Battlefront: Team Yankee - World War III

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Ke 21.10.2015 19:20

Samoilla linjoilla ollaan siis, parin tunnin verilöyly on hyvä, ja kun tankki pyrkii ampumaan yli 2 kilometrin matkalta, jottei vastustaja saa etua, on mielestäni perusteltua pitää ranget tuumissa.

Eli baset mallia BF, mutta koossa 1/300 eikä 1/100?
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Trekkeri
Viestit: 641
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:07
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Trekkeri » Ke 21.10.2015 19:59

Mulla on runsaasti GHQ:n 6mm tankkeja niin WW2 kuin kylmään sotaankin. Voin niitä tuoda kerholle niin niiden pohjalta voidaan tehdä päätös skaalasta. Minuakin siis tämä Team Yeankee kiinnostaa, skaalaksi käy 15mm tai 6mm.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho, PJ

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Ke 21.10.2015 20:46

Tuo esimerkki kuva näyttää hieman 'väärältä' jopa minun silmiini, luulen että 6mm on parempi visuaalisesti. Ei figut toki, mutta kokonaisuus.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Avatar
Earnest
Viestit: 970
Liittynyt: Su 18.01.2009 02:09

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Earnest » Ke 21.10.2015 22:13

Joo ei hätäillä, katotaan säännöt läpi kun julkaistaan ja mietitään miten baset tähän sopii. Pyöreät prikat jotenkin istuu mun ajatusmaailman isommalla tasolla, mutta taas toisaalta TY houkuttelee myös potentiaalisen kevyen turnausskenen takia niin en haluais rajoittaa / sitoa prokkista liikaa.

Millä säännöillä sä oot pelannu noita GHQ:n kylmänsodan ukkoja?

Edit: kun luin ton hintavertailukohdan "Heroics and Ros" artikkelista niin...my god! Onhan tuo vaan järkevämpää jos on lelufanaatikko!
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

http://strategygamersanonymous.blogspot.fi/

Mazikainen
Viestit: 689
Liittynyt: Ma 04.11.2002 13:27
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Mazikainen » To 22.10.2015 18:54

+1 kuusmillille. Itseäkin houkuttaa microarmor mutta tämän talven projektina saa kyllä olla nuo 20mm neukut ja 28mm viikinkiaika.

Viime Heroics&Ros -tilauksen yhteydessä tilasin malliksi niiden tankkeja ja ww2-jalkaväkeä. Tankit on ok hinta/laatuna mutta häviävät kyllä GHQ:lle. Eivät kuitenkaan mitään rumiakaan. Jalkaväki sen sijaan oli aika apaattista.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja tneva82 » To 22.10.2015 19:13

Mazikainen kirjoitti:+1 kuusmillille. Itseäkin houkuttaa microarmor mutta tämän talven projektina saa kyllä olla nuo 20mm neukut ja 28mm viikinkiaika.

Viime Heroics&Ros -tilauksen yhteydessä tilasin malliksi niiden tankkeja ja ww2-jalkaväkeä. Tankit on ok hinta/laatuna mutta häviävät kyllä GHQ:lle. Eivät kuitenkaan mitään rumiakaan. Jalkaväki sen sijaan oli aika apaattista.
Kieltämättä nuo esimerkkikuvat näyttää vähän hassulta. Tankit näyttävät olevan about sylkyetäisyydellä. 6mm olisi minunkin vaihtoehtoni tuolle 15mm sijaan. Moderniin haluaa pitkät etäisyydet ja tilaa liikkumiselle.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Pe 23.10.2015 08:16

Tilasin läjäpäin HR jenkkikamaa, plus parit talot ja puut noin kokeilun vuoksi, uppailen kuvia kun tulevat.

@Earnest en usko että TY on 'turnee kelpoinen' vielä pariin vuoteen ainakaan, ja itse skippaan 15mm modernit edellämainituista syistä. Joku FOF 15 millisillä voisi toki toimia hyvin?

Edit tuon rapsan lopussa hyviä huomioita aiheesta.
http://www.wwpd.net/2015/07/micro-moder ... r.html?m=1
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Nysse
Viestit: 657
Liittynyt: To 10.04.2003 19:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Nysse » Pe 23.10.2015 09:51

6mm (tai jopa 3mm) olisi itselläkin se kiinnostavin skaala moderneille. Etäisyydet saisi järkevän oloisiksi ja esim. yhden vaunun/jalkaväkilaatan esittäessä joukkuetta saisi jopa prikaatitason taisteluita pelattua järkevästi. Tähän toki varmaan joku muu säännöstö olisi parempi valinta.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Pe 23.10.2015 10:09

Nysse kirjoitti:6mm (tai jopa 3mm) olisi itselläkin se kiinnostavin skaala moderneille. Etäisyydet saisi järkevän oloisiksi ja esim. yhden vaunun/jalkaväkilaatan esittäessä joukkuetta saisi jopa prikaatitason taisteluita pelattua järkevästi. Tähän toki varmaan joku muu säännöstö olisi parempi valinta.
6mm on mulla rajana sille, minkä silmä ja käsi pystyy tekemään.

