Tomb Kings

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Avatar
K0tka
Viestit: 219
Liittynyt: Su 15.10.2006 21:00
Paikkakunta: Varkaus

Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja K0tka »

eli aloittelen tässä Tomb Kings armeijaa, ja siirryn 40k:n puolelta FaBaan.

olen kuullut että TKt ovat vaikea armeija aloittaa? onko tämä totta, ihan näin vaan piruuttani kysyäkseni

sitten toisia kysymyksiä

1. Eli teen Ratsuihin ja nopeuteen luottavan armeijan, johon tietenkin kuuluu Chariotteja, joten paljonko näitä kannattaa standardiin 2000pts armeijaan?

2.Tomb Guard kannattaako näitä värvätä 10 enempää?

3. montako Priestiä on hyvä? (siis High priestin lisäksi), ja onko mountattu pappi käytettävä?

4. Kummat on ''parempia'' Heavy- vai Light horsemenit? (tällä hetkellä omaan 2x 8 Heavy horsemenejä)

kiitos vastauksista ja pahoittelen tietämättömyyttäni :D
Eorl Nuori
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 12.03.2007 17:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Eorl Nuori »

En todellakaan ole mikään Tk expertti, mutta yritän vastata parhaani mukaan.
K0tka kirjoitti:eli aloittelen tässä Tomb Kings armeijaa, ja siirryn 40k:n puolelta FaBaan.

olen kuullut että TKt ovat vaikea armeija aloittaa? onko tämä totta, ihan näin vaan piruuttani kysyäkseni
No eihän ne varmaan ihan helppo armeija ole, mutta kun kuolleita voi nostaa takaisin, kaikki joukot on Immune to psychology ja aiheuttaa pelkoa, niin ei se nyt kauhean vaikea voi olla. Marssia nämä eivät kylläkään saa.

1. Eli teen Ratsuihin ja nopeuteen luottavan armeijan, johon tietenkin kuuluu Chariotteja, joten paljonko näitä kannattaa standardiin 2000pts armeijaan?
3 tai 6 on ainakin ollut aika suosittuja määriä, jos otat listaan Hautakunkun niin nämä ovat silloin corea.

2.Tomb Guard kannattaako näitä värvätä 10 enempää?
15 voisi olla toimivampi koko, saisit out numberin (ainakin joskus) ja 2 rankkia.

3. montako Priestiä on hyvä? (siis High priestin lisäksi), ja onko mountattu pappi käytettävä?
2-3. Ja antaahan ratsu ainakin Movementtia ja seiviä, että ei se kai turhakaan ole.

4. Kummat on ''parempia'' Heavy- vai Light horsemenit? (tällä hetkellä omaan 2x 8 Heavy horsemenejä)
Heavy horsemenit ovat ainakin ihan kuraa (huono juttu sinulle :|), Light cavalry kai saattaa jopa toimia?
Avatar
Wompatti
Viestit: 1020
Liittynyt: Su 19.09.2004 19:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

1. Sellainen 2-4 yksikköä, kokoluokkaa 3-5 riippuen siitä montako yksikköä peluutat. Nyrkkisääntönä 10-12 kärryllä ei voi mennä metsään.

2. Tomb Guardeja ei kannata ikimaailmassa ottaa 20 vähempää. Mieluiten 22-25 jotta täydet rankit pysyvät mahdollisimman pitkään mutta ei missään nimessä alle 20. Mukaan reform banner!

3. Mikäli peluutat high priestiä niin 1 normi pappi riittänee, 2 prinssiä kärryillä kavereiksi. Tomb kingiä peluuttaessa 2-3 licheä, jos 2 niin kaveriksi vielä prinssi. Papit kannattaa aina mountata. M8 auttaa pääsemään turvaan TODELLA paljon. Must have.

