Rintamalla rytisee! - uusi kotimainen figupeli

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Avatar
Jopotzuki
Viestit: 719
Liittynyt: Ke 03.01.2007 17:11
Paikkakunta: Napapiiri/Beyond the Wall

Rintamalla rytisee! - uusi kotimainen figupeli

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » Su 05.07.2015 01:28

Moi! GW:n Age of Sigmar -pelin innoittamana päätin kirjoittaa säännöt omaan figupeliin. Peli ottaa suorasti vaikutteita "pelistä" (leikistä), jota tuli lapsena "pelattua" (leikittyä). Pelin avulla voi kuvata modernia sodankäyntiä aina ensimmäisestä mailmansodasta tähän päivään saakka. Pelaajat voivat yhdessä sopia minkä sodan taisteluita he haluavat käyttää inspiraationa ja käyttää täten ajan sotilaita kuvastavia figuureja.

Peli on nopeatempoinen ja kestää 20+ minuuttia pelaajien taidoista ja armeijoiden suuruudesta riippuen.

Pelivälineet: Figuurit, mitta, 1 noppa, jotakin jolla merkata luotipisteet, 2 Lego-palikkaa.

Armeijalistat:

Pelaajat rakentavat armeijansa pisteitä käyttäen. Pelaajat sopivat yhdessä kuinka ison pelin haluavat pelata ja tämän jälkeen rakentavat omista figuureistaan armeijan, joka on näiden pisterajojen sisällä. Pelit voivat olla esimerkiksi kymmenen pisteen kyläkahakoita tai 200 pisteen suurtaistelu Berliinin hallinnasta.

Pelipöytä ja maasto:

Normaali pelipöytä on kooltaan 48 tuumaa x 60 tuumaa, mutta pelaajat voivat yhdessä sopia myös toisin. Pelipöydällä pelataan normaalisti niin, että pelaajat aloittavat armeijoinensa kentän leveiltä laidoilta, mutta muutkin vaihtoehdot ovat sallittuja pelaajien yhdessä sopien. Armeijoiden välissä on pelin alussa 30 tuumaa käsittävä alue "no man's land", johon ei saa laittaa omia hahmojaan.

Maastoa laitetaan kentälle niin paljon kuin pelaajat yhdessä sopivat. Maastoa voi olla esimerkiksi kukkulat, rakennukset, metsät, aidat, kiviröykkiöt yms. yms.

Eri yksikkötyyppien kuvaukset:

Kiväärimies: Kiväärimies on jokaisen armeijan luotettava työmyyrä. Niitä on usein paljon ja he tekevät raskaimmat ja vaikeimmat armeijan tehtävät. Kiväärimies saa liikkua 6 tuumaa tai ampua kerran sekä tuottaa yhden luotipisteen.

Laskuvarjojääkäri: Laskuvarjojääkäri on armeijan eliittiin kuuluva sotilas. Hän tulee taisteluun lentokoneesta hypäten ja saattaa yllättää vihollisen täysin hyökkäämällä näiden selustaan. Laskuvarjojääkäri on taidoiltaan muuten samanlainen kuin kiväärimies. Laskuvarjojääkärit tulevat peliin milloin tahansa toiselta kierrokselta alkaen. Laskuvarjojääkärin putoamispaikka määritellään seuraavasti: Paperista leikataan 2 tuumaa x 2 tuumaa oleva neliö. Tämä neliö tiputetaan pelipöydälle tuolin päällä seisten, eteenpäin ojennetuin käsin. Paperinpala määrittää yhden jääkärin laskeutumispaikan. Jos paperinpala (jääkäri) osuu vastusajan tai oman hahmon päälle, kumpikaan hahmo ei voi sillä kierroksella tehdä enää mitään. Seuraavalla kierroksella hahmot ovat vapaita toimimaan normaalisti aloittaen kierroksen seisoen vierekkäin. Jos paperinpala tippuu ohi pelipöydän, laitetaan jääkäri lähimmälle pöydänreunalle. Tullessaan kentälle laskuvarjojääkäri saa liikkua 3 tuumaa, muttei ampua ja tuottaa heti kaksi luotipistettä. Näitä lisäpisteitä saavat käyttää myös jo toimineet ukot toimiakseen uudestaam. Niitä voi käyttää myös myöhemmin kierroksen aikana aktivoidakseen jonkun ukon uudestaan. Käyttämättä jääneet lisäpisteet katoavat kierroksen päätteeksi. Tämä kuvastaa joukon saamaa etua ja vihollisen hämmästystä. Myöhemmillä vuoroilla laskuvarjojääkäri tuottaa yhden luotipisteen.

