Nurglen planquinit (doc)

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Nurglen heraldit palanquinin selässä ovat hirvittävän tehokkaita. Tähän johtopäätökseen olen nyt päässyt monen monituisen pelin jälkeen missä nurglen pojat porskuttavat läpi kivestä ja kilvistä.
Palanquin itsessään on jo varsin tehokas heikosti haarniskoituja yksiköitä kohtaan, mutta kun tämän yhdistää heraldin 1 tason magian ensimmäiseen loitsuun, tekee se kantotuolista naurettavan tehokkaan. 3+ onnistumisen jälkeen figu iskee 9 iskua 3+ osumisella (mukana poison) jotka woundavat 2+ ja hahmoa itseään ei voi vahingoittaa S1. Koska palanquin on niin iso, se yleensä tekee 4-6 figua toimintakyvyttömäksi, mutta antaa mahdollisuuden myös mahdollisille vieressä oleville champille ja perus tyypeille 3+ iskun ja 2+ woundauksen.

Kysynkin nyt, että millä ilveellä näitä demoneja voi oikein tuoda alas, sillä figu itsessään on T5 W2 5+ ward ja 4+ regeneraatio, eli ei se kaikkein helpoin woundattava, ja lähiksessä loitsun jälkeen mahdoton vahingoittaa. Jos tukena on vielä tuhti blokki plaguebearereita niin mikäs sitten. Eli jos vastaavanlaisia heraldeja on 3 joiden lisäksi yksi greater demon joka tekee isompia loitsuja, on aika vaikea dispelloida kaikkien heraldien pikku loitsut. Ampumisen ne yleensä kestää, meleessä niihin ei oikein tehoa mikään. Demoneilla näihin voi ehkä vastata flamereilla ja muulla tzeentchin liekityksellä, mutta miten nämä voi estää muilla armeijoilla tehokkaasti? Vai tuleeko tähän vaan vastata perus, demonit on epätasapainoisia, QQ moar nab yms yms.
Avatar
Teonanacatl
Viestit: 2035
Liittynyt: Su 26.01.2003 20:10
Paikkakunta: Joensuu, "fluffipelaajien luvattu karkkimaa"

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Demonit on rikki. Ainoa vaihtoehto on mennä rakastelemaan kauniin naisen kanssa, ja toivoa ettei demonipelaaja ikinä pääse vastaavaan tilanteeseen.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Avatar
GobbladasSquig
Viestit: 1593
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:46
Paikkakunta: Umeå

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

:D Hyvä Aki, pidä toi.

Killing blowia naamaan vaan sille. Tai sit toinen vaihtoehto on vain vältellä sitä yksikköä, ei ne jalkahemmot nelosen liikkeellä nyt niitä kaikkein ehtivimpiä ole.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Avatar
aatami
Viestit: 1351
Liittynyt: Ti 05.02.2008 13:14
Paikkakunta: Nerdopolis (Kuopio)

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja aatami »

Ongelmana vain on, että tietääkseni niitä yksikköjä saa peliin niin paljon kuin nurglen heraldejakin, vai?

Haastetta vielä suurentaa se, että magia on niin tehokasta että sillä voi helposti rikkoa vihollisen armeijan tärkeät lenkit, kuten vaikka stegadonit sun muut = Vihollisella ei ole mitään, millä oikeasti pärjäisi nurglen regepalanquinblokkeja vastaan, koska demonipelaaja voi helposti tuhota kaiken liian uhkaavan.

