kauan joten ens viikolla teen sen itse. Myös dogs of war army lista valmistuu ensi viikoksi.

Kiitos Amaille!
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 10.08.2016 21:18

No niin. Dogs of war lista on valmis ja menee tarkistukierrokselle ja julkaisen sen samaan aikaan empiren kanssa. Nyt lähti Orcs and goblins kirjoituspöydälle.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Su 28.08.2016 21:04

Hiukan on ongelmia saada noita pdf:iä kun kaverista ei hetkeen ole kuulunu mitään (itellä ei ole pilvipalvelua johon laittaa ). Näyttää siltä että myös Orcs and Goblins army listakin ehtii valmistua.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 31.08.2016 10:32

Nyt hyvät ystävät on Empire ja Dogs of war army listat Beta 0.1 versiot näkyvillä. Mikäli virheitä ynm löytyy niin infoa tulemaan. Myös uusia ehdotuksia kuten yksiköitä, charruja tai jopa korjaus/muutos ehdotuksia otetaan vastaan. Jos jotain mitä näillä roduilla on joskus ollut puuttuu niin siitä infoa mulle. Näin Empiren ja Dogs of War on saatu back to business =).

Myös uusi ja laaja Common Magic item lista on tuolla ekassa viestissä =).
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
ile
Viestit: 1365
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja ile » Ke 31.08.2016 15:36

Silmäilin Empiren läpi. Sellainen kiva kokoelma Empiren juttuja 20 vuoden ajalta. Kyllähän tolla pelais, niinkuin pelais niillä muillakin iteraatioilla.

Empiren akolyytit ja Kislevin karhuritarit on kyllä siistejä ideoita. Samoin crush the weak niille, joilla se on. (Olikse jo niissä kutosedikan kirjoissa?) Samoin kaikki kivat ei-ihmisyksiköt. Paitsi missä ovat kääpiöt, joita kuitenkin asuu jokaisessa Empiren kaupungissa?

Kulmia kohotti seuraavat jutut:
- Kautta linjan huono englanti (olen laiska, en rupea editoimaan).
- Repeater Handgunin kantama on 25". Tarkoituksella vai lapsus?
- "Armoured plate" on karsee. Ihanko että panssaroitu levyhaarniska? "Barding" on ihan käyttökelpoinen perustermi ratsupanssarille.
- Ratsuväen hilparit on meh. Joku itäaasialainen paimentolaispoppoo käytti ehkä jossain leikeissään jotain tämän kaltaista, GW otti ne erikoiselle ritarikunnalle, ja nyt renessanssiritareille pitää saada samanlaiset. Höh.
- Ulricin sotapapeilla on Crush the weak JA fury = hatred. Crush the weak on täysin redundantti.
- Monet yksiköt ovat redundantteja kopioita toisistaan: niistä voisi tehdä yhden yksikön optioita eri asevaihtoehdoilla erillisten yksiköiden sijaan
- Yksiköillä vilisee maagisten standardien mahdollisuuksia. Tämä korostuu, kun coren eri asevaihtoehdot ovat eri yksiköitä.
- Yksiköiden maksimikoot ovat melkoisia. Perussääntöjä lukematta ja testipelaamatta on vaikea sanoa, ovatko ne liian korkeita. Jään aidosti pohtimaan T9A:n oivallusta vähän jakaa model-hintoja pienen/ison yksikön suhteen. Olisko se järkevää tässäkin?
- Crossarit ja musketöörit on eri hintaisia. Joku vois ajatella, että musketöörejä sakotetaan taas turhaan.
- Ja jos crossarit voivat skirmata, miksi musketöörit eivät voi? Voihan ne oikeestikin! :)
- Inner Circle saa +1 Strenan +2pp/cavalry ja +1p/Infantry. Onkohan vähän halpa? Strena on kuitenkin SE kunkkuominaisuus.
- Kislev Winged Lancers & Gryphon Legion Glorious Chargea ei esitetä Fear-säännön kautta. Se voi siis panikoida pelottomia hirviöitä ja terroria aiheuttavia monstereitakin?
- Ehkä osan Specialista voisi siirtää takaisin Rareen ja osan Raresta johonkin Unique Units -osioon, joka olisi Rare ja One of a kind, aivan kuten ainutkertaiset henkilötkin.