Konekiväärimies: Konekiväärimies on vaarallinen vastustaja kentällä kohdatessa. Konekiväärit kylvävät runsaasti tuhoa, jos vihollinen sattuu tulemaan tulilinjalle. Konekivääri saa liikkua 5 tuumaa tai ampua kolme laukausta yhdellä luotipisteellä. Jos konekivääri liikkuu, se ei saa ampua samalla vuorolla, koska raskas ase on aina aseteltava ampumavalmiuteen.

Kranaatinheitin: Kranaatinheitin kylvää epäsuoraa tulta vihollisen niskaan kaukaa omien linjojen takaa suojasta. Tulitus on epätarkkaa, mutta osuessaan todella murhaavaa! Kranaatinheitintä, pitää olla käyttämässä aina kaksi hahmoa, jotka voivat halutessaan toimia vapaasti omilla toiminnoillaan tai yhdessä ampua kranaatinheittimellä. Hahmojen täytyy olla yhden tuuman päässä heittimestä käyttääkseen sitä. Kranaatinheittimet ampuvat isompia laukauksia kuin kiväärit, joka selitetään myöhemmin. Kranaatinheitintä saa liikuttaa hahmon mukana. Jos kranaatinheitin liikkuu, se ei saa ampua samalla vuorolla, koska raskas ase on aina aseteltava ampumavalmiuteen.

Panssariajoneuvo: Näihin lukeutuvat erilaiset miehistönkuljetusvaunut ja panssarivaunut. Panssariajoneuvot antavat tukea jalan kulkeville sotilaille tulituen kuin fyysisen suojankin muodossa. Panssariajoneuvot liikkuvat 6 tuumaa tai ampuvat yhden laukauksen sekä kestävät 5 laukausta. Ajoneuvon ei tarvitse kaatua otaakseen vahinkoa tai tuhoutuakseen. Niitä voi tuhota vain singoilla tai vastaavilla aseilla. Kaikki hahmot paitsi lääkintämies voivat ampua singolla käyttämällä kaksi luotipistettä. Panssariajoneuvo lasketaan viideksi hahmoksi pelin voittamisen kannalta. Panssariajoneuvo saa ampua kierroksen aikana vain kerran. Komentaja eikä laskuvarjojääkärit pysty vaikuttamaan tähän.

Komentaja: Armeijassa voi olla vain yksi ja on pakko olla yksi komentaja. Komentaja voi kerran kierroksessa ostaa armeijalleen yhden toiminnon edellisen perään kahdella luotipisteellä. Tällä toiminnolla voi myös aktivoida jo toimineen hahmon uudelleen. Pelin alussa pelaaja määrittää kuka hänen hahmoistaan on armeijansa komentaja. Kranaatinheitin sekä panssariajoneuvo eivät voi olla komentajia.

Lääkintämies: Lääkintämies on aina paikalla tarvittaessa! Lääkintämies voi parantaa omia joukkoja 6 tuuman säteellä maksamalla yhden luotipisteen. Tämä kyky käytetään heti vastustajan ampumisen jälkeen, jolloin omia hahmoja on kuollut. Lääkintämies liikkuu automaattisesti kuolleen hahmon viereen ja parantaa tämän. Tämä liikuminen on ilmaista eli ei kuluta hahmon omaa toimintoa ja sitä voi käyttää normaalin yhden liikkeen lisäksi niin monta kertaa kierroksen aikana kuin haluaa. Toiseen ja sitä seuraaviin parantamisiin pitää käyttää aina yksi luotipiste enemmän per parantaminen. Esimerkki: 1. parantaminen = 1 luotipiste, 2. parantaminen 2 luotipistettä, 3. = 3 jne. Lääkintämies ei kanna asetta eikä pysty ampumaan, ei tuota luotipisteitä eikä voi parantaa itseään. Lääkintämies voi omalla liikkeellään juosta jopa 8 tuumaa! Jos ammuttu hahmo lentää ulos pöydältä ampumisen seurauksena, ei lääkintämies pysty parantamaan häntä enään, vamma oli liian suuri.