Näin ainakin omien kokemuksieni ja kuulemieni juttujen perusteella. Voin tietysti olla väärässä.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Killing blow vaikutti aluksi ihan hyvältä idealta, mutta sekin osuu ensin 5+:lla ja sitten tappaa 6+:lla jos pääsee vielä 5+ ward saven läpi. Flamerit kuten sanoin toimii itselläni varsin hyvin, mutta empirelle kaipaisin vähän näitä vinkkejä. Olisiko griffon banner kovalla combat resolla jotain, tai mikä niillä on joka voisi toimia?
Avatar
GobbladasSquig
Viestit: 1593
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:46
Paikkakunta: Umeå

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Entäs jos vain ajat steam tankin boksiin kiinni? Nurglen heilujilla ei pitäisi olla juuri mitään mahdollisuutta vahingoittaa tankkia, ja kyllä niistä strena kutosen grindauksista aina muutama menee läpi. Jos kaikki menee niinkuin pitää, saat nurgle-boksista puolet pisteistä etkä itse menetä mitään.

Muista vaihtoehdoista näkisin lähinnä Wall of Firen tehokkaaksi.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Olikos steam tankilla Toughness vai joku armor value tyyliin 40k? Sillä jos sillä on T, niin se putoaa loitsun avulla yhdeen ja tankki poksahtaa hyvin nopeasti. Ainut mahdollisuus olisi päästä kylkeen ja sieltä sitten puksuttaa tasapelia aikansa. Wall of fire voisi toimia oikein hyvin, tai nyt kun katsoo niin vielä paremmin shadowin pit of shades. Pientä aloitetta vastaan pudottaa koko yksikön aika nopsaan.
Avatar
jullevi
Valvoja
Viestit: 5724
Liittynyt: Ke 22.05.2002 15:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja jullevi »

LAV-Kitsune- kirjoitti:Olikos steam tankilla Toughness vai joku armor value tyyliin 40k? Sillä jos sillä on T, niin se putoaa loitsun avulla yhdeen ja tankki poksahtaa hyvin nopeasti.


Tankilla on Toughness, mutta se on immuuni taioille, joilla ei ole Strength valueta. Ja sitä Nurglen ykköstaikaa ei ole kovin vaikea dispellata, kun heraldi taikoo korkeintaan kahdella nopalla. Riippuu toki listan kokoonpanosta miten paljon Nurglella on taikaa mukana. Mitä enemmän taikaa, sitä vähemmän rege-bunkkeria.
Ainut mahdollisuus olisi päästä kylkeen ja sieltä sitten puksuttaa tasapelia aikansa.
Ihan sama millä puolen kuppakuskeja tankki on, kumpikaan ei luultavasti liikahda loppupelissä, mikä on ihan hyvä kompromissi.
LAV-Kitsune- kirjoitti:Wall of fire voisi toimia oikein hyvin, tai nyt kun katsoo niin vielä paremmin shadowin pit of shades. Pientä aloitetta vastaan pudottaa koko yksikön aika nopsaan.
Tulimuuri toimii, koska läpi mentyään se on viheliäinen poistettava. Saahan siitä kävellä läpi, mutta jokunen kuppakuski kaatuu yrittäessään kun regeä ei ole. Heraldiakin woundaa viitosella. Ennemmin ottaisin Nurglea vastaan tulta kuin varjoa, sillä Firessä melkein kaikki taiat ovat käyttökelpoisia, Shadowssa oikeastaan vain Pit of Shades. Unseen Lurker olis muuten jees, mutta Nurglea vastaan et oikeastaan halua lähitaisteluun.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Avatar
GobbladasSquig
Viestit: 1593
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:46
Paikkakunta: Umeå

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Mm, myös Conflagrationilla on sen verran potentiaalia ettei nurgle-pelaaja sitä varmaan mielellään päästä läpi. Vaikka usein sen vaikutus on about 2d6 -missilen verran, on niitä kahden-kolmenkymmenen paukkuja tullut ihan elävässä elämässäkin todistettua.

Voisithan laittaa vähän tarkempaakin listaa siitä minkälaista kokoonpanoa demonipelaaja yleensä peluuttaa. Nimittäin jos lista on tosiaan great unclean one, kolme nurglen heraldia ja kolme lohkoa bearereita, ei siihen todennäköisesti enää mitään muuta mahdukaan. Ja vaikka lista on varmasti ärsyttävä vastus, ei se demonien skaalalla kovin tuhovoimainen ole.

