Kivitasanteita

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
THelppi

Kivitasanteita

Viesti Kirjoittaja THelppi » Pe 03.06.2016 13:32

Sarja kivisiä tasanteita. Päärakennusmateriaalina on 20mm keltainen Finnfoam-eristelevy. Portaat on valmistettu 5mm kapa-levystä. Levyjen reunat on vahvistettu paksulla paperilla lohkeamisien estämiseksi, ja kulmiin on käytetty puurimaa lisävahvikkeeksi. Portaat ovat kooltaan 30mm * 30mm.

Rakentamiseen ja maalaamiseen kului noin neljä työpäivää, rakentamiseen meni päivä, maalaamiseen pari, ja detaljointiin päivän verran. Rakentamisen olisi voinut hoitaa nopeamminkin, koska portaiden kanssa tein sen virheen, että liimasin ne paikalleen ennenkuin olin päällystänyt reunat. Kuvioinnin piirtäminen levyyn vei myös yllättävän paljon aikaa, koska tein sen pääasiassa vapaalla kädellä. Viivottimella olisi saanut siistimpää, mutta toisaalta vähemmän elävää jälkeä nopeammin. Kaiken kaikkiaan projektin olisi voinut hoitaa kahdessa-kolmessa päivässä, mutta virheistä oppii hyvin. Seuraavan kerran kun tällaisia teen, tiedän paremmin.

Maaleina on käytetty Reeves Intro Acrylic-maaleja, harmaata, mustaa, valkoista ja poltettua sienaa. Detaljoinnissa käytin erinäisistä materiaaleista sekoittamaani maastosirotetta, jonka viimeistelin vihreällä static grassilla ja harmaanruskealla pigmentillä.

Nämä on myytävänä, laitan tuonne myyntiosastolle postin vielä. Lisää kuvia täällä

Kuva
Kuva
Kuva
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta

116

Re: Kivitasanteita

Viesti Kirjoittaja 116 » Pe 03.06.2016 15:19

ohimennen parilla tarkalla vedolla ja pienellä turauksella tasoitetta saa aikaan nopeat portaat finfoamiin- erillisen kapalevyn kanssa puleraaminen on vähän turhaa ja aikaavievää kun täysin vastaavan tuloksen saa suht helpomminkin.

Tekoajasta päättelen että tässä on käytetty erikeepperiä sitomisaineena?
Kuumaliima on aika best of dem all projektien nopeuttamiseen, erikeepper sitten sitomiseen.

Hiukka on kallis hinta noin yleiseen outlookkiin nähden, mutta kai vaan itse teen asioita liian halvalla, pitää ottaa mallia.

Maalauspuoli ihan hyvää, plussat noista isompien levyjen kivien värikkyydestä vaikkakin oikeanpuolemmainen vetää ehkä liiankin heittelevällä teemalla.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

THelppi

Viesti Kirjoittaja THelppi » Pe 03.06.2016 15:51

Erikeeperiä on käytetty joo, mutta ei se sitä aikaa pidentänyt juurikaan. Rakentelut meni kuitenkin jouhevasti (no, "jouhevasti") yhtenä päivänä. Ehkä kuumaliiman kanssa olisi samana päivänä päässyt jo maalailemaan, mutta pidän mielummin teemapäiviä tässä hommassa :) Alunperin suunnittelin tekeväni nämä periaatteessa aivan blankoiksi, eli kerros harmaata maalia ja nopea kuivamaalaus, mutta totesin sen olevan jo aivan liian karua.

Harkitsin tuota portaiden leikkaamista suoraan finnfoamiin, mutta ajattelin että noiden kapalevyjen kanssa saisi helpommin homman hoidettua. Eipä saanut, vaan tuotti omanlaisiaan ongelmia. Seuraavalla kerralla leikkaan suosiolla.

Mitä hinnoitteluun tulee... no, paljon on tolkutettu sitä, ettei omaa osaamistaan kannata alihinnoitella ja että kyllä ne asiakkaat sieltä löytyy. Ja käsityö on kuitenkin käsityötä. Täytyy kattella, ehkä tuota hinnoittelua pitää vielä tuunata. Suosittelen maastoduunareita (myös - tai ehkä etenkin - harrastelijoita, jotka tekevät huvikseen) kuitenkin harkitsemaan tarkemmin omaa hinnoitteluaan, jos tämä vaikuttaa kalliilta ;) Yksittäisillä elementeillä on omasta mielestäni kohtuulliset hinnat (11 palaa, keskimäärin vajaa 13€/kpl, ei paljon tuon alle voi mennä), tosin jos olisin tuosta nuo ylimääräiset ruohot ja pölytykset jättänyt niin olisi se hinta samantein tippunut. En vaan tohtinut jättää niitä karun harmaiksi, ja lopputulokseen olen nyt paljon tyytyväisempi.
http://sotatanner.blogspot.fi/ - Pikku-ukkoilua ja semmosta

Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon » Ma 06.06.2016 20:56

Hyvän näköistä maastoa. Eikä hinnoittelussakaan mielestäni ole vikaa. Lasket sitten myöhemmin jos ei ala ostajaa tuohon hintaan löytymään.

