Chaos Daemons - testissä

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Avatar
Foo bar
Viestit: 730
Liittynyt: Pe 05.01.2007 20:10

Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

Nyt on 2 testipeliä pelattu sen jälkeen, kun nettiin ilmaantui tämä army builderin file. Kahden pelin perusteella ei tietenkään voi paljoa sanoa ja lisäksi vähän arveluttaa miten se Siren (slaanesh gifti) toimii, tehoaako se psykoimmuuneihin vai ei. Pelasimme sen niin, että tämä toimi myös psykoimmuuneihin => hoda-bsb-noble ekalla vuorolla wardancereiden kanssa keeperiin sirenillä => keeper kolme vuoroa jumissa wardancereiden kanssa, ottaa kiltisti 3 haavaa sisään ennen kuin lopulta pääsee wardancereista (+ yksistä dryadeista, jotka hölmöyksissäni tuuppasin mukaan verikinkereihin).

Pure nurgle-lista vaikutti vähän sellaselta kivireen vetämiseltä (lue: on niin hidas, että sitä pääsee karkuun), ei menetä väkeä kovin helposti (voit tehdä listan jossa kaikilla on wardi ja regeni). Welffien ampuminen on _todella_ surullista nurglea vastaan (yllätys), eikä puumiehet saaneet paljoa aikaiseksi. Nurglea vastaan puumiehet jäi henkiin, mutta toista listaa vastaan ne poimittiin kuin kypsät marjat (ok, pelasin vähän huonosti, mutta.. halusin kokeilla mihin sellainen aggressiivinen pelityyli johtaa xD).

Jäi vähän sellanen kutina, että jos listassa on 10-12 poweria / 7-8 dispelliä, niin ollaan aika optimitasolla ja listasta löytyy vielä potkua lähitaisteluunkin vähistä figuista huolimatta. Daemonettet ei oikein vakuuta (ihme, tätä mä vähän tuumasin jo aiemmin täällä), mutta meinaan 'järjenvastaisesti' pelata niitä pienenä unittina stubborn-lipulla ja katsoa löytyiskö niille käyttöä. Welffit vaan ampuu ne pois, mutta.. niin on käyny mun helffeillekin, joten ei mitään uutta rintamalta.

Tänään pelataan pari peliä, niin karttuu tuo kokemus noista napeista.
Be Optimistic! All The People You Hate Will Eventually Die.

Sometimes it doesn't matter how retarded you are!
Avatar
pizzakebab
Viestit: 78
Liittynyt: To 01.05.2008 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja pizzakebab »

ok ittelläni on jo kirja ja itse pidän daemonetteistä, M6 Ws5 ja A2 ja tietty stubborn lippu, itte en niitä nurgleja ole vielä testannut, mutta uskoisin ettei ne mitään kauheen hyviä yksin ole ellei ota 2000pts Heroiks: Epidemiuksen, ja 3 heraldia Coreen: tietty 4 blaguebearer unittii, Specialiin ei tarvi Nurglinei, mut jos haluu ni siit vaa ja Rare: 2 unittii beast of Nurglei tai 1 iso unitti niitä, tietenki jos ottaa 3 blaguebearer unittii ja yhen heraldin tilalle Great Unclean Onen ni ohan se iha jees lista...

Ite kasaan jo armeijaa Khorne, Slaanesh ja Tzeentch.
Avatar
Foo bar
Viestit: 730
Liittynyt: Pe 05.01.2007 20:10

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

2d.basisti kirjoitti:ok ittelläni on jo kirja ja itse pidän daemonetteistä, M6 Ws5 ja A2 ja tietty stubborn lippu, itte en niitä nurgleja ole vielä testannut, mutta uskoisin ettei ne mitään kauheen hyviä yksin ole ellei ota 2000pts
Kaipa nuo daemonettet jossain paikkansa lunastaa, mutta itseäni vähän harmittaa se s3. Seekeritkin häviävät helposti dryadeille, vaikka seekerin hinnalla saakin kaksi dryadia (ehkei seekereillä ole tarkoituskaan tapella skirmishereiden kanssa? o.O). Nurgle on selkeesti kestävin core, vaikka et ottaisi edes heraldia sinne ja heraldin kanssa ne alkaa olla jo melko "juustoisia".
Be Optimistic! All The People You Hate Will Eventually Die.

