Pike & Shottea Nopilla syksymmällä

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Silveri

Pike & Shottea Nopilla syksymmällä

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ma 01.08.2016 13:02

Eli kun tässä Ropeconissa tuli P&S:ää peluutettua ja porukka siitä jossain määrin tuntui innostuvan, niin sitä voisi alkaa ihan peluuttamaankin pienenä kampanjana. Multa alkaa löytyä sen verran joukkoja, että siitä saisi 2 armeijaa kasaan, joten mukaan mahtuisi yhteensä 2-4 pelaajaa. Jonkin verran figuja porukoilla ilmeisesti muutenkin on ainakin maalaamattomina, mutta isoin pula taitaa olla katolisten ratsuväestä, joka on kyrassieeri, harquebusieeripainotteista.

Olisiko kiinnostuneita?

Multa löytyy 9 rykmenttiä (1 rykmentti = 1 piikkiblokki + 2 muskettiunittia) jalkaväkeä, 2 unittia rakuunoita/harquebusiereita, 2 unittia kyrassieereja, 2 unittia hakkapeliittoja ja 6 unittia kevyttä ratsuväkeä, sekä läjä pienempiä muskettiunitteja. Lisäksi 1 medium cannon ja 3 light cannonia. Kenraaleja löytyy nyt varmaan 5, mutta niitä pystyy kyhäämään melko helposti lisääkin.

Mun oma tavoite olisi päästä jossain vaiheessa pelaamaan Breitenfeldiä, mutta sitä ennen ehkä Rainin taistelu voisi olla realistisempi tavoite ja varmaan eka peli voisi olla ihan sääntöjen opettelua ja joukkojen testaamista pistebalansoidussa matsissa (ehkä jotain 600-800 pts).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

willi4m

Re: Pike & Shottea Nopilla syksymmällä

Viesti Kirjoittaja willi4m » Ma 01.08.2016 15:47

Kaipa se pitää lopettaa lurkkiminen ja avata välillä suunsa.

Kiinnostusta löytyisi. Silmäilinkin jo hieman valikoimaa Warlord gamesin sivuilla ja taitaa lähteä Imperialist starter army tilaukseen. Sillä luulisi pääsevän ainakin alkuun tässä leikissä? Tulisi laatikollinen molempaa makua paavillista ratsuväkeä, 2 laatikkoa jalkamiestä, sakeri ja kaupantekijäiseksi viiksekäs herrasmies nimeltä Wallenstein.
Turhan paljon verta kofeiininkierrossa, missäs se kahvinkeitin on?

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Ma 01.08.2016 15:59

Jos saa pelata vanhoilla FABA Empiren ukoilla, olen edelleen kiinnostunut. Ja motivoitunut maalaamaan lisääkin, jotta yksiköt saisi täysiksi.

-ile

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » To 04.08.2016 12:59

Toi Imperial starter army on helkkarin hyvä setti. Siinä tulee tosiaan noita harkebuuseja ja kyrassieereja yhden kunnon siivellisen verran. Hankkisin siihen lisäksi vielä yhden command-blisterin, jotta saisi vielä jalkaväkikomentajan. Jos budjetti venyy, niin suosittelen noita Ospreyn kirjojakin aiheesta.

Warhammerin Empire on 30-vuotisen sodan osalta vähän hassu, kun sen tyyli on ennemminkin 1500-lukua. Free companyitä tosin voi käyttää militiana melko lailla sellaisenaan ja great cannon menee heavy cannonina tai medium cannonina ihan jees. Mukaan toki pääsee lainafiguillakin ja jos oikein isoja taisteluja halutaan pelata, niin toki voidaan noita Empirefigujakin käyttää proxyinä. Ne vaan näyttää vähän hassuilta muuhun tyyliin verrattuna.

Italian warsissa tottakai menee melko lailla sellaisenaan, mutta siihen periodiin mulla ei ole figuja (enää, kun suurimman osan empirearmeijastani myin ajat sitten pois).