Lateksimajava

Viesti Kirjoittaja Lateksimajava » Ti 07.06.2016 22:51

Tää on hyvä projekti ja aika näyttävää maastoakin. Etenkin nuo itse kivet laattojen päällä näyttää todella hyvältä. Reunoissa on vähän liian yksinkertainen meininki makuuni, mutta hyvää perusmaastoa nekin.

Maaston ja maalauksen hinnoittelu on aika hankalaa: jos yrittää päästä millään tavalla järkeviin tuntipalkkoihin, niin tuntuu vaikealta löytää ostajaa. Oon itse kelaillut palkkamaalausjuttuja niin, että mulla menee x aikaa sutaista joku juttu valmiiksi sellaisella tasolla, että kehtaa jotenkin kutsua valmiiksi ja myydä hintaan y. Jos käyttää 1,3x aikaa, alkaa tulos olla jo aika paljon näyttävämpi ja hintaa kehtaisi pyytää jo 2y. Siihen jos vielä laittaa 0,05x lisää eforttia, niin voikin melkein pyytää jotain 3y.

Näissä vaikkapa toi pöly kivien välissä on sitä 0,05x -henkistä juttua suhteessa siihen, että olisit drybrushannut harmaalla mustan pohjamaalin päälle.

ps. toi Örkkitehtuuri on vaan niin hyvä nimi.

Marraskuu

Viesti Kirjoittaja Marraskuu » Ke 08.06.2016 09:54

116 kirjoitti:Hiukka on kallis hinta noin yleiseen outlookkiin nähden, mutta kai vaan itse teen asioita liian halvalla, pitää ottaa mallia.
Kyllä olen samaa mieltä, että alkuhinnassa on - ainakin Suomen standardit huomioon ottaen - noin kolmannes liikaa. Tai siis, mikäänhän ei ole liikaa, jos maksetaan, mutta kun pääsääntöisesti tällaisesta työstä ei Suomessa makseta. Jos haluaa tätä hintastandardia, ebay saattaa olla viksumpi ratkaisu, varsinkin kun nämä näyttävät olevan helppoja postittaa. Itse olisin lätkäissyt tällaisella sarjalle Suomessa 80-100e aloitushinnaksi, vaikka ei se käsityöläistä tietty paljon imartele.

Itse setti näyttää toimivalta ja pelikelpoiselta, mutta tavallaan siitä näkyy tekemisen nopeus. Muutamilla harkituilla detaileilla lopputulemaa olisi voinut parantaa OK-standardista brilliantiksi.

Kuvauksesi perusteella uskallan myös olettaa, että et ole pinnoittanut tasoja muulla kuin maalilla. Suosittelisin muuttamaan metodia kestävyyden parantamiseksi. Maalasin itsekin ensin suoraan levyn pintaan, mutta todettuani kuinka paljon iloisemmin pinnoitettu levy ottaa maalia vastaan ja säilyttää sitä, muutin metodia. Lis'äksi tämä estää foamilevyjä halkeilemasta ja murtumasta niin helposti käytössä.

116

Viesti Kirjoittaja 116 » Ke 08.06.2016 10:01

Marraskuu kirjoitti: Kuvauksesi perusteella uskallan myös olettaa, että et ole pinnoittanut tasoja muulla kuin maalilla. Suosittelisin muuttamaan metodia kestävyyden parantamiseksi. Maalasin itsekin ensin suoraan levyn pintaan, mutta todettuani kuinka paljon iloisemmin pinnoitettu levy ottaa maalia vastaan ja säilyttää sitä, muutin metodia. Lis'äksi tämä estää foamilevyjä halkeilemasta ja murtumasta niin helposti käytössä.
GyProc Tasoite kombotettuna yleisliimaan on oma "weapon of choice" päällystämiseen- yleisliima tekee pinnasta elastisemman ja vähemmän hauraan, kun tasoite tekee pinnasta kovemman ja antaa sille tekstuuria ja parantaa maalinvastaanottokykyä.

Näin niinkuin itse käyttämäni pinnoite. Ai niin ja weatheröinnit saa helposti/halvasti/turvallisesti hiuslakalla kiinni maastoihin. Jokin hiekka-detail menee kun vähän puhaltaa kädestä maastolle hiekkapölyä ja sinetöi sen hiuslakalla. Samalla spray puhaltaa oudosti jääneet pölyt pois, jättäen realistisesti tuulen puhaltamat pölyt.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”