GW siveltimille vastaavia malleja ?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Riskipiirakka

GW siveltimille vastaavia malleja ?

Viesti Kirjoittaja Riskipiirakka »

Olen jo hetken aikaa miettynyt hyppäämistä GW:n omasta sivellinmallistosta johonkin vastaavaan ja hiukan halvempaan mallistoon. Kuitenkin en vielä ole löytänyt mistä vastaavanlaisia siveltimiä oikein saisi, mieluusti vielä Suomesta/ Eu alueelta. Paljon osumia tulee brittien suunnalta mutta tolkuttomat postikulut aina ajavat melkein ostamaan GW:n mallistoa lähimmästä kivijalkakaupasta.

Yksinkertaisuudessaan mistä harrastelijat yleensä ostavat pensselinsä, vai onko laatu/hinta noissa GW:n mallistossa kohdallaan?
smaxx
Valvoja

Re: GW siveltimille vastaavia malleja ?

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Kenenköhän ne ainakin fantsussa olevat, valkoiset ja kolmiovartiset sudit on, olisikohan Army Painterin. Ne on vähän halvempia ja vähän parempia. Itse käytän pääasiassa Newton & Windsoria, parempia ja paljon kalliimpia.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Riskipiirakka

Viesti Kirjoittaja Riskipiirakka »

Mistäköhän noita Newton & Windsoria mahtaa Suomesta saada ? Lahden alueelta lähinnä vaan GW:n tuotteita ja erillisiä taidekauppojen omia siveltimiä.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Riskipiirakka kirjoitti:Mistäköhän noita Newton & Windsoria mahtaa Suomesta saada ? Lahden alueelta lähinnä vaan GW:n tuotteita ja erillisiä taidekauppojen omia siveltimiä.
Minä olen tilannut niitä Ken Bromleylta. Ei ole halpaa... Kannattaa tilata kerralla enemmän. Ne sudit on kuitenkin hyviä ja kestää. Jälki on paljon parempaa kuin GW:n sudeilla. GW:n ja muiden halppissutien drybrushit ja jotkut pohjamaalaus/washin levitys pensselit on ihan käyttökelpoisia, mutta yksityiskohtia niillä on ikävä maalata.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
MAnkka

Viesti Kirjoittaja MAnkka »

smaxx kirjoitti:Kenenköhän ne ainakin fantsussa olevat, valkoiset ja kolmiovartiset sudit on, olisikohan Army Painterin. Ne on vähän halvempia ja vähän parempia. Itse käytän pääasiassa Newton & Windsoria, parempia ja paljon kalliimpia.
Mulla on taas noista Army Painterin sudeista vaan huonoa sanottavaa, mutta saattaa toki olla että satuin saamaan maanantaikappaleet. Kolmen sudin pakkauksen tavallisen pensselin kärki ei pysynyt terävänä edes ensimmäisellä maalauskerralla ja pienemmässä karvoja on kärjessä niin vähän ettei se ota kunnolla maalia. GW:n medium layer pensseli on toiminut hyvin, mutta hinta tosin on todella suolainen.

Figutilauksen mukana tuli Briteistä tilattua Games & Gearsin "Ichiban survival kit" pensselisetti. Vaikuttaa äärimmäisen kätevältä ja laadun pitäisi mainospuheiden mukaan olla Newton & Windsor luokkaa. Illalla varmaan pääsee noita testailemaan.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
Pahvivalmiste

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

Jos tykkäät maalata keinokuitusiveltimillä, hyviä vaihtoehtoja on aika paljon. Omat suosikkini ovat:

1) "Artists Quality" (Taidekehystämö Snow White Helsingin Hämeentiellä) - näillä on myös luonnonkarvasiveltimiä. Keinokuituiset luokkaa 3 €/sivellin.
2) Leonard RO-sarjan siveltimet (Sinelli, saatavuus ollut vähän heikkoa, voi tilata ulkomailtakin ison erän hintaan 0,50 € sivellin...). Sama hinta kuin 1) kivijalassa Suomessa.
3) Kokeilussa ovat tällä hetkellä Temperan Deluxe-malliston keinokuitusiveltimet (alle 2 €/pieni sivellin), vaikuttaa ihan asialliselta.

Siveltimien valinta on aika pitkälle preferenssi- ja tottumuskysymys. Jos tykkää esim. pehmeästä harjaksesta, Temperan perussivellin on oikein toimiva. Jos olet sinut luonnonkarvan kanssa, hommaa siitä valmistettuja siveltimiä (itse käytän aika vähän).
techman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja techman »

Warpainterin soopelinkarvaiset on pelittänyt minulla ihan hyvin, valkoinen kolmiovarsi, ne punavartiset kannattaa jättää kauppaan.
Taidetarvikeliikkeistä löytää usein myös oravan ja näädänkarvaisia siveltimiä jotka eivät maksa ihan mahdottomia ja tekevät hyvää jälkeä, esim. Hanart ja Raphael.
Pahvivalmiste

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

Temperan Deluxe on aika pehmeä, eli se ei sovi kaikkeen. Army Painterista (pieni koko) minulla on vähän huonoja kokemuksia, so. karvat ovat aika karkeita eivätkä ne ole tasalaatuisia.

Artist's Quality -merkillä on myös kohtuullisia luonnonkarvasiveltimiä.
nälkärotta

Viesti Kirjoittaja nälkärotta »

Mulla Army painterin kolmio varrelliset toimineet hyvin. Temperan 00-kokoa kokeilin, mutta huomasin, etten itse voi maalata metallia niillä, koska kuluvat todella nopeasti huonoksi. Vika lienee kai käyttäjässä.
Erikseen on alustojen tekemiseen jotain halpis suteja pari kappaletta, jotka kestäneet ihmeen hyvin kovaa käyttöä. Pitääköhän käydä kaupassa ostamassa toinen samanlainen paketti, joilla maalaisi myös figuja...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”