Satunnaista Warhammeria (Termagants 9.9.)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
aeaelioe

Re: Satunnaista 40k:ta (Tyrannofex ja muuta pientä 29.5.)

Viesti Kirjoittaja aeaelioe »

Takaisin Tyranideihin, ainakin hetkeksi. Tässä kuussa Tyrannofex, ja lisää Acolyteja. Lisäksi löysin aika hauskan näköisiä ambush markereita kultille, jotka piti heti saada pelipöydälle asti:

Kuva

Muita kuvakulmia: https://imgur.com/gallery/33sKe0a

Kuva

Peräpuoli: https://imgur.com/gallery/E8Fih7t

Kuva
aeaelioe

Re: Satunnaista 40k:ta (Skorpekh Destroyers & Plasmacyte 5.6.)

Seuraavia kultisteja valmistellessa tein vihdoin valmiiksi jo tammikuussa aloitetun unitin Skorpekh Destroyereita. Ihan kiva maalata välillä Necroneitakin, ja hirveä helpotus kun sai tän vihdoin pois pöydältä. Oli ehkä loppupeleissä vähän turhan paljon tekemistä ei-characteriksi...

Kuva

Muita kuvakulmia: https://imgur.com/gallery/H6rj5Cg
aeaelioe

Re: Satunnaista 40k:ta (Atalan Jackals 28.6.)

Toinen mopojengi valmis. Tällä kertaa rupesin lisäilemään näille nimilaattoja 40k:n crusade-kamppista varten, tulee parempi mieli kun on nimetyt unitit. Maalauskin onnistui jopa pari tuntia rivakammin kuin edellinen vastaava squadi, ehkäpä jopa laadusta tinkimättä?

Kuva

Lisäkuvat: https://imgur.com/gallery/b1yqQNa
aeaelioe

Re: Satunnaista 40k:ta (Hormagaunts 19.7.)

Kesä on ollut hiljainen maalauksen osalta, mutta sainpas jotain valmiiksi. Näissä koitin päästä mahdollisimman vähällä, ja onnistuin ainakin siinä määrin, että taisi tulla nopeimmat figut mitä olen koskaan maalannut. Ei silti ehkä nopeita muuten kun omalla mittakaavalla, mutta vajaa 50min per nappi oli jopa melkein mun alkuperäisessä tavoitteessa. Seuraaviin vois koittaa 40 minsaan per, kun näitäkin pitäis vielä ainakin 20kpl tänä vuonna tehdä!

Kuva
Kuva
aeaelioe

Re: Satunnaista 40k:ta (Jackal Alphus 3.8.)

Yksittäinen charru taas kultille. Tää ei oo näkemässä pelipöytää hetkeen, kun ei ole oikein mitään ampuvia ukkoja maalattuna, mutta ehkä niitäkin tässä jossain välissä sais tehtyä. Nää mopot on vaan tosi kivoja maalata.

Kuva
Muut kuvakulmat: https://imgur.com/gallery/nMkpOFW
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Siisti!

Lasit on tosi hyvin maalattu ja tuo kivasti kontrastia!
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
5woke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 5woke »

komeeta jälkee..
All Project pic's --> http://jarzrd.imgur.com
Perhoja --> facebook --> jari perho jalonen
aeaelioe

Re: Satunnaista Warhammeria (Isharann Soulrender, Namarti Thralls 19.8.)

Kiitos kommenteista! Seuraavaksi vuorossa ensimmäistä kertaa jotain Sigmarin puolelta, kun ois sitäkin tarkoitus jossain vaiheessa pelata. Sain valmiiksi ekat Deepkinit pitkän testailun jälkeen, ja suht tyytyväinen siihen mihin nää värit päätyi.

Baseista ei vielä ihan varmuutta, kun jouduin laittamaan tohon characteriin lunta vähän ihan siks, että piti "paikkailla" kohtia jossa ukon laittaminen baseen kiinni ei mennyt ihan putkeen. Noi muut näyttää ehkä paremmalta kun en vielä ehtinyt lunta laittaa, joten jätän nyt ainakin toistaiseksi ilman, ja ehkä sitten pelipöydällä selviää näyttääkö ne liian erilaisilta jos vaan osassa on lumitäpliä.

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Upeaa jälkeä! Kaikki figut tässä ketjussa hivelee silmää.

Kun maalausjälki on tällä tasolla, kannattaa ehkä panostaa kuvanlaatuun. Valo taitaa jo olla kohdillaan, mutta taustasta voisi saada rauhallisemman ja tasaisemman.

