Space Marine Apothecary: upgradet laillisia?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
jiivee93
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 21.07.2010 16:54

Space Marine Apothecary: upgradet laillisia?

Viesti Kirjoittaja jiivee93 »

Kymmenen vuotta olen pelannut Mariineilla, ja yhtä kauan on yksi asia Apothecaryssa mietityttänyt: vaikka itse figussa sitä ei näy yhtäkään kertaa, niin peleissä tämä lekuri voi ottaa pistoolin ja jopa melee-aseen samaan käteen jossa narthecium on. No, kun kiinnostuneena sitten miettii eri komboja ja Codexia lukee, siellä annetaanpi tämmöinen listaus Command Squadin kohdalla:

"One Veteran may be upgraded to an Apothecary, taking a narthecium"

Ja pari riviä alempana:

"Any Veteran may take melta bombs
Any Veteran may take a storm shield
Any Veteran may take items from the Melee Weapons, Ranged Weapons and/or Special Weapons lists."

Voiko siis Apothecary ottaa mitään aseita alkusetin bolt pistolin & chainswordin tilalle?
Pelissä voi voittaa aina - se vain riippuu siitä, aikooko olla paras vai haluaako pitää hauskaa.
Avatar
King Éomer
Viestit: 82
Liittynyt: Su 21.06.2015 03:58

Re: Space Marine Apothecary: upgradet laillisia?

Viesti Kirjoittaja King Éomer »

No GWltä tuli FAQ jossa luki että ei voi ottaa, koska upgradet pitäis kuulemma ostaa ylhäältä alas. Sitten herää kysymys voiko apotecharille pistää bannerin vai ei?
jiivee93
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 21.07.2010 16:54

Re: Space Marine Apothecary: upgradet laillisia?

Viesti Kirjoittaja jiivee93 »

King Éomer kirjoitti:No GWltä tuli FAQ jossa luki että ei voi ottaa, koska upgradet pitäis kuulemma ostaa ylhäältä alas. Sitten herää kysymys voiko apotecharille pistää bannerin vai ei?
Hyvä pointti. Näin lonkalta voisin arvella että se on mahdollista: ennen Apothecarya voi Veteraani ottaa ensin Lipun ja sit muuttua Lekuriksi. En tosin pidä käytännöllisenä koska 1 hahmo kantaisi 2 bonaria ja se suorastaan kerjää Precision Shot-merta siihen jätkään.
Pelissä voi voittaa aina - se vain riippuu siitä, aikooko olla paras vai haluaako pitää hauskaa.
Avatar
tneva82
Viestit: 8650
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Space Marine Apothecary: upgradet laillisia?

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

jiivee93 kirjoitti:
King Éomer kirjoitti:No GWltä tuli FAQ jossa luki että ei voi ottaa, koska upgradet pitäis kuulemma ostaa ylhäältä alas. Sitten herää kysymys voiko apotecharille pistää bannerin vai ei?
Hyvä pointti. Näin lonkalta voisin arvella että se on mahdollista: ennen Apothecarya voi Veteraani ottaa ensin Lipun ja sit muuttua Lekuriksi. En tosin pidä käytännöllisenä koska 1 hahmo kantaisi 2 bonaria ja se suorastaan kerjää Precision Shot-merta siihen jätkään.
FAQ ei ota kantaa järjestykseen joten ennen vai jälkeen no matter. FAQ sanoo vain "no".

Parempi selitys on että figun tyyppi muuttuu eikä ole enää "veteran" vaan "apotechary". Ergo jos codex sanoo "any veteran may take..." ei tuo koske apoa koska ei ole veteraani vaan apotechary.

Tai tämä siis draftin mukaan. En olle ainakaan viellä nähnyt uudempaa faqia. BL:n sivuilla ei ainakaan ole muiden faqien kanssa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”