Sometimes it doesn't matter how retarded you are!
Avatar
Bartholen
Viestit: 447
Liittynyt: Ti 05.02.2008 21:58
Paikkakunta: Myyrmäki

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

Vaikken kyseistä kirjaa omistakaan, niin ainakin daemonettet vaikuttavat kevyen massan lyöjiltä, lue: Empiren jalkaväki. Lyövät vaan niin naurettavan paljon, että voisin jopa minäkin niillä osua, ja armour piercing voi olla jopa tehokas jotain 4+-seivi klosiksessa -jalkaväkeä vastaan. Tzeentchi nyt on juustoa ja sellaisena näyttäisi pysyvän, eikä Nurglea vieläkään tuhota.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Avatar
Ilkeapikkuperkele
Viestit: 1222
Liittynyt: Su 16.02.2003 17:20
Paikkakunta: Kuopio

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

1lvl Nurglen Haraldi Palaquinilla ja ykkösloitsulla läpi menessään vaikuttaa aika ikävältä kombolta. Myös Seekerit Siren standardilla ovat härskejä kun saa yhdistettyä siihen jonkun lujaa lyövän mukaan.

Coreen ottaisin ehkä minimiyksikön Horroreita (dispelliä) ja lisäksi joko keskoa (PB:T) tai nopeutta (Demonetit).

Khornen hurtat vaikuttavat sikakovilta. 35 pinnaan saat 2 str 5 hyökkäystä ja 5+ wardi MR 3 ratsuväkeä..

Raresta flamerit ovat juustoja, fiendit hyviä ja halpoja häröilijöitä.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Avatar
Foo bar
Viestit: 730
Liittynyt: Pe 05.01.2007 20:10

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Foo bar »

Pelasin äskettäin varsin omituisen pelin TK:lla (2. peli niillä, ikinä) Tz legioonaa vastaan. Eniten pelaamista tietysti hankaloitti se ettei TK ole lähimainkaan hallussa, mutta oma ilmiönsä oli kymmenen nopan dispel pool + rullat. En saanut mitään läpi.. ja itsellä oli sitä 'magiapuolustusta' se 5 dispelliä ja 2 rullaa.. ei se mihinkään riitä jos sieltä paiskotaan 17+ powerin pooli tyhjäksi päin näköä. Päästin yhden horrorien spellin läpi, joka sit yllättäen rikkoi unitin kärryjä, kingi kärvennettiin flamereilla tämän jälkeen - tietysti. No viimisellä vuorolla lokki päätti päivänsä miscastilla ja siitä tuli minor loss.. oli vähän sellainen wtf, mitä täällä oikein tapahtuu? fiilis xD
Be Optimistic! All The People You Hate Will Eventually Die.

Sometimes it doesn't matter how retarded you are!
Avatar
Stifler
Viestit: 592
Liittynyt: Ke 29.08.2007 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Stifler »

Ne joilla on kirja...Mitä mieltä olette Bloodcursereista? Eli niistä Juggernaut ratsastajista? Ajattelin sen Demoni armydealin kesänalku puolella ostaa ja Vähän sellasta Khrone ja nurgle listaa väsäisin ( olisi kyllä myös Vähän Slaaneshia ja Tzeentziä). Mutta Onkso ne Bloodcruserit tarpeeksi hyviä pistesiisä nähden?
Kirjoittaja Drakojan » To 03.09.2009 17:48

Se on trolli, ei siitä kannata välittää.
Stormyx
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 13.08.2004 16:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Stormyx »

Foo bar kirjoitti:Nyt on 2 testipeliä pelattu sen jälkeen, kun nettiin ilmaantui tämä army builderin file.
En ole onnistunut löytämään tuota, mistä sait?
Avatar
pizzakebab
Viestit: 78
Liittynyt: To 01.05.2008 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja pizzakebab »

stifler kirjoitti:Ne joilla on kirja...Mitä mieltä olette Bloodcursereista? Eli niistä Juggernaut ratsastajista? Ajattelin sen Demoni armydealin kesänalku puolella ostaa ja Vähän sellasta Khrone ja nurgle listaa väsäisin ( olisi kyllä myös Vähän Slaaneshia ja Tzeentziä). Mutta Onkso ne Bloodcruserit tarpeeksi hyviä pistesiisä nähden?
Ei millään pahalla, mutta jos kuitenkin tarkistaisit noita nimiä vaikka netistä.