Kun mennään fiilislistoilla, vois yhtä hyvin tehdä oman listan White Wolffille. Sinne vois sit ottaa ne loputkin siistit erikoisyksiköt, mitä niissä kutosedikan listoissa oli, skirmareita ja koiralaumoja. Sama kuin Dogs of Warin esittäminen erillislistanaan. Tehdään hilpeästä väristä laajempia sääntönippuja.

Tällaisia mietteitä ja kritiikkiä tässä vaiheessa.

-ile

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 31.08.2016 17:58

ile kirjoitti:Silmäilin Empiren läpi. Sellainen kiva kokoelma Empiren juttuja 20 vuoden ajalta. Kyllähän tolla pelais, niinkuin pelais niillä muillakin iteraatioilla.

Empiren akolyytit ja Kislevin karhuritarit on kyllä siistejä ideoita. Samoin crush the weak niille, joilla se on. (Olikse jo niissä kutosedikan kirjoissa?) Samoin kaikki kivat ei-ihmisyksiköt. Paitsi missä ovat kääpiöt, joita kuitenkin asuu jokaisessa Empiren kaupungissa?

Kulmia kohotti seuraavat jutut:
- Kautta linjan huono englanti (olen laiska, en rupea editoimaan).
olen pahoillani huonosta englannista mutta olen sentään yrittänyt. Ja tekemällä ja virheistä oppii. Koitan korjata seuraavaan osaan kielioppi virheitä. Odotin kuukauden että kaveri olis lukenut läpi ja ehdottanut korjauksia mutta niin ei käynyt. Nyt mennään tämän tien kautta
- Repeater Handgunin kantama on 25". Tarkoituksella vai lapsus?
Tämä on puhdas lapsus. Pahoittelen syvästi.
- "Armoured plate" on karsee. Ihanko että panssaroitu levyhaarniska? "Barding" on ihan käyttökelpoinen perustermi ratsupanssarille.
Tämä oli sellainen "työstämis nimi". Olen miettinyt myös "Monster Barding" mahdolliseksi nimeksi mutta jos löytyy parempi niin infoa tänne. Muutan tuon ensi versioon.
- Ratsuväen hilparit on meh. Joku itäaasialainen paimentolaispoppoo käytti ehkä jossain leikeissään jotain tämän kaltaista, GW otti ne erikoiselle ritarikunnalle, ja nyt renessanssiritareille pitää saada samanlaiset. Höh.
Tämä on vaan siis valinta jos ihmiset haluaa cavalrylle hilparit. Mistäs se on pois loppujen lopuksi? 9th agessakin on nähty kummallisia optioneja. Jos ei tykkää käyttää niin niitä ei tarvi silloin ottaa.
- Ulricin sotapapeilla on Crush the weak JA fury = hatred. Crush the weak on täysin redundantti.
Eli mitä tarkoitat? Jos tossa tuli virhe niin korjaan tuon oikein mielelläni. Sanot vaan mikä on pielessä ja miten muuttaisin sen.
- Monet yksiköt ovat redundantteja kopioita toisistaan: niistä voisi tehdä yhden yksikön optioita eri asevaihtoehdoilla erillisten yksiköiden sijaan
Tuo on totta mutta annan niiden nyt olla näin toistaiseksi ellei lisää yksiköitä tule jolloin tilankin takia pitää muokata.
- Yksiköillä vilisee maagisten standardien mahdollisuuksia. Tämä korostuu, kun coren eri asevaihtoehdot ovat eri yksiköitä.
näinhän se on. Mutta katsotaan jatkossa onko siihen asiaan tehtävä muutoksia.
- Yksiköiden maksimikoot ovat melkoisia. Perussääntöjä lukematta ja testipelaamatta on vaikea sanoa, ovatko ne liian korkeita. Jään aidosti pohtimaan T9A:n oivallusta vähän jakaa model-hintoja pienen/ison yksikön suhteen. Olisko se järkevää tässäkin?
Mulla on oma ajattelutapa tähän. Joihinkin cavalryjen maksimikokoon vois tehdä muutoksia mutta nuo koot on myös sen takia jos joku haluaa pelata isompia yksiköitä tai isompia pelejä. Mitä itse ehdottaisit?
- Crossarit ja musketöörit on eri hintaisia. Joku vois ajatella, että musketöörejä sakotetaan taas turhaan.
miten korjaisin tämän?
- Ja jos crossarit voivat skirmata, miksi musketöörit eivät voi? Voihan ne oikeestikin! :)
Hmm, tuota mietin itekin kun aloin listaa rakentaa. No jos muilta tulee sama toive niin annetaan seuraavassa eli 0.2 versiossa niille option skirmishers kykyyn.
- Inner Circle saa +1 Strenan +2pp/cavalry ja +1p/Infantry. Onkohan vähän halpa? Strena on kuitenkin SE kunkkuominaisuus.
Totta mutta esim brettien kotr maksaa voimasta 2 pistettä niin tottakai se sama on empirellekin. Jalkaväelle annoin hiukan halvemmalla sen mutta jos se tuntuu epäoikeudenmukaiselta niin nostetaan jalkaväenkin 2:een pisteeseen.
- Kislev Winged Lancers & Gryphon Legion Glorious Chargea ei esitetä Fear-säännön kautta. Se voi siis panikoida pelottomia hirviöitä ja terroria aiheuttavia monstereitakin?
tämän säännön otin 6 edikan kislevin white dwarf army listasta. Jos olet immuuni psykologialle /on unbreakable niin et tietenkään ota paniikkia. Muuten ymmärtääkseni joutuu ottamaan. Jos tämä sääntö tarvitsee korjausta niin ehdotuksia pöytään.
- Ehkä osan Specialista voisi siirtää takaisin Rareen ja osan Raresta johonkin Unique Units -osioon, joka olisi Rare ja One of a kind, aivan kuten ainutkertaiset henkilötkin.
Kuten? Ehdotusta tulemaan.

