12 vuoden figuharrastuksen jälkeen sain itseni niskaperseotteella kiinni ja päätin laittaa oikein kuvia näytille! Koska jopa järkkäri nykyään löytyy, niin päivityksiä saattaa tulla silloin tällöin.
Tällä hetkellä työn alla (lista päivitetty 18.5.2014):
1) Middenheim-teemainen Empire: pistolierien jälkeen jalkaväkeä, jalkaväkeä, jalkaväkeä
2) Infinity Warband: avaruusvenäläisiä
3) Flames of War: Varsovan kansannousun kukistamiseen sijoittuva vahvennettu saksalainen komppania
4) Uusi 40k-armeija: Airborne Inquisitoral Task Force, perustuen Elysian drop troop -figuihin.
Projekteja 3-4 varten kelasin ostaa maaliruiskun ja opetella käyttämään sitä.
Vaikka näitä on joku saattanut nähdä, laitan nyt tähän muutaman kuvan IG-armeijastani esittelyksi. Lisää löytyy linkin takaa http://s1108.photobucket.com/user/Latek ... t=6&page=1
Ajattelin myöhemmin esitellä jokaista yksikköä vähän tarkemmin. Olen näpertänyt lähinnä omaksi ilokseni noihin kaikenlaista pientä hauskaa, ja voisin räpsiä yksityiskohdista lähikuvia.
Komentoryhmä. Erilaiset baset olivat virhe ja ryhmästä tuli muutenkin muuta armeijaa tummempi. Toisaalta tummempi väri johtunee siitä, etteivät nämä herrat ole kuluttaneet vaatteitaan missään juoksuhaudoissa vaan upseerikerholla...

Bruce Wayne elokuvasta Planet Terror? Yritin hankkia itselleni noita housuja pitkään kun en raaskinut ostaa IG:n komentoryhmää. Lopulta pulitin niistä 7€ tehden elämäni toisiksi huonoimmat figukaupat (huonoin oli se, kun myin metallisen LotR Weathertop-paketin 5€:lla). Tein komentajan keskikropan aika pitkälti green stuffista. Erityisesti mitaleihin olen tyytyväinen. Baretin särmääminen oli yhtä ongelmallista kuin oikean baretin, melkein piti mennä saunaan tämän figun kanssa ;)

Arveluttavia henkilöitä regimental advisoreina. Olen erityisen tyytyväinen servo-skull -kokeiluuni, ei ole tämän jälkeen onnistunut yhtä hyvin. Levitoiva vauva on varsin häiritsevän näköinen ilmestys. Tykkään forgen Vraks-pettureiden figuista tosi paljon, olivat inspiraation lähteenä projektin alkaessa. Moottorisahamies on ainoa täysin konvertoimaton ukkeli tässä armeijassa.

Perhepotretti! Huomaa armeijaa varten tehty pelikenttä. Kotikenttäetu tosin harvoin pelastaa armeijani karmaisevilta tappioilta.

Pari yksityiskohtaa:

Vähän WIP-osastoa:
Warseerin taitureilta röyhkeästi kopioitu Leman Russ variantti. Idea oli niin hyvä että piti itsekin kokeilla. Kasasin tuon tankin jo reilu vuosi sitten, mutta jotain tuosta silti puuttuu. Sen takia en ole halunnut vielä pohjamaalata. Voin myydä pois jos joku on halukas ostamaan, en mä neljää Russia varmaan ikinä peluuta.

RUNTURYHMÄ! Pimeässä kuvassa kaksi komissaaria. Näyttää siltä, että Lord Comissar on tämän edikan juttu, joten näitä kahta en vielä ole maalannut. Huomaa power dog (counts as power axe). Pientä preussilaista tunnelmaa havaittavissa, molemmilla rautaristit kaulassa.

Mortar team on uusi ihastukseni, joiden peluuttamista odotan paljon. Kerran pelasin niitä vastaan ja ihan sääliksi kävi blästätä ne ekalla vuorolla kappaleiksi. Mortarissa on tyyliä! Hieno juttu, että nykyedikan myötä myös tehoa. Laitoin näihin 4mm plasticardia, jota käytän myös Aegis linen tekoon. Ihan mukava sitä oli muokata linkkarilla ja mattoveitsellä. Ehkä vähän korkeammat seinät olisi voinut tehdä, mutta saa luvan kelvata. Kelasin laittaa tonne varusteita ja muuta vähän enemmän, niin että figuista näkee ettei ihan etulinjassa olla.
Pieni ongelma: löysin vain yhden mortarin bits boxista. Jos jollain on Helsingissä antaa mulle mortari niin arvostan :D

GW:n Aegis defence line ei mielestäni näille pettureille sovi, joten kelasin tehdä oman. Ajattelin lisätä vähän WW1-meininkiä: hiekkasäkkejä, puuviritelmiä ja kenties muutama sotavanki. Tein tälle ihan oman viestiketjun osioon Maalaus, konverttaus ja maastonteko, joten katso sieltä jos tämä projekti kiinnostaa enemmän.

Ps. Onko kuvien koko ok?