Pelin pelaaminen ja pelimekaniikka

Deployment: - Pelaajilla on 5 minuuttia yhteistä aikaa laittaa armeijansa pelikentälle omalle alueelleen. Hahmot, jotka eivät tässä ajassa ehdi pöydälle asti tulevat ensimmäisen kierroksen alussa pöydälle reservistä, omalta pöydänreunalta. Reservistä tulevat joukot eivät tuota luotipisteitä ensimmäisellä kierroksella eivätkä voi ampua.

Kierros: Kierroksessa on kaksi vaihetta: Luotipisteiden laskeminen ja huutokauppa sekä ampuminen ja liikkuminen. Luotipisteiden laskemisen ja huutokaupan jälkeen pelaajat ampuvat ja liikuttavat ukkojaan vuorotellen. Pelaaja saa tehdä yhden toiminnon/ampumisen, minkä jälkeen tulee vastapelaajan vuoro toimia. Kun kummaltakin pelaajalta loppuu luotipisteet tai toimivat hahmot, alkaa uusi kierros. Yksi hahmo saa toimia kerran kierroksen aikana.

Luotipisteet: Pelaajan armeija tuottaa luotipisteitä sen verran kuin hänellä on kiväärimiehiä ja/tai laskuvarjojääkäreitä pöydällä. Luotipisteet myös määrittävät kuinka monta kertaa pelaajan hahmot pystyvät ampumaan tai tekemään toimintoja kierroksen aikana. Luotipisteillä myös huutokaupataan kumpi aloittaa kierroksen. Huutokauppa tapahtuu pimeästi. Pelaajat ilmoittavat samaan aikaan kuinka monta luotipistettä käyttävät ja suuremman määrän käyttänyt saa toimia ensiksi. Huutokaupassa käytetyt luotipisteet menevät poistoon ja eivät ole enään hahmojen käytettävissä. Sitä mukaan, kun hahmoja kuolee, myös pelaajan kierroksen alussa saamat luotipisteen vähenevät. Jos kumpikin pelaaja laittaa yhtä monta luotipistettä huutokauppaan, voittaja on se, joka oli viime kierroksella jälkimmäisenä pelaajana. Muissa tapauksissa kierroksen aloittaja ratkaistaan nopanheitolla. Kierroksen lopuksi käyttämättä jääneet luotipisteet menevät poistoon.

Esimerkkitapaus: Pelaajalla A on 20 kiväärimiestä ja pelaajalla B 18. A saa täten 20 luotipistettä ja B 18. Taistelu on kiihtymässä kylän keskustassa ja pelaaja B haluaa saada siellä edun. Tulee aika huutokaupata kierroksen aloittajasta. Pelaaja A uskoo pärjäävänsä ja laittaa huutoon vain 3 luotipistettä. B laittaa huutoon 8 pistettä ja saa täten toimia kierroksella ensiksi.

Liikkuminen: Kutakin hahmoa saa liikuttaa kerran kierroksessa sen määrän, kuin niiden säännöissä sanotaan.

Ampuminen: Ampuminen kuluttaa yhden luotipisteen. Jokainen hahmo saa normaalisti ampua yhden kerran, jollei säännöissä mainita toisin. Ampuminen tapahtuu siten, että laitetaan kyynärpää pelipöydälle oman ampuvan sotilaan taakse ja kättä ojennetaan kohti ammuttavaa vihollista. Ampujalla pitää olla näköyhteys kohteeseensa. Näköyhteys määritetään kumartumalla hahmojen tasolle ja katsomalla voisiko siinä oikeasti olla näköyhteys. Sen jälkeen heitetään kuvassa Kuva näkyvää Lego-palikkaa kohti vihollista. Jos palikka osuu viholliseen, se kuolee ja poistetaan pöydältä. HUOM. kuolleeksi lasketaan ukko, joka on kaatunut. Jos ukko vain siirtyy paikallaan, voidaan sen vain olettaa haavoittuneen lievästi. Huomaa, että yhdellä laukausella on mahdollista, että kuolee useita vihollisen hahmoja. Yksi laukaus ei pelissä kuvastakkaan vain yhtä oikeata laukausta vaan useista suunnista tulevia ammuksia ja kranaatteja.

Jos ammuttaessa palikka osuu omaan hahmoon ja kaataa sen, lasketaan sekin tällöin kuolleeksi.

