Astra Militarum Tank Commander Order? Kysymys?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Terppa5
Viestit: 7
Liittynyt: Su 20.11.2016 16:40

Astra Militarum Tank Commander Order? Kysymys?

Viesti Kirjoittaja Terppa5 » To 22.03.2018 17:03

Codeksissa sanotaan , että HQ: tank commander voi antaa tank orderin : To a friendly tank in 6 inches...voiko se antaa sen myös itselleen.
Esim jos aseena on Executioner plasma cannon, niin voisi re rollaa ykköset?

Tarkallaan codeksissa sanotaan että:

To issue a tank order, pick a target leman russ within 6" of this model....

Kiitoksia etukäteen kaikista vastauksista.

Avatar
janojussi
Viestit: 370
Liittynyt: To 11.03.2004 11:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Astra Militarum Tank Commander Order? Kysymys?

Viesti Kirjoittaja janojussi » To 22.03.2018 20:51

Kyllä noissa myös se itse on yleensä saanut sen buffin (jos määritelmät täsmäävät buffin kriteereihin). Siellä melkein sitten lukisi "choose/target another friendly nönnöö", jos ei saisi itselle.
40K Kaaos deemonit lista 1500pts W=3 D=1 L=0
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1

Avatar
tneva82
Viestit: 8361
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Astra Militarum Tank Commander Order? Kysymys?

Viesti Kirjoittaja tneva82 » To 22.03.2018 21:44

Terppa5 kirjoitti:
To 22.03.2018 17:03
Codeksissa sanotaan , että HQ: tank commander voi antaa tank orderin : To a friendly tank in 6 inches...voiko se antaa sen myös itselleen.
Esim jos aseena on Executioner plasma cannon, niin voisi re rollaa ykköset?

Tarkallaan codeksissa sanotaan että:

To issue a tank order, pick a target leman russ within 6" of this model....

Kiitoksia etukäteen kaikista vastauksista.

Leman russ on tummennettuna eli keyword. Eli kaikki yksiköt joilla on keyword "leman russ" on valideja. Sitten katsot tank commanderin keywordeja ja kas! Siellähän löytyy keyword "leman russ". <regiment> keywordin pitää myös täsmätä mutta tuo ei toki itseä käskiessä tule ongelmaksi.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Avatar
techman
Viestit: 140
Liittynyt: Ma 21.03.2016 21:41
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Astra Militarum Tank Commander Order? Kysymys?

Viesti Kirjoittaja techman » Pe 23.03.2018 19:42

Index Imperium 2 FAQ v.1.2 sano sitten näin:
Q: Can a Tank Commander or Knight Commander Pask issue
a Tank Order to themselves?
A: No.

Avatar
janojussi
Viestit: 370
Liittynyt: To 11.03.2004 11:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Astra Militarum Tank Commander Order? Kysymys?

Viesti Kirjoittaja janojussi » Pe 23.03.2018 20:02

techman kirjoitti:
Pe 23.03.2018 19:42
Index Imperium 2 FAQ v.1.2 sano sitten näin:
Q: Can a Tank Commander or Knight Commander Pask issue
a Tank Order to themselves?
A: No.
Ei taida indexin faqut vaikuttaa codexin sääntöihin, ellei käytä yksikköä tai wargearia indexistä.
40K Kaaos deemonit lista 1500pts W=3 D=1 L=0
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1

Avatar
tneva82
Viestit: 8361
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Astra Militarum Tank Commander Order? Kysymys?

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Pe 23.03.2018 21:40

janojussi kirjoitti:
Pe 23.03.2018 20:02
techman kirjoitti:
Pe 23.03.2018 19:42
Index Imperium 2 FAQ v.1.2 sano sitten näin:
Q: Can a Tank Commander or Knight Commander Pask issue
a Tank Order to themselves?
A: No.
Ei taida indexin faqut vaikuttaa codexin sääntöihin, ellei käytä yksikköä tai wargearia indexistä.
Yep. Codex overwrites index ja samalla indexiin liittyvät faq:it. Eli ellei CODEXIN FAQ sano muuta niin codexin mukaan mennään.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”