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » To 04.08.2016 13:27

Mulla on 30v sodan sweduja, jos ne kelpaa niin voisin tulla opettelemaan peliä johonkin sessioon, sitoutumatta mihinkään kampanjoihin tässä vaiheessa :) Pläneissä on myös aloittaa ECW projekti, mutta se on vielä pilkkeenä silmäkulmassa. ECW:hen on joskus supplementtia tulossa, ja se olisi vähän niinkuin motivaattorina. Mutta toki muutkin piikki & pyssy -ajan kähinät kiinnostaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

ile

Viesti Kirjoittaja ile » To 04.08.2016 15:22

Ehkäpä siis lainafiguilla vois testailla.

Aika kova kärpänen pitää purra, että lähtisin kasaamaan kokonaan uutta armeijaa kokonaan uuteen peliin. Mutta annetaan kärpäselle mahdollisuus. :)

-ile

willi4m

Viesti Kirjoittaja willi4m » Pe 05.08.2016 08:20

Itseasiassa tuli lisättyä 4£ blisteri jossa Master Gunner sekä marksman armeijan päälle. Ei enää tässä kohtaa tuntunut budjetissa... Eilen lähti laatikko tulemaan Suomea kohti, eiköhän ensi viikon aikana päästä kummastelemaan historiallista maalaamista.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » La 06.08.2016 23:52

ECW:n ja TYW:in isoin ero niinkuin noin figujen puolella on liput... ehkä jopa niin päin, että ECW-figuja on helpompi käyttää TYW:issä kuin päinvastoin. Pelasin tänään frendiä vastaan 850 pinnan pelin isolla pöydällä. Pistän plokiini kuvat ja rapsan, kunhan saan aikaiseksi.

willi4m

Viesti Kirjoittaja willi4m » To 11.08.2016 14:58

Laatikollinen muovia ja metallia saapui. Jotenkin sitä jäi taas käsittämättä miten paljon yli 100 nappia oikeasti on...

No, onneksi on kynäruisku.

willi4m

Viesti Kirjoittaja willi4m » Su 14.08.2016 19:32

Nyt kun kyrassieerit ja yksi jalkaväkirykmentti seisovat omilla jaloillaan on aika kysäistä:

Miten basetatte nämä "useampi figu yhdellä levyllä"-ratkaisut? Figut liimalla lättyyn, milliputilla tai vastaavalla siloitus että figujen omat baset katoavat ja sirotteet päälle? Jätätte tasoituksen välistä ja vedätte vain sirotteet? Jokin muu, mikä?

Tuntuu että jokin tässä on jäänyt minulla huomaamatta. Niinkuin jäi Warlord Gamesillakin, Harquebusier-boksissa ei ollut base-spruea ja Sakerin ramrod-kaverin käsi puuttuu...

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Su 14.08.2016 21:12

willi4m kirjoitti:Nyt kun kyrassieerit ja yksi jalkaväkirykmentti seisovat omilla jaloillaan on aika kysäistä:

Miten basetatte nämä "useampi figu yhdellä levyllä"-ratkaisut? Figut liimalla lättyyn, milliputilla tai vastaavalla siloitus että figujen omat baset katoavat ja sirotteet päälle? Jätätte tasoituksen välistä ja vedätte vain sirotteet? Jokin muu, mikä?
Minä liimaan jalkaväkeä 2*2 beissille, ja pistän sirotetta päälle. Toimii varsin hyvin. Just liimasin kolme laattaa, joten voisin vaikka ottaa kuvat, niin näkee kelpaako tollanen ratkaisu :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Su 14.08.2016 21:13

Kannattaa muuten liittyä tuohon ryhmään : https://www.facebook.com/groups/1590050904616645/

Nyt on ECW hiitti nousussa :)
Nopat ja Taktiikka Ry

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Su 14.08.2016 22:43

willi4m kirjoitti:Miten basetatte nämä "useampi figu yhdellä levyllä"-ratkaisut? Figut liimalla lättyyn, milliputilla tai vastaavalla siloitus että figujen omat baset katoavat ja sirotteet päälle? Jätätte tasoituksen välistä ja vedätte vain sirotteet? Jokin muu, mikä?
Tossa beissit ennen sirotusta :

Kuva

Ja sirotteiden jälkeen :

Kuva

taikka :

Kuva
Nopat ja Taktiikka Ry

Mazikainen

Viesti Kirjoittaja Mazikainen » Ma 15.08.2016 08:41

Mitä tuo puru tuossa keskellä on tuossa toisessa kuvassa?
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ma 15.08.2016 08:52

