Genestealerien säännöstä infestation

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Bereal
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 25.05.2009 21:51
Paikkakunta: Tampere

Genestealerien säännöstä infestation

Viesti Kirjoittaja Bereal » Pe 13.07.2018 14:15

Olen suunnitellut tekeväni genestealereihin perustuvaa tyranid listaa ja siitä puhuessa heräsi yksi kysymys säännöstä infestation. Jos yksikkö tulee ulos infestation nodesta, voiko se liikkua muiden kykyjen avulla (swarmlord tai stratagem).
Oma tulkintani oli, että voi, koska node on pöydällä ja käyttäytyy, kuin transport, joka ei voi liikkua ja tuhoutuu disembarkissa. Toinen tulkinta on, että tämä sääntö on kuin deep strike, jolloin yksikkö ei voi muilla kyvyillä liikkua ja olisi loogista, että nodesta ei voisi hypätä 9" sisälle vihollisista.
You can run and hide as much as you want, but the Devourer will still eat you.
Zandrekhin dementialista w 4/d 0/l 2

Avatar
Heretic
Peliporukkavalvoja
Viestit: 2883
Liittynyt: La 12.03.2005 23:36
Paikkakunta: Oulu/Tornio

Re: Genestealerien säännöstä infestation

Viesti Kirjoittaja Heretic » Pe 13.07.2018 23:35

Nehän ei lurkatessa ole battlefieldillä, vaan lurkkaavat jossain. Eli ei swarmlordia tai vastaavaa käy siihen minusta. Faq ei vastannut asiaan. Ja transporttihan se ei ole, eikä oikein käyttäydy koska voit tuoda ne genet mistä tahansa nodesta ulos? etkä vain siitä yhdestä.
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl

Bereal
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 25.05.2009 21:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Genestealerien säännöstä infestation

Viesti Kirjoittaja Bereal » La 14.07.2018 22:19

Kiitos vastauksestasi. Melkein samaan lopputulokseen tulin, kun tutkin asiaa tarkemmin. Swarmlordin kyky laukeaa shooting phasessa, joten en näe syytä, että sitä ei voi käyttää movement phasessa ulos hypänneeseen ryhmään.
You can run and hide as much as you want, but the Devourer will still eat you.
Zandrekhin dementialista w 4/d 0/l 2

Avatar
Heretic
Peliporukkavalvoja
Viestit: 2883
Liittynyt: La 12.03.2005 23:36
Paikkakunta: Oulu/Tornio

Re: Genestealerien säännöstä infestation

Viesti Kirjoittaja Heretic » La 14.07.2018 23:24

Reservistä tulleet(tai mitkään reinforcementit) ei saa liikkua millään kyvyllä enää, kuten swarmlord, warptime yms. Tuli Faq:ussa.

EDIT: BIG FAQ: TACTICAL RESERVES
Instead of being set up on the battlefield during Deployment, many units have the ability to be set up on teleportariums, in high orbit, in Reserve,
etc., in order to arrive on the battlefield mid-game as reinforcements.


Menevät lurkkaileen depossa eli ovat reinforcementteja

Rulebook FAQ:

The rules for reinforcements say that when a unit is set up on
the battlefield as reinforcements, it cannot move or Advance
further that turn, but can otherwise act normally (shoot,
charge, etc.).

Q: Can such a unit make a charge move? Can it pile in
and consolidate?
A: Yes to both questions – the unit can declare a charge
and make a charge move, and if it is chosen to fight, it
can pile in and consolidate.

Q: Can such a unit move or Advance for any other reason
e.g. because of an ability such as The Swarmlord’s Hive
Commander ability
, or because of a psychic power such as
Warptime
from the Dark Hereticus discipline, or because
of a Stratagem like Metabolic Overdrive from
Codex:
Ty r a n id s
, etc.?
A: No.

ja FAQ kieltää uudelleenliikkeen reinforcementeilta (tummennus omani)
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl

Bereal
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 25.05.2009 21:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Genestealerien säännöstä infestation

Viesti Kirjoittaja Bereal » Ti 17.07.2018 07:34

Kiitos selvennyksestä. En ollut tuota huomannut lukiessani.
You can run and hide as much as you want, but the Devourer will still eat you.
Zandrekhin dementialista w 4/d 0/l 2

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”