[KoW] 3. laitos - ajatuksia

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.

Ipp3
Viestit: 253
Liittynyt: Su 13.09.2015 16:55

[KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Ipp3 »

Morjens,

Kings of War sai juuri kolmannen laitoksensa, ja ajattelin aloittaa tätä koskien langan. Siis yleiselle lätinälle ja ajatustenvaihdolle.

--

Kakkosedikka oli hyvä.

Muutama valuvika korjaattiin Clash of Kings-lisäosilla, joissa myös tuotiin peliin uusia ominaisuuksia, yksiköitä ja muuta sälää. Oikein toimiva setti, muta loppuakohden oma fiilis oli, että armeijoissa alkoi näkyä paljon samoja elementtejä ja niiden omaleimaisuus väheni. Tasapaino oli kakkosedikan suurin vahvuus: pelissä ei ollut nähdäkseni mahdollista rakentaa nk. "rikkinäisiä" listoja, eli auto win-optioita ei löytynyt. Toki huonon listan sai kasaan, jos halusi, mutta vahvan ja keskiverron listan ero oli lopulta pienempi kuin mitä oli mahdollista kuroa umpeen hyvällä pelillä.

Kolmasedikka näyttää vielä paremmalta.

Raskaat vasarayksiköt saivat kautta linjan heikennyksiä, ja näyttäisi siltä, että listojen yleistä vahvuustasoa laskettiin. Esimerkiksi Crushing Strength tuntuisi vähentyneen listoissa ja taikaesineiden kautta saatavat buffit tuntuisivat olevan heikompia kuin ennen. Listoissa näkyy taas eroavaisuuksia esimerkiksi siinä, millaisiin loitsuihin mikäkin armeija pääsee käsiksi ja toisaalta yksiköiden optionit ovat osin erilaiset: Empire of Dustin Revenantit lyövät kovaa, Undeadien vastaavilla puolestaan on parempi Defense. Aiemmin nämä yksikö olivat toistensa peilikuvia.

Ydinsäännöt ovat pysyneet melkolailla samanlaisina, mutta joitakin muutoksiakin on. Mielestäni esimerkiksi muutokset chargeen ovat hyviä, sillä ne hyödyttävät ennenkaikkea altavastaajana ollutta jalkaväkeä nähdäkseni eniten. Yksiköiden pisteet ovat pysyneet enimmäkseen samalla tasolla, mutta isojakin muutoksia on. Ennenkaikkea jalkaväki heeroksien pisteet tulivat reippaasti alas. Itse pidän aika paljon siitä, että Manticilla oli rohkeutta heikentää armeijoita ihan surutta, koska mielestäni peleissä on oltava nk. "hyviä huonoja yksiköitä", joita on vaikeampi saada pelikelpoisiksi jos armeijat ovat täynnä todella vahvoja yksiköitä. Mieluummin siis mielestäni niin, että yksikkö heikkenee ja pisteet tippuvat kuin pisteiden nostoja ja voimatason säilyttämistä, vaikka toki muutoksia tuli toiseenkin suuntaan.

Siirtäessä armeijoita kolmanteen editioon, tuntuisi omiin listoihini syntyvän sellainen 100-200 pisteen aukko. Näkisin, että tämä tulee ensisijaisesti individualien hinnan alenemisesta ja toisaalta iskuvoimaa menettäneiden avainyksiköiden hinnan pudotuksesta. Esimerkiksi vuoden rakentunut Undead-armeijani muutokset näyttävät suunnilleen tältä:

Wraith Regiment 200 --> 185
Wraith Regiment 200 --> 185
Revenant Cav Regiment 170 --> 165
Revenant Cav Regiment 170 --> 165
Werewolf Horde 245 --> 255
Wight Horde 235 --> 260
Balefire Catapult 100 --> 95
Balefire Catapult 100 --> 95
Undead Wyrm 220 --> 220
Revenant King 140 --> 115
Necromancer 120 --> 90

Ennen 1900 pistettä, nyt 1830. Aiemmin pelasin Werewolffit kahtena regimenttinä, mutta nyt unlock-sääntöjen muutoksen myötä laitoin ne Hordeksi. Unit Strength on edelleen isossa roolissa, sen avulla voitetaan suurin osa skenaarioista mutta sen määrä on muuttunut: aiemmin listani US olisi ollut 14, nyt se on 19. Tällöin siis hajontaa tuli eri yksikkökokojen välille hieman lisää.

