Porin pähkinät (Malifaux: Akaname)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Antrax

Re: Porin pähkinät (Malifaux: TenThunders Thunderbrother)

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ti 16.05.2017 07:28

Hammerheart kirjoitti:
Ma 15.05.2017 22:43
Silmät ovat vähän levinneet (Faux-ukkojen silmät on ihan hölmön pienet) - voisi kokeilla rajata ihon värillä ylhäältä ja alhaalta varovaisesti silmää pienentäen - luulen, että onnaisi.

Ja Wastrelin mekko rokkaa myös ihan satasella! Valkoiset on vähän paksun oloiset - kannattaa kokeilla harmaata pohjaa, koska harmaat (vaaleatkin sellaiset) peittää yleensä ihan tosi hyvin ja sitten siihen valkoiset päälle.
Kiitti.

Joo olen nyt alkanut kiinnittää enemmän huomioo noitten silmiin, mut sen jälkeen kun valkoinen vähän leviää ja musta kanssa, niin vaikka koita rajata sitä ihovärillä, niin ilmeisesti en rajaa tarpeeksi. Vähän vielä haussa et mikä on se oikea ohuusaste maalille että se levittyisi silmiin hyvin jättämättä mitään koholla olevaa kohtaa.

Ja juu, käytän itsekin harmaata pohjamaalia, tossa mekossa kun on niin monta ohutta viivaa niin osa sitten vähän levisi. Muutenkin aika suttuiseksi jäi Wastrel, mutta en alkanut sen enempää korjaamaan.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 16.05.2017 08:57

Itse tuskailin tosi pitkään silmien kanssa - ne onnistui aina silloin tällöin, mutta tosi usein meni plörinäksi. Nykyään teen ne kokonaan mustiksi ja sitten pienet valkoiset pisteet molempiin reunoihin ja onnistumisprosentti on noussut jonnekin 90:n tienoille.

Juju on siinä, että pienen pisteen tekeminen on itseasiassa aika helppoa, kunhan on teräväkärkinen sivellin. Mutta musta piste valkoisella pohjalla johtaa helposti mulkosilmäefektiin. Valkoiset pisteet mustalla pohjalla toimivat sen sijaan oikein hyvin. Ja samalla silmä myös rajautuu mustalla.

Kannattaa kokeilla!

Ja mitä pienempi silmä, sitä paremmin toimii, joten Malifaux-nappeihin minusta ihan ehdoton tekniikka.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader » Ti 16.05.2017 09:07

Mä olen testaillut maalata silmät luunvärisiksi (Ushbati bone), ja siihen sitten musta piste. Silmä ei mulkoile eikä loista samalla tapaa kuin kirkkaan valkoinen (jollaisia silmät kai harvemmin lopulta ovat) ja näyttää musta ihan kivalta. Siihen sitten sitä mustaa pistettä koitetaan sihtailla.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 16.05.2017 13:45

Vader kirjoitti:
Ti 16.05.2017 09:07
Mä olen testaillut maalata silmät luunvärisiksi (Ushbati bone), ja siihen sitten musta piste. Silmä ei mulkoile eikä loista samalla tapaa kuin kirkkaan valkoinen (jollaisia silmät kai harvemmin lopulta ovat) ja näyttää musta ihan kivalta. Siihen sitten sitä mustaa pistettä koitetaan sihtailla.
Itse viittasin mulkosilmällä siihen, että valkoista on joka puolella mustan pisteen ympärillä. Eli ero näiden kahden välillä:

https://thumbs.dreamstime.com/t/open-gr ... 508916.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 436c04.jpg

Mitä väriin tulee, niin minun nähdäkseni silmänvalkuainen on aika maidonvalkoinen, eli tuommoinen kermamainen luunväri ei välttämättä ole ihan realistinen sekään. Mutta eipä sillä realismilla nyt tietty niin kamalasti ole väliä, kunhan lopputulos on hyvä ja usein se kaikista kirkkain valkoinen tosiaan paistaa hieman oudosti figusta.

