Miniatyyripelinkehitys - 16.10. Greatswords WIP 2#

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Githgulcag

Miniatyyripelinkehitys - 16.10. Greatswords WIP 2#

Viesti Kirjoittaja Githgulcag » Ke 19.10.2016 17:30

Hei!

Olen jo pitkään haaveillut miniatyyrien veistämisestä ammatikseni ja nyt olen todenteolla aloittanut tämän haaveen tavoittelun. Aluksi minulla on tavoitteena kehitellä kaksi pelattavaa joukkoa ja tehdä niille kattava valikoima miniatyyrejä. Peli sijoiuttuu minun suunnitelemaan fantasiamaailmaan ja sitä pelataan 10 - 15 miniatyyrin joukoilla. En ole vielä kovinkaan paljoa keskittynyt taustatarinan kirjoittamiseen, koska miniatyyrien veistäminen ja sääntöjen kehittäminen on tällä hetkellä korkein prioriteetti. Ensimmäiseen versioon olisi tarkoitus veistää n.20 miniatyyriä

Miniatyyrit on veistetty suurimmaksi osaksi Procreate -epoksimassassata ja muutamat yksityiskohdat on veistetty brown stuffista. Miniatyyrit ovat 28mm skaalaa ja ne olisi tarkoitus valaa metallista.
Swordsman.jpg
Viimeksi muokannut Githgulcag, Ti 16.10.2018 19:29. Yhteensä muokattu 12 kertaa.

Lateksimajava

Re: Miniatyyripelinkehitys - Ensimmäinen valmis miniatyyri

Viesti Kirjoittaja Lateksimajava » Ke 19.10.2016 17:34

No ei paha! Etenkin naama toimii hyvin, tosi ilmeikäs figu muutenkin. Asento on varsin jees, mutta dynaamisuutta on vaikea arvioida noista kuvakulmista. Mut tosi siisti aloitus tälle projektille, jään seuraamaan.

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Ke 19.10.2016 17:39

Kaipa miekin joudun laittamaan tähän viestiä ihan vaan, jotta pääsisin seuraamaan (olen yleensä laiska kehumaan (tai haukkumaan) ja seuraan vaan sivusta).

On kyllä nätti sculpti, häntä vaikuttaa oudohkolta, mutta saattaa johtua pelkästään kuvakulmista + maalaamattomuudesta. Propsit turreista, toivottavasti tulee lisää :)

Jopotzuki

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » Ke 19.10.2016 17:49

Jätkä osaa.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.

marke

Viesti Kirjoittaja marke » Ke 19.10.2016 19:15

Tosi asiallinen. Tykkään jäljestä niin laadullisesti kuin tunnelmallisestikin. Mittasuhteet ja oikeastaan kaikki näyttää kivalta. Koskas kopioita tulee myyntiin, että pääsee maalaamaan :D?

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Ke 19.10.2016 22:23

On se pirun hyvä.

-ile

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » To 20.10.2016 01:50

Ko gasumi.

Siisti, tollanen täytyy kyll päästää maalaamaan heti kun tulee saataville.

Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän » To 20.10.2016 07:09

Hetken kattelin et jo on vimpulat jalat äijällä ennenku huomasin hännän ja näin naamanki :D
Asennosta puuttuu omaan silmään (ainakin kuvissa) jokin liike, nyt vähän tollanen pönötysasento, vois ehkä enempi nojata jompaankumpaan suuntaan elukka. Taitoa sulta löytyy hullun tavalla ja selkeesti visiota, detailien määrä on käsittämätön varsinki tämmöselle stuffaajalle, jolle on pienen kolonki täyttö suuri saavutus.
Hieno ja kunnianhimoinen projekti, ois kieltämättä tämmösiä siisti päästä maalaamaan.
Onks toi sun maailma tollasta aasialaista meininkiä enempikin vai vaan tämä factioni?
Onnea ja menestystä projektille!

Calawale

Viesti Kirjoittaja Calawale » To 20.10.2016 08:44

Ei mulla mitään lisättävää, mutta pakko älähtää, että hienosti tehty ja hienon kuuloinen projekti!
Ja me muistaen sankariaikaa
Sadun tenhoon tunnemme taikaa
http://lansikairanhurmeinenblogi.blogspot.fi/

Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu » To 20.10.2016 18:37

Hurjan yksityiskohtaista jälkeä! Mahtavaa!

Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag » To 20.10.2016 23:10

Kiitos kommenteista. On todella mukava kuulla, että monet ovat halukkaita ostamaan näitä miniatyyrejä.
Tällä hetkellä olen viimeistelemässä toista miniatyyriä ja sen pitäisi olla huomenna valmis.
marke kirjoitti:Koskas kopioita tulee myyntiin, että pääsee maalaamaan :D?
En osaa sanoa. Minun pitää vielä hankkia jostain muotin tekoon tarvittavaa kumia, jota ei tietääkseni myydä Suomessa missään. Olen aiemmin tehnyt muotteja rtv-kumeista, jotka ovat helppo käyttöisiä, mutta hyvin lyhyt ikäisiä ja kalliita. Nyt pitäisi hankkia sellaisia luonnonkumista tehtyjä spincast muotteja, joilla voi valaa keralla suuren määrän metallifiguja.