Joo asiaan, mulla on kirja ja sanoisin että Bloodcrusherit on ihan kovia vaikkakin niitä saa unitissa olla vähintään kolme, että niillä sais aikaankin jotakin. Suurin osa ampumisesta kohdistuu niihin, elikäs jos on varaa heittää 210pts armeijasta houkutukseen, niin miksipä ei...
Jos niitä sitte ei ruveta ampumaan, (jos on tietämätön vastustaja) niin kyllä ne closiksessa tekee kivasti lämää >:D

Sitten tosta 'Armydeal' jutusta, se on Spearhead jota luulen että tarkoitat, koska Daemoneille ei tule Armydealia... Battalionista ei vielä tietoa, jos sellanen sitte joskus tulis kauppoihin.

Khorne ja Nurgle lista ei sikäli varmaan kauheest toimi, (ite en käytä Nurglea, ni en varmasti tiiä) kun nurgleilla on lähinnä tarkotus lukita unitteja paikalleen, mutta Bloodletterit liikkuu nopeemmin...
Tzeentchiä vaa paljon kehiin, ne on juustoa :D

Toivottavasti olin avuksi.
Avatar
Stifler
Viestit: 592
Liittynyt: Ke 29.08.2007 20:04
Paikkakunta: Helsinki

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Stifler »

Joo kiitos. Juuri sitä spearheadia tarkoitin. Ja nimetkin opettelen D: - En kato Tzeentchiä haluaisi kun on muita armeijoita joilla sitten käytän enemmän magiaa. Kyllä sitä joskus voisi tehdä sellasen missä olisi paljon Tzeentchiä. Katotaan kuitenkin asiaa tarkemmin kun sen kirjan ja Spearheadin ostan että mikä Fiilis mistäki on.
Kirjoittaja Drakojan » To 03.09.2009 17:48

Se on trolli, ei siitä kannata välittää.
Avatar
Lord Mikke
Viestit: 2512
Liittynyt: Ma 16.01.2006 19:33
Paikkakunta: Salo

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Battalionia tuskin tulee, sillä siitä tulisi IMO hyvin epämääräinen: Markkien sekoittelu ei toimi kuten spearheadissa koska porukkaa yksikert. tulee vähemmän, ja jos yhteen markkiin panostaa niin joka neljäs pelaaja on tyytyväinen.
Mut mut, aloittanen sekä mortalit ja demonit, ja thirsteriä suunnittelin viimein kenttien kauhuksi taas. Onkos kellään siitä kokemusta vielä, btw? Jos on niin millaisia eroja vanhaan nähden?

Editt: Aloittaa ja aloittaa, 5 vuotta keränny näitä :D
Peril of Warp
Avatar
pizzakebab
Viestit: 78
Liittynyt: To 01.05.2008 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja pizzakebab »

Lord Mikke kirjoitti:Battalionia tuskin tulee, sillä siitä tulisi IMO hyvin epämääräinen: Markkien sekoittelu ei toimi kuten spearheadissa koska porukkaa yksikert. tulee vähemmän, ja jos yhteen markkiin panostaa niin joka neljäs pelaaja on tyytyväinen.
Mut mut, aloittanen sekä mortalit ja demonit, ja thirsteriä suunnittelin viimein kenttien kauhuksi taas. Onkos kellään siitä kokemusta vielä, btw? Jos on niin millaisia eroja vanhaan nähden?

Editt: Aloittaa ja aloittaa, 5 vuotta keränny näitä :D
Joo tota Bloodthirsteriä en uuden kirjan puolelta olekkaan vielä kokeillut, mutta onhan se pirun erilainen vanhaan verrattuna.
Nykyäänhän se vie vaan Lord choisen ja siitä saa tehdä millasen haluaa, Daemonic Gifteillä kasaamalla (kaikki greater daemonithan ovat nykyyään sellasia).
Sitte on tietysti Heraldit jotka on hero tason hemmoja, joitten kanssa leikitään Daemonic Gifteillä.
Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12817
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Tiristäjä vaikuttaa kyllä aika hilpeältä veikolta. Lentävä large target, jonka ei ole pakko chargata, lyö kovaa ja kestääkin kivasti. Hintakin jää star dragon lordia halvemmaksi.

Yllättäen listasta ei ensisilmäyksellä löydy juuri mitään, mitä ei terveellä järjellä pystyisi tulkitsemaan.

Tzeentch-puolella on aika helkutisti tulivoimaa, mutta eiväthän ne hirveästi osaa tapella. Nähtäväksi jää, tarvitseeko niiden osatakaan, vai räimivätkö valopalloillaan palasiksi kaiken, mikä yrittää tulla uhittelemaan.

