Väri kyselyt

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
janat

Re: Väri kyselyt

Viesti Kirjoittaja janat »

Jarva kirjoitti:Sellaista utelisin, että mitkä näistä foundation-maaleista ovat niin sanotusti "puhtaita harmaita", eli eivät taivu siniseen, ruskeaan tms.? Moista kun on hieman vaikea arvioida silmämääräisesti, kun näyttö muuttaa hieman sävyjä. Itse arvelisin että Adeptus Battlegrey ja Astronomicon Grey olisivat näitä harmaita, vai kuinka?
Oma adeptus battlegreyni on ainakin puhdas harmaa.

St. Jimmy

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy »

Kyllä ne molemmat ovat harmaita kunhan muistaa ravistaa niitä purkkeja, koska foundation maalien maalin päälle kertyy yleensä semmosta oudon laista juttua esim, astro. greyssä päälle kertyy sinistä maalia.

VINKKI: Älä maalaa ikkunan ääressä purkki auki talvella kun ikkuna on auki, paitsi jos haluat ittelles paskut maalit
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

No hyvä, laitoinkin sitten oikeat värit tilaukseen viime yönä. Maalin päälle nouseva matsku lienee luultavasti sävytysainetta, mikä onkin tuttu näky paletillani, minkä takia joudunkin sekoittelemaan paletissa olevia maaleja vähän väliä. Muutaman kerran olen onnistunut pilaamaankin jonkin kohdan figusta, kun tummempaa sävytysainetta oli noussut pintaan ja täten siveltimeen tuli vahingossa tummempaa maalia kuin korostettavassa pinnassa oli. Argh.

m4ths

Viesti Kirjoittaja m4ths »

Mitkä olis hyvät värit maalata deathwingia en oo ite saanu niistä milläänkään keinoilla hyvän näkösiä.
Live with the best, die like a rest.

Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

m4ths kirjoitti:Mitkä olis hyvät värit maalata deathwingia en oo ite saanu niistä milläänkään keinoilla hyvän näkösiä.
Pohjalle snakebite leather tms. päälle bleached bonea ja highlightit BB+valkonen.
Oma-aloitteisuutta.

Plästik Dub

Viesti Kirjoittaja Plästik Dub »

Toivottavasti tämä nyt kuuluu tänne.

Eli miten tuo figu on maalattu, kun tuollainen väritys itseäni hotsittaisi niin kauhiasti. Itse en osaa sanoa tuosta mitään, joten toivon että te jotain selvää saatte.

http://uk.games-workshop.com/download/p ... cast1b.jpg

QQ3

Viesti Kirjoittaja QQ3 »

Plästik Dub kirjoitti:Toivottavasti tämä nyt kuuluu tänne.

Eli miten tuo figu on maalattu, kun tuollainen väritys itseäni hotsittaisi niin kauhiasti. Itse en osaa sanoa tuosta mitään, joten toivon että te jotain selvää saatte.

http://uk.games-workshop.com/download/p ... cast1b.jpg
Näyttäisi olevan pohjana jokin vihreä väri jota on sitten vaaleammilla sävyillä lähdetty korostamaan.

Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Joo tollasia aaveita voi maalata silleen ihan hyvin että aloittaa snot greenillä, ja sit siihen alkaa pikkuhiljaa lisäämään fortress greytä. Eli aina vaan vaaleammalla ja vaaleammalla sekoituksella layeroit sen tuolleen. Tuommosella ohjeella olen itse ainakin ihan hienoja aaveita saanut aikaiseksi.

Plästik Dub

Viesti Kirjoittaja Plästik Dub »

Danke schön. Tack. Kiitos. Thank you. etc.

Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Xenon kirjoitti:Joo tollasia aaveita voi maalata silleen ihan hyvin että aloittaa snot greenillä, ja sit siihen alkaa pikkuhiljaa lisäämään fortress greytä. Eli aina vaan vaaleammalla ja vaaleammalla sekoituksella layeroit sen tuolleen. Tuommosella ohjeella olen itse ainakin ihan hienoja aaveita saanut aikaiseksi.
Murtaisin kyllä ensin snot greeniä heti aluksi jollakin vaalealla harmaalla, luonnostaan se on aika räikeä, ja huohon efektiin tarvitaan haaleampaa yleisvaikutelmaa.

Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

m4ths kirjoitti:Mitkä olis hyvät värit maalata deathwingia en oo ite saanu niistä milläänkään keinoilla hyvän näkösiä.
Itse voisin suositella pohjaksi Citadel Colourin Graveyard Earthin ja Vallejon Bonewhiten sekoitusta, bonewhiteä melko reilusti. Tämän kerroksen päälle maalataan sitten Bonewhitellä. (peittävyys on muuten hämmästyttävä GW:n bleached boneen verrattuna, ja sävykin sama, en ole bleached boneen koskenutkaan bonewhiten oston jälkeen). Korostuksiin sitten bonewhiteä ja valkoista. Varjostuksiin käy tuo pohjana käytetty Graveyard Earthin (toivottavasti kirjoitin sen oikein, hankalia sanoja) ja bonewhiten sekoitus.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.

Machine_Spirit

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Mitkä olis hyvät värit maalata taut tämmoisiksi http://uk.games-workshop.com/tau/wargear/1/. On ihan sairaa hieno.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...

susivaara

Viesti Kirjoittaja susivaara »

Jos olisit jaksanut selata linkkiäsi hieman eteenpäin, niin olisit löytänyt vastauksen.

The main basecoat is Catachan Green with a highlight of 2:1 Catachan Green to Kommando Khaki. The grey trim has a basecoat of 1:1 Codex Grey to Chaos Black, with a highlight of straight Codex Grey. The black areas are given a highlight of the same 1:1 grey-black mix. For the metal areas: drybrushes of Tin Bitz and then Boltgun Metal with edging in Mithril Silver. The symbols got a Fortress Grey undercoat, then a Skull White basecoat, followed by Scab Red (leaving a white border).

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”