--

Ajatuksia, näkemyksiä?

Jyväskylässä olisi tarkoitus pyöräyttää käyntiin Slow Grow-kampanja jahka alkushokista selvitään.

Avatar
ile
Viestit: 1397
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja ile »

Kaikki mitä olen kuullut ja lukenut vaikuttaa hyvältä.

Erinomaista, että Crushing Strengthiä on vähennetty. Kakkosedikan armeijoissa Crushing Strength oli niin vahva ja niin yleinen, että ilman sitä tuntui vähän tyhmältä yrittää. Yleisesti ottaen nerffaus on aina kannatettavampaa kuin buustaus, ja toivoisin monien muidenkin pelien uskaltavan tehdä näin päin.

Loitsujen ja taikaesineiden pitäminen aisoissa on hyvä. Saatavilla olevien taikojen profilointi ja taikuuden filosofian avaaminen tuntuu mielenkiintoiselta.

Pelikentän tapahtumissa tykkään todella, todella paljon siitä, että taistelevat yksiköt jätetään vuoron jälkeen kiinni toisiinsa. Flänkätty yksikkö ei voi siitä liikkua mihinkään. Vain yhtä yksikköä vastaan taisteleva yksikkö voi irtautua taistelusta. Tuntuu fiksulta ja näyttää hyvältä.

Paha kyllä, mulla tulee kestämään aika pitkään, ennen kuin ehdin oikeasti peliä testaamaan.

-ile

Nonus
Viestit: 126
Liittynyt: Su 09.04.2006 17:25
Paikkakunta: Imatra

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Nonus »

2. Edikka skaalautui hyvin 6mm figuureille, jotka olivat 30x60mm baseilla. Pelailimme tuumien sijaan senteillä. Hieno peli, kevyt ja nopea. Voit pelata minkä teeman taisteluja tahansa näillä säännöillä, pidit sitten LoTR, WHFB tai historiallisista mittelöistä.

3. Edikalta toivon samaa skaalautuvuutta.
Infinity, Deadzone, Gaslands, 6mm fantasy&ancients, 15mm WW2 Soviet

Avatar
Lassek
Viestit: 3292
Liittynyt: Ma 05.07.2004 21:04

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Nonus kirjoitti:
Pe 29.11.2019 18:11
2. Edikka skaalautui hyvin 6mm figuureille, jotka olivat 30x60mm baseilla. Pelailimme tuumien sijaan senteillä. Hieno peli, kevyt ja nopea. Voit pelata minkä teeman taisteluja tahansa näillä säännöillä, pidit sitten LoTR, WHFB tai historiallisista mittelöistä.

3. Edikalta toivon samaa skaalautuvuutta.
Mitkä ovat muuten parhaat 6mm fantasiakaman valmistajat?
'
Kolmosedikka vaikuttaa siis hieman fiilatulta kakkoselta, eli hyvää mieltä siitä.
Sikamageita figuja KATSO!

Ihme ulinaa. - Rune

Fluffipelaaminen on mielentila. - AgeofSignar116

Ipp3
Viestit: 253
Liittynyt: Su 13.09.2015 16:55

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Ipp3 »

Muutaman pelin kokemuksella voin todeta, että kolmas edikka on todellakin paremmaksi viilattu kakkonen.

Pelin sääntöjä on selkiytetty entisestään ja pelin painopistettä on siirretty entistä enemmän mielestäni strategian suuntaan.

Armeijoilla on siis muitakin ominaisuuksia kuin kilpaa lyöminen ja esimerkiksi Unit Strength on selkeämmin keskiössä. Superyksiköiden nerffit kautta linjan ovat antaneet entistä enemmän puhtia keskilinjan porukoille ja taitava liike ja positiopelaaminen onkin mielestäni pelin voittamisen kannalta enemmän pinnalla.

Ippe

Nonus
Viestit: 126
Liittynyt: Su 09.04.2006 17:25
Paikkakunta: Imatra

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Nonus »

Lassek kirjoitti:
Pe 29.11.2019 22:15

Mitkä ovat muuten parhaat 6mm fantasiakaman valmistajat?
Microworld Games, Yhdysvallat.
Perfect Six Miniatures, UK.
Baccus6mm, UK.
3mm, Magister Militum, UK. Renaissance period. Näistä saa halfling yksiköt League of Rhordia -listaan.