Kun mennään fiilislistoilla, vois yhtä hyvin tehdä oman listan White Wolffille. Sinne vois sit ottaa ne loputkin siistit erikoisyksiköt, mitä niissä kutosedikan listoissa oli, skirmareita ja koiralaumoja. Sama kuin Dogs of Warin esittäminen erillislistanaan. Tehdään hilpeästä väristä laajempia sääntönippuja.

Tällaisia mietteitä ja kritiikkiä tässä vaiheessa.

-ile
Iso kiitos palautteesta ile. Tiedän että mun englanti ei ole parhaimmistoa mutta koitan parhaani ja tekemällä oppii. Sulla oli hyviä kysymyksiä ja toivon että myös voit tuoda mahdollisia korjaus ehdotuksia. Se auttais eteenpäin.

Sain yv:nä jo paljon palautetta sekä korjaus ehdotuksia.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » To 01.09.2016 11:07

Teen Dogs of Warin ja Empiren Beta 0.2 versioon korjauksia.

Armoured plate vaihtuu Large Bardingiksi.
Huntsmen unitin minimi koko on 5 mallia eikä 10.
Dogs of war ja Empiren Pikemenien pistehinta on nyt sama eli 6pts/model.
Teen palautteiden perusteella joihinkin muutoksia joten kannattaa yv:nä pistää esim kielioppiin liittyen viestiä jotta voi "valuaviat" korjata.

Seuraavat 2 armeija listaa jotka tuon kun saan valmiiksi ovat Orcs and Goblins ja Beastmen. Animosityä mietin vielä sillä haluan tehdä siitä sellaisen fifty-fifty testin. Eli osittain hyötyä ja osittain haitta.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
ile
Viestit: 1365
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja ile » To 01.09.2016 11:19

Lord of Carcassonne kirjoitti:Armoured plate vaihtuu Large Bardingiksi.
Eiköhän "Heavy Barding" olisi kuitenkin paras termi? Siis sellainen totunnaisen kuuloinen termi, jonka englanninkielinen sotapelinatiivi helpoimmin tajuaisi.
Lord of Carcassonne kirjoitti:Dogs of war ja Empiren Pikemenien pistehinta on nyt sama eli 6pts/model.
Empiren yksiköiden hintaan vaikuttaa Empiren Parent-Detachment sääntö. Samoin Empire saa tavalliselta riviherolta haten, jolla on melkoinen synenergia 4 rankissa taistelevan piikkimiesyksikön kanssa. Se on sitten eri asia, että onko hyötysuhde kokonaisen pisteen/modeli arvoinen, varsinkaan halvalle jalkaväelle. Moni pelaaja ehkä sanoisi, että ei ole. Tai onko sotapapin hinnassa sen synenergian hinta. Moni pelaaja sanoisi, että on.