4. Riippuu roolista. 5 light horsemanin ryhmä saattaa olla hyödyllinen mutta itse peluuttaisin mieluummin 15 heavy horsemanin cavalry jyrää joka puskee läpi useimmista kohteista jotka eivät paljoa takaisin iske. Heavy horsemaneja ei kannata koskaan ottaa alle 15, lighteja ei koskaan yli 5. Molemmilla käyttönsä.
Avatar
Half-breed
Viestit: 10351
Liittynyt: Ma 01.03.2004 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Wompatti kirjoitti:Papit kannattaa aina mountata. M8 auttaa pääsemään turvaan TODELLA paljon. Must have.
Ei aina. Kannattaa mielummin antaa sille tärkeimmälle papille (Hieropathille täten.) se lentoviitta, niin pysyy erittäin varmasti hengissä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Avatar
Wompatti
Viestit: 1020
Liittynyt: Su 19.09.2004 19:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Half-breed kirjoitti:
Wompatti kirjoitti:Papit kannattaa aina mountata. M8 auttaa pääsemään turvaan TODELLA paljon. Must have.
Ei aina. Kannattaa mielummin antaa sille tärkeimmälle papille (Hieropathille täten.) se lentoviitta, niin pysyy erittäin varmasti hengissä.
Paremmin ne 20 pistettä saa kuitenkin käytettyä ostamalla vaikka jotakin muuta ja pitämällä papin poissa tilanteista joissa se viittaa tarvitsee.
A last point, which is part of my approach to the game, is regarding the cloak as an item to get your hierophant out of trouble. Your use of the item is defensive, my use of the item is aggresive. Why is the hierophant in trouble in the first place? And is there some way you could have avoided getting him into trouble, without relying on the cloak? If the answer to the last question is yes, then the cloak could have been used better aggresively. In fact answering yes might even be easier if the cloak had been on the King in the first place.

I don't build my armies to take into account what would happen if things go wrong. Not a directly related example, but still: I never buy a 5+ ward save for a vampire count. His survival is vital to the victory of any VC army, but for that very reason I would never want to put him in a position where I had to rely on a 5+ ward save to survive. If you want to invest in defence, then you go all the way and invest in something you can rely on.

Basically the answer I'm giving, and what is probably the reason people get a little offended, is that I'm saying that if you play well enough, in most situations you wont have to use your defensive items. If you combine that with the synergy effect you get of further diminishing the need of defensive items, by investing those points into offensive capability that enhances your control of the game.
Though I find this to be the rule, there are many exceptions. Some items are just too good to pass up upon, even if they are defensive.
Jos on kuitenkin epävarma olo siitä saako papin pidettyä turvassa niin cloak on ihan kätevä, itse ottaisin mieluummin hepan.
Wilska
Viestit: 347
Liittynyt: Su 28.07.2002 19:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Wilska »

Toisaalta viitta toimii aggressiivisesti myös papilla, ei lentoliikkeellä ole aina pakko mennä karkuun. Kun inkantaatiot eivät kanna pitkälle, oma muuvi ei riitä ja mukana on 95% tapauksista Ruukku, on hierofantille tärkeää päästä kriittisessä paikassa lähelle ratkaisemaan pelejä. Viitalla se onnistuu näppärästi.
Do not meddle in the affairs of Tomb Kings, for they are subtle and quick to ignite.
Avatar
Wompatti
Viestit: 1020
Liittynyt: Su 19.09.2004 19:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Tottahan tuokin. Eli hierophantille vitta/hevonen riippuen pelityylistä mutta muille papeille automaattisesti hevonen joka lienee olleen alkuperäinen kysymys. Ihan näin jälkikäteenkin vielä että esim. itse peluuttaisin Jaria jollakin toisella hahmolla kuin hierophantilla. Varsinkin jos kyseessä on HLP joka sellaisena toimii. Mutta makunsa kullakin. =)
Rizky
Viestit: 1140
Liittynyt: Ke 01.08.2007 23:35
Paikkakunta: Turku

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Rizky »

Eorl Nuori kirjoitti:En todellakaan ole mikään Tk expertti, mutta yritän vastata parhaani mukaan.