-ile
aeaelioe

ile kirjoitti: Pe 20.08.2021 11:16 Kun maalausjälki on tällä tasolla, kannattaa ehkä panostaa kuvanlaatuun. Valo taitaa jo olla kohdillaan, mutta taustasta voisi saada rauhallisemman ja tasaisemman.
Kiitos! Mä oon joo taistellut noiden kuvien kanssa, ja en oo vielä keksinyt miten mä käytännössä saan ne kuvat onnistumaan hyvin. Tolla valkoisella taustalla (joka on vaan paperilehtiö valkoisella pöydällä) värit haalistuu melkoisesti. Kokeilin nyt tuota vähän likaisen näköistä mustaa taustaa ja värit tuli paremmin, mutta onhan se joo vielä vähän ruma. :) Onko mitään vinkkejä? Voi toki olla, että mun kännykkäkamerakin on huono tähän.
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

aeaelioe kirjoitti: Pe 20.08.2021 12:05
ile kirjoitti: Pe 20.08.2021 11:16 Kun maalausjälki on tällä tasolla, kannattaa ehkä panostaa kuvanlaatuun. Valo taitaa jo olla kohdillaan, mutta taustasta voisi saada rauhallisemman ja tasaisemman.
Kiitos! Mä oon joo taistellut noiden kuvien kanssa, ja en oo vielä keksinyt miten mä käytännössä saan ne kuvat onnistumaan hyvin. Tolla valkoisella taustalla (joka on vaan paperilehtiö valkoisella pöydällä) värit haalistuu melkoisesti. Kokeilin nyt tuota vähän likaisen näköistä mustaa taustaa ja värit tuli paremmin, mutta onhan se joo vielä vähän ruma. :) Onko mitään vinkkejä? Voi toki olla, että mun kännykkäkamerakin on huono tähän.
Kännykkäkamerat tuppaavat olemaan teknisesti täysin käyttökelpoisia, mutta niiden automaattiasetukset ovat sieltä ja syvältä. Figuja kuvatessa kannattaa käyttää matalaa valoherkkyyttä (ISO-arvo alas) ja pitkää valotusaikaa (sekunneissa mitattava määrä), missä kannattaa tukea kuvaustyökalu paikalleen pöytää vasten tai kolmijalalle. Ihmisen kädenliike pilaa kuvat, joten kannattaa käyttää automaattilaukaisinta vaikkapa kahden sekunnin viiveellä, niin suurin osa tärinästä on poistunut ja valotusaikaa voi pitää haluamassaan mitassa. Itse esimerkiksi järkkärillä käytän ISO-100 ja aukko f-22 arvoja, valotusaika lamppujen määrästä riippuen 2-8 sekunnin haitarissa.

Musta tausta on vaikea, valkea heijastaa helposti liikaa. Haalean ruskea leivinpaperi tai vastaava melko rakenteeton materiaali on ihan jepa. Vaihtoehtoisesti voi hyödyntää kameran tarkennusetäisyyttä siten, että laittaa taustaksi vaikkapa mustan t-paidan joka kyllä peittää koko kuvan taustan, mutta on kaukana itse figusta ja näkyy täten kuvassa vain tasaisena mustana värinä eikä tarkennus yritä tarttua kaikkiin kuituihin ja irtohiuksiin. Figua voi nostaa vähän ylemmäs, vaikkapa muovipurkilla paidan alla, jolloin tätä tilan tuntua voi saada helpommin manipuloitua ikäänkuin figu vain leijuisi tyhjyydessä.

Etäisyys on myös tärkeää, kuvat kannattaa mieluusti ottaa vähän kauempaa kuin luulisi jotta koko nappi on fokuksessa pienen pisteen sijaan. Siitä isosta kuvasta voi sitten vain leikata koneella kaikki turhat reunat pois, mutta nyt keskuksessa oleva nappi on kokonaan terävästi näkyvissä.

Valaistus kannattaa tehdä päivänvalolampuilla, valkoisilla ledeillä tai vastaavilla värilämpötilaltaan ~5000 K kieppeillä olevilla laitteilla, jolloin kameran valkotasapainon voi myös asettaa luonnollisimmalle "päivänvalo"-asetukselle. Valoja kannattaa olla monta, tai ainakin sen yhden kannattaa olla pistemäistä lähdettä leveämpi, jolloin varjot ja kiillot eivät muodostu ongelmiksi. Valokuvan ottaminen jyrkimmän valon suunnasta antaa paremman kuvan.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."
aeaelioe

Terminator Sergeant kirjoitti: Pe 20.08.2021 13:00 ...
Noniin, tässä onkin paljon uutta kokeiltavaa, kiitos paljon!
aeaelioe

Re: Satunnaista Warhammeria (Termagants 9.9.)

Ekat kuvaustestit edellisten ohjeiden perusteella, nyt otettu kameran manuaalikontrolleilla ja harmaalla lakanalla taustalla. Kyllä mä tästä enemmän tykkään kuvauksen puolesta, mutta totta puhuen ehkä kuvauksen kohde ei nyt ollut optimi, kun kyseessä taas massauniteista massauniteimmat ja niihin käytetty aika on yritetty pitää sen mukaisena (mutta silti niihin vajaa 10h meni yhteensä). Harjoitukset jatkuu taas seuraavissa!

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”