Kysymyksiä O&G:n aloitukseen liittyen

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.

Nazgúl

Kysymyksiä O&G:n aloitukseen liittyen

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Tervepä teille!

Olen alkamassa kasaamaan jonkinlaista O&G armeijaa, joskin olen varsin vihreä vielä faban parissa (en kuitenkaan örkki vielä :D). Olen menossa Seinäjoelta 26. päivä ostamaan vihernahkojen armeijakirjaa, jos sieltä nyt sellainen löytyy. Ensin alkuun olen ajatellut hankkivani kaikenlaiset perustarvikkeet ja pitäisi tietää, mitä olisi hyvä ostaa. Kotoa löytyy seuraavanlaiset tarvikkeet:

Sivuleikkurit
Askarteluveitsi
Revellin muoviliimaa (tuubissa)
Erikeepperiä
Alkeellinen märkäpaletti
Modelling Gravelta
Scorched Grassia
Pensseleitä ja maaleja:

2 GW:n Starter Brushia
Standard Brush (harottaa joka suuntaan)
Pohjamaalauspensseleitä (en omista spraytä)
Muutama erikokoinen litteä ja leveä kuivamaalaukseen (vai harjaukseen? Kumpi se nyt on...) soveltuva pensseli
+joitakin turhia tiimarista osteltuja halpapensseleitä, joista ei ole käytännössä mihinkään

Maalit:
2 prk Chaos Black
Skull White
Scab Red
Blood Red
Sunburst Yellow
Scorched Brown
Bestial Brown
Snakebite Leather
Bleached Bone
Dark Flesh
Bronzed Flesh
Enchanted Blue
Dark Angels Green
Camo Green
Goblin Green
Codex Grey
Boltgun Metal
Mithril Silver
Dwarf Bronze

+10 pientä BfSP:ssin maalia

Eli mitä maaleja ja työkaluja sun muita tarvikkeita olisi hyvä ainakin alkuun vielä hommata? Maaliehdotuksia O&G armeijaa ajatellen ainakin otan mieluusti vastaan. Miniatyyrejäkin saa ehdotella armeijaa ajatellen. Seuraavat figut itselläni on:

O&G Armeijakirja

Battle for Skull Pass:
eli
1X Night Goblin Big Boss
1X Night Goblin Shaman
40X Night Goblin Warriors w spears
20X Night Goblin Warriors w shortbows
10X Forest Goblin Spider Riders w spears
1X Troll

19X Orc Warriors w Choppas and shields
3X Night Goblin Fanatics

Siinä oma vihreä legioonanalkuni. Ehdotuksia otan vastaan.

Kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Nazgúl, Pe 29.02.2008 23:17. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Half-breed

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Askarteluveitsi. Ei maksa paljoa, kunhan et osta sellaista, jossa on GW:n logo, sillä se nostaa hintaa suoraan +150% ja puukko ei korvaa mitenkään askarteluveistä. Sitten jokin superliima olisi hyvä hankinta, että saat ne metallifigut maalattua.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
klassikko

Viesti Kirjoittaja klassikko »

No dark angels green on ihan suosittava maaliostos örkkiarmeijaa aloitettaessa.. Ja itse hankkisin (ja hankinkin kun itsekin olen aloittamassa örkki armeijaa pikkuhiljaa) toisen örkkilaatikon sekä sen boksin jossa tulee 2 örkkipomoa(jalan ja possulla)
.
Nazgúl

Juu, se askarteluveitsi on ihan itsestäänselvyys, joten se nyt ainakin tulee, ennemmin tai myöhemmin, ostettua. Mistäköhän löytyisi jotain halpoja veitsiä, kun täältäpäin ei ainakaan ota löytyäkseen. Jos joku jaksaisi kertoa mistä niitä ei GW:n veitsiä löytyisi, niin olisi ihan kiva juttu. Ja toki se superliima sitten, kaipa niitä metallifigujakin tulee jostain armeijaan.

Ja onko Snot Greenissä paljoa eroa Dark Angels Greeniin. Jotenkin se näyttää ja kuulostaa kivemmalta :) (älkää kysykö miksi, siksi vain...).