Itselläni on yllämainituista Microworld games (dwarves&Hobgoblins) ja Baccus6mm Early Imperial Roman ja Celts eli Kingdoms of Men. Hobgoblins armeijalla pelaan goblin tai örkkilistaa. Ne muistuttavat visuaalisesti LoTR örkkejä.
Infinity, Deadzone, Gaslands, 6mm fantasy&ancients, 15mm WW2 Soviet

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5541
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Jyväskylä

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Pitkän harkinnan ja ikkunaostostelun jälkeen minäkin päätin hankkia sääntökirjan. Päädyin digitaaliseen ja heti meni kolme iltaa ihastellessa, ikkunaostostellessa ja omassa surussani vellomisessa. Kulta luki samaan aikaan Kärpästen Herran kokonaan ja mie veikkaan, että hänellä oli loppujen lopuksi paremmat illat.

Sääntöihin mie en ole vielä koskenut suuremmin, mutta sieltä on muutama asia noussut pintaan piristävänä asiana, joista tykkään todella paljon. Yielding ja Might mm. ovat tervetulleita parannuksia ja samaten parantunut Phalanx on toistaiseksi vielä positiivinen asia minulle. Peliäkään en ole kuitenkaan vielä pelannut tai sen suuremmin ottanut sääntöjä tulkinnan alle, niin en niihin nyt vielä toistaiseksi kiinnitä niin paljon huomiota.

Keskitytään mieluummin armeijoihin, koska niistä minulla on enemmän sanottavaa. Varmaan monellakin muullakin, koska tämä irregularin viljely uusiin yksiköihin varmasti lisäsi joululahjaostoksien tekemistä itselleen. Minulta moiset spämmilistat sun muut Elohi-teemaiset armeijat eivät saa sympatiaa vaan olen hyvin tyytyväinen tähän asiaan. KOWin armeijat kuitenkin pitävät niin paljon ihmeellisiä yksiköitä sisällään, niin minua ärsyttää todella paljon, jos kaikkien armeija koostuu 2/3 samoista yksiköistä.

Nerffistä on ollut paljon puhetta ja se näkyy. Elohien TC:n poisto sai itseni hymyilemään Mounted Sons of Korgaanit ovat viimeinkin kunnollista sakkia. Hyi kamala 2nd versioitaan. Tykkään tästä paljon enemmän. Mutta mitä ihmettä sitten joidenkin muiden kohdalla on tapahtunut? Miksi Guardian Bruteilla, Tyranteilla ja Frostfang Cavarlyllä on Att30? Ihan käsittämätöntä murhaa!

Kokonaiskuvaa katsoessa olen todella tyytyväinen näkemääni. Iskujen vähentäminen parantuneen meleen kustannuksella on todella tervetullut muutos. Se on oiva vaihtokauppa se semmoinen. Siitä minä tosin en tykkää yhtään, että pisteitä kasvattamalla nostetaan iskujen määrää. Longhornit ja tietyt hirviöt mm. ovat paljon kovempaa lyöviä nykyään kuin aikaisemmin.

Juuri ennen edikan vaihdosta olin ostaa liskoilleni ison pelottavan dinosauruksen ja pelata sitä Lordina Drakella. Nykyään kun kaikki tämmöiset sankariolennot ovat sen 300p ilman mitään toivoa Drakesta, Demonirinssistä sun muista ilman siipiä, halpoina, kivoina, pelattavina, emmää oikein osaa olla nyrpistämättä nokkaani.

Omalla tavallaan ymmärrän ja hyväksyn muutoksen, mutta samaan aikaan pelin imago muuttuu joksikin toiseksi. Kokonaisuudessaan sympaattinen Mantic ei ole enää sama kuin mitä se alunperin oli minulle. Siinä missä GW pyysi 40€/hirviö, nyt Mantic on samassa tilanteessa. Siinä missä GW teki aina isomman ja isomman hirviön, nyt Mantic uuden Titan-luokan ja basekokojensa puolesta on menossa samaan suuntaan. Sääntiksen ekoilla sivuilla on hieno kuva Northern Alliancen ja Nightstalkersin taistelusta. Minulle tämä on pienoismallipeli, mutta kun katson Frost Gianttia ja Shadow Hulkkia, mieleeni tulee Action Manit sun muut. Miksi en tykkää iskutehon kasvattamisesta pisteiden nousun kustannuksella on puolestaan juuri sitä samaa "Big Bigger, Biggest" mentaliteettia mitä GW:n peleissä tapahtui. KOW oli sellainen söpö peli, jota pystyi pelaamaan 1000p kokoisenakin. Pöydälle sai tavaraa ja 1500p oli itselleni sopiva koko.