Mä en näe, että mun kannattaisi kovin tarkasti esittää parannusehdotuksia näihin sääntöihin, koska en tosissani usko, että lähden tätä sääntöiteraatiota kokeilemaan. Noin yleensä, jos teet mielestäsi kivoja kotisääntöjä, muiden miellipiteillä ei ole kauheasti väliä. Mä seurailen tätä threadia leppoisassa keskustelumielessä. Ennen kaikkea toisten kotisääntöjä kattelemalla ymmärtää, mikä on toisten pelifilosofia. Vaikuttaa siltä, että teillä on ihan kiva pelifilosofia. :)

-ile

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » To 01.09.2016 11:29

ile kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:Armoured plate vaihtuu Large Bardingiksi.
Eiköhän "Heavy Barding" olisi kuitenkin paras termi? Siis sellainen totunnaisen kuuloinen termi, jonka englanninkielinen sotapelinatiivi helpoimmin tajuaisi.
Lord of Carcassonne kirjoitti:Dogs of war ja Empiren Pikemenien pistehinta on nyt sama eli 6pts/model.
Empiren yksiköiden hintaan vaikuttaa Empiren Parent-Detachment sääntö. Samoin Empire saa tavalliselta riviherolta haten, jolla on melkoinen synenergia 4 rankissa taistelevan piikkimiesyksikön kanssa. Se on sitten eri asia, että onko hyötysuhde kokonaisen pisteen/modeli arvoinen, varsinkaan halvalle jalkaväelle. Moni pelaaja ehkä sanoisi, että ei ole. Tai onko sotapapin hinnassa sen synenergian hinta. Moni pelaaja sanoisi, että on.

Mä en näe, että mun kannattaisi kovin tarkasti esittää parannusehdotuksia näihin sääntöihin, koska en tosissani usko, että lähden tätä sääntöiteraatiota kokeilemaan. Noin yleensä, jos teet mielestäsi kivoja kotisääntöjä, muiden miellipiteillä ei ole kauheasti väliä. Mä seurailen tätä threadia leppoisassa keskustelumielessä. Ennen kaikkea toisten kotisääntöjä kattelemalla ymmärtää, mikä on toisten pelifilosofia. Vaikuttaa siltä, että teillä on ihan kiva pelifilosofia. :)

-ile
Heavy Barding kuulostaiskin paremmalta. Täytynee vielä sitten tehdä muutosta siihen.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Eöl the Dark Elf
Viestit: 1013
Liittynyt: Ti 18.07.2006 20:38
Paikkakunta: Tampere

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf » To 01.09.2016 11:37

Lord of Carcassonne kirjoitti:Animosityä mietin vielä sillä haluan tehdä siitä sellaisen fifty-fifty testin. Eli osittain hyötyä ja osittain haitta.
Vaikka siellä ois hyötyjäkin niin se mahdollisuus että unitit rupee perseilemään kaikkee mitä ei pitäis riittää todennäköisesti ajamaan listat juuri siihen malliin että siellä pelataan niitä juttuja joilla ei ole animosityä tai jotka saavat sen estettyä. Itse suosittelisin että annat vaikka jonkun staattisen modin 9th Agen tapaan siihen tilalle. Heitettävä animositytaulukko vaatisi melkein jonkun laajemman kyvyn hallita sitä edes tärkeillä vuoroilla jotta jaksaisi pelata unitteja jotka sitä testaavat, vaikka siellä olisi vähän porkkanaakin tarjolla.

