TzG:n blogi (viikottaiset päivitykset)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

TzG:n blogi (viikottaiset päivitykset)

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

ENEMMÄN TAI VÄHEMMÄN HYÖDYLLISTÄ LÖPINÄÄ, EI TARVI LUKEE JOS EI TAHO
Elikkäs tässä sitä sitten alotetaan taas yksi blogi, näitä kun on niin vähän.
Elikkäs tänne tullaan päivittämään figuja sitä mukaa kun edistyn ja tällä hetkellä tulossa olevia figuja ovat CSM:ät, Orcs and Goblinit, sekä Mordheim Beastman warband.
Örkit toimivat nykyään melkoisella speedpaintilla, CSM:iin panostan jo aika paljon ja Biisteihin taas suorastaan jaksan kuluttaa aikaa.

Koska figuja on tehty jos jonkin verran jo, ja sain jopa kaikki kuvattua, niin kokeilen hurjaa ideaa, eli viikottaisia päivityksiä. Näillä näkymin päivityksiä riittäisi tämänhetkisistä kuvista n. 17 viikoksi, tosin jäisivät kuvan, ehkä kahden kokoisiksi. Katsotaan nyt aluksi, onko ihmisllä minkäännäköistä kiinnostusta nähdä ylipäätänsä figujani.

LÖPINÄÄ ARVOSTELUSTA: LUE KIITOS
Elikkäs olen kiinostunut tosiaan arvostelujen saamisesta, mutta tietyissä rajoissa mieluiten.
Elikkä tahtoisin C&C:tä, eli Critic and Critic, joista jälkimmäinen ehkä kiinnostaa eniten.
Eli itsekin kriittisenä persoonana arvostan todella PERUSTELTUA ja rakentavaa kritiikkiä, kuten myös parannusehdotuksia, vaikka en figua muokkaisikaan enää, niin seuraaviin voi sitten käyttää.
Erityisesti Sotun paremman pään maalareilta olisi ihan kiva saada kommenttia.
Toki selkääntaputuksiakin saa antaa, mutta kokeillaanko välttää "Ihan jees" viestejä? Kiitos.

KUVEJA TÄSTÄ SITTEN

Aloitetaan blogi kevyesti ModelExpon kilpailuun (fantasia-kategoria) osallistunut konvattu Wolfen Predator of Blood Rackhamilta. Sijoittui sarjassaan neljänneksi ja sain parhaan junnun pokaalin.
Hukkanen
Hukkanen
Save1.jpg (40.13 KiB) Katsottu 1228 kertaa

Ja vähän lisäkuvia:
Friihändi
Kilpi
Kynnet
Miekka

Itse figusta sen verran, että iho, lannevaate, "henkselit" ja kynnet onnistuivat mielestäni oikein kivasti. Hiukset onnistuivat hyvin, mutta onnistuin kämmäämään ne vielä lopuksi, kun niistä lähti osittain maalit. Metallit ja kilpi menivätkin sitten vähän niinkuin penkin alle. Noh, ei aina voi voittaa.

Kommentteja ja kysymyksiä otetaan vastaan, jos joku niitä tahtoo antaa. Kiitän.
Vielä, jos joku tahtoo numeroarvosanaa antaa, niin TUOLLA voi niin tehdä.
Viimeksi muokannut MarshallRTEast, Pe 13.06.2008 20:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Avatar
Pummi
Viestit: 88
Liittynyt: Su 04.02.2007 00:55
Paikkakunta: espoo

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä

Viesti Kirjoittaja Pummi »

Onnistunut, etten sanoisi erinomainen figu. Lannevaate ja iho erittäin onnistuneita, ainut mistä löydän valitettavaa on tosiaan tuo maalin osittainen lähteminen hiuksista ja kilpi, kun se on vähän flätti. Metallit ehkä hitusen liian vaaleita. Kokonaisuudessaan kuitenkin hyvä.
Avatar
Isompi Arska
Viestit: 1406
Liittynyt: Ke 21.03.2007 23:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä

Viesti Kirjoittaja Isompi Arska »

hienon näköinen kyllä, mutta hiuksissa olisi voinut olla enemmän väriä, koska nyt näyttävät vähän suttuiselta lähikuvissa. ehkä lisää ruskeaa pohjalle, ja sitten vähän ronskimmin tuota keltaista...

mutta hieno kyllä
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Kiitti vaan kommenteista, tokihan niitä ois enemmänki voinu tulla.
Näyttää vaikuttavan toi "Ei ihan siisti-kommentteja". =P
No mutta eniveis, tän jälkeen updatet menee vähemmän kiinnostaviks, sen voi sanoa jo etukätee.
Elikkä jos jotakuta kiinnosta vaikuttaa, niin vaihtoehtoina ois maalattua ja convattua goblinia, konvattua CSM:ää, maalattua CSM:ää, konvattua beastia ja maalattua beastia. Jos joku noista mitenkään erityisesti kiinnostaa, niin voi tänne ketjuun laittaa viestiä, niin kahtotaan, josko vaikka laittaisin sitten ens viikolla semmoisesta kuvaa.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Vexild
Viestit: 198
Liittynyt: Ti 29.04.2008 19:59

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä

Viesti Kirjoittaja Vexild »

Parilla sanalla: todella hieno
Avatar
Ayexen
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 29.10.2007 18:53
Paikkakunta: Kuivaniemi.

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä

Viesti Kirjoittaja Ayexen »

Yksi hienoimmista figuista jota olen koskaan nähnyt.
Mess with the best, and die like the rest.
Avatar
Matti
Valvoja
Viestit: 3157
Liittynyt: Ke 21.08.2002 09:27
Paikkakunta: Espoo, Etelä-Leppävaara

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä

Viesti Kirjoittaja Matti »

Mä oon koittanu saada aikaiseksi tän figun kommentoinnin jo jonkin aikaa, etenkin kun pyydät erityisesti rakentavaa kritiikkiä. Ongelmana vain on ollut, että en jostain syystä saa tuosta figusta kiinni oikein, enkä tiedä miten sitä voisi selvästi parantaa ja mikä on vahvaa osa-aluetta. Figuhan on varsin selkeä, poislukien ketjut ja mitään järisyttävän ärsyttävää seikkaa ei löydy. Muttei myöskään ihastuttavaa.

Nyt kun tarkemmin mietin, niin ongelmana saattaa olla nimenomaisesti se, etten näe mitä työssä on on tarkalleen haettu, jonka jälkeen figusta jää olo, että kyseinen nappi on maalattu kenties pelinappulaksi, kenties hetken huvituksesta maalata ylipäänsä jotain. Eli tosiaan herää kysymys, että mitä työllä on tarkalleen haettu takaa? Nyt tulee eniten mieleen susihukka tappelussa ja torjumassa yläviistosta tulevaa hyökkäystä. Tämä figun asennon takia ja toisaalta, koska tämä on figun erityisin piire, eikä esento ole myöskään mikään normaali poseerausasento.

Asennossa olisikin sitten musta selkeästi parantamisen varaa. Kilven nosto vaikuttaa torjuntaliikkeeltä tai sitten vain kilvellä lyönniltä, mutta miekka ei ole järkevässä asennossa tässä suhteessa. Jos asetun suden asentoon, niin minusta tuntuu epäluonnolliselta pitää noinkin isoa miekkaa (joka varmasti myös painaa) tuollaisessa asennossa, niin kilvennoston liikkeen kannalta, kuin myös sitä seuraavan iskun. Miekan tulisi mielestäni olla joko alaspäin tai sitten taakse. Samaten käsivarren asentoa tai yläkropan kiertymistä olisi ollut syytä muokata liikettä enemmän tukevaksi. Helpointa olisi ollut varmaan hitusen kiertää yläkroppaa vastapäivään, eli niin, että kilpi olisi ollut etureunaa kohti enemmän. Samaten päätä olisi ehkä voinut kääntää hitusen katsomaan hitusen enemmän kilven suuntaan. Yläkropan kallistuskulma verrattuna jalkoihin on sen sijaan hyvä. Se asennosta.