Nyt kun jättiläinen on jotain +40p tehokkaampana versiona ja tietyt regimentit ovat +50p, alkaa pelien koko yllättäen kasvamaankin. Tässä kohtaa on ihan puhdas asennevamma, mutta kyllä minä jään kaipaamaan pienempiä asioista.

Pienemmistä puheen ollen. Basekokojen vaihtaminen. Minä en pidä 2nd minään marginaali "tämmöstäkin voi pelata, tiäsiks"-peliksi ja Mantic on aina kannustanut multibasettamiseen. Sääntiksesäkin on kuva siitä, miten ukot ovat pinnattu ja liimattu yhtenäiseen yksikköalustaansa kiinni. Suurimmaksi osaksi hirviöt ovat vaihtaneet basekokojansa Titaaniksi muuttumisen johdosta. Sekaan on mahtunut myös muitakin kuten Hunters of the Wildit.

...

Hirviön kanssa voin elää, mutta miksi troop/regiment yksikön kohdalla? Sitä muutosta ei ihan noin vain tehdäkkään.

Valitan vielä vähän asioista. Aloitan armeijoiden pilkkomisesta ja teemalistoista. Ratkin Slaves, en saa mieleeni miksi tämä armeija on olemassa. Örkkien sijaan rottia. Jee... Free Dwarfs, en ymmärrä miksi tämäkään on olemassa. Yleensäkin, miten nämä armeijakohtaiset erikoissäännöt? Free Dwarfs näyttäisi olevan pathfinder+scout teemalista. Ymmärrän viehätyksen, heti pelin alussa keskellä kenttää olevia kääpiöitä. Miten tämä teema ja pelityyli näkyy Master Lististä otetuissa yksiköissä?

Yleensäkin, kun katson miten homma ollaan tehty WM/H:n puolella, en oikein ymmärrä miksi Mantic ei ottanut toimivaa formaattia sieltä. Minulla on vieläkin musta surunauha haltioiden Master Hunterin katoamisesta Master Lististä. Pelin paras hero, joita minulla olisi kaksin kappalein tehtynä. Nyt pelkkinä hyllyn koristeina. Mitähän Bretti... siis Brotherhood-pelaajat tuumaavat, kun heidän armeijansa laitettiin kahtia?

Edelleen, jos siirryttäisiin 1st:stä 2nd:iin, ymmärrän nämä muutokset, mutta tässä vaiheessa pelin historiaa. Oi voi. Ei jei ei. En sulata.

Lopuksi haluan myös sanoa muutaman sanan omasta mielestäni anteeksi antamattomasta asiasta. Jos minä ostan sääntiksen, minä haluan FAQin ja Erratan ottavan kantaa asioihin, jotka osoittautuivat käytännön myötä ongelmallisiksi kuten esim. 1" työntymisen. Jos siellä seassa on GW:n tyylinen "Skellut saavat keihäät 1p" sen sijaan, että ne saisivat keihäät 1p/model, minä haluan firman lähettävän minulle uuden kopion fyysisestä kirjasta entisen roskan sijaan.

En nyt muista mitä kaikkia minä olen bongannut, mutta katsokaapas huvin vuoksi Abyssal Dwarffeilta Halfbreedit. Sen jälkeen katsokaa Halfbreed champion ja tulkaa kertomaan, toimiiko championin inspiring häneen itseensä. En ole katsonut FAQia, mutta toivon mukaan joku on asiasta Manticilta kysynyt. Tämän jälkeen menkää Varangurin listaan ja katsokaa Night raidereita. Yleensä throwing axes, piercing1 ja steady aim kulkevat käsikädessä. Ilmaiseksi saisi jouset heittokirveiden sijaan. Mää voin arvata mikä RAI on, mutta musta RAW on päivän selvä asia, että jokaikinen pelaaja päällä maan tulee ottamaan jouset, koska RAW.