Kranaatinheitin ampuu kranaatteja, jotka ovat kaksi yhteen liitettyä, edellä esitettyä Lego-palikkaa. Ampuminen aloitetaan niin, että otetaan askel taaksepäin pelipöydästä heittimen kohdalta ja heitetään palikka kohti vihollisen joukkoja. Kranaatteja saa ampua kaksi kappaletta vuorossa ja se kuluttaa kaksi luotipistettä per kranaatti. Jos kranaatti osuu panssariajoneuvoon se tuhoaa sen heti. Kranaatti tappaa kaikki sotilaat kolmen tuuman säteeltä putoamispaikastaan. Ollessaan kolmen tuuman päässä panssariajoneuvosta, kranaatti aiheuttaa siihen kaksi vahinkopistettä. Kranaatinheitin ei tarvitse näköyhteyttä viholliseen, mutta armeijassa on oltava jokin toinen hahmo, jolla on näköyhteys viholliseen.

HUOM! Voiman käyttö palikoiden heittämisessä ei ole sallittua. En halua, että kukaan satuttaa pelikaveriaan tai vahingoittaa tämän figuureja tai maastokappaleita.

Pistehinnat:

Kiväärimies 1p
Laskuvarjojääkäri 2p
Konekiväärimies 3p
Lääkintämies 5p
Kranaatinheitin 4p
Panssariajoneuvo 6p

Pelin kesto: Peli loppuu, kun toisen pelaajan hahmoista on jäljellä kierroksen alussa 1/3 tai alle. Jos kummallakin pelaajalla on alle 1/3 joukoista jäljellä, voittaja on se joka tuottaa enemmän luotipisteitä. Tasatilanteessa pelataan vielä niin monta kierrosta kuin tarvitsee, että saadaan voittaja selville. Pelaajat voivat halutessaa keksiä omia skenaarioitaan ja voittotavoitteita.

Esimerkkilista:

US 2nd Ranger battalion 50p

16x kiväärimiestä 16p
lääkintämies 5p
5x laskuvarjojääkäri 10
3x konekiväärimiestä 9p
kranaatinheitin 4p
Panssariajoneuvo 6p

25 ukkoa + tankki (30 ukkoa) ja kun on jäljellä 10 niin häviän pelin.

Figuurien maalaaminen

Jos pelaajat käyttävät muovisotilaita, eivätkä tahdo maalata hahmojaa (tai vaikka maalaisivatkin), on eri yksikkötyypit hyvä saada erottumaan toisistaan. Hahmojen laatat voi maalata esimerkiksi käyttäen seuraavaa ohjetta:

Kiväärimies: maalaamaton / musta
Laskuvarjojääkäri: keltainen
Konekivääri: punainen
Lääkintämies: valkoinen
Komentaja: jokin merkki esim. ruksi alustassa + yksikkötyypin oma väri

Lisäksi jos on vaikeuksia tunnistaa omia hahmojaan vastustajan hahmoista, niin jokin tapa merkata ne erottuviksi on suositeltavaa.

VINKKEJÄ ja muuta:

Pelatessa kannattaa käyttää pehmeätä ruohomattoa tai vastaavaa, ettei Lego-palikat pompi liikaa. Figuureiksi suosittelen marketeista tai vastaavista saatavia lelusotilaita. Niillä pääsee helposti pelaamaan ja ei haittaa jos ottaa vähän osumaa palikoista. Jos ukkelit kaatuvat liian helposti, kannattaa ne tällöin laittaa tavalliselle pyöreälle alustalle tai vaihtoehtoisesti metallisen prikan päälle. Peliä ei ole testattu kertaakaan vielä. Jos testaat, kerro miten kävi. Säännöt on mielestäni hyvät, pistehinnat saattaa olla ihan mitä sattuu.

Systeemi on hyvinkin erilainen, mihin ihmiset on tottunu ja mitä figupelaaminen normaalisti on. Mutta tämä on tehty ihan tosissaan ja tarkoitettu enemmän sinne rennon ajanvietteen suuntaan, kuin turnauspelaamiseen.

Lisäsäännöt nopilla pelaamiseksi. Peliä voi pelata perinteisesti myös tavallisilla 6-sivuisilla nopilla. Säännöt ovat muuten samat paitsi ampumisen osalta. Ampumisessa heitetään ensiksi nopalla osuminen ja sen jälkeen haavoittuminen. Onnistuneen osuman ja haavoittumisen jälkeen kohde poistetaan pöydältä, ellei lähettyvillä ole lääkintämiestä, joka voisi parantaa haavoittuneen.