Figun kokoamisesta voisin marmattaa siitä, ettei pään ja kaulan välistä rakoa ole tukittu. Tuo raja tuossa keskellä karvoitusta on kohtuullisen häiritsevä. Muuten en kokoamisesta huomaa huomautettavaa.

Jos vielä sitten mennään maalaukseen...
Kuten todettu, selvää jälkeä paitsi ketjun osalta kilvessä, jossa varmaan haittaa metallien kuvautuvuuskin. Väriteemassa kitisisin hitusen tuosta sinisestä lannevaatteesta. Hyvältä näyttää, mutta miksei sekin voinut olla punainen, kuten käsivarsinauhat ja freehandi? Etenkin kun tuo on blendattu muistuttamaan enemmän haltian vaatetta, kuin susihukan kaltaisen pedon. Se vaate on nyt liian hienostunut ja snobbaileva verrattuna susihukkaan. Tietystikin punaiset on maalattu nyt huomattavasti heikommin teknisesti kuin tuo sininen, mutta punaisesta tai ruskeasta lannevaatteesta olisin itse tykännyt enemmän. Alkukantaiseen petoon kun en usko hienostelun sopivan juurikaan. Ongelma tietysti syntyy siinä, että nyt tuo sininen on milteinpä ainoa vaalea alue kynsien lisäksi, joten sen poisto voisi latistaa figua hitusen ja tehdä kynsistä majakoita ainoina vaaleina kohtina.
Alustan värivalinta suhteutettuna ihoon ei ole hyvä. Menevät sekaisin ja alusta on muutenkin sekavan oloinen. Mikä tosin ei ole paha asia, jos tarkoitus on ollut tehdä kaupungin tms. rauniot. Kenties kuitenkin mukaan olisi voinut mahtua pientä kasvillisuutta (sammalta yms. mitä nyt alkaakaan kasvaa raunioissa)? Olisin myös mielelläni nähnyt alustan kiven värin eroavan selvästi ihosta tuodakseen kontrastia.

Kommentoidaan vielä pari juttua: Turkissa (siis pään seudun) ei ole tarpeeksi kontrastia toistaiseksi. Kaipailisin enemmän. Hännässä näyttäisi olevan paljon mukavammin. Enkä nyt tarkoita sitä, että kauttaaltaan vaan turkin päämuotoja mukaillen (ts. älä ajattele pinta aluksi kankaaksi, ilman karvatekstuuria, jonka blendaat ja sitten ajattele asia karvatekstuurin kanssa. Karvoja pitää korostaa erottumaan toisistaan, mutta päämuodot ovat vähintään yhtä tärkeät).
Sitten kynsistä viel pari sanaa. Mä tykkään näistä, etenkin noista pienistä kulumista, vaikkain mielestäni kynsiin tulee kulumat vain reunoilta, eli tuollaiset keskellä olevat vauriot tuntuvat ehkä turhan liioitelluilta. Mutta kynnet kuitenkin toimivat kokonaisuutena.

Noh. Eiköhän tässä nyt ollut tälle erää tarpeeksi tekstiä. Eniten siis mua kuitenkin kaivelee se, että figuistasi on ainakin mun hankala löytää niitä asioita, mitä niillä on haettu, eli mikä on inspiraation pohja. Olipa se nyt sitten tekniikkaharjoitus, tunnelman hakeminen, tarinan kertominen tms. Etenkin jos taipumusta on lähteä showcasen suuntaan, niin noita musta kannattaa pohtia tarkemminkin, ennen kuin lähtee maalaamaan. Tässä suhteessa esim. Ropeconin teema-luokat voivat olla erittäin terveitä harjoituksia, kun pitää jotain tiettyä teemaa lähteä toteuttamaan. Eikä edes sitä välttämättä tarvitse toteuttaa, vaan jo päässä tehty suunnittelu voi auttaa karistamaan aiempia kahleita ajatusmalleissa ja auttaa sikäli ajattelemaan muutenkin luovemmin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Tämä lähinnä vastausta ja kysymyksiä Matille, update alempana
Dodii, tommottis kommenttia just kaipasinki. Kiitosta sinne suunnalle.
Elikkä joo, ketjut on joo vähän tommonen, kun olin vähän sekasin, että mitä niiden kanssa pitäis tehä. Konvatessa oli kyllä kiva niiden kanssa säätää, mutta maalatessa ei sitten toiminukkaa.
Toi on tosiaan ihan totta, nytku itekki kattelee, niin ei toi asento kauheen hyvä ole. Ei vaan tullu mieleen tommoset seikat tehdessä. Hiusten tilkitseminen oli ihan silkkaa omantunnon puutetta. En oikeen luota, että stuffi pysyy lavassa niin hyvin, että jälki paranis.
Tosiaan tän figun yks ongelmistahan tuntuu olevan se, että tää on tosiaan jääny siinä mielessä vähän tympeäks, että tää tosiaan ON pelitarkotukseen, mutta maalasin sen vaan paremmin ku jalkamiehet.

