Warmaster Ancients 6mm: Marathonin taistelu

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Mazikainen

Warmaster Ancients 6mm: Marathonin taistelu

Viesti Kirjoittaja Mazikainen » Ti 09.05.2017 08:59

Tämmöistä tällä kertaa: http://mazikainen.blogspot.fi/2017/05/w ... le-of.html
Warmasterin ja Hail Caesarin sukulaisuus on selkeä mutta pidän ehkä siitä miten nuo linjat ja standit käyttäytyvät Warmasterissa enemmän. Hail Caesarissa ne ovat enemmän semmoisia itsenäisiä yksikköblokkeja ehkä samaan tyyliin kuin Warhammerissa. Jonkin verran se meinaa että niiden kanssa tulee säätöä ja ihmeellisiä tilanteita mitkä on sitten HC:ssa "streamlinetettu" pois.

Kuva
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.

finmirage

Re: Warmaster Ancients 6mm: Marathonin taistelu

Viesti Kirjoittaja finmirage » Pe 19.05.2017 08:41

Olen miettinyt aika tavalla tuota Hail Caesarin "yksikköblokki" asiaa. Lähinnä mietityttää siinä se, että miltä linjat näyttävät kun yksiköt fallbackaa 6" eli reilusti linjasta taaksepäin ja miltä tämä näyttää pelilaudalla. Support puolen olen itse ratkaissut niin, että supportaavat unitit laitetaan kiinni toisiinsa (ei mitään pikkuvälejä), jolloin näyttää yhtenäiseltä, mutta tuo fallbackin matka jostain syystä vähän tökkii.

Riippuu toki yksikkötyypistä (unitin syvyys), miltä se näyttää. Esim Hordet ihan ok, mutta sitten taas vaikkapa legioonat ei niinkään.

finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage » Pe 19.05.2017 08:41

Ai niin ja hyvä rappari :D !

Mazikainen

Viesti Kirjoittaja Mazikainen » Pe 19.05.2017 13:25

finmirage kirjoitti:
Pe 19.05.2017 08:41
Olen miettinyt aika tavalla tuota Hail Caesarin "yksikköblokki" asiaa. Lähinnä mietityttää siinä se, että miltä linjat näyttävät kun yksiköt fallbackaa 6" eli reilusti linjasta taaksepäin ja miltä tämä näyttää pelilaudalla. Support puolen olen itse ratkaissut niin, että supportaavat unitit laitetaan kiinni toisiinsa (ei mitään pikkuvälejä), jolloin näyttää yhtenäiseltä, mutta tuo fallbackin matka jostain syystä vähän tökkii.

Riippuu toki yksikkötyypistä (unitin syvyys), miltä se näyttää. Esim Hordet ihan ok, mutta sitten taas vaikkapa legioonat ei niinkään.
Warmaster ancientsissa se fallbackki on ykkössenttejä ja pienenee mitä enemmän omia yksiköitä oli taistelussa supporttaamassa. Noissa sääntöseteissä on kyllä siihen malliin samankaltaisuuksia että varmaan voisi pelata jonkinnäköisenä hybridinäkin jos haluaa sisällyttää sääntöjä toisesta järjestelmästä.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”