Warrior priest

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Warrior priest

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Tässä viimeisin työni, joka siis esittää empiren warrupriestiä. Ei mitään kummempia kikkailuja, mutta kokeilin laittaa ekaa kertaa figuun pigment fixerin avulla tuota pigmentti jauhetta. Siten saa ihan ok kuraa aikaiseksi. Punainen onnistui muuten minusta hyvin, mutta näköjään taas kuvissa osa layereistä kotoaa jonnekin, vaikka koitin eri taustoja ja kahta extra valolähdettä.....no ei voi mitään.

Kuva:
http://www.coolminiornot.com/409360
Modern cars - they all look like electric shavers.

ile

Re: Warrior priest

Viesti Kirjoittaja ile »

Hyvin onnistunut niukan paletin työ!

Sininen tatuointi ja valkoinen riepu tuovat kivaa detaljia takapuolelle. Etupuolella olisi ehkä voinut hinkata noita leukasuojan panssarin detaljeja vielä enemmän esiin. Etupuolella olisi myös kirja, pergamentti ja medaljonki, jotka olet nyt jättänyt aika pienelle korostukselle (vai onko se valon ongelma?). Se jättää kasvot ja figun yläosan katseenkerääjäksi. Rengaspanssarista on vaikea sanoa. Ilmeisesti skulpti on sen verran pyöreä, ettei detaljeja ja renkaiden '"laskostumista" oikein tahdo saada esiin? Naamasta ja skulptin ongelmista lisää lopussa.

Kurasta on vaikea sanoa, onko pigmentin käyttö ollut avain johonkin, jota ei olisi voinut toteuttaa normaalisti maalaamallakin. Ehkä tässä näkyy se, että tekniikka on sinulle vielä uusi?

Beissin lohkare on vähän valju, sammal kiva. Tumman ja punasävyisen figun kaveriksi sopii sammalen vihreä hyvin. Lisäisin lohkareeseen kulumaa, halkeamia, tms. Tai jos se on olevinaan rakennuksen osa, jotakin pientä detaljia ja samalla ehkä tarinaa siitä, miksi ukko on hypännyt murikan päälle.

Kuvauksessa olen itse surkea, joten tämän tason valokuva on minusta oivallinen. Sikälimikäli kuvassa on enemmän varjoa kuin itse toivoit, minusta varjoisuus sopii tähän figuun. Tietenkin tarkoituksena on saada maalatut asiat parhaimpaan valoon, eikä sävyttää figua kuvakulmilla ja valaistuksella. Mutta ei mulla ole mitään valitettavaa kuvasta.

Täähän on AoWin skulpti? Vähän gorillamainen, niinkuin kaikki GW:n ja kavereiden Warrior Priestit jälkeen Perryjen on tupanneet olemaan. Naama on sen verran armoton, ettei siitä hyväkään maalaus oikein nättiä tee. Vai mitä mieltä olet itse? Enkä ole ihan varma, meneekö toi takapuolen hameen laskostuminen oikein. Näyttää turhan jäykältä. Silti parempi skulpti kuin se GW:n uusin muovinen örkkipäinen.

-ile

Gorkiporki

Voi olla, että tietty valaistus aina latistaa noita eri sävyjä, mutta erityisesti punainen ja ehkä joku keltainen ovat minulle hankalia kuvata. Pitäisi ehkä joskus hommata kunnon kamera, mutta esim. järkkärikamerat ovat aika kalliita, jos se nyt sitten auttaisi vähän.

Figu on tosiaan avatars of war -sarjaa ja vähän paikoitellen kömpelösti skulptattu. Siinä ei maalari voi aina sitten mitään kaikille asioille, kuten esim. kasvoille. Ne eivät näyttäneet niin kankeilta metallisina, mutta niiden maalaus toi puutteita esiin. Ei tuo tosiaan ole mikään paras esitys kasvojen osalta, mutta sama tuntuu vaivaavan gw:n pappejakin.

Pigmenteillä voi luoda sellaista vähän paakkuisempaa "teksturoitua" kuraa. Samalla vähän testailin tuota fikserilitkua ja sen toimivuutta.

Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Gorkiporki kirjoitti:
Pe 03.02.2017 11:30
Voi olla, että tietty valaistus aina latistaa noita eri sävyjä, mutta erityisesti punainen ja ehkä joku keltainen ovat minulle hankalia kuvata. Pitäisi ehkä joskus hommata kunnon kamera, mutta esim. järkkärikamerat ovat aika kalliita, jos se nyt sitten auttaisi vähän.
Kannattaa kysyä joltain tutulta, jolla on järkkäri, että voisko ottaa pari kuvaa. Sitten voisi vähän vertailla, että onko siitä apua. Tai marssia asiantuntevaan valokuvausliikkeeseen parin figun kanssa ja pyytää niitä näppäämään demomielessä muutama kuva eri kameroilla. Niitä kun sitten vertailee omiin räpsyihin, niin voi miettiä kannattaako kameraan panostaa. Toki jos järkkäriä käyttää vain auto-asetuksilla, niin ei se hurjasti pokkaria parempi ole, eli tarvitaan siinä hiukan kamerataitoakin.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/

Gorkiporki

Vader kirjoitti:
Pe 03.02.2017 12:42
Toki jos järkkäriä käyttää vain auto-asetuksilla, niin ei se hurjasti pokkaria parempi ole, eli tarvitaan siinä hiukan kamerataitoakin.
Varmasti. Oma kamerani alkaa olla jo muutenkin aika vanha, joten jollain sen voisi korvata. Kunnon oikealle kameralle voisi olla muutenkin käyttöä.

Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Pigmenteillä kyllä ehdottomasti saa aikaan efektiä, joka ei normaalilla maalauksella onnistu. Ne eivät tosin ole mitään aivan yksinkertaisimpia käyttää ja itsellänikin ovat vielä ihan harjoitteluasteella, mutta viimeisimpiin yrityksiin olen sangen tyytyväinen ja uskon, että vastaavaa efektiä ei muutoin olisi saanut ainakaan järjen rajoissa aikaiseksi. Pigmenteillä saa myös tosi onnistuneen ja luonnollisen näköistä pölyä figuihin tuommoisen kuran lisäksi.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”