Paljon hyvää, mutta jonkun verran pahaakin. Kulttuurishokki on kuitenkin suurin syy kaikelle pahalle fiilikselleni. Sitten kun siitä ollaan toivuttu, kaikki on uusilla baseillaan ja pelikoko ollaan vakiinnuttu esim. 2000p:een, voidaankin ihan hyvin.

Ai niin, uusi stattien esittelyesittely on edelleen perseestä. En tykkää yhtään enkä myöskään siitä, miten asiat eivät ole kivasti esitettynä. Jotkut ovat hyvin kun on otsikoitu "Cavarly" ja sitten on alla kaksi cavarlyä ennen seuraavaa otsikkoa. Mutta joskus on ihan miten sattuu ja asiat eivät ole kivasti tasan keskenään. Kyllä te tiiätte mistä mää puhun.

Ai niin. RIP Ghekkotah Hunterit. Pelin paras yksikkö. En koskaan peluuta, jos eivät saa steady aimia FAQ/Erratan kautta. Sekin minnuu ihmetyttää, että 2nd UE teki Terradonit, sitten Clash of Kings paransi niitä ja teki niistä kivoja Att9:n avulla. Nyt ne on taas niitä tuhnuja Att6:ia. Kiitos tästä. Kukahan myös pitää kentaureja hyvinä? 2nd:ssa Att16, nyt 3th:ssa Att12.

Just nämä yksiköt ansaitsivatkin tulla nerffattaviksi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Avatar
Crescent
Viestit: 692
Liittynyt: Pe 18.06.2004 08:34
Paikkakunta: Turku

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Crescent »

Editiota pelanneena kolmonen on 95% sama peli kuin edeltävä edikka. Sujuvaa laatikkofantasiaa.

Avatar
GreenMeanie
Viestit: 1364
Liittynyt: To 03.10.2002 15:57

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

El Capitan kirjoitti:
Ma 23.12.2019 13:50
Sekin minnuu ihmetyttää, että 2nd UE teki Terradonit, sitten Clash of Kings paransi niitä ja teki niistä kivoja Att9:n avulla. Nyt ne on taas niitä tuhnuja Att6:ia. Kiitos tästä. Kukahan myös pitää kentaureja hyvinä? 2nd:ssa Att16, nyt 3th:ssa Att12.

Just nämä yksiköt ansaitsivatkin tulla nerffattaviksi.
Kuva

Forces of Naturen centaurit oli aina 12 attackia, ennen 155 ja nyt 160 pistettä. Mitä oon internetseissä nähny niitä pelattiin aika hyvin poikkeuksetta 1-2 yksikköä. Herdin Centaur Longmanet oli samoil def stateil ja 16 attackil 200 pistettä eikä niitä pelattu. Nyt herdi pelaa samaa centauria kun nature. Oon edellee tykänny pelaa naturella kahta unittia, vähän kökömpii mut merkittävästi halvempii ritareita joilla viel CS(1).

Skyraidersit tosiaan yhdistyi Sylph Talonriderien kanssa Scorchwingeiks jotka sai keppiä attackien määrään (samalla kun kaikkea muutakin pyssyttelyä nerffattiin) mut saiki sit buffin meleessä osumiseen ja damageen. SPD10 nimble, flight, 4+ pyssyt ja 3+ melee TC1 on kyl ihan päällikkö.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.

Avatar
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viestit: 5541
Liittynyt: Pe 17.12.2004 21:55
Paikkakunta: Tuuliklaani / Jyväskylä

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

GreenMeanie kirjoitti:
Ma 06.01.2020 23:25
Forces of Naturen centaurit oli aina 12 attackia, ennen 155 ja nyt 160 pistettä. Mitä oon internetseissä nähny niitä pelattiin aika hyvin poikkeuksetta 1-2 yksikköä. Herdin Centaur Longmanet oli samoil def stateil ja 16 attackil 200 pistettä eikä niitä pelattu. Nyt herdi pelaa samaa centauria kun nature. Oon edellee tykänny pelaa naturella kahta unittia, vähän kökömpii mut merkittävästi halvempii ritareita joilla viel CS(1).
Viestiä kirjoittaessa osasin tarkistaa Herdin kentaurit vanhasta edikasta, mutta mieleen ei tullutkaan katsoa Naturen puolelle. Nyt alkaa valottua touhu kummasti ja ehdottomasti yhtenäistämisen kannalla olen. Pitäydyn kuitenkin mielipiteessäni, että oma ymmärrykseni pelattavuudesta on parempi kuin muiden. Meleeyksikkö Att12 on vähän surullinen, jos et ole Gigas.
GreenMeanie kirjoitti:
Ma 06.01.2020 23:25
Skyraidersit tosiaan yhdistyi Sylph Talonriderien kanssa Scorchwingeiks jotka sai keppiä attackien määrään (samalla kun kaikkea muutakin pyssyttelyä nerffattiin) mut saiki sit buffin meleessä osumiseen ja damageen. SPD10 nimble, flight, 4+ pyssyt ja 3+ melee TC1 on kyl ihan päällikkö.
Att6 Ra4+ ei nyt ihan mitään huonointa ole nähtäväksi yksikön stattirivissä etenkään kun ajattelee miten paljon parempi se Att8 Ra5+ on. Moni näistä ampujista on, lukuunottamatta ihmistä, kuitenkin De4+, mahdollisesti myös kaukana siitä tulipallomaagista ja parhaimmillaan melkein 50% halvempi yksikkö.

