(WARBLADE) Miscast Taulukon kehittämistä, Ideoita saa antaa

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6149
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

(WARBLADE) Miscast Taulukon kehittämistä, Ideoita saa antaa

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Elikkäs Miscast taulukko on ollut hiukan tapetilla ja ajattelin teiltä muilta kysyä että miten Miscast taulukkoa vois muuttaa. Alla on nykyinen Warblade Miscast taulukko joten otan muutos ehdotuksia vastaan oikein mielelläni.

Miscast Table
2D6 Result
2-3 Power of the magic goes overheat and wizard´s body is filled too much of power. In result of this wizard is slain outright and is removed from play (no saves of any kind, not even ward saves or Regeneration!). If wizard had mount such as chariot, monstrous mount, monster mount etc., it is also removed from play as well. If the wizard was joined in the unit, then the unit he was joined suffers D6 automatic wounds with no saves of any kind (including ward save and Regeneration).
4-6 The caster begin to shake and his body starts to break from the raw power of magic. He takes D3 automatic wounds with no saves of any kind (including ward save and Regeneration). If he was joined to unit then unit also is affected. Radiant of magic which freed from the wizard´s body burn others. The unit where wizard joined also suffers D3 automatic wounds with no saves of any kind (including ward save and Regeneration).
7 Wizard accidentally cast enemy wizard´s spell instead of his own. So the opponent may choose one of his wizards in his army and this wizard may immediately cast one of his spells. This spell count as bound spell for this purpose and spell´s power level is that spell´s normal (non-boosted) casting value. Casting player may use his power dice to dispel this spell. Opponent´s spell cannot be cast with boosted version in this case. In addition, wizard who got this result cannot cast more spells in this magic phase.
8-9 A massive vortex of power drains away the sorcerous energy. The caster suffers one strength 10 hit. In addition, all spells currently in play on the entire battlefield are automatically dispelled and the magic phase ends. All power and dispel dice stored in magic items are also lost.
10-11 The caster used more than normally power for the spell. The caster loses all his own power dice and all from his army´s power pool.
12 The caster mispronounces one of the secret words of power binding the power of the spell, triggered an anomaly. The spell he attempted to cast is successful and count as having been cast with irresistible force, but after this the caster forgets how to cast the spell and will not be able to cast it again for rest of the battle.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Qwertyuiop
Viestit: 730
Liittynyt: Ke 21.06.2006 03:23

Re: (WARBLADE) Miscast Taulukon kehittämistä, Ideoita saa antaa

Viesti Kirjoittaja Qwertyuiop »

Ehkä muuttasin tuon result 2-3 vain 2 että olis harvinaisempi ja esim 12 vaihtasin sitten 11-12 mutta tuollain tulos 7 vaihtus tulokses 6 joka rikkoo symmetrian siinä kun tuon on tarkotus olla varmaan keskimmäisin tulos. Ehkä vois kehittää yhen resultin lisää sinne väliin ? Esim se räjähys joka tekee templeetillä vahinkoa. Ehkä niin että tulokset 2, 7 ja 12 olis vain nuilla lukemilla ja sitten 3-4, 5-6, 8-9, 10-11. Nuin olus parempi symmetria.

Sitten ilmiasu "the caster used more than normally power" joko "used more power than normally" tai "used more than normally to power the spell" (joista imo parempi "used more power than mormally"

Elikkä ehdotus:

2 = depaus
3-4 = d3 woundia
5-6 = imee powerit
7 = castaa eri loitsun randomina
8-9 = casteriin hitti
10-11 = casteriin hitti + templeetti
12 = unohtaa loitsun


Tuo 7 result olis huvittavampi kun se randomoitas se loitsu ja pysyis sama kohde niin vois vahingossa esim kirota tai vaurioittaa yksdikköä johon piti menmä augment yms. Randomoitas siis jokin muu sen taikurin tuntema loitsu jos ei olis muita ni sit esim loresta tai vastustajan.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6149
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (WARBLADE) Miscast Taulukon kehittämistä, Ideoita saa antaa

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Amaliin ainakin voi luottaa palautteen puolesta. Kiitos sulle. Odottelen muiltakin ehdotuksia. Sääntökirja on tällähetkellä viimeistelyn alla joten sitä varten tarttis saada väännettyä miscast taulukko kuntoon.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6149
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: (WARBLADE) Miscast Taulukon kehittämistä, Ideoita saa antaa

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Edelleenkin otetaan ideoita tähän.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”