Tähän väliin yks kysymys, incase tätä lueskelet: elikkä miten tehä figusta showcase, tekemättä siitä yhen miehen dioraamaa? Miten onnistuu parhaiten siinä, että maalaa vaan vaikka perusheron showcaseks?

Figussa oli tarkotuksena yrittää sitoa sitä siniseen teemaan ja rikkoa sitä sitten lannevaatteella ja hiuksilla ja väliin laittaa nuo nahkahihnat kirkkaammiksi. Ainoana vaan, että hiukset jäivät tosiaan aika laimeiksi ja tummiksi, eivätkä hihnojen värivalinnat toimineet. Lannevaate toimii tällä hetkellä yksinään vissiinki sitte ihan hyvin, mutta rikkoo kokonaisuuden. Hmm.
Toi hienostelu tossa vaatteessa on iteasiassa aika suunniteltu juttu, mutta sitten tossa "dioraama"-idean näkyvyydessä mentiin pieleen. Eli tarkotus olis, että se on Mordheim (base) chaos minotaur beastmeneille, ja ihan tarkotuksella toi vaate tommonen, mutta kuten jo sanoit, niin eipä se "tausta" näy tästä figusta, ois melkeenpä pitäny ite jo huomata maalatessa.

Noista karvojen kontrasteista, että joo oon ihan samaa mieltä, mutta toteutus on vielä vähän hakusessa. Miten sä ite sen tekisit? Laittaisitko ensin vaan ihan varjostukset ja korostukset ja sit jollain washilla nuo hiusten välit vai miten? Omasta mielestä vähän hankala välillä ruveta niitä koloja tummentelemaan mitenkään muute ku washeilla, aina välillä.

Joo, noi kynnet kans vähän mietitytti maalatessa, mutta päätin, että kokeilen vaan tota naarmuefektiä, tosin kisafiguun ei koskaan oo hyvä päätös "vaan kokeilla jotain", tän oon nyt päättäny.

Miten oisit ite toteuttanu noin värien osalta ja metallien osalta myös toteuttanu tän figun. Siis jos nyt jätetään asento muokkaamatta. Kiinnostais vähäsen, että millasia eroja sä tekisit.
Nii joo ja beissi tosiaan meni vähän niin ja näin, ku sen tein ekana ja unohin totaalisesti sen toiminnan figun kanssa, lähinnä siks, ku 'Expossa ei baset vaikuta arvosteluun.

Täältä sitten sitä updatea
Elikkä noppajumalat nyt päättivät, että te haluatte nähä mun tähänasti maalatut Mordheim beastit.
Nää nyt ei mitään showcasea ole, vaan pelifiguja, että kommentoida saa ihan miten vaan, jos vaikka nyt pari kommenttia tulis. =P

Elikkä tässä näitä:
Kuva
Kuva
Ja sitten tämmönen aikasempi figu huonommilla kuvilla: http://galleria.sotavasara.net/kuva/4272/

Noiden lisäks vielä toi Wolfeni tulee toimimaa minotaurina Mordheimissa.
Noni, huh. Tulipa väännettyä. Ehkä ens viikolla lissää.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Avatar
Matti
Valvoja
Viestit: 3157
Liittynyt: Ke 21.08.2002 09:27
Paikkakunta: Espoo, Etelä-Leppävaara