Tässä taas disclaimerina että, näin mun mielipide ja itse tykästyin tohon 9th Ageen sen verran että tuskin muita kasin johdannaisia tulen pelaamaan, joten teet tietty tämän kanssa niin kuin tykkäät.
Nomen Est Omen.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » To 01.09.2016 11:50

Eöl the Dark Elf kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:Animosityä mietin vielä sillä haluan tehdä siitä sellaisen fifty-fifty testin. Eli osittain hyötyä ja osittain haitta.
Vaikka siellä ois hyötyjäkin niin se mahdollisuus että unitit rupee perseilemään kaikkee mitä ei pitäis riittää todennäköisesti ajamaan listat juuri siihen malliin että siellä pelataan niitä juttuja joilla ei ole animosityä tai jotka saavat sen estettyä. Itse suosittelisin että annat vaikka jonkun staattisen modin 9th Agen tapaan siihen tilalle. Heitettävä animositytaulukko vaatisi melkein jonkun laajemman kyvyn hallita sitä edes tärkeillä vuoroilla jotta jaksaisi pelata unitteja jotka sitä testaavat, vaikka siellä olisi vähän porkkanaakin tarjolla.

Tässä taas disclaimerina että, näin mun mielipide ja itse tykästyin tohon 9th Ageen sen verran että tuskin muita kasin johdannaisia tulen pelaamaan, joten teet tietty tämän kanssa niin kuin tykkäät.
Pelaatte tietenkin mitä lystäätte mutta 9th age ei ole mulle antanu niin kovaa kipinää että olisin siihen täysin tykästynyt "Katselee Koe listaa ja joitakin tiettyjä sääntöjä". Mutta vaikka en ole ihan sikakova 9th age fani niin ei se kuitenkaan estä mua pelaamasta sitäkin. Kyllä mä 9th agea voin pelata ei se mun tykkääminen sitä estä.

Mutta mietin tälläistä animosity taulukkoa. Jos se ei vaikuta hyvältä niin täytyy katsoa millainen se 9th agen versio oli ja muokkailee sen mukaisesti.

Animosity
The unit with this special rule must take Animosity test in your Start the Turn sub-phase during each your turns.
Roll a D6 for each eligible unit. If the dice roll is a 2 or more, the unit behaves normally this turn. If the roll is a 1, the unit fails its Animosity test and must roll on the Animosity table.

In following situation Animosity test is not taken at all:
-If unit has 5 or less models.
-Unit is engaged in close combat.
-Unit garrisoning the building.
-Unit is fleeing or currently off the battlefield.

-Characters and Animosity
Characters do not take Animosity test. If character is joining to unit that is subject to Animosity then they are affected also by the Animosity test´s result as the unit too.

-Charging and Animosity
Certain results on the Animosity table require units to declare charge. Note that charges are declared and carried out in the Charge sub-phase as normal.

-Mounts and Animosity
Mounts (whether a cavalry mount, monstrous beast or a ridden monster) are subject to the same Animosity result as their rider.

Animosity table

1= Get ´Em!: The unit inflict D6 Strength 3 hits on the closest friendly unit that has 5 or more models, is subject to Animosity, and is within 6”. The victim (if there is one) then inflicts D6 S3 hits back. In both instances, Hordes inflicts 2D6 S3 hits instead of just D6. Neither unit can charge or move in the Movement phase, cast spells, nor shoot this turn. If the victim has not yet taken an Animosity test, then it does not do so this turn. If there isn´t an eligible victim, the unit will Squabble or Get Beaten instead (see below). Casualties from this result do not cause Panic tests to anyone.

2-5= Squabble or Get Beaten: The unit must declare charge to closest enemy unit if they are able to do so in Charge sub-phase. If they can´t, they cannot move in Movement phase, casts spells, nor shoot. They may fight normally if they are charged.

Instead of accept the effect above, the unit may take D6 S3 hits distributed as shooting (beating some members they stop squabble before it really started). If decide to do this then unit count as that they success the Animosity test and may act as normal.

6= We´ll Show ´Em!: The unit may pivot to any direction and so that there is enemy unit in line of sight. Then unit may move up to their Movement characteristic forward the closest enemy unit and the unit does not have to use full movement if they do not want to. The movement cannot end closer than 2” from the enemy units or Impassable terrain. The unit may act as normal in this turn.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Amai
Viestit: 650
Liittynyt: Ke 21.06.2006 03:23

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Amai » To 01.09.2016 13:22

Ihan hyvältä toi taulukko vaikuttaa mun mielestä.

Miks alle 5 kokoset ei testaa, tyhmyys ei oo tarpeeks tiivistynyttä ku on vähempi porukkaa ?