Kiväärin osumataulukko: 0-6 tuumaa 2+ (nopan silmäluvut 2-6), yli 6-12 3+, yli 12-18 4+, yli 18-30 5+, yli 30-42 tuumaa 6+.

Konekiväärin osumataulukko: 0-6 tuumaa 2+, yli 6-10 3+, yli 10-16 4+, yli 16-30 5+, yli 30-42 6+

Kranaatinheittimen osumataulukko: yli 12-48 tuuman päähän 5+ (kolmen tuuman räjähdys kuten aiemmin mainittu) tuloksella 3 tai 4 saat heittää uudestaan, mutta haavoitusheittoon tulee -1, jos tulee osuma.

Singon osumataulukko: 0-6 tuumaa 2+ (haavoitut itsekin 4+), yli 6-12 3+, yli 12-18 4+, yli 18-24 5+, yli 24-42 6+

Panssariajoneuvon osumataulukko: 3-8 tuumaa 2+, yli 8-12 3+, yli 12-24 4+ yli 24-32 5+ yli 32-60 6+

Haavoittaminen: kivääri 4+, konekivääri 3+, kranaatinheitin 3+, sinko 4+. Jos kohde on maaston tai rakennusten suojassa, tulee nopan heittoon -1. Sinko tekee osuessaan panssariajoneuvoon d3 vahinkoa (nopan silmäluku jaettuna kahdella pyöristäen ylöspäin.) Panssariajoneuvon ammus haavoittaa 2+ ja 3 tuuman päässä olevia 4+.
Viimeksi muokannut Jopotzuki, Su 12.05.2019 20:32. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.

Avatar
Jeijo
Viestit: 786
Liittynyt: Pe 19.08.2005 18:02
Paikkakunta: Pori

Re: Rintamalla rytisee! - uusi kotimainen figupeli

Viesti Kirjoittaja Jeijo » Su 05.07.2015 09:29

Omassa nuoruudessani leikimme hyvin samankaltaista peliä muovisotilailla.
Soi viulu

Hello
Viestit: 239
Liittynyt: Su 05.04.2015 18:54
Paikkakunta: Janakkala

Re: Rintamalla rytisee! - uusi kotimainen figupeli

Viesti Kirjoittaja Hello » Su 05.07.2015 19:22

Säännöt kuulostavat kivoilta varsinkin luotipisteet ja huutokauppa. Legopalikkasysteemi on kanssa hyvä idea pienehköille lapsille niin että hekin viihtyvät figupelin kanssa ja vanhemmatkin ihmiset voivat pelata rennompana pelinä, mutta onko mahdollista/todennäköistä että figuurit viottuvat pelattaessa?

Peli on varmaan tarkoitettu 1:72 eli 20mm figuille?

Säännöt kuulostavat toimivilta ja yksinkertaisilta sekä helpoilta oppia. Sinuna kuitenkin vaihtaisin tuossa luotipistehuutokaupassa sen että samaan aikaan sanomisen sijaan kirjoirettaisiin paperille ja näytettäisiin toisillee. Niin ei alettaisi huijaamaan.

Selvennäppä tuonne sääntöihin että panssariajoneuvojen ei tarvitse kaatua :)

Kranaatinheittimet ensisilmäyksellä liiam hyviä hintaansa nähden. Nosta hinta viiteen pisteeseen ja pistä raja että saa ampua vain esim viisi kertaa vuorossa per kranaatinheitin.

Laskuvarjojääkäritkin liian hyviä. Entä jos nekin tuottaisivat vain yhden luotipisteen. EDIT: Huomasin että ne tuottavatkin kaksi luotipistetä vain tullessaan kentälle, muulloin yhden. Taitaa olla ihan tasapainossa.

Muuten kivat säännöt. Keksiipä pelin hyllyssä oleville revellin huonohkosta muovista tehdyille saksalaisille ja yhdysvaltalaisille.

Lentokoneet ja ilmatorjunta vielä mukaan niin bueno.