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tzeentch Gobbo kirjoitti:Tämä lähinnä vastausta ja kysymyksiä Matille, update alempana
Dodii, tommottis kommenttia just kaipasinki. Kiitosta sinne suunnalle.
Ollos hyvä.
Hiusten tilkitseminen oli ihan silkkaa omantunnon puutetta. En oikeen luota, että stuffi pysyy lavassa niin hyvin, että jälki paranis.
Itsellä oli pitkään samankaltaista ongelmaa (ja on edelleen), mutta ikävä tosiasia on, ettei sitä opi harjoittelematta. Parempi vaan harjotella sitä muiden asioiden ohella, ettei käy niin, että jossain vaiheessa huomaa olevansa huippumaalari, mutta figuista paistaa perustavanlaatuisia virheitä kokoamisvaiheesta, joka väistämättä alkaa häiritä yhä enemmän.
Tosiaan tän figun yks ongelmistahan tuntuu olevan se, että tää on tosiaan jääny siinä mielessä vähän tympeäks, että tää tosiaan ON pelitarkotukseen, mutta maalasin sen vaan paremmin ku jalkamiehet.

Jep, jep. Vähän tuon suuntaista arvelinkin, mutten ihan varma voinut olla. Voisi luonnehtia siis perustekniikka harjoitukseksi? Koska mitään erikoisempaa tekniikkahan tuossa ei käytetty.
Tähän väliin yks kysymys, incase tätä lueskelet: elikkä miten tehä figusta showcase, tekemättä siitä yhen miehen dioraamaa? Miten onnistuu parhaiten siinä, että maalaa vaan vaikka perusheron showcaseks?
Showcase nyt on tietystikin vain lähinnä sana, jolla tarkoitetaan, ettei figua ole ajateltu pelikäyttöön, vaan lähinnä notkumaan vitriinissä/hyllyllä tms. Suurin ero musta on siinä, että showcasessa ei tarvitse tehdä mitään kompromisseja esim. laadun ja ajan suhteen, saati sitten saada toimimaan suurempana yhteen muiden nappuloiden kanssa (ellei sitten tee ryhmää tms.). Pelifiguissa nyt kuitenkin nappien on sovittava yhteen muun porukan kanssa ja etenkin suuremmissa joukkioissa pitää miettiä, mikä on laadullisesti järkevä taso aikaan nähden. Samaten pelifigujen lienee syytä olla modulaarisia, eli armeijan rakennetta on hyvä voida muokkailla suuntaaan taikka toiseen, ilman että armeijan ulkonäkö kärsii suuremmin. Siellä voidaan samaten vetää mutkia suoriksikin suuremmitta tappioitta, mutta showcasessa pyritään ennemminkin suorat tekemään mutkiksi. Showcasessa olennaista on saada figut toimimaan siis sellaisina kokonaisuuksina, kuin ne tulevat olemaan ja voidaan unohtaa pelilliset yms. rajoitteet.

Se, mitä tuolla pelinappula-termillä hain, on että figun funktio on toimia pelinappulana, ei niinkään välittää tarinaa tms. Perussankarista voisi tehdä vaikkapa muotokuvaa-muistuttavan työn, jossa pyrittäisiin tuomaan kaverin erityisiä piirteitä esille. Se mitä siis koitan sanoa on, että itse pyrkisin keskittymään työstettävän figun kiinnostaviin piirteisiin ja en pyrkisikään tekemään esim. valokuvaa, vaan oman näkemykseni asiasta. Otetaan esimerkki vaikkapa siitä, miten kuvailla ihmistä kuvan avulla: Valokuva olisi äärimmäisen tarkka ja objektiivinen kuva ihmisen ulkomuodosta, mutta itse mielelläni pyrkisin lisäämään mukaan myös käsitykseni ihmisestä. Olisipa se sitten ivallista halveksuntaa silmissä, hölmistynyt katse, ylväs asento taikka hymy, jolle aurinkokin olisi varjo.