Ethän sie Pesistä vastaan pelaa?
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Vastassa ja pelattavana on siis molemmissa minun omat demonit. Minulla on sen verran demoneita, että jokaiselle jumalalle voi tehdä noin 2k teema armeijan ja niillä ollaan otettu muutamia matseja vastakkain. Neuvoja tarvitsisin kuitenkin empireä pelaavalle kaverilleni, joka haluaa pelata tuota nurglea vastaan. Armeijalista on sama jolla osallistuin turnaukseenkin täällä kuopiossa syksyllä:

GUO - staff of nurgle, lvl3 wizard, Trappings of nurgle

3x Herald of Nurgle, staff of nurgle, lvl 1 wizard

3x Plaguebearers (18), champion, standard of seeping decay.

Pieni iskuvoima, joka taikoo pahimmillaan 5 rancid visitationia vuorossa. Yleensä yksi blokki etenee combattiin ja loput spämmää loitsujaan. Vastustaja saa sitten päättää dispelloiko ruttotuulia ja rancid visitationeja vai päästääkö heraldin melee loitsun läpi ja ottaa hirveästi iskua meleessä. Näin siis lyhyesti tuo armeija.

Mutta tuosta nurglen ensimmäisestä loitsusta haluaisin vielä selvennyksen. Sehän tehdää siis itselleen, joten hyödyttääkö steam tankin immuniteetti siinä. Siihenhän ei kohdisteta loitsua missään vaiheessa, vaan loitsu osuu heraldiin. Jos tankki on immuuni loitsulle, niin sitten tottakai tankit kehiin ja niillä jumitetaan ainakin yksikkö jos toinenkin.
Justice
Viestit: 493
Liittynyt: Pe 28.12.2007 20:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja Justice »

Demonit on rikki. Ainoa vaihtoehto on mennä rakastelemaan kauniin naisen kanssa, ja toivoa ettei demonipelaaja ikinä pääse vastaavaan tilanteeseen.
Yhdyn tähän.
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Avatar
TheEmu
Viestit: 4551
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Marssiblokkaa, diverttaa ja syötä noille bokseille jotain pientä ja halpaa. Ei kai tommosen listan mitään pientä voittoa isompaa pitäis pystyä ottamaankaan?

Sitten armeijan mukaan lääkkeet: Empirellä uhkaa tykeillä GUOta (ja tankki rokkaa, paavilla voinee counteroida GUOn), WoCilla geittaa GUOn pois tai heittää flamingpikkumissilee tosipaljon, VCllä jumittaa boksit ja GUOn zombeihin (sitten voi miettiä jotain superkylkichargea, tai ottaa tasurin/pikkuhäviön), Helffeillä kotkat melkeen pitää kahdestaan ton armeijan kurissa (magialla ja ammunnalla voi koittaa vaikka GUOsta saada puolia pisteitä), Liskot härnää skinkeillä ja koittaa ampua tulipalloilla jopa bokseja pois, Skaveneilla on joku (lol)Abo ja Unbreakablebokseja, Delffeillä on Hydra + Killing Blow kattilasta => kuollut Heraldi (myös pendanttilordilla voi jumittaa jotain noita varmaan).

(Kannattaa myös miettiä, josko käyttäis ETC-komppeja; ainakin näyttäis menevän ton listan magia yli ETC-rajojen).
Viimeksi muokannut TheEmu, Ma 25.01.2010 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Avatar
GobbladasSquig
Viestit: 1593
Liittynyt: Ti 02.03.2004 14:46
Paikkakunta: Umeå

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Loitsu heitetään heraldiin, mutta sillä on silti efekti base contactissa olevaan steam tankkiin. Efektillä ei ole strength-arvoa, joten sillä ei ole mitään vaikutusta. Samankaltainen tilanne kuin jos base contactiin tulisi helffejä Banner of World Dragonilla. Vaikka loitsua ei kohdistetakaan yksikköön, sen efekti ei voi vaikuttaa siihen.