Avatar
Jopotzuki
Viestit: 719
Liittynyt: Ke 03.01.2007 17:11
Paikkakunta: Napapiiri/Beyond the Wall

Re: Rintamalla rytisee! - uusi kotimainen figupeli

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » Su 05.07.2015 21:05

Rune Priest kirjoitti:Säännöt kuulostavat kivoilta varsinkin luotipisteet ja huutokauppa. Legopalikkasysteemi on kanssa hyvä idea pienehköille lapsille niin että hekin viihtyvät figupelin kanssa ja vanhemmatkin ihmiset voivat pelata rennompana pelinä, mutta onko mahdollista/todennäköistä että figuurit viottuvat pelattaessa?

Peli on varmaan tarkoitettu 1:72 eli 20mm figuille?

Säännöt kuulostavat toimivilta ja yksinkertaisilta sekä helpoilta oppia. Sinuna kuitenkin vaihtaisin tuossa luotipistehuutokaupassa sen että samaan aikaan sanomisen sijaan kirjoirettaisiin paperille ja näytettäisiin toisillee. Niin ei alettaisi huijaamaan.

Selvennäppä tuonne sääntöihin että panssariajoneuvojen ei tarvitse kaatua :)

Kranaatinheittimet ensisilmäyksellä liiam hyviä hintaansa nähden. Nosta hinta viiteen pisteeseen ja pistä raja että saa ampua vain esim viisi kertaa vuorossa per kranaatinheitin.

Laskuvarjojääkäritkin liian hyviä. Entä jos nekin tuottaisivat vain yhden luotipisteen. EDIT: Huomasin että ne tuottavatkin kaksi luotipistetä vain tullessaan kentälle, muulloin yhden. Taitaa olla ihan tasapainossa.

Muuten kivat säännöt. Keksiipä pelin hyllyssä oleville revellin huonohkosta muovista tehdyille saksalaisille ja yhdysvaltalaisille.

Lentokoneet ja ilmatorjunta vielä mukaan niin bueno.
20mm on varmaan se oikea skaala. Hyvin on mahdollista, että maalit ainakin lohkeilevat figuista, kun palikat osuu niihi. Sen takia tämä onkin suunniteltu pelattavaksi marketin muovisotilailla, että ei haittaa. Eiks ne ole juuri tuota 20mm skaalaa?

Ajatus oli, että paperille kirjoitetaan huuto tai paljastetaan kädessä pisteen tms. mutta taisi olla vähän huonosti kirjoitettu.

Kranaatinheittimiä pitää pohtia, hyvä idea.

Laskuvarjojääkärit tuottaa tarkoituksella tullessaan tuon kaksi pistettä, koska mielestäni ne on aika hyviä kohteita heti tullessaan ja kuolevat suurella todennäköisyydellä.

En tiedä miten lentokoneita saisi järkevästi kirjoitettua peliin. Heitä kourallinen legopalikoita kohti vihollisen joukkoja? Ilmatorjunta: mene selällesi maahan ja kaveri ojentaa käden yllesi. Jos osut legopalikalla hänen käteensä, lentokone tuhoutuu?

Edit: Kranaatinheittimen ammukset rajoitettu 2 per vuoro. Pistehinta sama. Ammuksen hinta tiputettu kahteen luotipisteeseen. Muutoksen avulla niitä tulee otettua armeijaan enemmänkin kuin se yksi kpl?
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.

Hello
Viestit: 239
Liittynyt: Su 05.04.2015 18:54
Paikkakunta: Janakkala

Re: Rintamalla rytisee! - uusi kotimainen figupeli

Viesti Kirjoittaja Hello » Ma 06.07.2015 09:51

Hyvä korjaus

Avatar
ile
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Rintamalla rytisee! - uusi kotimainen figupeli

Viesti Kirjoittaja ile » Pe 24.07.2015 00:44

:D

Me käytettiin kiviä. Ja 1:32...1:35 ukkojen kanssa tennispalloa.

Sit kun alettiin käyttää mittakaavamalleja, piti luopua kaikesta heittelystä, ja siirryttiin noppiin.

Sitten mallailu voitti. Pahus.

-ile

Avatar
Jopotzuki
Viestit: 719
Liittynyt: Ke 03.01.2007 17:11
Paikkakunta: Napapiiri/Beyond the Wall

Re: Rintamalla rytisee! - uusi kotimainen figupeli

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » Su 12.05.2019 20:33

Kaivoin vanhan pelini naftaliinista ja päivitin sääntöjä. Mukaan lisätty rennot säännöt perinteiseen nopilla pelaamiseen!
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”