Tuota monikäyttöisyyttä tukisi Aiton idea pyöreistä beisseistä JV:lle.

Tilasin käytännössä Tankki komppanian, 1-2 mech komppaniaa ja tukevia yksiköitä. Näillä mallintanee ideallasi koko Saksan amerikkalaiset 1986. :)

Edits: Kyselin wwpd:ssä prikaati level peliä, joka ei olisi täysi simulaatio, katsotaan osaavatko neuvoa.

Hyvä idea oli webgriffinillä templatesta 6mm fowissa, kun käyttää samaa isoa templaa, pysyy läjässä ajaminen kurissa, saman saa toki aikaan beisseillä, pitänee vaan päättää joku koko, jolla mennään about kaikki. Tankin beissi ei riittäne osumiseen, vaan modelliin osumaan pitää saada template, target ja etäisyys.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Trekkeri
Viestit: 641
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:07
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Trekkeri » Pe 23.10.2015 12:47

Pelasin aikanaan Blitzkrieg Commander ja Cold War Commander pelejä 6mm figuilla. Lähtökohta on samaan tyyliin kuin Black Powder,eli annetaan komentoja tiettyä arvoa vastaan ja sen mukaan toimitaan. Ihan kiva pelinä, vaatii Black Powderin tapaan ehkä enemmän skenaariovetoisen lähestymistavan. Multa löytyy säännöt.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho, PJ

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Pe 23.10.2015 12:52

Onko cold war commander nopea pelata. Näkisin mieluusti jonkin ison tappelun tulevaisuudessa.

Onko muuten kerholla maastoa 6mm skaalaan? Vaikka taitaa ainakin puut olla lähempänä totuutta siinä jo näin.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8421
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja smaxx » Pe 23.10.2015 12:55

Jos kuusmillisiin mennään, niin voisin osallistua mahdolliseen kimppatilaukseen ja kokeilla... Maastoa voidaan tehdä pikku talkoilla jos ei tohon skaalaan ole, ei pitäisi olla iso rasti, ja maastot voi säilöä sikarilaatikkoon.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Pe 23.10.2015 13:03

Vonrichthofen kirjoitti:Onko cold war commander nopea pelata. Näkisin mieluusti jonkin ison tappelun tulevaisuudessa.
On ne kohtuullisen nopeita. Pahin missä menee pieleen on super-modernit tankit(M1A2 Abrams, Challenger, T-90) joiden high-hit/good armour combo teki noista todella v-mäisiä poistaa. Olikos Abramsilla 5 hittiä ja 2+ save? Jos et keskimäärin saa 30 osumaa yhteen abramsiin vuoron aikana et saanu mitään aikaan...(noh hyvällä tuurilla pinnasi ja ei ampunut takaisin). 10 T-80:iäkin hankaluuksissa tuon kanssa.

Kun viellä koko yksikön ampuminen määriteltiin kerralla tarkoitti se että koko T-80 ryhmän oli pakko ampua sitä samaa abramsia. Mahdollisesti toisenkin.

Ei oikein vastannut käsitystäni modernista tankki sodasta joka oli kieltämättä steel panthers 3 perua missä tankit kosahtelivat herkemmin laaki ja vainaa.

Vähän vanhemmilla tankeilla suspension pysyi paremmin kunnossa ja pelit olivat nopeita. Ongelma tosiaan koski niitä kaikkein kestävimpiä tankkeja.

TY kuulostaakin enemmän omaan makuuni. Harmi että tietoon tuli tietoon koko peli vähän liian myöhään...

(tosin lohduttaa etten olisi ex-kokoelmallani päässy pelaamaan kotipeleissä viel ties kuinka pitkään. Ryssii kyl löytyi, vastapuolelle oli vain brittejä jenkkien sijasta)
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Pe 23.10.2015 13:15

smaxx kirjoitti:Jos kuusmillisiin mennään, niin voisin osallistua mahdolliseen kimppatilaukseen ja kokeilla... Maastoa voidaan tehdä pikku talkoilla jos ei tohon skaalaan ole, ei pitäisi olla iso rasti, ja maastot voi säilöä sikarilaatikkoon.
6 millisissä tarvitaan tuplasti maastoa verrattuna 15. Toki on pienempää myös, mutten vähättelisi kuitenkaan. Esimerkissä 3-4 taloa muodosti ikäänkuin yhden 15 millin vastaavan, joka näytti paljon paremmalta. Vaan osaamista kun löytyy, syntynee dädää vauhdilla.