Kaipa tuollaista listaa vastaan sitten otettaisiin ne tupla steam tankit ja täydet magiat. Kovin nautinnollinen pelistä ei varmaan kuitenkaan tule.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Avatar
Isompi Arska
Viestit: 1406
Liittynyt: Ke 21.03.2007 23:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja Isompi Arska »

GobbladasSquig kirjoitti:Kaipa tuollaista listaa vastaan sitten otettaisiin ne tupla steam tankit ja täydet magiat. Kovin nautinnollinen pelistä ei varmaan kuitenkaan tule.
Etc-kompit voisivat tuoda jotain mielekkyyttä ja kilpailukykyä empirelle, mutta eiköän tuo ensimmäinen vastaus ongelmaan ole aina se paras :(
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Kiitoksia vinkeistänne, niistä on saanut ihan valaisevia visioita. Valitettavasti se visio on ollut vain se, että demonit on kovasti rikki. Jos tähän nimittäin ottaisi ETC kompit mukaan niin ainut mitä tapahtuisi olisi se, että 3 rodia lähtisi pois. Eli todennäköisesti guo vaihtuisi balesword mucus guoksi ja armeijaan tulisi lisää plaguebearereita tai vaikkapa 10+ furya kahdessa yksikössä hakemaan sotakoneet samalla kun kompit kieltäisi empireä ottamaan tuplatankit. Ensi kerralla siis totean vain suoraan että voitan kuitenkin enkä tule pelaamaan ja jään viettämään mukavaa koti-iltaa vaimon kanssa *virne*.

Tuosta armeijasta vielä sen verran, että en halunnut sitä aluksi laittaa ollenkaan, sillä silloin huomio olisi kiinnittynyt vain siihen alkuperäisten palanquinien sijaan. Tuota armeijaa on hiukan vaikea blokata jos magiapuolustus ei ole todella korkea. Kuten kuvailin, se paukauttaa pahimmillaan 5 rancid visitationia vuorossa, jos niistä 1-2 pääsee läpi niin se pudottaa todennäköisesti lentäjät ja kevyen ratsuväen alas. Esim skinkit pterradonilla / stegadonilla / yleensäkin ottaa uudet D6S5 iskua 3+ heitolla joka pakottaa dispelloimaan rodit, jolloin guo on vapaa heittämään kaikkea pahempaa ja heraldit saa hajuloitsunsa läpi. Armeija ei välttämättä edes etene, vaan ehkä jopa pakittaa jos se saa 2+ rancidia ja muuta läpi vuorossa, koska sillä silloin se tekee jo todennäköisesti enemmän tuhoa rangelta kuin vastustaja ja voittaa. GuO ei tietenkään juokse pää kolmantena jalkana (mielikuva...) kohti tykkejä vaan käyttää metsiä yms suojana edetessään.

Muutta mutta. Ennenkuin tämä menee ihan armeijalistat ketjujen suuntaan niin kiitän siis teitä vinkeistänne. Tuliloitsut ja steam tankit vaikuttavat parhaimmalta vaihtoehdolta tässä tapauksessa. Tuli on kuitenkin melko kallis vaihtoehto, sillä loitsut pitäisi saada 7DD:n läpi, eli velho loordi ja pari kaveria sille on melkein pakko ottaa. Mutta, nähdään viikonloppuna miten tämä homma toimii. Kiitokset.
Róbó-Tónó
Viestit: 1557
Liittynyt: Ma 03.07.2006 23:41
Paikkakunta: Lahti