Ampuvalle yksikölle, joka haluaa meleeseen pelkästään sotakoneen, yksittäisen hassun heron ja muun hötön kanssa, parantunut melee sen ampumisen kustannuksella ei ole tasavertainen vaihtokauppa. Moni ampuva cavarly on Att7 ja vaikka se hassulta kuullostaakin olla surullinen sen 0.5 lisäosuman vuoksi, se on kuitenkin itselleni tarpeeksi olla surullinen. Vähintäänkin olisin halunnut nähdä muutakin kuin Skyriderssit ja kentaurit ampumassa kuutta nuolta. Missanko mää jotain, jonkun..?

Peluutin Skyridersseja 2nd tuhnuina Att6:na ja aina pelotti ja kuumotti. Kaverini ei niistä tykännyt, mutta itse aina näin ne sellaisina kavereina, jotka voisi pyyhkäistä taivaalta, jos vain tahtoisi. Clashin jälkeen sain rauhaa sielulleni ja universumi iloitsi. Nyt sain kuumotukseni takaisin.

Viestini kirjoittamisen jälkeen on sattunut ja tapahtunut kaikenlaista. Gekkotah Hunterit olivat suosikkiyksikköni kaikilla herkuilla, 31" ampuva, liikkuva bow-yksikkö, joka kuoli vain ja ainoastaan tulipalloon. Emmää niillä enää liikkeelle lähtisi ja kai ne halpuutensa vuoksi menee sinne samaan kastiin kuin mikä tahansa muu De3+ ampujayksikkö. Ei ne ehkä ihan niin kuraa ole kuten aikaisemmin kiveen hakkasin luettavaksi.

Se ei vaan ole enää sama yksikkö, johon rakastuin, jonka vuoksi :(
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6369
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Rune »

Ensimmäinen peli kolmosta on tulossa nyt perjantaina, josta suurin osa mennee sääntöjen tavaamisessa, muistelemisessa ja erojen äkkäämisessä. 2000pts KoM vs Rhordia lie hyvä esimerkki siitä, miten kaksi kovin perusluontoista armeijaa kohtaavat kentällä, ja miten perusasiat pelittävät.

To be continued.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Ipp3
Viestit: 253
Liittynyt: Su 13.09.2015 16:55

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Ipp3 »

Facessa olikin keskustelua, mutta onko Runella kypsynyt uusia havaintoja, kun pelistä on pari päivää?

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6369
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: [KoW] 3. laitos - ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Rune »

Ipp3 kirjoitti:
Ti 14.01.2020 14:01
Facessa olikin keskustelua, mutta onko Runella kypsynyt uusia havaintoja, kun pelistä on pari päivää?
Huomenna tapaamme uuden pelin merkeissä! Katsotaan millaisen avautumisen keksin siltä kerralta!

Toivottavasti en juuri vastaavankaltaista. :D Siinä oltiin ehkä vähän ylimääräisen turhautumisen äärellä.

Virkkeellä tiivistäen omat fiilarit: sääntöjä tulee luettua tavallista tarkemmin, eikä pitää asioita itsestäänselvyyksinä, ja liike- ja etäisyyssääntöjen kanssa saa olla tarkkana kuin porkkana. Bonuksena toinen virke: balanssissa ei ole mitään valitettavaa ja fokuksen siirtäminen enemmän ja enemmän jalkaväkiboksien pelaamiseen on sitä mitä kaipaan.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”