3. montako Priestiä on hyvä? (siis High priestin lisäksi), ja onko mountattu pappi käytettävä?
2-3. Ja antaahan ratsu ainakin Movementtia ja seiviä, että ei se kai turhakaan ole.
Tähän vielä että high priestiä ei saa kolmen papin kanssa samaan 2k peliin sillä kenraalina on pakko olla tomb king tai tomb prince
Avatar
Chaos legion
Viestit: 575
Liittynyt: To 25.10.2007 19:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Chaos legion »

Mutta eiko se ole niin etta tomb prince voi myos olla general??

Korjatkaa jos olin vaarassa



ps: ps on englannin kielinen...
 /l、
(゚、 。 7  
 l、 ~ヽ
 じしf_, )ノ wtf, how did i get here o.o
Avatar
Synnin niittäjä
Viestit: 529
Liittynyt: Ti 27.04.2004 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

tyranid fleet kirjoitti:Mutta eiko se ole niin etta tomb prince voi myos olla general??

Korjatkaa jos olin vaarassa
Toki se voi olla. Mutta silloin sitä on vaikeaa tunkea listaan kun on Hero-slotit täynnä...
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Rizky
Viestit: 1140
Liittynyt: Ke 01.08.2007 23:35
Paikkakunta: Turku

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Rizky »

tyranid fleet kirjoitti:Mutta eiko se ole niin etta tomb prince voi myos olla general??

Korjatkaa jos olin vaarassa
Juurihan tuossa viestissäni ennen sinun viestiäsi kirjoitin
Rizky kirjoitti: sillä kenraalina on pakko olla tomb king tai tomb prince
Avatar
Valurauta
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 03.09.2007 14:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Valurauta »

kun olen itse TK:lla pelannut, parintonnin peleissä se Tomb King kannattaa laittaa yhdessä kärryporukassa. Jos on heroina niitä lichejä parikin niin pitkälle pääsee.

Light horsemanit on ihan mukavia kun liikkuvia ovat ja Arrows of the Asp tms. sääntö antaa heittää sitä vakio 5sta ballistiikkatestissä (sikäli kun se niinkin loistokas jo on.. :P)

Maasta kaivautuvat scorpionit ja swarmit jaa myös useasti aikaan hämminkiä vihollisen takariveissä, että etenkin scorpioneja kannattaa harkita.

Katapultti on aika ehdoton, pelko on kuitenkin tehokas ase.

Ushabtit ja tomb guard on molemmat mukavia yksiköitä ja niitä voi vaihdella mahdollisuuksien rajoissa oman intuition mukaan.
Perus skeletonblokit kun on se armeijan selkäranka.
No pain, no gain

Rautainen itsetunto. Siinä kaikki.
Avatar
Antrax
Viestit: 1343
Liittynyt: Pe 11.04.2003 18:21
Paikkakunta: Pori

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Swarmeista sen verran, että 2 swarmia hävisi käpsien bolttiksen miehistölle engineer upilla (4 perus käpsää) chargattuaan niihin. 1 on hyvä häröilijä, joka pelottelee, 2 alkaa olemaan jo kallista (45p per SWARMI, joka sulaa)

Itse peluutan aina 20 blokkia kaartia... minä en vain näe miksi en maksaisi 3p per jannu siitä statti boostista.

Reformi bannerista en tiedä, yli arvostettu... mutta ainakin se banner of undying legion jonnekin, se on must.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Rizky
Viestit: 1140
Liittynyt: Ke 01.08.2007 23:35
Paikkakunta: Turku

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Rizky »

Antrax kirjoitti:Swarmeista sen verran, että 2 swarmia hävisi käpsien bolttiksen miehistölle engineer upilla (4 perus käpsää) chargattuaan niihin. 1 on hyvä häröilijä, joka pelottelee, 2 alkaa olemaan jo kallista (45p per SWARMI, joka sulaa)

Itse peluutan aina 20 blokkia kaartia... minä en vain näe miksi en maksaisi 3p per jannu siitä statti boostista.

