maalien sekoitussuhteet??

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Kain

maalien sekoitussuhteet??

Viesti Kirjoittaja Kain »

Kaikkialla opastetaan aina laittamaan tietty osa sitä maalia ja tietty osa tätä..kuinka mitata hyvin nämä osaset?? Käytättekö silmämääräistä tyyliä vai jotain muuta??
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Silmämääräisesti yleensä, märkäpaletti auttaa tässäkin paljon. Jotkut käyttävät tässä pipettejä, tai vannovat vallejon tippapullojen nimeen. Itse saan vallejon pulloista vaihtelevan kokoisia pisaria sen mukaan kuinka paljon pulloa puristan, joten itse sekoittelen lähinnä sävyn ja perstuntuman perusteella.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Eipä ole koskaan tullut mitattua. Jopa samasta putelista voi saada eri vahvuista maalia sen mukaan, paljonko tuli sekoitettua tai ravistettua etukäteen. Siksi ei kannata ruveta laskemaan liian tarkkaan. Uskoisin että maalauksen aikana useimmat käyttävät "pistetään vähän lisää tuota kunnes näyttää sopivalta" -tyylistä sekoitusta. Lukuja tarvitaan vain silloin, kun pitää havainnollistaa asiaa muille. "Viisi keltaista ja yksi sinistä" on lukijalle helpompi hahmottaa kuin "aika paljon keltaista ja aika vähän sinistä". Käytännössä se on kuitenkin vain likimääräisiä suuruusluokkia kuvaava luku. Oikean värin kyllä tuntee kun sen näkee.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Samuli.H

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

Dolmot kirjoitti:Oikean värin kyllä tuntee kun sen näkee.
Tuntisikin. Tuoreella warmachine porukkani alulla on jokaisella hieman erilainen vihreä. Ei pitäisi sekoitaa neljää maalia...
moi
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Samuli.H kirjoitti:Tuntisikin. Tuoreella warmachine porukkani alulla on jokaisella hieman erilainen vihreä. Ei pitäisi sekoitaa neljää maalia...
Itse pyyhkäisen tuota sekoittamaani väriä aina hiukan aina palettina toimivan alustan reunaan, niin saa helposti verrattua sitä sävyä jo sekoittamisvaiheessa pyyhkäisemällä viivan sitä uutta sekoitettua väriä siihen vanhan viereen. Tämä ei tietty toimi, jos maalin sävy muuttuu radikaalisti kuivuessaan, mutta yleensä näin ei ole.

Usein tosin tulee se tilanne, että siihen halutun värin päälle on jo nykäisty uudemman projektin värisävy. Näissä tapauksissa kiroankin laiskuuttani, kun en saa pidettyä kirjaa edes kutakuinkin niistä maaleista mitä mihinkin sävyihin olen käyttänyt missäkin suhteessa. Mutta aina ei voi onnistua.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Malifous

Viesti Kirjoittaja Malifous »

Perstuntumalla mennään ;>.
Taas vaihteeksi jotain : S.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”