Kun valitsen figuja, mitä maalaan, niin voin valita aina sellaisen figun, josta löydän joitain itseäni miellyttäviä piirteitä, joita voin lähteä nostamaan esille entisestään. Jos pitäisi maalata armeijaa, niin sitten pitäisi varmaankin keskittyä lisäksi nostamaan armeijassa kiehtovia elementtejä esiin, eikä antaa niinkään paljoa painoa välttämättä yksittäisille figuille.
Noista karvojen kontrasteista, että joo oon ihan samaa mieltä, mutta toteutus on vielä vähän hakusessa. Miten sä ite sen tekisit? Laittaisitko ensin vaan ihan varjostukset ja korostukset ja sit jollain washilla nuo hiusten välit vai miten? Omasta mielestä vähän hankala välillä ruveta niitä koloja tummentelemaan mitenkään muute ku washeilla, aina välillä.
Maalaisin ensin perusvärin, jotta sitten varjostaisin washeilla. Ensin koko pinta kauttaaltaan ja tuon jälkeen blendaus tyyliin päämuotoja korostaen. Tuon jälkeen blendailisin sitten yksittäisiä karvoja ja lopuksi vielä korjaisin välejä satunnaisilta levähdyksiltä, jotka sattuivat blendauksessa. Karvoja blendatessa olennaista on, että siveltimessä ei ole liikaa maalia, jotta maali jää tosiaan siihen, mihin sivellin osuu, eikä lähde valumaan syvennöksiin yms. Jos karvojen blendaus on liian tuskanen ajatus, niin sitten drybrushkin on kelvollista, kunhan tekee sitäkin vain paikoin, eikä koko pinnan yli.
Miten oisit ite toteuttanu noin värien osalta ja metallien osalta myös toteuttanu tän figun. Siis jos nyt jätetään asento muokkaamatta. Kiinnostais vähäsen, että millasia eroja sä tekisit.
Mun on hankala oikeastaan tähän sanoa paljoakaan, koska vaatii liikaa miettimistä ja vaikka ton figun omistankin, niin enpä ole sitä lähiaikoina maalaamassa. Mulla kuluu kuitenkin aika paljon aikaa hakiessa sitä, mitä figusta tulen hakemaan yms. Täten jos alkaisin pohtia, miten tuon toteuttaisin, joutuisin miettimään kompromisseja. :( Ainoana "oikeana" värinä käyttäisin varmaankin punaista, koska se on aggressiivisin väri, osittain siksi, koska veri on punaista. Muuten pitäytyisin beigessä, ruskeissa, mustassa, kenties luonnonvalkeassa ja harmaissa, sekä teräksessä ja kullassa/kuparissa/pronssissa. Tuo susihukka kun tuskin pahemmin arvostaa värejä tai osaisi niitä valmistaa. Toinen vaihtoehto olisi lähteä tekemään hahmosta palkkasoturia tai vaikkapa gladiaattoria, jolloin taas varustus on tullut ulkopuolelta ja sikäli väritkin sopivat. Tällöinkin tosin pitäisi värien sopia varustajan intresseihin.
Metalleista en osaa myöskään kunnolla sanoa. Luultavasti olisin melkosissa ongelmissa miten saada moiset toimimaan edes kohtalaisesti. Pyrkisin luultavimmin siirtämään huomita ainakin ketjuista pois sillä, että sotkuisimpien kohtien ympäristö on kovin vähäkontrastista ja pian tulee suurempia kontrasteja => katse hakeutuu automaagisesti pois sotkuista. Mutta ketjut ovat hankalia. En osaa tähän paljoa sanoa, kun metallit ovat mulle itselleni välillä todella yritys-erehdys-asioita.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Avatar
togottaja
Viestit: 1104
Liittynyt: Ma 23.01.2006 16:54
Paikkakunta: Riihimäki

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja togottaja »

En sitten jaksanut lukea tota kaikkea tekstiä tosa updatessa mutta täytyy sanoa että beastissä on hienot värit, karvat, oranssi, sininen. Hieno kokonaisuus basea myöten lukuunottamatta tota harmaata möykkyä, se kaipais jotain, jotain..
Justice
Viestit: 493
Liittynyt: Pe 28.12.2007 20:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja Justice »