Listasta löytyy myös joitakin herkullisia kikkoja, jotka kyllä vaativat kohdalleen osuvan match-upin, mutta jotka ovat sitten oikeaa vastustajaa vastaan aika sairaita. Keksiikö joku käyttöä terrorille tai stupidityn aiheuttamiselle tilanteessa, jossa vastustaja saa -D3+2 leadershippiinsä?

Lisäksi näyttäisi siltä, että lista ei ole hirveästi rikki. Tzeentchin maksimoitu tulihelvetti pitää vielä nähdä käytännössä, ja oikein viritelty Tiristäjä sekä sieluja nieleksivä Keeperi kuulostavat aika pahoilta, mutta kaikki muu näyttäisi ainakin silmämääräisesti olevan kohtalaisen hyvin balanssissa.

Pitää vielä lukea ajatuksella läpi koko opus - eihän se nyt vaan sovi, että GW olisi tehnyt jotain oikein.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6380
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Rune »

Tsekkasin kirjaa tänään, ja muutama juttu näytti astetta järeämmältä - flamerit, sankarit yleensä ja tzeentchin ja slaaneshin loret. Lentävät kärryt tietty kanssa - minä pidin chariotteja aina melko hitaina ja rauhallisina kapistuksina, vaikka hirveän kovaa lyövätkin. Lista on sellainen, että se rikkoo fysiikan ja vanhan tutun warhammerin rajoja melko tehokkaasti, ja kaikki erikoistunut on kanssa kovin erikoistunutta. Se, mikä lyö kovaa, lyökin aivan järkyttävän kovaa; se, mikä kestää, kestääkin sitten enempi kuin riittävästi. Mitään siinä ja välillä valintoja ei oikein näyttänyt olevan, paitsi että ampujat ja velhotkin ovat edes mukiinmeneviä lähitaistelijoita, ja 5+ wardi koko armeijalle riittää tekemään siitä harvinaisen raivostuttavan. Empirelläni niitä vastaan... no, enpä tiedä vielä. Ei näytä ainakaan liian ruusuiselta paperilla.

Power vortex tai jotain sellaista oli kyky, jota jäin katsomaan. Molemilla magiavaiheilla vortexin omistaja voi lisätä yhden power nopan omistajansa pooliin? Ei power tai dispel noppaa, vaan powernoppa dispelien seassa? Ota selvää. Mut joo, Kapteenin kommentin tukena, parinkymmenen minuutin selailun jälkeen mitään järin epäselvää erikoissäännöissä tai muussa ei ole - kaaosarmeijaksi demonit ovat epäilyttävän yksiselitteisiä ja arvaamattomia, ettei tulkinnoille tai muulle omituisuudelle jää paljoa sijaa.

Ensisilmäyksellä jäi tunne, ettei vastustava armeija pelaa täysillä demonipelaajan säännöillä jos demonipelaaja niin tahtoo. Tosi kovat loitsut, siren standardit, screamereista ohjautuvat paniikkitestit ja muut jännitykset pitänevät perusarmeijoita tiukasti varpaillaan, tai jalat viedään alta kovin kovaotteisesti, eikä armoa anneta.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Argonath
Viestit: 618
Liittynyt: La 22.02.2003 12:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Äkkiseltään kirjaa selailleena Greater daemonit on kivoja, slaaneshin on ehkä paras. Slaaneshin lore myös vaikutti ihan kivalta. Bannereissa oli mielestäni yksi härski joka antoin demoni kenraalin valita loren. Kaikkiin tämän loren loitsuihin koko pelipöydän alalla tulee -2 casting ja tupla 1,2 ja 3 lasketaan miscasteiksi. Härskiä jopa magiarikasta ja 1lorea käyttävää armeijaa vastaan. Blood hounds of khornet ovat myös yksi parhaista yksiköistä. Juggikset eivät ole monsturous mountteja niin ne saapi rauhassa olla kun niitä ei ratsastajan alta voi tappaa. Voisin myös kuvitella että 5x fiends of slaanesh on kova ryhmä. todella iso i, paaljon A, paljon woundeja, ward, armourpiercin ja se nami 10M, eikä edes hirviän hintava ole, näiden kanssa jos flankkiin lennättää khornen ison pojan taikka juoksuttaa slaaneshin vastaavan niin combatin voitto lienee taattu.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Avatar
kirrppu
Viestit: 169
Liittynyt: Pe 28.12.2007 23:25
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Bannereissa oli mielestäni yksi härski joka antoin demoni kenraalin valita loren. Kaikkiin tämän loren loitsuihin koko pelipöydän alalla tulee -2 casting ja tupla 1,2 ja 3 lasketaan miscasteiksi.
Korjaan vähäsen, eli jos vihu käyttää lore of lightiä, nii silloin ne tupla 1,2 ja 3 lasketaa miscastiksi.
Avatar
Isompi Arska
Viestit: 1406
Liittynyt: Ke 21.03.2007 23:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Isompi Arska »