Warchef

Re: Kysymyksiä O&G:n aloitukseen liittyen

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Oisko toinen trolli, pari spear chukkaa, lisää perus poikia, kilvillä ja chopalla, se pomo paketti, pari lootaa fanaticceja, hoppereita. Noista on hyvä alkaa. Kalliiksi tulee mutta kallis on armeijakin yleensä, liika paljon perus porukka jotka ei maksa mitää.
plox
Jopotzuki

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki »

Itse käytän ihan perus mattoveitseä joka toimii hyvin. Eiköhän luulisi löytyvän tavallisesta kaupasta tai rautakaupasta? Sitten pikaliimaa löytää melkein joka marketista.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
Half-breed

Nazgúl kirjoitti:Mistäköhän löytyisi jotain halpoja veitsiä, kun täältäpäin ei ainakaan ota löytyäkseen. Jos joku jaksaisi kertoa mistä niitä ei GW:n veitsiä löytyisi, niin olisi ihan kiva juttu.
Sjoen Aarne Lehtisestä löyty paljon kaikkea pienoismallikamaa (Täten myös niitä veitsiä.) ainakin silloin, kun vielä sielläpäin asustelin.
Nazgúl kirjoitti:Ja onko Snot Greenissä paljoa eroa Dark Angels Greeniin. Jotenkin se näyttää ja kuulostaa kivemmalta
Snot Green on tehty valkoisen värin pohjalle, joten se ei peitä niin hyvin kuin DA green ja se on lisäksi vaaleampi.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Voisit myös kokeilla ihon pohjamaaliksi uutta Foundation Painttia, Orkhide Shadea. En ole itse kokeillut vielä mutta huhupuheiden mukaan toimii ihan hyvin.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Nazgúl

Joo, sitä Orkhidea olen itsekin ajatellut, mutta en ole varma miten sitten higlightit onnituis...

Onko muuten askarteluveitsi korvatavissa mattopuukolla? Sellaisen ostin ja hyvin on palvellut.

Half-breed

Nazgúl kirjoitti:Joo, sitä Orkhidea olen itsekin ajatellut, mutta en ole varma miten sitten higlightit onnituis...
Inkit.
Nazgúl kirjoitti:Onko muuten askarteluveitsi korvatavissa mattopuukolla? Sellaisen ostin ja hyvin on palvellut.
Onko skalppeli korvattavissa keittiöveitsellä? Mattopuukko on aivan liian iso ja kömpelö tällaiseen tarkkaan hommaan, niin hankkisin sen askarteluveitsen. Ei se nimittäin niin paljon maksa, että talous täysin kaatuisi. Se on nimittäin turha sitten itkeä, kun maito on lattialla.
Wstrand

Viesti Kirjoittaja Wstrand »

Nazgúl kirjoitti: Onko muuten askarteluveitsi korvatavissa mattopuukolla? Sellaisen ostin ja hyvin on palvellut.
Mielestäni hieman laadukkaammalla mattoveitsellä saa ihan yhtä hyvää jälkeä/tarvittavat leikkaukset aikaan, kuin kirurgitason skalppelilla. Joten uhraa muutama euro enemmäm ja olet jonkin aikaa tyydytetty !
TombaDaMon

Viesti Kirjoittaja TombaDaMon »

Seinäjoen fantasialinnasta saa ostettua sellaisen askarteluveitsisarjan (exacto-tyylinen) jossa tulee monta askarteluveistä(kahvaa), mahdoton määrä kaikenmuotoisia lisäteriä, terotuskivi ja jonkinsortin sculptauskärkiä. Hintakaan ei päätä huimaa (en nyt muista tarkkaa hintaa, mut alle 20€ muistaakseni), on maksanut kyllä hintansa ainakin minulla ja kavereillani monta kertaa. Suosittelen.
Nazgúl

Nyt siellä Fantasialinnassa tuli käytyä ja ostin pienen muovikahvaisen askarteluveitsen hintaan 2€. Ihan hyvältä se tuntuu, mutta kun ei ole vaihtoteriä, niin pitää käyttää varovasti... Päivitin tuota listaa yläällä, jos joku keksii lisää ostettavaa.

wolf-rider

Viesti Kirjoittaja wolf-rider »

Vinkki---> Rautakaupasta löytyy pohjamaalauksee spräytä (jos aiot pohjamaalata).
O&G=4k kasassa voi olla enemmä
WoC= 800pts
OK= kirja vain :D

W-D-L
4-4-7
Nazgúl

wolf-rider kirjoitti:Vinkki---> Rautakaupasta löytyy pohjamaalauksee spräytä (jos aiot pohjamaalata).
Juu, en sentään niin aloittelija ole, etten moista tietäisi.