Tota ilelle vastausta lukiessani tuli mieleen ehotus että miksei nostais kummankin s hintaa, jos jalkaväelle +2 ni hevosmiähil +4. Jotenkin epäilen et tosta oli kyse. (Monst infantry +6)

Tosta empire listasta puuttuu ne commandit mitä on 9 agessa, ne lisäis varmaan vielä enempi noiden pikemenien hohtoo.

Avatar
ile
Viestit: 1365
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja ile » To 01.09.2016 19:36

Tossa aiemmin oli esillä simulatiivista juttua, johon viitsii heittää vähän pitempää pohdintaa.
Lord of Carcassone kirjoitti:
ile kirjoitti:- Crossarit ja musketöörit on eri hintaisia. Joku vois ajatella, että musketöörejä sakotetaan taas turhaan.
miten korjaisin tämän?
ile kirjoitti:- Ja jos crossarit voivat skirmata, miksi musketöörit eivät voi? Voihan ne oikeestikin! :)
Hmm, tuota mietin itekin kun aloin listaa rakentaa. No jos muilta tulee sama toive niin annetaan seuraavassa eli 0.2 versiossa niille option skirmishers kykyyn.
Sinänsä on kai se ja sama, mitä lisäpalikoita eri yksiköille annetaan. Pelillisesti pitäis olla toisistaan erottuvia siistejä yksiköitä, joilla voi tehdä vähän eri asoita. Crossarit ja Handgunnerit eivät ole pelillisesti tai historiallisesti niin erilaisia yksiköitä, että niitä välttämättä pitäisi käsitellä erillisinä yksiköinä. Pidän Ysiajan pointista sulauttaa yksiköt yhteen.

Pelillisesti Crossareilla on pitempi kantomatka ja Handgunnereilla AP (1). Teidän peleissä ilmeisesti tuntuu siltä, että Handgunnereiden AP (1) on selkeästi Crossareiden pitkää kantomatkaa parempi, ja siksi laitoitte Handgunnereille enemmän hintaa. Mulla taasen on sellainen fiilis, että ajoittaisista napinoista ja vaihtelevista perusteista huolimatta molemmilla on oma arvonsa, ja ne vois olla saman hintaisia. Sitten jää kysymykseksi, haluaako teennäisesti rajoittaa ampuvia yksiköitä tekemällä niistä tehoonsa nähden melko kalliita, vai antaa periksi sodankäynnin muutokselle ja tehdä ampuma-aseista vähän halvempia ja siten suosia gunlinejä. Näitä filosofisia juttuja teidän pitäis miettiä, kun rustaatte näitä sääntöjä.

Mut sitten siihen simulaatioon. Historialliset viitteet 1500-luvun alun Euroopan sotanäyttämöille, joilla Empire taisteli Empireä vastaan. :)

Varsijousimiesten varustukseksi vakiintui tähän aikaan jonkinlainen ja ajoittain aika raskas panssari, sekä ennen kaikkea isot kilvet (pavise), joiden takana vihollista voitiin lähestyä ja joiden takana hidas lataaminen kävi turvallisemmin. Joku Hvy Armour + Pavise ei olis mitenkään epäsynkassa tän idean kanssa. Pavise olis tässä lähinnä liikuteltava este, joka kulkee yksikön mukana ja nököttää aina sen edessä. Se hidastaisi yksikön liikettä (Move -1) ja voisi antaa lähitaistelussa Armor Saven lisäksi -1 KUMMANKIN osapuolen lähistelyyn. Yksikkö voisi halutessaan hylätä paviset, ja menettäisi ne automaattisesti jos lähtee livohkaan.

Varsijousimiehiä käytettiin yleensä löyhässä muodostelmassa (Skirmish). En ihan tiedä miksei ollut suljettuja rivistöjä, mutta homma saattaa liittyä aseen hankalaan muotoon ja hankalien latausmekanismien käyttöön. Tilaa tarvittiin.

Arkebuusimiesten panssarointi oli yleensä kevyttä tai puuttui kokonaan. Syynä voi tosin olla se, että panssari yleensä väheni ajan myötä ja arkebuusit yleistyivät varsijousten kustannuksella varsin nopeasti. Siten arkebuusimiehet eivät ehkä tarvitse kuin valinnanvaraisen Lt Armourin.