Routasydän kirjoitti: Onks toi sun maailma tollasta aasialaista meininkiä enempikin vai vaan tämä factioni?
Tällä hetkellä vain nämä.
Dr. Icchan kirjoitti:Ko gasumi.
jep. Kenjutsu oppaasta löysin asennon tälle hahmolle.

Laava

Viesti Kirjoittaja Laava » Pe 21.10.2016 09:53

Aziz the combat fighter kirjoitti:En osaa sanoa. Minun pitää vielä hankkia jostain muotin tekoon tarvittavaa kumia, jota ei tietääkseni myydä Suomessa missään. Olen aiemmin tehnyt muotteja rtv-kumeista, jotka ovat helppo käyttöisiä, mutta hyvin lyhyt ikäisiä ja kalliita. Nyt pitäisi hankkia sellaisia luonnonkumista tehtyjä spincast muotteja, joilla voi valaa keralla suuren määrän metallifiguja.
Oletko selvittänyt, että mitä maksaisi valu jonkun toisen toimijan kautta? Todennäköisestihän ulkomailla valun joutuisi silloin hoitamaan ja kuriiripalvelut tahtoo rahaa, mutta että onko kuitenkin kannattavampaa kuin hankkia omat laitteet ja opetella niiden käyttö.
"Born to RUNE"

Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag » Pe 21.10.2016 10:15

Laava kirjoitti:
Aziz the combat fighter kirjoitti:En osaa sanoa. Minun pitää vielä hankkia jostain muotin tekoon tarvittavaa kumia, jota ei tietääkseni myydä Suomessa missään. Olen aiemmin tehnyt muotteja rtv-kumeista, jotka ovat helppo käyttöisiä, mutta hyvin lyhyt ikäisiä ja kalliita. Nyt pitäisi hankkia sellaisia luonnonkumista tehtyjä spincast muotteja, joilla voi valaa keralla suuren määrän metallifiguja.
Oletko selvittänyt, että mitä maksaisi valu jonkun toisen toimijan kautta? Todennäköisestihän ulkomailla valun joutuisi silloin hoitamaan ja kuriiripalvelut tahtoo rahaa, mutta että onko kuitenkin kannattavampaa kuin hankkia omat laitteet ja opetella niiden käyttö.
Tavallaan muottien ja valujen teettäminen on halvempaa, koska spincast laitteet maksavat tuhansia euroja, mutta minä olen rakentanut itse tarvittavat laitteet. Tarvittava kumi ei ole tolkuttoman kallista, mutta jos sitä ostaa yhdysvalloista asti, niin postikulut kaksinkertaistaa sen hinnan.

Kdownunder

Viesti Kirjoittaja Kdownunder » Pe 21.10.2016 10:32

On kyllä pirun hienosti tehty nappi! Selvästi lahjoja ja kärsivällisyyttä riittää, vaikka ei tämä genre tunnu oikein omalta vannoutuneelle faban pelaajalle.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Pe 21.10.2016 12:13

Hyvää jälkeä, vaikkei olekaan mun juttu. Oletko jo miettinyt millaisiksi osiksi tuo pitää laittaa valua varten ?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag » Pe 21.10.2016 13:25

smaxx kirjoitti:Oletko jo miettinyt millaisiksi osiksi tuo pitää laittaa valua varten ?
Osat pitää miettiä valmiiksi jo miniatyyrin suunnittelu vaiheessa, jotta osien määrä pysyy kohtuullisena. Tämän miniatyyrin olen jakanut 5 osaan: pää, vartalo, häntä, tuppi ja kädet + miekka.

Githgulcag

Re: Miniatyyripelinkehitys - 27.10 Storm Seer

Viesti Kirjoittaja Githgulcag » To 27.10.2016 14:00

Tämän viimeistelyyn menikin vähän enemmän aikaa, kuin aluksi luulin. Tosin en tiedä onko tämä vielä täysin valmis, koska minusta tuntuu, että tästä puuttuu vielä jotain. Tavoitteena oli tehdä myrsky -teemainen hahmo, josta voi nähdä kovan tuulen hänen hiuksista ja vaatteistaan. Minusta tuntuu, että efekti ei ole vielä riittävän voimakas.

