Shadow Sun tribe - Rhûnia turnaukseen

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
aatami

Shadow Sun tribe - Rhûnia turnaukseen

Viesti Kirjoittaja aatami » Ma 03.01.2011 19:16

Khamûl the Easterling on armoured horse
135

Easterling captain on armoured horse
- Shield
56

Other troops:

1 Easterling Warrior with Banner
32

9 Easterling Warriors with shields
72

8 Easterling Warriors with bows and easterling halberds
72

8 Easterling Warriors with easterling halberds (vai mikä nyt olikaan mikä laskettiin pikeksi) and shields
72

4 Kataphrakts with shields
56

Troll (Mordor)
100

595 pts.

Ja kyseessä on siis aloittelija turnaus.
Viimeksi muokannut aatami, Ma 03.01.2011 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3

Titius Pullo

Re: Shadow Sun tribe - Rhûnia turnaukseen

Viesti Kirjoittaja Titius Pullo » Ma 03.01.2011 19:38

Tarvitset ehdottomasti lisää massaa armeijaasi. Itse poistaisin vähintään kaksi peikkoa ja ostaisin samoilla pisteillä lisää warruja ja heppoja. Myös jouset voisivat olla kova sana. varsinkin kun itäläiset myös osuvat johonkin ja niillä on kelvolliset jouset. Itse tekisin jonkin tämän tapaisen listan:

Khamûl hepalla 130
Kapu kilvellä 50

10x warruja kilvillä 80
10x warruja keihäillä ja jousilla 100
5x kataphrakteja 90
1x Mordor troll tai mieluummin 10x warruja kilvillä ja keihäillä. 100

Sitten vain etenet kilpimuurin suojassa ja ammut vihollista kun se on tullut kantamalle.
Viimeksi muokannut Titius Pullo, Ti 04.01.2011 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Derivointi on miesten touhua.

aatami

Viesti Kirjoittaja aatami » Ma 03.01.2011 20:19

Kyseessä on sitten ihan nyyppäturnaus, joten luultavasti millä vaan pärjää, vielä enemmän kuin normaalisti.

Jousilla olevia easterlingejä en halua, koska niillä ei tee mitään. Jousilla olen saanut mitä, kahden pelin aikana yhden figun alas, armeijassa on ollut noin 7 jousta per peli. Vai onko jotain perusteluja jousien puolesta?

Trolleja voin kyllä tarpeen tullen ottaa pois pari ja pistää jalkaväkeä, mutta uusi kun olen niin voisiko joku selittää miksi lisää massaa on parempi kuin über kova mättäjä?
'10-'11-'12 WDL

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » Ma 03.01.2011 21:09

Peli loppuu kun pääluku putoaa alas, mitä enempi sulla on massaa sitä enemmän saat pelata&kontrolloida peliä&scorettaa mahdollisia objektiiveja&jumittaa vastustajan yybertappajia. Yleisesti joka vuoro kun ET voita prioa, trollisi tappavat yhden normiduden kukin, eikä tunnu hyvältä. 3 normidudea lyö yhtä monta kertaa kuin suuri imperiumin sankari, mutta jos voittavat (pikkasen alle 50% mahis paskemman fightin takia, lisäksi mightilla sankari menee ohi mutta se on kallista), iskevät tuplasti (trapped) ja saattavat jopa tappaa. Imperiumin sankarin hinnalla saa aika monta normidudea.

Jousia pelataan eräänlaisena detachmenttina, kuljetaan pääjoukon jäljessä mutta kuitenkin lähituntumassa, pieni määrä jousia tuntuu kahdella tavalla: targetoit heikkoja&tärkeitä juttuja, erityisesti sankarien ratsuja (huonoin D vihulla yleensä, cavalry-bonukset on varsinkin sankareilla pelejä voittavaa kamaa) tai sitten flänkkäät taisteluun kun sinne päästään, vieden vastustajan keihäs-tuen ja träpäten ne samalla...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."

aatami

Viesti Kirjoittaja aatami » Ma 03.01.2011 21:28

Listaa muokattu. Huomasin myös, että lista oli vahingossa 700 pistettä, vaikka piti olla 600. Mielipiteitä?
Trolleja siis otettu pois, jalkaväkeä lisää yms... Kuten käskettiin.
'10-'11-'12 WDL

banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo » Ti 04.01.2011 19:23

Myös monta kertaa on sanottu, että jousia ei oteta pelkästään listimään vihuja ämpärikaupalla. Jousi kuitenki maksaa yleensä vain sen yhden pisteen, eikä juurikaan heikennä ukkelin tappelu kykyä. On siis aika halpa temppu ottaa listaan 10 jousta. Jouset sitten voivat tappaa porukkaa, mutta tärkein tehtävä niillä on toimia pelotteena viholliselle. Nyt pahikset ei voi lähteä tekemään mitään hulluja manöövereitä heppa sankareilla, tai muutenkaan ratsastaa ratsuilla aukean yli. Jouset siis rajoittavat vihollisen liikkeitä aika paljolti, koska aina on olemassa mahdollisuus, että noppa pyörähtää ja galaksit räjähtää. Jousetonta vastustajaa vastaan on todella helppo pelata, koska voit liikutella ukkoja / sankareita ihan miten lystää, eikä ole vaaraa, että jotain napsahtaisi otsaan.

Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon » Ti 04.01.2011 19:37

Lisäksi jos vain vastustajalla on jousia, jäät hyvinkin herkästi jälkeen jo ennen taistelukontaktia, ja lahjoitat kaikki jousten edut vastustajalle. Siullakin kun noita hevosia on...

Haltiat tappaa armeijoita jousillaan*, mutta nuoremmatkin kansat voivat voittaa niillä pelejä.

*=ei ollut mitenkään tavatonta, että vastustajan armeija oli broken tai ainakin hyvin lähellä sitä, kun pitched battlessa mun high elffejä vastaan päästiin lähitaisteluun. Siitä tilanteesta on laadukkaampia joukkoja vastaan hyvin vaikea voittaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."

aatami

Viesti Kirjoittaja aatami » Ke 09.02.2011 13:34

Garothi pisti vastaan suurinta juustoa mitä saa, ja kaikki paitsi perus-äijät nukahtivat paikoilleen, mutta muuten turnaus meni aika hyvin.

Peikkoja olisi voinut kyllä olla enemmän.
'10-'11-'12 WDL

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Armeijalistat”