Niin, kysyn täälläkin yleisissä kysymyksissä ei ole tulosta tullut: Löytyykö mistään sellaista laajaa mielellään suomenkielistä O&G-opasta/oppaita, joka/jotka mieluusti sisältäisi armeijankasausvinkkejä, taktiikoita sun muita peliapuja eivätkä maalausoppaat pahitteeksi olisi. Engalnninkielisetkin käy, mutta niistä en ihan täyttä selvyyttä varmaankaan saa.

Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Noniin, Orceja ja Gobboja kerätessä tarvitset askarteluveitsen, puukko ei kelpaa. Askarteluveitsi maksaa 2-5 €. Ei kannata ostaa sellaista, missä on Games Workshopin logo, se maksaa 12 € ja halvat askarteluveitset ovat yhtä hyviä kuin GW -veitset.
Sitten kannattaa hankkia Chainmal-maali, jos haluat tehdä Orcien ja Goblinien aseista kiiltäviä. Boltgun Metal tekee melko tummaa jälkeä... =-/. Ja jos haluat, voit ostaa Red Ink -musteen (2.50 €). Sitä kun laitat Orcien aseisiin ja armoreihin, niin ne näyttävät verisiltä. Sellaisia tarvitsisit (ainakin). Onnea Orcs&Goblins -uralle!
Nazgúl

Juu, siis sen veitsen olen ostanut jo. Mainitsinkin siitä jo yhdessä viestissä. Sitä Chainmailia olen jo harkinnut ja ostan sen sitten joskun hamassa tulevaisuudessa. Musteita en vielä käytä, mutta koska niitäkin ennen pitkää tulen varmasti käyttämään, olen pohtinut Black ja Brown Inkkejä. Punaisesta en tiedä, mutta voisihan se toimiakin. Toisten kokemuksista ja kuvista olen päätellyt, että ruskea muste toimii hyvin metalleihin, joten sen tulen myös joskun ostamaan. Ehkä sitten se punainenkin myöhemmin.

pkaa

Viesti Kirjoittaja pkaa »

Tässä on minun näkemykseni figumaalauksen aloittamiseen. Hieman helsinkikeskeinen koska kirjoitin sen frendille mutta eiköhän jutut päde periferiassakin.

http://roolipeli.substanssi.net/wiki/ti ... rticleId=1

pkaa
Nazgúl

Kysytään täällä, kun hyvän ketjunkin tein.

En ole vieläkään koonnut kaikkia örkkejäni, kun se ei ole mitään mielipuuhaa. 13 on kasassa, mutta kilpikädet on loppunut. Miten te olette nämä korvanneet/tehneet. Itse leikkasin vasemmasta kädestä chopan pois ja liimasin kilven kiinni, mutta jälki ei ole kovin nättiä. Minkäänlaisia parempia kilpikädenteko-ohjeita?

Toinen ongelma on Standard Bearer. Kokosin sen varmaan aika huolimattomasti, kun jäi silleen etukenoon. Taaemmas ei kylläkään jalkoja saanut ja kädet ja lipun tanko ovat ihan naamassa kiinni. Ja koska lippu on niin iso ja painava, figu kaatuu jopa taloupaperin päällä turvalleen. Se siis tarvitsee erittäin tasaisen ja kovan alustan pysyäkseen pystyssä. Silloinkin se kaatuu kirjaimellisesti kevyestä henkäyksetä/hengityksestä. Jotain painoa olen baseen ajatellut, mutta ei ole ainakaan vielä tullut vastaan mitään sopivaa.

Half-breed

Nazgúl kirjoitti:Toinen ongelma on Standard Bearer. Kokosin sen varmaan aika huolimattomasti, kun jäi silleen etukenoon. Taaemmas ei kylläkään jalkoja saanut ja kädet ja lipun tanko ovat ihan naamassa kiinni. Ja koska lippu on niin iso ja painava, figu kaatuu jopa taloupaperin päällä turvalleen. Se siis tarvitsee erittäin tasaisen ja kovan alustan pysyäkseen pystyssä. Silloinkin se kaatuu kirjaimellisesti kevyestä henkäyksetä/hengityksestä. Jotain painoa olen baseen ajatellut, mutta ei ole ainakaan vielä tullut vastaan mitään sopivaa.
Metallifiguista yleensä jää ainakin jonkin verran kaikkea hukkametalliosia jäljelle, niin niitä voit liimata sinne basen alle tekemään siitä tasapainoisen. Myös 5s kolikoita tähän hommaan on käytetty.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”