mitä olette mieltä kiljujista? vähän kummia sillain, kun ovat kalliita ja helvetin heikkoja sekä eivät pärjää closiksessa.
Mutta niillä on se slashing attack, strena vitonen ja sillä voi saada pahaa jälkeä aikaan. nää on aika inhoja marssiblokaajia, tosin osumaa ottaesaa kuolee.

Mielestäni nämä ovat melko turhia, furyt ovat monta kertaa parempia kun ovat halvempia, pärjäävät closiksessa ja eivät vie spessua. slashingiakaan ei tarvitse jos on jo tarpeeksi kaukorankaiseva tzeenth juustoarmeija, tosin kyllä näillä voisi olla käyttöä muilla voimilla...
Avatar
kirrppu
Viestit: 169
Liittynyt: Pe 28.12.2007 23:25
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Täysin samaa mieltä Arskan kanssa, että mielummin ottaa piruja kuin screamereita. Furiesseja saa melkein 3 yhden rauskun hinnalla. Eikä se slashing attack mitään auta, jos vihollisilla on jotaa joka voi ampua rauskut pois.
Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12817
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja The Captain »

kirrppu kirjoitti:Täysin samaa mieltä Arskan kanssa, että mielummin ottaa piruja kuin screamereita. Furiesseja saa melkein 3 yhden rauskun hinnalla. Eikä se slashing attack mitään auta, jos vihollisilla on jotaa joka voi ampua rauskut pois.
Furyillä pitää mennä lähikseen, jossa ne voivat hävitä ja kuolla heikkoakin vihollista vastaan, huonoja kun ovat. Screamerit silpovat fast cavalryn, skirmaajat ja muut stand&shoottaajat vaarantamatta omaa nahkaansa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mayhemia
Viestit: 3610
Liittynyt: Ti 09.03.2004 09:37
Paikkakunta: Pori

Re: Chaos Daemons - testissä

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Olenko ainoa, joka lukee säännöistä "Tzeentch daemons auto rape 99% of their opponents".

Aivan hirveä kirja, jossa ei ole mitään järkeä. Harmi että menivät lyömään mortal puolella kepillä, niin pitää näin tyhmää listaa pelata. ;) On ton kirjan henki erittäin hyvä, kaikki yksiköt saavat jonkin verran huomiota ja demonisalaatti näyttää mielenkiintoiselta jopa. Erityisesti Spessucharru puolella on kaikkea pikkukivaa, jota voi pelata välillä ihan vaan näön vuoksi.

Sitten siellä on se Tzeentch osio mikä spawnaa kentälle vasurilla enemmän power noppia kuin wanha mortal viritelmä, vaikka vastapallo jääkin pure tzeentch listassa melkein kokonaan Lokille niin eipä sitä hirviästi taida tarvita, kun ykkösloitsunkin potentiaali on hirmuinen. joku 1/36 missilestä kuitenkin one shottaa TK kärry-yksikön ja sillä voitetaan jo pelejä. Viitos missile sitten yleisesti ottaen pystyy rapeemaan mitä tahansa, mutta 12+ casti pitää huolen että armeijassa ei ole oikeastaan koskaan yhtä velhoa enempää, joka haluaa heittää sen.

Mä nään jo mielessäni tilanteen, jossa ensimmäinen magic missile koko pelissä osuu 5 vaunun look out sir ryhmään ja rapee sen kerralla hajalle. On tossa kivasti lisää potentiaalia muidenkin yksiköiden tuhoamiseen, mutta S6-S7 hyppäys on aivan törkeä. War Alttarillekin tulee hikipintaan aina kun perusbolttia lentää kohti. Vaan entäs sitten 5. spelli? 2D6 S4+D6 wut?! Warppisalama oli melko ikävä, mutta warppi salama strenalla 5-10... käytännössä tota spelliä ei voi päästää läpi, jos sillä on jokin fiksu kohde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”