Arkebuusimiehet taistelivat sekä suljettuina että avoimina rivistöinä. Emoyksiköiden liepeillä tai etujoukkoina taistelevat yksiköt omaksuivat yleensä löyhän muodostelman (Skirmish). Ampumatehokkuutta pyrittiin kasvattamaan suljetuilla useamman rivin muodostelmilla. Wanhojen 80- ja 90-luvun FABA-edikoiden erilaisia sääntöjä näille yhteislaukauksille ei ole 2000-luvulla enää käytetty (6. edikassa taisi olla vielä jotain liikkumista ampumisen yhteydessä?), koska se kai koetaan pelillisesti hankalaksi. Mun mielestäni Handgunnerit vois vaikka ampua yhdestä ylimääräisestä rivistä, jos eivät ole ampuneet tai marssineet edellisellä vuorolla. Miten sen sitten hinnoittelee, on eri juttu. Ehkei se toteudu tavallisessa taistelussa niin usein, että sitä pitäisi erikseen edes hinnoitella. Tai se olisi saman arvoinen kuin Skirmish.

Tällaista simulatiivista pelifilosofiaa.

Pelimekaanisesti en tosiaan näe mitään erityistä syytä käsitellä Crossbowmenejä ja Handgunnereita erillisinä yksikkökategorioina, koska taktinen rooli on identtinen. Enkä näe mitään mieltä hinnoitella aseita eri kasteihin.

-ile

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 12.09.2016 20:27

Ens viikon loppuun mennessä valmistuu Orcs and goblins sekä Beastmen.

Seuraavat jotka pistän työpöydälle ovat Vampire Counts ja High Elves. Molemmille luvassa paljon kivaa =).

Vampire counts. Muutama spoiler....
-Black knightit voi upgradeta fallen knights of Bretonnia (saa Lance Formationin) tai fallen knights of Empire(saa full plate haarniskan)
-zombie giant
-Hellsteed riders (wight ratsastajat)
-skeletonit voivat saada crossbowit kuten 5th editionissa...

High Elves( muutama... näin alkuun)
-Dragon riders
-war lion riders

Enemmän tietoa tulossa myöhemmin.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 14.09.2016 11:07

No niin. Nyt on Beastmen ja Orcs & Goblins saatu valmiiksi. Täytyy käydä listat viel läpi ja tehdä korjauksia ennen kuin päästää seuraavan beta version näytille.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 05.10.2016 11:35

Nyt on hiukan ongelmia ollut Orcs and Goblins ja Beastmen listojen saannin kanssa tuonne onedriveen ja sieltä linkit. Mutta yritän saada asiat pian kuntoon. Voin halukkaille mailata kyseisten armeijoiden Beta listat. Siitä voi yv:tä pistää. Toivon että saan pian ongelmat ratkottua. High Elves on Spessuja vaille valmis. Vampire Counts on hiukan kesken viel. Nyt sivussa aloitin Chaos Dwarf army listan.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Jean
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 15.12.2014 01:11

Re: (8th edition New Dawn) Warhammer New Dawn project army listat ja sääntö muutokset 8th editioniin

Viesti Kirjoittaja Jean » Pe 14.10.2016 09:39

Kiva idea sinänsä lähteä parantelemaan 8th edikkaa, mutta onko tästä 9th agen kilpailijaksi niin se on sitten eri asia. Todennäköisesti ei.
Voisin kuitenkin kokeilla tätä versiota ihan kokeilumielessä, sillä diggaan sun laajasta special character valikoimasta; varsinkin Empiren.

Muutama kommenti VC:n spoilereista. Hellsteed riders on hyvä idea samoin zombie giant. Black knightit päivityksineen ihan ok idea. Sen sijaan varsijousi skeletoneista en tykkää yhtään sillä se syö Vampyyrien ideaa armeijana. Armeijan ei ole tarkoitus ampua vaan lyödä ja taikoa kovaa. Jätä koko idea ampuvista skeletoneista pois.
As a commander of an Empire army, it is by your courage and leadership that the soldiers of the Empire will hold the line and face the horrors that assail them.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”