Itse ostin joskus Andrea White Paint Setin (kuusi maalia valkoisen maalaamiseen) ja sieltä olen tykännyt käyttää sitä toiseksi kirkkainta silmiin. Eli ei ihan puhtaan-puhtaan valkeaa, mutta melkein. Referenssikuva:
https://befreiungskriege.files.wordpres ... =500&h=267
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader » Ti 16.05.2017 14:34

Hammerheart kirjoitti:
Ti 16.05.2017 13:45
Itse viittasin mulkosilmällä siihen, että valkoista on joka puolella mustan pisteen ympärillä. Eli ero näiden kahden välillä:

https://thumbs.dreamstime.com/t/open-gr ... 508916.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 436c04.jpg

Mitä väriin tulee, niin minun nähdäkseni silmänvalkuainen on aika maidonvalkoinen, eli tuommoinen kermamainen luunväri ei välttämättä ole ihan realistinen sekään. Mutta eipä sillä realismilla nyt tietty niin kamalasti ole väliä, kunhan lopputulos on hyvä ja usein se kaikista kirkkain valkoinen tosiaan paistaa hieman oudosti figusta.
Suurinpiirtein samasta asiasta kai puhutaan, mutta koitin itse saada sanotuksi sen, että tuolla luunvärisellä (voisi se varmaan vähän valkoisempi olla) se valkoisuus siinä ympärillä ei loista niin räikeästi esiin. Ja figumaalauksessa monesti väärällä värillä tulee oikeannäköinen tulos, sekin on hyvä muistaa. ;)

Silmien mustalla rajaaminen on kanssa vähän niin ja näin... Tai siis itse ainakin kun katson peilistä itseäni, niin silmieni ympärillä ei ole mustaa rajausta. Mustat silmäripset saattavat tällaisen efektin luoda, mutta itse olen ainakin sen verran vaaleakarvainen, että mustaa ei näy. Sama juttu oikeastaan tuossa linkkaamassasi mulkosilmäkuvassa, mulkosilmäisyys tulee jostain muusta kuin mustan rajauksen puutteesta.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/

Antrax

Re: Porin pähkinät (Malifaux: TenThunders Sidir)

Viesti Kirjoittaja Antrax » To 18.05.2017 22:15

Posti toi vähän lisää basetusmateriaaleja sekä suteja. Silmät luulen et onnistu nyt paremmin, kiitos sutien ja yrityksen. :D Sidirin kaapu tuli turhan tummaksi, noi highligh jäi vähän räikeiksi mut en tiiä jaksanko korjaa. Wastrel tuli mukavaks. ;)
Liitteet
Malifaux 004.JPG
Malifaux 003.JPG
Spoonyone

Antrax

Re: Porin pähkinät (Malifaux: TenThunders Sidir)

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ke 24.05.2017 16:18

Kamera ja värifiltteröinti vähän korostaa Lunan harmaita vetoja, mutta olkoon, luonnossa vähän sopivamman sekainen. :D
Liitteet
Malifaux 001.JPG
Malifaux 002.JPG
Spoonyone

Antrax

Re: Porin pähkinät (Malifaux: TenThunders McCabe)

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ti 30.05.2017 17:39

McCabeen olen suht tyytyväinen, hevoset on aina työläitä ja seuraava figu valmistuu taas vaihdilla tän "speed bumpin" jälkeen.

Pääsivätpä penteleet jopa kentille Turun CogFauxissa tässä viikonloppuna.
Liitteet
Malifaux 001.JPG
Malifaux 002.JPG
Spoonyone

Thaumiel_Nerub
Viesti:

Re: Porin pähkinät (Malifaux: TenThunders McCabe)

Viesti Kirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke 31.05.2017 17:43

Hevonen on todella hyvin onnistunut. Ja se isompi kaveri jonka kasvojen alaosa on tumman punainen on livenä ihan törkeän hieno!
Pelikrypta, FLGS Pori
Pelikryptan verkkokauppa (TULOSSA)

Pelaamani pelit:
Age Of Sigmar (Skaven)
Bushido (Ryu, Ito, Tengu)
Malifaux (Resurrectionists, Guild, Neverborn)
Blood Bowl (Skaven)

Antrax

Re: Porin pähkinät (Malifaux: TenThunders Toshiro)

Viesti Kirjoittaja Antrax » Pe 02.06.2017 10:04

Toshirosta tuli mukavan ilmeikäs, tosin vähän ehkä verevä vielä kun katsoo ihoa ja vatsan ammottavaa aukkoa. :D
Liitteet
Malifaux 001 – Kopio.JPG
Malifaux 002 – Kopio.JPG
Spoonyone

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Pe 02.06.2017 13:05

Huuh kun tuo Toshiron iho on hemmetin hyvin onnistunut! Jösses! Vähän se on hassu kun ei ole verta missään, mutta vähän hankala tuo on lähteä verestämään kun sitä pitäisi läträtä sinne niin hemmetisti.