Jotenkin omasta mielestä karvat ovat, ehkä hieman liian samanväriset ihon kanssa, vai tekeekö oma silmä kepposet? Kummiskin pidän figusta muuten kokonaisuudessaan, aseen puuvarsi hyvin toteutettu, myöskin kaaos logo, lannevaate ovat onnistuneet kiitettävästi, vaikka voisivat asteen verran olla tummemat IMO. basesta myös luonnollisesti plussaa.
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Kiitoksia kommenteista, ei niitä kaikkia tekstejä tosiaan välttämättä kannatakkaan lukea, mutta kyllä niistä voi jotain hyviä ideoita löytää.
Jaksaako kukaan tälläkään kertaa ottaa kantaa seuraavaan päivitykseen. Muuten sama lista, mutta maalatut pedot loppuivat.

Elikkäs 1. Konvattua CSM:ää 2. Konvattua ja maalattua CSM:ää 3. Konvattua petomiestä 4. Maalattua O&G:tä

Kaikki kommentit otetaan vastaan ilomielin.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Noniin tämän viikon päivityksen aika, elikkä scratchattu tankki, melkein voisin laittaa Sticcedin konvauskisaan, mutta en jaksa, on se kuitenkin detailien osalta niin kuraa. Kyseessä siis CSM Rhino, jossa on myös WYSIWYG tarkoitukseen tehdyt irrotettavat lisäaseet, Twinlinkattu boltteri ja Havoc Launcher. Kommentti vapaa. Eli tällä kertaa pitemmittä puheitta:
Liitteet
Tankzor.jpg
Tankzor.jpg (29.02 KiB) Katsottu 1239 kertaa
Viimeksi muokannut MarshallRTEast, Pe 13.06.2008 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Visual
Viestit: 369
Liittynyt: To 06.12.2007 14:49

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja Visual »

kyllähän tosta näkee että se on rhino, hyvää työtä!
mistä löysit templatet?
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Aivan, hyvä että otit esiin, eli templateja esim. Rhinoon ja moniin muihin vehicleihin Eldar Grav tankeista Imperial Warhound titaatiin siis tuolta ---> (linkki poistettu by minä itse)
Itsellä on bookmarkattuna tuo ja oikein kiva sivusto. Eli vasemmasta reuansta Card Tanks kohta ja sieltä rotu ja niin edelleen. Templatet voi sitten itselleen tallentaa, siltä varalta, että sivusto menee joskus alas.
Niin ja kiitos kommentista Willisika, jos kerta näin on, niin ajaa asiansa täydellisesti. ;)
Viimeksi muokannut MarshallRTEast, Ke 23.09.2009 00:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Visual
Viestit: 369
Liittynyt: To 06.12.2007 14:49

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja Visual »

suuri kiitos sinulle, mutta kuuluuko toi susi hordesiin?
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Ei, ihan Rackhamia on, Predator of Blood, tietysti muokattuna.
Lukee, muuten heti sen kuvan yläpuolella siinä. =P
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Avatar
HampsterC
Viestit: 375
Liittynyt: Su 22.07.2007 11:38

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja HampsterC »

eikös templatejen linkitys oo kiellettyä? ainaki nii muistelisin..
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Jaa, no minulta on sitten mennyt tuollainen ohi. Enpä näe siinäkään mitään laitonta, että linkittää toisen omatekemiä templateja.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Avatar
MarshallRTEast
Viestit: 173
Liittynyt: Ti 06.02.2007 19:10
Paikkakunta: Kellokoski

Re: TzG:n tavaraa sylin täydeltä: blogi

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Päivitystä pukkaa taasen, tällä kertaa magneettiaspan muodossa.
Eli tosiaan figun kaikki aseistukset on vaihettavissa, kun olkapäissä on magneetit kiinni. Tyypin vasen olkasuojus on konvertoitu Milliputista ja Ungorin naamasta.

Niitä kuveja:

Aspa aseistuksineen
Kuva
Ja aseistettuna
Kuva
Ja vielä se olkasuojus
Kuva
Siitä vaan sitten kommenttia ja kritiikkiä antamaan, niinkuin tähänkinasti täällä on äärimmäisen ahkerasti tehty.
Viimeksi muokannut MarshallRTEast, Pe 13.06.2008 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”