Einoin- maalaus blogi

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: Velho ja barbaari

Viesti Kirjoittaja Einoin » Ma 06.03.2017 21:42

Marraskuu kirjoitti:
Ma 06.03.2017 15:09
Einoin kirjoitti:
Ti 28.02.2017 18:26
Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä kuinka baseihin saa tehtyä mukulakiveystä tai tiilimäistä katua? Greenstuffista saa ainakin tehtyä, mutta onko olemassa muita helppoja keinoja?
Hyvää käyttöä vanhoille figuille ja ihan toimiva toteutus! Kyllä noista Frostgraven warband lähtee.

Mukulakivipohjia saat greenstuffin lisäksi tehtyä vaikkapa käyttämällä kuviotapettia tai erikseen tähän tarkoitettuja kohokuvioisia kartonkipohjia. Saa melki kaikista pienoismallikaupoista ja ebaysta myös.

Suositus kun teet beissejä... Tee base ensin valmiiksi ja maalaa se, ja liimaa vasta sitten figu paikalleen. Näin beissin maalaus, esim. sen mukulakiven drybrushaus, on paljon helpompaa kuin jos figu on jo tiellä. Näin siis itse nykyään teen melkein joka figun kanssa.
Pitääkin tutustua noihin kartonkipohjiin.

Yksi mitä olen ajatellut testata olisi veistellä kapalevyn pintaan kiveystä. Sitä kun sattuu olemaan minulla tyhjänpanttina joku pätkä. Kapalevyssä tosin hieman arveluttaa saako siihen tarpeaksi vahvaa pintaa figujen liimaamista ajatellen. Päällystämällä levyn vesi liima seoksella saa aikaan jonkinlaisen kovemman pinnan ja vähennettyä vaahto osion joustavuutta, mutta lienaaköhän näin syntynyt pinta kuitenkaan tarpeaksi vahva beissi käyttöön.

Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: Orc warboss great waaagh banner

Viesti Kirjoittaja Einoin » Ti 07.03.2017 00:20

Aos projekti jatkuu örkki pomon muodossa.

orc_warboss_great_banner.png
orc_warboss_great_banner.png (462.19 KiB) Katsottu 1407 kertaa

Dethos
Viesti:

Re: Einoin- maalaus blogi

Viesti Kirjoittaja Dethos » Ti 07.03.2017 20:26

Todella komea freehand tässä lipussa!
Eightpeaks.net - Karak Eight Peaks - teemaiset Dwarffit, Skavenit ja O&G

Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: Infinity Yu Jing

Viesti Kirjoittaja Einoin » La 11.03.2017 23:50

Näiden maalaaminen osasi olla aika tuskaista puuhaa. Maali ei tuntunut tarttuvan millään figujen pintaan, vaikka olin käsitellyt mallit aivan samalla tavalla kuin aiemminkin maalaamani metalli ukot. Tästä tuskastuneena päätin jättää yksityiskohtien maalaamisen vähäisemmälle kuin mitä olisin muuten tehnyt. Lopputuloksesta tuli kuitenkin minua miellyttävä yksinkertaisuudessaan.

infinity1.png
infinity1.png (228.27 KiB) Katsottu 1260 kertaa
infinity2.png
infinity2.png (325.03 KiB) Katsottu 1260 kertaa
infinity3.png
infinity3.png (267.53 KiB) Katsottu 1260 kertaa

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Su 12.03.2017 00:14

Yu Jingia harvoin näkee vaihtoehtoväreissä, vaikka kirjassa niitä on esitelty parikin. Good job.

Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän » Ma 13.03.2017 13:46

Hyvää jälkeä :) Örkkibösbi etenkin, nätti freehandi tos lipus.

Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: Frostgrave warband

Viesti Kirjoittaja Einoin » Ma 20.03.2017 20:08

Saimpas vihdoinkin tämän hetkisen Frostgrave warbandini valmiiksi. Vielä olisi tosin yhdeksän ukkoa kasaamatta. En ole vain vielä keksinyt mitä niistä tekisi. Varmaankin muutaman thugin, thiefin, infantrymanin ja treasure hunterin. Aiemmin esittelemäni Hero Quest velhosta modailtu wizardi ei oikein sopinut yhteen muiden figujen kanssa, joten päätin tehdä uuden velhon ja päästää vanhan parta ukon eläkkeelle.

frostgrave_warband.png

Dr. Icchan kirjoitti:
Su 12.03.2017 00:14
Yu Jingia harvoin näkee vaihtoehtoväreissä, vaikka kirjassa niitä on esitelty parikin. Good job.
Kiitos. Itseeni ei oikein iskenyt se kirkkaan oranssi Yu Jing väriteema.