Krank

Viesti Kirjoittaja Krank » Pe 02.06.2017 13:21

Hammerheart kirjoitti:
Pe 02.06.2017 13:05
Huuh kun tuo Toshiron iho on hemmetin hyvin onnistunut! Jösses! Vähän se on hassu kun ei ole verta missään, mutta vähän hankala tuo on lähteä verestämään kun sitä pitäisi läträtä sinne niin hemmetisti.
Jospa ne veret on valunu jo ajat sitten ulos? Tuollainen pintanaarmu kuitenkin varmaan vuotaa hiukan 😉

Hienolta näyttää! Pitäisi nähdä kyllä livenä paremmin!
Tupakoinnin lopettaminen = Warlord Titan kaikilla herkuilla/vuosi...

Nikodemus

Viesti Kirjoittaja Nikodemus » La 03.06.2017 02:56

On kyllä komee heppa. McCaben silmät varsinkin näyttää paremmilta kuin aikaisemmilla hahmoilla.

Toshiron ihosta diggaan tosi paljon vaikka ehkä vähän turhan "elävän" näköinen onkin kyseiselle äijälle.
Krank kirjoitti:
Pe 02.06.2017 13:21
Jospa ne veret on valunu jo ajat sitten ulos?
Sopisi hahmon fluffiin.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Turun seudulla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Antrax

Re: Porin pähkinät (Malifaux: TenThunders Monks)

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ma 12.06.2017 18:15

Sininen ranger... eiku munkki on low river ja valkoinen on wandering. Valkoinen on vähän valkoinen, vaikka teknisesti tulikin ihan ok.

Ashigarun sculpti on vähän jännä kun sillä selvästi on vielä lihaa käsissä. :D Ja toka komainu tuli siinä samalla.
Liitteet
Malifaux 004.JPG
Malifaux 001.JPG
Malifaux 002.JPG
Malifaux 003.JPG
Spoonyone

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ma 12.06.2017 18:20

Millä pronssin patinaefekti on tehty?

Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ma 12.06.2017 18:22

Dr. Icchan kirjoitti:
Ma 12.06.2017 18:20
Millä pronssin patinaefekti on tehty?
Ihan on GW:n Nihilak oxide au naturel. :D

Ja siinä on messinkiä, ei pronssia. ;P Tavoittelin sellaista sisäistä chi hehkua enkä niinkään patinaa, mut menkööt. Kumpikin kelpaa.
Spoonyone

Nikodemus

Viesti Kirjoittaja Nikodemus » Ma 19.06.2017 11:40

Vautsi, toi Wandering River Monk toimii tosi hyvin ku pistit sen tolleen alustalle. Varmaan paljon vakaampikin kuin jos olisi vain ton suoristetun jalan varassa. Kiva poppoo noin muutenkin, varsinkin Ashigaruun sait kivasti tuotua lisäväriä vihreällä.
Malifaux Suomi FB ryhmä
Turun seudulla on oma WhatsApp ryhmä jossa sovitaan pelejä, YV:llä pääsee mukaan.

Antrax

Re: Porin pähkinät (Malifaux: TenThunders Jorogumo)

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ti 27.06.2017 16:18

Ja lisää on tulossa paikalliselta kauppiaalta. :D Onneks nää menee suht kivuttomasti maaleihin.

Jorogumosta tuli aika kiva.
Liitteet
Malifaux 003.JPG
Malifaux 001.JPG
Malifaux 002.JPG
Spoonyone

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ti 27.06.2017 21:52

Jorogumo tosiaan onnistui oikein mallikkaasti (hemmetin ilkeän näköinen), mutta tuo Emberling se vasta rokkaakin! Tosi kiukkuinen ja tulinen fiilis!

(Jorogumon pitäisi varmaan olla 100mm alustalla, että se mahtuisi järkevästi - mitä ihmettä ne on kelanneet?)

Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax » Ke 28.06.2017 07:49

Hammerheart kirjoitti:
Ti 27.06.2017 21:52
Jorogumo tosiaan onnistui oikein mallikkaasti (hemmetin ilkeän näköinen), mutta tuo Emberling se vasta rokkaakin! Tosi kiukkuinen ja tulinen fiilis!

(Jorogumon pitäisi varmaan olla 100mm alustalla, että se mahtuisi järkevästi - mitä ihmettä ne on kelanneet?)
Kiitos tosiaan kaikille kommentoijille. ;) On se mukava nähdä että niin moni seuraa että joku niistä jopa kommentoi. :D

Ja juu, Emberling onnistui kanssa aika mukavasti. Enkä nyt ihan 100mm tiedä Jorogumolle, ehkä joku 70mm riittäisi. :D Toisaalta on hyvä että on ne tietyt baset mitä aina käytetään. Eipä se Emissarykaan oikein viihdy sillä 50mm. Katsotaan miltä Yasunori näyttää. :D
Spoonyone

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”