Edit. Jos pysytään kasarin puolella ei pitäisi noita supereita näkyä.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8421
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja smaxx » Pe 23.10.2015 13:28

Vonrichthofen kirjoitti:6 millisissä tarvitaan tuplasti maastoa verrattuna 15. Toki on pienempää myös, mutten vähättelisi kuitenkaan. Esimerkissä 3-4 taloa muodosti ikäänkuin yhden 15 millin vastaavan, joka näytti paljon paremmalta. Vaan osaamista kun löytyy, syntynee dädää vauhdilla.
Ookoo, tässä tosiaan taitaa olla pelipinta-alaa enemmän, omat ainoat kokemukset kuusmillisissä on jenkkien sisällissodan pelaamisesta, ja siinähän matkat on aika lyhyet, eli kokonaispinta -ala on pieni. Mutta, maastotalkoot on aina hauskoja, ja sillai saa kimppakäyttömaastoa ainakin rahallisesti edullisesti.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Vonrichthofen
Viestit: 830
Liittynyt: Ke 19.08.2009 08:23
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen » Pe 23.10.2015 13:43

smaxx kirjoitti:
Vonrichthofen kirjoitti:6 millisissä tarvitaan tuplasti maastoa verrattuna 15. Toki on pienempää myös, mutten vähättelisi kuitenkaan. Esimerkissä 3-4 taloa muodosti ikäänkuin yhden 15 millin vastaavan, joka näytti paljon paremmalta. Vaan osaamista kun löytyy, syntynee dädää vauhdilla.
Ookoo, tässä tosiaan taitaa olla pelipinta-alaa enemmän, omat ainoat kokemukset kuusmillisissä on jenkkien sisällissodan pelaamisesta, ja siinähän matkat on aika lyhyet, eli kokonaispinta -ala on pieni. Mutta, maastotalkoot on aina hauskoja, ja sillai saa kimppakäyttömaastoa ainakin rahallisesti edullisesti.
Jep, M1A1 pyrkii ampumaan yli 2km matkalta, suustaladattava ehkä vähän lähempää.

Nyt sitten ero on suuri jos ei puhuta 1:1 peleistä. Uskoisin että maasto muuttuu vielä pienemmäksi, eikä ole ihan yhtä suuressa roolissa kuin fow tyyppisissä peleissä.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge

Mikke
Viestit: 873
Liittynyt: La 21.09.2002 11:11
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Mikke » Pe 23.10.2015 13:59

Ottamatta kantaa noihin cold war commanderin sääntöihin (omastakin mielestä niissä useilla vaunuilla statit on vähän hassut), niin aika lailla monilla moderneilla vaunuilla on suuria vaikeuksia läpäistä toisen vaunun panssaria edestäpäin. Jos on viistot panssarit komposiittimateriaalista, niin läpäisyjen saaminen on aika hankalaa.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey

Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8421
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja smaxx » Pe 23.10.2015 14:02

Vonrichthofen kirjoitti:Jep, M1A1 pyrkii ampumaan yli 2km matkalta, suustaladattava ehkä vähän lähempää.
No on se aikamoinen haaste sitten tosiaan. Jos se skaala on siis jotain 1/300, niin tarkottaa tollasta rapsakkaa seitsemän metriä kentällä sillai ku realistisille kantamille mennään...
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Mikke
Viestit: 873
Liittynyt: La 21.09.2002 11:11
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja Mikke » Pe 23.10.2015 14:03

Eipä varmaan juuri koskaan ole realistista ground scalea figupeleissä. FoF taitaa olla ainoita poikkeuksia.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey

Avatar
tneva82
Viestit: 8385
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Battlefront: Team Yankee - World War III

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Pe 23.10.2015 14:08

Mikke kirjoitti:Ottamatta kantaa noihin cold war commanderin sääntöihin (omastakin mielestä niissä useilla vaunuilla statit on vähän hassut), niin aika lailla monilla moderneilla vaunuilla on suuria vaikeuksia läpäistä toisen vaunun panssaria edestäpäin. Jos on viistot panssarit komposiittimateriaalista, niin läpäisyjen saaminen on aika hankalaa.
Ehkä mut jos kaksi tankkikomppaniaa ampuu toisaan 3 vuoroa niin että tapot yhteensä lasketaan yhden käden sormilla ja jää ylimmääräisiä sormia niin onko se kovinkaan hyvä pelikokemus...

Tosin myönnän että oma näkökulmani oli steel panthers vetoinen mut kyl jos 20 tankkia rämi toisiaan useamman vuoron ajan niin kyl siel toinen alkoi yleensä näyttää jo vähän surkeamman kuntoisena.

Ja yleisesti pelit tuntuvat ainakin itselle olevan nautittavampia kun tulee oikeasti tulosta eikä vain "istutaan paikallaan, heitetään noppaa ja rukoillaan että joku kuolee".

Plus teki sitten sen että skaalautuu TODELLA huonosti pieniin peleihin. 3 M1A2 abramsia vs 3 T-90:iä? Good luck. Tuo vaatii jo tuuria että kummaltakaan kuolee yhtään mitään kun tarttee helposti sen 60+ hyökkäystä vuoron aikana että yksi tankki menee romuksi. Tarttee aika monta komentoheittoa mennä läpi.

Siksi YT houkuttaa. Siinä yhdellä tankilla näyttää olevan sauma myös tuhota yksi tankki kerralla. Yey!
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”