Mutta ketäs nämä Storm Seerit ovatkaan? He ovat tämän (vielä nimettömän) yhteiskunnan tietäjiä, jotka ennustavat säätä tulkitsemalla enteitä ja olemalla yhteydessä heidän (vielä nimettömään) jumalattareen. Heidän taidot ovat ainutlaatuisia ja arvostettuja ympärimaailmaa. He usein myös matkustavatkin jopa kaukaisiin maihin tarjoamaan heidän palvelujaan, kunhan heille tietysti maksetaan hyvä palkkio. He voivat myös suoraan manipuloida säätä hetkellisesti pienellä alueella. Storm Seerit ovat pääasiallisesti siviili tehtävissä, mutta taisteluissa he voivat luoda myrskytuulia hankaloittaakseen vihollisen etenemistä ja estääkseen heidä nuolienn lentoa. Storm Seer pystyy myös iskmään vihollisia salamalla, joka pystyy tainnuttamaan suurenkin olennon.
Storm seer.jpg
Seuraavien miniatyyrien valmistumiseen menee nyt pitempi aika, koska olen vasta aloittanut niiden veistämisen ja tällä kertaa veistän viittä miniatyyria samanaikaisesti. Näistä miniatyyreistä tulee tämän porukan keihäällä aseistettuja perus jalkamiehiä.
Viimeksi muokannut Githgulcag, Ti 01.08.2017 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu » To 27.10.2016 15:04

Aziz the combat fighter kirjoitti:Seuraavien miniatyyrien valmistumiseen menee nyt pitempi aika, koska olen vasta aloittanut niiden veistämisen ja tällä kertaa veistän viittä miniatyyria samanaikaisesti. Näistä miniatyyreistä tulee tämän porukan keihäällä aseistettuja perus jalkamiehiä.
Tee rauhassa vain ja tasosta tinkimättä. Näissä kahdessa esitellyssä figuurissa yksityiskohdat ovat ainakin todella hyvällä tasolla.

Vaikka tuuliefekti ei olisikaan niin näkyvä kuin olit hakenut, tässä viimeisessä figuurissa puvun ja sauvan ornamentit ovat jo yksin uskomattoman hienoja. Anatomia näyttäisi omaan silmään olevan kohdallaan ja asentokin on mukavan dynaaminen.

Tuuli on hankala elementti edustaa skulptissa, paitsi ehkä jonakin tuulenpyörteenä, jonka päällä hahmo seisoo. Suuremmalle alalle leviävät tuulessa hulmuavat hiukset tietysti toimisivat myös, mutta olisivat varmaan aika haasteellinen yksityiskohta veistettäväksi.

Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag » To 27.10.2016 15:34

Marraskuu kirjoitti:
Aziz the combat fighter kirjoitti:Tuuli on hankala elementti edustaa skulptissa, paitsi ehkä jonakin tuulenpyörteenä, jonka päällä hahmo seisoo. Suuremmalle alalle leviävät tuulessa hulmuavat hiukset tietysti toimisivat myös, mutta olisivat varmaan aika haasteellinen yksityiskohta veistettäväksi.
Veistämisen haasteellisuus ei ole tuuli efekteissä suurin ongelma. Isoin haaste on siinä, että minun täytyy aina miettiä, että miten minä valan tämän miniatyyrin. Hiukset varsinkin ovat ongelmallisia, koska niitä ei voi juurikaan paljoitella eri osiin, vaan sen täytyy valaa pään kanssa yhdessä osassa. Silloin täytyy veistää siten, että ne hiukset menee kahden muotin puolikkaan väliin eikä uppoa syvälle muottiin.Tämän takia minun oli pakko laittaa tämän miniatyyrin hiukset ponihännälle, vaikka vapasti hulmuavat hiukset olisivat olleet paremman näköiset.

Githgulcag

Re: Miniatyyripelinkehitys - 17.5 Viisi Keihäsmiestä

Viesti Kirjoittaja Githgulcag » Ke 17.05.2017 22:40

Näiden veistämiseen meni paljon enemmän aikaa, kuin osasin olettaa, mutta viimein sain nämä valmiiksi. Minä voisisin saada näitä tehtyä 2x nopeammin, jos osaisin paremmin välttää virheitä, jotka johtaa useisiin korjauksiin, jotka vievät huomattavan paljon aikaa.

Nämä sotilaat ovat tämän (Vieläkin nimettömän) joukon perussotilaita. He ovat melko hyvin panssaroituja ja ovat myös kohtalaisen nopeita liikkumaan. Taistelussa he voivat nopeasti ottaa haltuun tärkeitä kohteita ja puolustaa niitä tehokkaasti.
Footman_1.jpg
Footman_2.jpg
Footman_3.jpg
Footman_4.jpg
Footman_5.jpg
Footmen.jpg
Kuvista ei tullut ihan parhaita, mutta jospa nuista saa selvää.

Seuraavaksi aion hankkia muottikumia ja kokeilla näiden valamista. Olen myös aloittanut seuraavien miniatyyrien suunnittelua ja taidan laitta tänne kuvia suunnitelmista, kun saan ne valmiiksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”