Dethos kirjoitti:
Ti 07.03.2017 20:26
Todella komea freehand tässä lipussa!
Routasydän kirjoitti:
Ma 13.03.2017 13:46
Hyvää jälkeä :) Örkkibösbi etenkin, nätti freehandi tos lipus.
Kiitoksia molemmille. Tuossa lipussa olen hieman harkinnut vielä tummantavani lippua tangon puolelta. Kallon hiukset näyttävät ainakin minun silmissäni sulautuvan lipun punaiseen ikävästi. Tosin tämä voi johtua ihan vain värisokuedestani.

Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: O-Yoroi Kidobutai

Viesti Kirjoittaja Einoin » To 30.03.2017 17:49

Hiukan vahvistuksia Yu Jing armeijaani. Sinällään tagit eivät taida olla pelillisesti kovin hyviä Infinityssä, mutta näin mecha fanina minun mielestäni scifi armeija ei ole valmis mikäli siinä ei ole jonkin laista mechaa tai battlesuittia.

Näissä Corvus Bellin valoksissa tuntuu olevan ikävästi valusta johtuvia ongelmia. Aiempien Infinity figujen kohdalla ollut maalin tarttumisen vaikeus voisi ainakin osittain johtua figuissa käytetystä metalli seoksesta. Tämän tagin kohdalla ei ollut maalin tarttumisen kanssa ongelmia, koska tein osien pesun tarkemmin. Ongelmana olikin sitten valoksessa olevat ilmakuplat. Nämä löytyivät mechan jaloista. Onnekseni ne olivat kuitenkin pieniä ja helposti täytettäviä. Hieman arveluttaa onko Corvus Bellillä ihan valu käytännöt hallinnassa. Tykkään tosi paljon Infinityn tyylistä ja pelistä, mutta tälläiset asiat ovat hieman ärsyttäviä eteenkin figuissa joista tykkään todella paljon. Vai onko minulle vain sattunut huonoja kappaleita?

o-yoroi_kidobutai.png
o-yoroi_kidobutai.png (641.12 KiB) Katsottu 937 kertaa

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 30.03.2017 21:52

Tainnut osua huono kappale, valittamalla olisit saanut uudet osat. Milloin tuo O-Yoroi oli ostettu, on nimittäin saattanut olla hyvinkin vanhaa tuotantoa?
N&T kerholaisista ei ole tainnut kenelläkään olla vielä yhtään ilmakuplaa, mispackeja on ollu varmaan tusinan verran kun mulla itellä on ollu ainakin kaks.

O-Yoroi kyll vielä ehkä vähän kaipais lisää värejä, esim master käsien sormet vois olla eri värillä ja joitain "under armor" palasia jollain paljon tummemmalla sävyllä. Figu on iso ja näyttävä, joten panostus siihen kannattaa.

Einoin

Viesti Kirjoittaja Einoin » To 30.03.2017 22:42

Dr. Icchan kirjoitti:
To 30.03.2017 21:52
Tainnut osua huono kappale, valittamalla olisit saanut uudet osat. Milloin tuo O-Yoroi oli ostettu, on nimittäin saattanut olla hyvinkin vanhaa tuotantoa?
N&T kerholaisista ei ole tainnut kenelläkään olla vielä yhtään ilmakuplaa, mispackeja on ollu varmaan tusinan verran kun mulla itellä on ollu ainakin kaks.

O-Yoroi kyll vielä ehkä vähän kaipais lisää värejä, esim master käsien sormet vois olla eri värillä ja joitain "under armor" palasia jollain paljon tummemmalla sävyllä. Figu on iso ja näyttävä, joten panostus siihen kannattaa.
Hyvä mikäli minulle on vain sattunut huono kappale. Kävi kyllä mielessä valittaa, mutta katsoin kuitenkin pääseväni vähemmällä vaivalla yksinkertaisesti täyttämällä kuplat. O-Yoroin vanhuudesta en tiedä. Ostin sen ihan lähiaikoina, mutta paketissa olleiden useiden päällekkäisten hintalappujen perusteella se on saattanut seisoa kaupassa hieman kauemminkin.

Masterin sormia en maalannut eri värillä siksi että tavoittelen armeejaani "realistista" väriteemaa. Tällä tarkoitan armeijamaista laitetaan kaikki samalla maalilla periaatetta. Eli suuremmat kokonaisuudet on maalattu kauttaaltaan yhdellä värillä. Oranssiin olen kyllä ajatellut vielä lisääväni kovemmat highlightit. Kuva vääristää hiukan harmaita. O-Yoroin kädet ovat esimerkiksi lähempänä puhdasta valkoista ja panssari olkapäissä ja jaloissa on hieman tummempi kuin kuvasta käy ilmi. Syvempien osien tummentamista pitääkin vielä harkita.

Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: Guijia

Viesti Kirjoittaja Einoin » Pe 21.04.2017 16:16

Yu jing armeija jatkaa kasvuaan. Tällä kertaa armeijaan liittyi vanhemman mallinen Guijia TAG. Tämä vanhempi malli on mielestäni melko sympaattisen näköinen.

guijia_old_type_isompi.png
guijia_old_type_isompi.png (283.07 KiB) Katsottu 671 kertaa

Salvo

Viesti Kirjoittaja Salvo » La 22.04.2017 22:08

Mukavan näköistä maalausjälkeä.
Infinityn (?) napit nyt ei omaan makuuni skulpteiltaan ole, mutta maalaus on hienoa.

Piirustelusi ovat myös oikein mainioita. Noihin voisit testata photarilla raflaavia taustoja ja simppeleita värityksiä kenties, level up?
http://www.antirauhanturvaaja.com
WH40k 2008–15.08.2017 W139 D29 L38

Einoin

Viesti Kirjoittaja Einoin » Su 23.04.2017 17:41

Salvo kirjoitti:
La 22.04.2017 22:08
Mukavan näköistä maalausjälkeä.
Infinityn (?) napit nyt ei omaan makuuni skulpteiltaan ole, mutta maalaus on hienoa.

Piirustelusi ovat myös oikein mainioita. Noihin voisit testata photarilla raflaavia taustoja ja simppeleita värityksiä kenties, level up?

Kiitos.
Joo, Infinityn nappeja ovat.

Piirustusten värittely ei oikein ole se minun juttuni. Olen joskus kokeillut photarilla sitäkin, mutta tämä vaatisi jonkin verran investointeja paremman piirtopöydän muodossa. Nykyinen piirtopöytäni on melko vanha Wacomi, jolla on melko tuskaista väritellä ja piirtää. Lisäksi satun olemaan punavihersokea. Tämä tuppaa tekemään värittämisestä hieman tuskaista ja väriteoriaan vahvasti painottuvaa suorittamista. Figujen kohdalla tämä sokeus ei niin pahasti hankaloita asioita koska osa valosta ja varjosta tulee kolmiulotteisen muodon avulla. Vaikkakin olen joitakin kertoja löytänyt itseni korostamasta vihreää tai ruskeaa punaisella, kun en ole katsonut mitä purkissa lukee.

Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: Orc boyz

Viesti Kirjoittaja Einoin » Ke 03.05.2017 17:25

Tämän orc boyz porukan kanssa olen yrittänyt löytää jonkinlaisen tasapainon maalaukseen käytetyn ajan ja lopputuloksen laadun kanssa. En osaa sanoa miten kauan näiden maalaukseen kului aikaa, koska aika jakautui useamman päivän ja viikon ajalle. Sain nämä kuitenkin mielestäni valmiiksi nopeammin kuin yleensä. Laadullisesti ei minun parhainta jälkeä, mutta tavoitteeni täyttävää massalle sopivaa tasoa kuitenkin.

orc_boyz3.png

Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: Grey Knights

Viesti Kirjoittaja Einoin » La 13.05.2017 12:46

Pikaisesti Shadow Wars: Armageddonia varten maalattuja Grey Knighteja. Nämä toimivat testinä agrellan earth maalille. Hieman arveluttaa miten pysyy tuo maali noissa pohjissa kiinni. Tuli laitettua joihinkin kohtiin kenties liian paksulti maalia, jonka seurauksena maali lohko on toisesta päästään ikävästi koholla ja irti pohjasta.

grey_knights_strike_team_armageddon.png
grey_knights_strike_team_armageddon.png (231.42 KiB) Katsottu 271 kertaa
grey_knights_terminators_armageddon.png
grey_knights_terminators_armageddon.png (267.24 KiB) Katsottu 271 kertaa

Einoin

Re: Einoin- maalaus blogi: Asurmen ja Avengerit

Viesti Kirjoittaja Einoin » La 05.08.2017 11:59

Herätetäämpä tämä ketju nyt henkiin, kun sain pitkästä aikaa jotain maalattua jopa loppuun saakka.

Dire avengereiden kanssa kävi lakkauksessa pieni moka. Ilmeisesti liian kostean ilman takia muutamiin yksilöihin ja eteenkin exarchiin tuli maitomainen sumuinen pinta. Onnekseni sain rivi avengereista tämän sumuisuuden poistettua laittamalla uuden lakka kerroksen kuivuneen päälle, mutta exarchiin tämä maitomaisuus jäi ikävästi näkyviin. Eteenkin metalli osissa pinta on erittäin sumuinen ja pienet urat sekä kuopat ovat täynnä lakkaa. Exarchin kohdalla ainoa korjaus vaihtoehto olisi varmaan maalinpoisto ja uudestaan maalaus.

asurmen.png
asurmen.png (81.77 KiB) Katsottu 125 kertaa
dire avengers.png
dire avengers.png (353.43 KiB) Katsottu 125 kertaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”