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

Eikös pikkuvelhoille kannattaisi pelailla lightia kun 1. spelli on demoneja vastaan D6 S6 fire blästi, siinä on sitten blokeilla ja GUO:lla vähän pelotetta. Isovelho jos pelaat niin silloin fire tuntuisi paremmalta kun olisi muutakin kuin ykkös spelli castattavana. Mutta jos ilman komppeja pelaatte niin paavi autollaan ja kolme lighti maagia rodilla, voit muuttaa magiaa agressiivisemmaksi jos tahdot tai luoda todella hyvän dispel varaston. Ja Tuhon Hylje mukaan, tuhoot sillä sen GUO:n ärsyttävimmän spellin.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
potatomoto
Viestit: 173
Liittynyt: Ke 12.03.2008 17:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja potatomoto »

Róbó-Tónó kirjoitti:Eikös pikkuvelhoille kannattaisi pelailla lightia kun 1. spelli on demoneja vastaan D6 S6 fire blästi, siinä on sitten blokeilla ja GUO:lla vähän pelotetta. Isovelho jos pelaat niin silloin fire tuntuisi paremmalta kun olisi muutakin kuin ykkös spelli castattavana. Mutta jos ilman komppeja pelaatte niin paavi autollaan ja kolme lighti maagia rodilla, voit muuttaa magiaa agressiivisemmaksi jos tahdot tai luoda todella hyvän dispel varaston. Ja Tuhon Hylje mukaan, tuhoot sillä sen GUO:n ärsyttävimmän spellin.
Paitsi että demonilistoissa on lähestulkoon aina mukana Standard of Sundering, joka tekee kaikista Lore Of Lightin taioista miscastin kaikilla tupla 1,2 tai 3 heitoilla :E
Avatar
LAV-Kitsune-
Viestit: 1380
Liittynyt: Ke 26.08.2009 08:30
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja LAV-Kitsune- »

Eilen kokeiltiin pieni tuhannen pisteen peli tällaisella palanquin armeijalla kääpiöitä vastaan. Kaksi palanquinia ja kaksi kahdenkymmenen blokkia plaguebearereita. Gunline tappoi ennen meleetä kokonaiset 3 plaguebeareria ja meleessä nurglet puskivat paikallaan niin kauan, että toinen yksikkö säi loitsunsa kerran läpi, sen jälkeen se menikin slayereista ja takana olevasta crossbow yksiköstä läpi kuin ilmaa vain. Toinen yksikkö otti iron breakerit edestä ja crossbowit kylkeen ja koska ei saanut loitsua läpi sulahti pikkuhiljaa pienemmäksi ja pienemmäksi mutta kesti pelin loppuun.

Eli vaikka puolustavalla pelaajalla oli dispel parempi kuin itsellä magia, niin yhdenkin loitsun läpi pääseminen teki paljon tuhoa, ihan vain koska sen jälkeen tulee niin monta woundia, että oli panssari mikä vain niin porukkaa lakoaa. Loitsu pääsi läpi kun molemmilla heitoilla tuli kovat numerot 9 ja 11 joista toista ei enää saanut dispellattua. Siinä minitaisteluraportti. Ensi kerralla vähän jotain jännempää armeijaa =P
Avatar
kirrppu
Viestit: 168
Liittynyt: Pe 28.12.2007 23:25
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja kirrppu »

Justice kirjoitti:
Demonit on rikki. Ainoa vaihtoehto on mennä rakastelemaan kauniin naisen kanssa, ja toivoa ettei demonipelaaja ikinä pääse vastaavaan tilanteeseen.
Yhdyn tähän.
Mä en ;)
Avatar
jupu_pupu_mies
Viestit: 2490
Liittynyt: La 12.01.2008 21:44
Paikkakunta: Hönölä

Re: Nurglen planquinit (doc)

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

kirrppu kirjoitti:
Justice kirjoitti:
Demonit on rikki. Ainoa vaihtoehto on mennä rakastelemaan kauniin naisen kanssa, ja toivoa ettei demonipelaaja ikinä pääse vastaavaan tilanteeseen.
Yhdyn tähän.
Mä en ;)

"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”