Reformi bannerista en tiedä, yli arvostettu... mutta ainakin se banner of undying legion jonnekin, se on must.
Niin mutta 2swarmia saa jo flankin tai rearin ja 10poisoned attackia on jo aika kovaa, ja ainakin kun pelataan toisia Undeadeja vastaan kun on ws3 vs ws2.
Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Rizky kirjoitti:
Antrax kirjoitti:Swarmeista sen verran, että 2 swarmia hävisi käpsien bolttiksen miehistölle engineer upilla (4 perus käpsää) chargattuaan niihin. 1 on hyvä häröilijä, joka pelottelee, 2 alkaa olemaan jo kallista (45p per SWARMI, joka sulaa)

Itse peluutan aina 20 blokkia kaartia... minä en vain näe miksi en maksaisi 3p per jannu siitä statti boostista.

Reformi bannerista en tiedä, yli arvostettu... mutta ainakin se banner of undying legion jonnekin, se on must.
Niin mutta 2swarmia saa jo flankin tai rearin ja 10poisoned attackia on jo aika kovaa, ja ainakin kun pelataan toisia Undeadeja vastaan kun on ws3 vs ws2.
Kaksi swarmia saa myös outnumberin sotakonetta vastaan, ja tosiaan kymmenen myrkyllistä hyökkäystä. Hyvin heikosti saa noppaonni osua kohdalle, jos ei meinaa swarmeilla syödä sotakonetta kuin sotakonetta. Ja nykyisinhän kaikki swarmit sulavat, eli TK ei ainakaan hävinnyt mitään edikan vaihtuessa.

Tomb guardin kanssa moni varmaankin huutaa kirosanaa "M4 infantry, älä ota!". Minä taas en jättäisi ottamatta. Kova, luotettava jalkaväkiblokki toimii sinä alasimena, jota vasten TK saa murrettua viholliset vasarayksiköillään. Oikeastaan mikään TK:lla ei lyö niin kovaa, että ne voittaisivat ilman kunnon staattista resoa, paitsi joku pumpattu kärry-yksikkö kunkulla, ja silloin on oikeaa vihollsita vastaan monta munaa yhdessä sangen hauraassa korissa.

Scorpparit ovat kyllä yksiä penteleitä. Nehän pääsevät lähikseen, jos vain haluavat, ja siellä niitä vastaan ei oikein halua mennä millään.
Wompatti kirjoitti: 1. Sellainen 2-4 yksikköä, kokoluokkaa 3-5 riippuen siitä montako yksikköä peluutat. Nyrkkisääntönä 10-12 kärryllä ei voi mennä metsään.
Käytännössä tällöin tarvitaan tomb king armeijan johtoon, jottei arvokkaita special slotteja tarvitse tuhlata kärryihin. En kylläkään pidä tätä huonona ratkaisuna.
5 light horsemanin ryhmä saattaa olla hyödyllinen mutta itse peluuttaisin mieluummin 15 heavy horsemanin cavalry jyrää joka puskee läpi useimmista kohteista jotka eivät paljoa takaisin iske. Heavy horsemaneja ei kannata koskaan ottaa alle 15, lighteja ei koskaan yli 5. Molemmilla käyttönsä.
Tomb kingit eivät oikein saa hyödynnettyä Fast cavalryn parhaita puolia eli feigned flightia ja nopeutta (mokomat kun eivät saa marssia), ja muutama S3 nuolikin on useimmiten yhtä tyhjän kanssa. Silti light cavalry on usein melkoinen kiusankappale, jota ei voi jättää huomiotta, ja koska ne aiheuttavat fearia, niin osa vihollisista on silti hankaluuksissa niiden eliminoimiseksi. "Heavy" cavalry puolestaan ei ole niin raskasta, että sitä sopisi mitenkään verrata muiden armeijoiden raskaaseen ratsuväkeen. Lyömisteho ja kestävyys häviävät monen armeijan perusjalkaväelle. Silti mahdollisuus 24" chargeen on kovaa kamaa, ja edullinen hintalappu mahdollistaa sen, että näitä voi ottaa paljon. Kuten Wompatti sanoikin, pari rankkia ja outnumber huolehtivat usein siitä, mikä jää tappotehossa saavuttamatta. Ei kannata kumminkaan kokeilla mitään Ironbreakereita tai Swordmastereita edestäpäin, jos ei saa jotain tueksi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Avatar
kirrppu
Viestit: 168
Liittynyt: Pe 28.12.2007 23:25
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Itelläni on 1000pts armeija tomb kingeil ja voisin listata että mitä omassa listassani on