Mazikainen kirjoitti:Mitä tuo puru tuossa keskellä on tuossa toisessa kuvassa?
Ostin Suuresta Snadista muutaman purkin kaikenlaisia puruja viime syksynä, pitääpä himassa kattoa mitä se oikein on. Oivaa yleistäytettä joka tapauksessa :)
Nopat ja Taktiikka Ry

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ti 16.08.2016 15:26

willi4m kirjoitti:Nyt kun kyrassieerit ja yksi jalkaväkirykmentti seisovat omilla jaloillaan on aika kysäistä:

Tuntuu että jokin tässä on jäänyt minulla huomaamatta. Niinkuin jäi Warlord Gamesillakin, Harquebusier-boksissa ei ollut base-spruea ja Sakerin ramrod-kaverin käsi puuttuu...
Eiku vaan reklamaatiota vetämään.

Itse olen tehnyt niin, että olen eka maalannut figut ja liimannut sitten alustoille (olen käyttänyt aika paljon Warbases.co.uk -nimisen puljun beissejä, jotka ovat kooltaan hyvin yhteneviä Warlordinkin beissien kanssa myös paksuutensa osalta), vetänyt pakkelia väliin (halvempaa kuin milliputti) ja sitten liimannut hiekat päälle ja sitten maalannut alustat + lisännyt siroitteet. Tyyli vapaa, mutta pakollinen.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ti 16.08.2016 15:43

Mä tykkään pistää ne ukkelit 20mm beisseille, ja sitten liimata 40*40mm lätysköille, niinkuin kuvasta näkyy. Tein kanssa yhden satsin sillai, että ensin maalailin ukkelit, ja liimasin valmiit ugulit 60*40mm lätyille. Oli liian hankalaa. Helpompi tehdä ukot yksittäin valmiiksi beisseineen, ja sitten vaan liimata läjään ja tiputella sirotetta päälle.
Nopat ja Taktiikka Ry

willi4m

Viesti Kirjoittaja willi4m » Ti 16.08.2016 17:39

Silveri kirjoitti:
willi4m kirjoitti:...
Eiku vaan reklamaatiota vetämään.

Itse olen tehnyt niin, että olen eka maalannut figut ja liimannut sitten alustoille (olen käyttänyt aika paljon Warbases.co.uk -nimisen puljun beissejä, jotka ovat kooltaan hyvin yhteneviä Warlordinkin beissien kanssa myös paksuutensa osalta), vetänyt pakkelia väliin (halvempaa kuin milliputti) ja sitten liimannut hiekat päälle ja sitten maalannut alustat + lisännyt siroitteet. Tyyli vapaa, mutta pakollinen.
Reklamaatio ollut vetämässä perjantaista, ei vielä vastausta. Katselin Warlordin foorumia enkä ole asiani kanssa yksin. Ilmeisesti korvaavat bitsit tulevat, saattaa vain kestää hetken.

Tuolle beissauslinjalle itsekkin ajattelin lähteä. Ukot ovat odottelemassa maalaustikuilla, UPSin setä toi juuri vetolaatikon, kohta pääsee vetelemään ensimäistä kertaa ikinä pohjia kynäruiskulla bulkkimitassa.

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Ke 17.08.2016 11:11

https://www.youtube.com/watch?v=Z0B8xZBhmFY

Itse olen käyttänyt vähän monimutkaisempaa tyyliä, mutta maaliruiskua kylläkin. Sävytyksen olen tehnyt GW:n Agrax Earthshadella ja tarvittaessa korostanut.

willi4m

Viesti Kirjoittaja willi4m » Ke 17.08.2016 23:32

Tehokasta toimintaa. Quickshadea ja dippaamista olen joskus aikoja sitten kokeillut, ei napannut. Aloin tänään sutimaan ensimmäisiä maalikerroksia. Eipä tuosta kiinalaisesta halpisruiskusta ole tarkkuustyöhön mutta pohjan ja päävärin sillä vetelee helposti. Taidan päätyä base-layer-wash tai base-wash-layer-taktiikkaan rivimiehissä, pitää kokeilla kumpi tuottaa paremman tuloksen kunhan sinne asti pääsee. Kenraali ja rykmenttien johtoporras saa sitten vähän tarkempaa huomiota.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”