CSM Demonit ja FoC

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Shadowdwarf
Viestit: 265
Liittynyt: Ti 04.11.2008 18:25
Paikkakunta: Jyväskylä

CSM Demonit ja FoC

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf »

Eli eli, kun CSM codeksin mukaan Lesser Demoneita käsitellään troop yksikkönä,vaikka he eivät FoC slottia viekään, niin lasketaanko armeija jossa on sorcerer ja kaksi yksikköä lesser demoneita lailliseksi armeijaksi? Ei välttämättä kovin tehokas, mutta olisiko laillinen /turnauskelpoinen? Mielipiteitä tähän, koska codeksi ei tätä ainakaan kiellä tosin voin olla väärässä ja tod. näköisesti olenkin.

Toivottavasti oikea alue sattui aiheelle.
Janson
Viestit: 657
Liittynyt: Su 17.11.2002 12:29
Paikkakunta: Ylivieska

Re: CSM Demonit ja FoC

Viesti Kirjoittaja Janson »

Ainakin black templareiden vastaavassa tapauksessa FAQ sanoo, että emperors champion kelpaa pakolliseksi HQksi vaikkei vie HQ-paikkaa.

Käyttäisin tuota ennakkotapauksena eli demonit kelpaa pakollisiksi troopeiksi, ellei sitten joku muu sääntölähde kumoa tätä.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Avatar
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja
Viestit: 3568
Liittynyt: Su 26.09.2004 18:49
Paikkakunta: Jyväskylä/Pyhtää

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Ellei siinä erikseen sanota ettei saa täyttää pakollisia paikkoja niin saa. Joissain codexeissa on erikseen mainittu ettei tietyillä yksiköillä saa täyttää pakollisia troop-paikkoja.
Avatar
Oberon
Viestit: 9116
Liittynyt: Ke 02.03.2005 18:25
Paikkakunta: Loviisa

Re: CSM Demonit ja FoC

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Viivakoodi nyt järki käteen. Jos demonit ei vie foc-slotteja, niin miten ne voisi viedä pakollisten trooppien slotteja? Eli EI, pelkillä lesser daemoneilla ei trooppejaan voi täyttää, juuri siitä syystä ettei ne täytä mitään slotteja. Ne lasketaan troopiksi kyllä, sillä on väliä enää oikeastaan scoretuksen kannalta, kun ei noita voi DoWissakaan kentälle deplottaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Avatar
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja
Viestit: 3568
Liittynyt: Su 26.09.2004 18:49
Paikkakunta: Jyväskylä/Pyhtää

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Mutta miksi joidenkin codexeissa erikseen mainitaan ettei tietyllä yksiköllä voisi täyttää pakollisia trooppeja (tai ainakin vähän vanhemmissa codexeissa esiintyi tätä en muista onko mihinkään uusiin tullut). Samoin on tuo black templareiden championi. Molemmat puhuvat sen puolesta että myös "ilmaisilla" troopeilla voi täyttää pakolliset kaksi trooppia.
Avatar
Oberon
Viestit: 9116
Liittynyt: Ke 02.03.2005 18:25
Paikkakunta: Loviisa

Re: CSM Demonit ja FoC

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Koska ne kuitenkin täyttää jotain troop-slotteja? Duh. Demonit ei täytä mitään niistä ruuduista siinä FOC-kaavakuvassa, ei valinnaisia eikä niitä pakollisia. BT:n FAQ vastaa BT:n kysymyksiin, ei csm:n, ja tilannekkin on siinä mielessä eri, että BT:llä on pakko olla emperor's champion, csm:llä ei ole pakko olla lesser daemoneita.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Der Dexter
Viestit: 3732
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: CSM Demonit ja FoC

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Shadowdwarf kirjoitti:niin lasketaanko armeija jossa on sorcerer ja kaksi yksikköä lesser demoneita lailliseksi armeijaksi?
Ei. pitää olla sellaisia sopuleita siellä, jotka vievät elintilansa Troopeista, oikeasti.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Shadowdwarf
Viestit: 265
Liittynyt: Ti 04.11.2008 18:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: CSM Demonit ja FoC

Viesti Kirjoittaja Shadowdwarf »

Joo, asia tuli selväksi tuosta viivakoodin ja oben selityksistä, kiitos teille vastauksista. Tämän voi lukottaa, jos joku asian näkee tarpeelliseksi, eli asia on selvä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”