HeroT:
Tomb prince; spear of antarhak 35pts, light armor 2pts, enchanted shield 10pts, chariot 45pts, 192pts totaali.
Mainitsen sen vielä, että tämä ratsastaa chariot junitis

Liche priest; hieratic jar 25pts, 140pts totaali. liikkuu archer junitin kanssa.

CoreT:
13kpl Archers; 104pts.

8kpl Skeleton light horsemen; 112pts.

2kpl Tomb swarms; 90pts.

SpecialiT:
3kpl chariots; lippu 20pts, war banner 25pts, totaali 165pts.

Tomb scorpion; 85pts.

RareT:
Screaming skull catapult; skulls of foe 20pts, totaali 110pts.

TotaL; 998 pts.

PS. Oma armeijani toimii hyvin kaverini örkkei vastaan ;)
Mutta mainitsen sen vielä, että tomb kingit on vaikein pelattava armeija fabassa aloittelijalle.
Avatar
Isompi Arska
Viestit: 1406
Liittynyt: Ke 21.03.2007 23:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Isompi Arska »

Antrax kirjoitti:Reformi bannerista en tiedä, yli arvostettu... mutta ainakin se banner of undying legion jonnekin, se on must.
kyllä se on ainakin vituttanu omia cavalryjä jotka on ollu tulossa flankkiin, ja sitten huomaaki et ne reformee ja ryntää päälle
Avatar
Antrax
Viestit: 1343
Liittynyt: Pe 11.04.2003 18:21
Paikkakunta: Pori

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Isompi Arska kirjoitti:
Antrax kirjoitti:Reformi bannerista en tiedä, yli arvostettu... mutta ainakin se banner of undying legion jonnekin, se on must.
kyllä se on ainakin vituttanu omia cavalryjä jotka on ollu tulossa flankkiin, ja sitten huomaaki et ne reformee ja ryntää päälle
Näkisin tuon tilanteen sellaisena, että vihulla varmaan on muitakin yksiköitä lähistöllä, joten paljastanet oman flankkisi toiselle yksikölle, jos vihu on pelannut oikein. Kieltämättä se on hyvä vaihtoehto kun aloittaa pelaamaan, mutta hyvällä pelillä sitä reformi banneria ei tarvitse.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
AssMuster
Viestit: 398
Liittynyt: Ti 05.11.2002 17:23

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja AssMuster »

Antrax kirjoitti:mutta hyvällä pelillä sitä reformi banneria ei tarvitse.
No ei se ihan noinkaan mene. Todella hyvä lippu joka tekee guardista vieläkin paremman yksikön. Kyllä 360 asteen näkökenttä on aika kova juttu.
Kuninkaalla on keppihevonen.
Delvor
Viestit: 206
Liittynyt: Ma 11.10.2004 18:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tomb Kings

Viesti Kirjoittaja Delvor »

Reformibanneri on erittäin kiva juttu, harvemmin sillä pääsee mitään superhienoa taitaavaa pelaajaa vastaan tekemään, mutta kyllä se vastustajan liikehdintää rajoittajaa jo pelkällä olemassaolollaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”